ФАКТИ.БГ

Как да избираме употребявана кола

Публикувана: 11 Февруари, 2020 14:16
42 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5326
Как да избираме употребявана кола
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.7 от 13 гласа.

Купуването на автомобил на вторичния пазар винаги е изпълнено с определени рискове. Обикновено желаещият да си купи кола на старо трябва да отдели много дълго време, за да закупи желаното возило. Разбира се, всеки шофьор иска да получи най-добрия автомобил, който напълно ще оправдае всеки лев, инвестиран в него. Но често се случва, че набързо човек купува кола и след това съжалява за направения избор.

Появяват се различни дефекти, които определени безскрупулни продавачи успяват да прикрият. Най-добре е да отидете на оглед с опитен специалист, който да огледа автомобила и сделката. Това при положение, че знанията на купувача за техническата структура на автомобила и нюансите на проверка на състоянието са далеч от идеалните. Ако обаче не разполагате с такъв, ще ви дадем някои съвети, които биха ви били от полза.

Проверка на VIN-кода и друга информация

Как да избираме употребявана кола


В известен смисъл вторичният пазар за автомобилен транспорт прилича на казино. Или имаш късмет и получаваш готина кола за „без пари“, или нямаш късмет и получаваш ръждясало „корито“ за приказни пари. Между другото, можете да проверите късмета си в онлайн казино с бонус без депозит.

Преди да преминете на автомобилен преглед, проучете добре модела: къде и от кого е направен, на кое място е разположен VIN кодът върху шасито. Знаейки тази информация, можете поне да спестите известна сума, ако продавачът иска да продаде дорестайлинг на цената на рестайлинг версия на модела, например. Много зависи от възрастта на колата, включително и крайната цена. Не забравяйте, че годината на производство е цифра, посочена във VIN номера. Разгадаването му е налично свободно в много сайтове в интернет.

Друго, да предположим, че сте решили да купите кола, уговорили сте се и сте дошли на среща с продавача. Дръжте се на хладно, задавайте интересни въпроси, опитайте се да установите диалог с продавача, не бъдете груби. Не бързайте да разгледате колата. Първо вземете документите - в идеалния случай те не трябва да са дубликат. Но не се тревожете, ако продавачът ви предаде дубликат, може би оригиналът просто е загубен. Това не е толкова критично. Уверете се, че собственикът на автомобила със същото фамилно име и в паспорта на гражданина на страната и в документите за превозното средство е дошъл на срещата.

Инспектираме автомобила

Как да избираме употребявана кола


Преди да пристъпим към проверката, се отървете от мисли от типа: „Mercedes-Benz е, какъвто и да е, е хубав“ или „Това е Toyota, можете да се вземе, без да се оглежда.“ Колкото и външно привлекателна да е колата, не губете самообладание и не забравяйте, че дори най-надеждният двигател може да бъде „убит“ за 50-100 хиляди километра. Потърсете петна от масло или течове. Внимавайте дали двигателят е напълно чист. Има възможност продавачът да се опитва да скрие нещо, тъй като на мръсен двигател е лесно да забележите изтичане на масло.

След това гледаме каросерията. Отделните панели е добре да са с еднакъв цвят. Заваръчните шевове да са идеално гладки, еднакви от двете страни. Проверяваме крепежните елементи на калниците. Калниците трябва да са равномерни, без вдлъбнатини или следи от деформация. Ако вратата е била повредена и боядисана след това - не е толкова важно, но ако калникът е пострадал, може да става дума, както за лек така и за по-тежък удар. Уви, в големите градове експлоатацията на автомобил без малки злополуки не е лесна задача.

Проверете колелата. Визуално те трябва да са без деформации. Джантите трябва да са еднакви - от една и съща марка. Ако всичко е наред и сте доволни от колата на този етап, помолете собственика да отвори салона. Състоянието на волана, седалките, скоростният лост трябва да съответства на обявения пробег. Поискайте ключа за запалване и стартирайте двигателя.

Тестово шофиране и закупуване

Как да избираме употребявана кола


След включване на запалването, всички индикаторни лампи, с изключение на налягането на маслото трябва да светнат и след това да угаснат. Ако някоя лампа не свети, има вероятност да е дефектна. Когато лампата "Check Engine" не светне след стартиране, струва си да помислите. Може би се опитват да скрият грешки в мотора от вас. Не боли да преминете през пълна диагностика на колата, ако офертата наистина е достойна и имате намерение да купите тази кола. Тест драйв би бил подходящ, за да разберете състоянието на окачването.

Слушайте двигателя, всички звуци и удари, които се появяват по време на шофиране. Пътят за тестване на машината трябва да бъде разнообразен: прав участък с и без дупки, завои. След като завършите пробното шофиране, похвалете автомобила, обърнете внимание на доброто му състояние, но кажете и за малките „забележки“, които сте открили след проверката. След това попитайте продавача колко иска да получи за автомобила. Съгласете се с цената или се пазарете - вие решавате. Но не се опитвайте сериозно да подценявате крайната сума - продавачът може бързо да приключи сделката и да останете без желаната кола.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.7 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Morgoth
2 Отговор
Точно като този на снимката - вземаме лексуса :)

Оценка:
-5 +16

Komapak
3 Отговор
Въпросът на статията е объркан. Според мен е :Как да направим така, че да си купим нова кола, а не 10 годишна бракма(в най-добрия сценарий) , без значение от марката!

Оценка:
-5 +23

дсдс
4 Отговор
А не е ли по-лесно и безпроблемно да си купиш нова Дачия за 15х.лв и да си плащаш лизинг от сорта на 180-200лв с ниски такси на обслужване? Ако я купиш в брой имаш 1500лв обезценяване на колата на годишна база, което е същото например ако купиш кола за 5х.лв и след две години я продадеш за 2х.лв и то ако не ремонтираш абсолютно нищо и нямаш никакви други разходи освен обслужване. Разликата е, че караш ново и безгрижно на база наличната гаранция вместо да се чудиш кой майстор може да ти я ремонтира и да обикаляш по сервизи да ти сменят части, без да знаят дали ще се оправи или не и без да получиш гаранция срещу ремонта. Всички мои съседи се опитват да спестят някой лев при покупката и дават луди пари за ремонти, хиляди левове годишно, в сервизите е пълно с немски премиуми.

Коментиран от #11


Оценка:
-21 +21

8386
5 Отговор
Пробно шофиране се дава само след закупуване на автомобила. Идваш, гледаш, возиш се ( не караш ) и ако искаш купуваш, ако ли не продължаваш да търсиш. Така правя с купувачите. Който иска, иска, който ли не да си върви по пътя. Не им давайте да карат и не им ходете по акъла да карате колата по майстори. Ако искат майстор да си идват с него. Вашето време е по - ценно от това на някой голтак

Коментиран от #6, #9, #20, #26


Оценка:
-89 +7

Komapak
6 Отговор

До коментар #5 от "8386":


Заради такива пишман търговци като теб купувам само от чужбина, на място. Проблеми никакви!

Оценка:
-4 +57

Ivan S
7 Отговор
Публикувано във факти.бг: Дръжте се на хладно, задавайте интересни въпроси, опитайте се да установите диалог с продавача, не бъдете груби. без коментар....

Оценка:
-2 +11

любо питен
8 Отговор
Като взимате употребявана жена тест драйв правите ли ?

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-9 +14

Haters gona hate
9 Отговор

До коментар #5 от "8386":


Ае ти си бил хитър бре бре ...

Оценка:
-2 +19

ЧИСТО НОВ МЕРЦЕДЕС БЕНЦ
10 Отговор
Аз нямам този проблем защото карам само нови МЕРЦЕДЕСИ .

Коментиран от #32


Оценка:
-20 +3

Конфуций
11 Отговор

До коментар #4 от "дсдс":


Като цяло съм съгласен с теб за новата кола. Големият недостатък на Дачия е при сериозен удар. Пътниците са много слабо защитени в тези коли. Това донякъде обяснява по-ниската цена за тази марка

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +18

АХАХАХХАХ
12 Отговор

До коментар #8 от "любо питен":


Не ми казвай ,че жена ти е била девствена като си я взел.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +14

Ловец на балъци
13 Отговор
Нов внос,няма лоп няма троп,качваш се и караш,реални 156000 км.,първи собственик дядо италианец,ходил е само до пицарията с нея,бастунът е още в колата,кола за ценители!!!

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +36

Коmapak
14 Отговор

До коментар #8 от "любо питен":


Задхлжително😂😂😂😂

Оценка:
-1 +7

сектант
15 Отговор

До коментар #1 от "ismail":


1. Дачия 2. Под 10000км 3. купувай

Оценка:
-6 +4

обективно
16 Отговор

До коментар #11 от "Конфуций":


В момента карам служебна Дачия,която ме върна години назад в спомените ми за семейния-Москвич.......Нищо лично,но за мен това не е автомобил!

Коментиран от #24, #34


Оценка:
-2 +33

ицо
17 Отговор

До коментар #12 от "АХАХАХХАХ":


...или че не я е пробвал преди да се ожени за нея :))

Оценка:
-0 +11

Лаконично
18 Отговор
Освен изброеното , цвета на боята под уплътненията за евентуално пребоядисване , калници прагове ,визуално симетрия на диагоналите и капаците преден -заден . Измит мотор е знак за течове . Цвят на изгорелите газове от ауспуха и цвета на самия ауспух . Задължително правя уговорка двигателя да е студен преди огледа за да видя как загрява . Прекалено твърд маркуч на охладителната течност при термостата е знак за проблеми на мотора / евентуално издухала гарнитура /. Цвят на маслото и антифриза - трябва да са бистри , а не мътни . Омаслен антифриз или мътно масло са сериозен белег за проблеми по двигателя ! Звук на мотора , трябва да е тих и равномерен ! При теста трябва да се усеща мощта на двигателя при натискане на газта , ако набира бавно колата не е добра ! Всякакво тракане , чукане е знак за повреди по ходовата част или двигателя , зависи от къде се чува ! Препоръчително сервизна книжка с история на ремонтите и подръжката , сменени консумативи ! Ако продавача много се дърпа или се прави на обиден от въпросите ,значи има нещо нередно ! Износване на волана и педала за газта са знак за голям пробег ! Неравномерно износване на гумите означава проблеми по окачването и ходовата част ! Другото е , кръстиш се да не е слагана добавка за износен мотор , защото след смяната на маслото голата истина ще лъсне ! Във всички случаи е по-разумно да се купи нов внос от колкото кола лангъркана по нашите пътища и ремонтирана по нашите сервизи от измислени майстори ! К

Коментиран от #28, #39


Оценка:
-4 +18

111
19 Отговор
Кола на 12-15 години веднага си личи дали е пудрена или истинска, още от снимките. Първо се гледа дали е комплектна (джанти, брони), а не някакъв сбирщайн с тунинг пакет от битака. Козметични дефекти като драскотини и чеквания от камъчета по броните са добре дошли. После се гледа да няма сант и половина луфтове между бронята и калника. След това шумове на студен старт (верига), и едно хубаво издуване на прав път когато е загряла да се види дали няма пушене, тресене, как сменя скорости, какво е дереджето на ходовата част и т.н. Светне ли нещо в тоя момент, след прибиране закачаш един джобен ОБД четец да видиш дали е нещо сериозно.

Разбира се това което описвам е за грамотни хора, за балъците има коли-уникати, находки, за ценители.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +24

Зная малко
20 Отговор

До коментар #5 от "8386":


Едно време,преди 30 год. си взех кола втора ръка,а може и пета ръка да е била незнам.Взех я от такъв батка като тебе.Съжалявам много че я взех,но бях на зор и ходех често командировки.Еми доста дадох по сервизи.Карах я две години.После почнах да карам само нови коли и мога да кажа,че новата кола до 5г. каране никога ама никога не е имала проблем.Винаги в колите си съм имал наи-новите екстри и ми е кеф да си ги карам.Които няма възможност кара втора ръка.Има и такива дето не искат нова кола.Свят широк.

Коментиран от #35


Оценка:
-1 +10

1111111
21 Отговор

До коментар #19 от "111":


А бе майна ти как си представяш да ти дам дам ми караш колата и да я издуваш едно хубаво на прав участък. Нито те знам къв си що си и какви шофьорски умения имаш. Да не говорим за джобното ти ОБД вероятно кирайско производство и вероятно с безплатен софтуер Torque Pro OBD2. Не ставай смешен единственото място където ще го ръгнеш не е в буксата на автомобила а в з@дният ти двор. И накрая само да ти кажа, че на всеки 2 години сменям колите и досега при продагба не съм дал на никой да ми издува колите нито да им ръга китайска електроника и няма нито един който да ми се обадил след покупка да каже, че нещо не е наред. Ако човек разбира хубавите коли веднага се усещаъ, няма как някоя разпоретина колкото и да е пудрена да мине за добра. Както искаш го разбирай.

Коментиран от #22, #27, #36


Оценка:
-19 +8

аве
22 Отговор

До коментар #21 от "1111111":


Бухаи го бе потко

Оценка:
-2 +5

владко
23 Отговор

До коментар #13 от "Ловец на балъци":


Абе тоя дядо, като е оставил бастуна, как се е прибрал?

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +16

Komapak
24 Отговор

До коментар #16 от "обективно":


Искам да ти връчват карта за градския транспорт. Само след като загубиш нещо, реално ще знаеш какво си имал. Дай сега на всеки работник по един нов мерцедес!!!

Оценка:
-2 +2

123
25 Отговор
Има един сигурен начин. Отивате при вносителя на съответната марка и си купувате употребяван автомобил с пълна сервизна история. От нея ще разберете имали удари, дали маслата са сменяни редовно, какви гаранционни проблеми са отстранявани. И тогава, ако не извадите някакъв лош късмет, ще си купите предвидима кола, която ще кара доста време при добра поддържка. Иначе, на пазари тип Горубляне и Дупница са такива магьосници, че няма да разберете, че автомобилът е на милион километра, за смяна на двигател и скоростна кутия и търкалян през таван, докато не го покарате 2-3 месеца, но тогава ще е вече късно.

Коментиран от #41


Оценка:
-4 +12

Напишете кода от картинката
26 Отговор

До коментар #5 от "8386":


Голтак си ти, не знам дали финансово, но интелектуално и душевно - със сигурност!
Отказвал съм се от кола само заради такова отношение, както и съм купувал кола, за която се чудех, там пък везните наклони доброто отношение.
А пък ти си злобей със здраве :D

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +16

111
27 Отговор

До коментар #21 от "1111111":


Продавачите на коптори (независимо дали автокъща или частно лице), най-много не искат да им настъпиш колата един път на заварка до 120 на прав празен път. За технически редовен автомобил няма да има никакви последствия, а коптора я ще прекъсне, я ще пропуши, я ще светне като елха, я ще вдигне температура, я ще почне волана да бие настрани. Добрата кола най-добре си показва "вътъка" по този начин и ако аз изглеждам като сериозен информиран купувач който носи 15 бона, няма никаква причина честен човек с редовна кола да ми откаже такъв тест-драйв, дори и той да кара колата до въпросния пътен участък.

Оценка:
-1 +13

Boxer 3
28 Отговор

До коментар #18 от "Лаконично":


За присадките - не е необходимо да се кръстиш.
Вадиш щеката за маслото, ако мирише на лепило Ц200, значи има присадка. Знаеш как мирише нормално двигателното масло. Не е хубаво и маслото да е току-що сменено.
Погледни капачката за наливане на маслото от вътрешната страна - не е хубаво да е идеално почистена или да има няколко милиметра мазна тиня ( целият двигател отвътре е такъв, защото рядко са му сменяли маслото).
Преди да запалиш двигателя, виж за нагар по ауспуха. Ако има значи няма добро изгаряне и харчи масло.
След запалване, от капачката за масло не трябва да духа, а от ауспуха да пуши.
Ауспусите на Трибеката ми са чисти отвътре и отвън. Това ме спечели при огледа и не съжалявам, че я купих ;)
Последно : ако сте си харесали даден автомобил, вижте да ли нямате някой приятел с такъв. Огледайте първо неговият автомобил, той ще ви каже и някои особености и проблемни места ;)

Оценка:
-1 +16

123456
29 Отговор

До коментар #23 от "владко":


Умрял е

Оценка:
-0 +1

име на гост
30 Отговор
Как ще пробвате кола нов внос без номера? За какви оригинални сервизни книжки ми говорите, като и дете знае, че масово се предлагат в Плевен и Враца? Даже имат и различни печати, за по-достоверно! На ясно ли сте как изглеждат колите внос от Италия, преди да добият търговски вид? А тези от Австрия, Германия и Холандия? За какви добавки и какво Ц200 ми говорите? Не търговците са ви виновни, че ви пробутват боклука на Европа. Сами сте си виновни, че го купувате. Нали гледате да ви е евтинко, а после злобеете в сервиза. Огледи, майстори, тест драйв, гаранция. Докато не се научите, че евтиното излиза скъпо винаги ще хапвате дръвцето по авто къщите. ЗА за да ги има толкова много, значи и балъците са достатъчно.

Коментиран от #31


Оценка:
-3 +17

123455
31 Отговор

До коментар #30 от "име на гост":


Самата истина.Аз доста време съм прекарал по автокъщи и съм видял всичко..Моята кола е купена втора употреба от първи собственик от Бг.Ще я сменям и ще е само с нова от магазина...дори и нисък клас..

Оценка:
-1 +7

Ха ха
32 Отговор

До коментар #10 от "ЧИСТО НОВ МЕРЦЕДЕС БЕНЦ":


Че ти постоянно кибичиш тогава пред силверстар....

Оценка:
-0 +6

Стига ва
33 Отговор

До коментар #1 от "ismail":


Само Tofas викаш...хи хи

Оценка:
-0 +1

Стига ва
34 Отговор

До коментар #16 от "обективно":


Друго си е Гоуфа песен от бежанци

Оценка:
-0 +2

Знае много
35 Отговор

До коментар #20 от "Зная малко":


Преди 25 г новите коли без проблеми да, днес си вземи някакъв премиум и се вкарай във филма))))

Оценка:
-0 +2

Ми майна
36 Отговор

До коментар #21 от "1111111":


Кат не даваш, че слушаш Кидика пред Тримона тва е....

Оценка:
-0 +2

Сникерс
37 Отговор

До коментар #26 от "Напишете кода от картинката":


Той "бизнесмен" бе хи хи

Оценка:
-0 +2

ваг груп
38 Отговор
на какви цени ги взимат от чужбина автотърговците и тук ги дават по пет отгоре, избират се за внос най очуканите проблемни и евтини тук да могат да се продадът по пазарни цени мисленето е,, все ще се намери някой балък да се бутне,,

Оценка:
-1 +8

Някой
39 Отговор

До коментар #18 от "Лаконично":


И понеже има доста такива клиенти, да те питам нещо. Ако автомобила отговоря на всичко изброено от теб, ти би ли платил исканата сума за него или ще кажеш, че у "мобилето" ги има по-евтино?
Аман от професори по автомобили търсещи само евтинко.И да добавя нещо: в България почти всички коли са с превъртени километража защото вие така ги искате. Лека вечер!

Оценка:
-4 +5

4783
40 Отговор

До коментар #1 от "ismail":


Да братле! Всичките ушанки във Сибир але але. Мразя руските стоки! Комунистически мизерни са.

Оценка:
-1 +1

премъдри
41 Отговор

До коментар #25 от "123":


моли се да не разбереш никога от първа ръка в каква грешка си. Само не си мисли, че в представителствата работят ангелчета-алтруисти. Същите говна продават, само дето са с надута цена заради "прегледа" на автомобила и "оснлужването" с "оригинални" консумативи...познай защо са кавичките.

Оценка:
-1 +2

кючук чобан Калитко
42 Отговор
Годината на производство на автомобила НЕ е ЦИФРА, а е ЧИСЛО.
Интересно, какъв диплом за завършено образование има г-н Р. Славчев, че не прави разлика между цифра и число?

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери