Германски специалисти направиха обстоен анализ на предлаганите употребявани автомобили в Европа и въз основа на това изготвиха списък с модели, които са с пробег от + 500 000 км. Трябва да се отбележи, че колите с толкова голям пробег не са много, тъй като много от собствениците им връщат измервателните уреди (както в България, така и в ЕС).
Въпреки това все още има доста автомобили на пазара, собствениците на които не крият реалния им пробег. Вероятно поради факта, че в обществото тези автомобили са известни със своята надеждност. И в известен смисъл са прави. Факт е, че предимно автомобилите с пробег от +500 000 км са модели на немските марки Audi, Volkswagen, Mercedes и BMW.
Те се продават на пазара от десетилетия и се характеризират с добро търсене, следователно е очевидно, че те могат да „навартят“ толкова километри през живота си. Но е факт и, че автомобилите, например, на италиански, френски и корейски марки (все още) не могат да се похвалят с такъв пробег. Ето списъкът на тези автомобили, които се предлагат на пазара в Европа с пробег от над 500 000 кимолетра:
Mercedes E-Klasse W210/211/212
Както показва пазарът, известната E-Klasse принадлежи към „елитните“ модели, способни да издържат на пробег от над 500 000 километра. Поколението W211 заслужава специално внимание. Това е един от последните супер надеждни автомобили на Mercedes. Той е относително модерен, удобен и безопасен. А неговата дизелова версия с 2.2 CDI заслужава най-много похвали.
Volkswagen Multivan/Transporter T4
Това е кралят на пътуванията на дълги разстояния в сегмента на компактните микробуси. При пробег от 500 000 км VW T4 просто се разработва. Колата е проектирана и произведена във време, когато ставаше дума преди всичко за издръжливост. И днес този Volkswagen често се среща по пътищата - това е една много надеждна кола.
Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5 с 500 000 километров пробег не е нещо необичайно. Единственото слабо звено в тази безупречна кола е предното окачване. Ако колата се обслужва редовно, тя ще служи вярно дълго време. Единственото нещо е, че е по-добре да обърнете внимание на обновената версия на модела - вариантите преди фейслифта ръждясват по-често.
Audi A4 B5/B6
Както при Passat, и тук има проблеми относно окачването, но като цяло това е една добра кола. И може да издържи на огромен пробег, особено дизеловите варианти.
Audi A6 C5/C6
Интересното е, че сред всички Audi-та A6 най-често се срещат моделите C6, които изглеждат добре въпреки че са с огромен пробег. По-конкретно отново става дума за дизеловите мотори V6 (2.7 и 3.0 TDI), които се оказат едни от най-издръжливите мотори. Въпреки високите разходи за поддръжка и ремонт на двигателя, A6 C5/C6 все още са често срещани на пътя.
BMW 5 E39
Този модел е чудесно доказателство, че не само дизеловите автомобили могат да имат огромен пробег. Редовият бензинов шестак на E39 се оказва много упорит - до такава степен, че понякога пробегът в неговия случай няма значение. Тук вече трябва да се обръща внимание на общото състояние на автомобила.
Volvo S60/V70/S80
Volvo S60/V70/S80 обикновено се смятат за едни от най-безопасните автомобили. Те обаче разполага с един много надежден агрегат. Става дума за дизела 2.4D, който е много устойчив на голям пробег, въпреки че изисква редовно внимание. Шведските коли не са евтини за ремонт, но пазарът на резервни части вече е много разнообразен, така че няма проблеми (най-скъпият компонент за ремонт не е двигателят, а автоматичната трансмисия).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 5232
Коментиран от #5, #33, #59
10:53 06.11.2020
2 ФЕН
Коментиран от #39
10:54 06.11.2020
3 500 000 км...........
Коментиран от #54, #60
10:54 06.11.2020
4 схсхссх
Коментиран от #38
10:54 06.11.2020
5 Швабен зи
До коментар #1 от "5232":
Не са в тази категория, Там говорим за над милионКоментиран от #12, #86
10:57 06.11.2020
6 deutsch
Коментиран от #17, #29, #55, #56
11:04 06.11.2020
7 Гражданин
Коментиран от #24
11:05 06.11.2020
8 Fate
Коментиран от #27, #77
11:05 06.11.2020
9 Хи хи
11:07 06.11.2020
10 Гоуст
А Хюндаите още от 90-те на миналия век са много корави. Външен вид нямат, вътре са коптори, но просто отказват да умрат. Питайте таксиджиите най-добре, там под 500 хил. пробег нямат и още си ги карат.
Коментиран от #11, #51
11:08 06.11.2020
11 Гост
До коментар #10 от "Гоуст":
Таксиметровите автомобили се експлоатират по-различен начин от тези, които карат гражданите. Едно е да караш колата винаги топла, друго е да палиш да ходиш 5-6км. до работа и гасиш. При вторият случай ресурсът на двигателя значително намалява.Коментиран от #22
11:29 06.11.2020
12 Asdfg
До коментар #5 от "Швабен зи":
😆👍 мдаааааа11:31 06.11.2020
13 Пълни глупости
11:32 06.11.2020
14 Алфа Ромео
11:35 06.11.2020
15 555
11:35 06.11.2020
16 Успенски
Коментиран от #18
11:36 06.11.2020
17 jap
До коментар #6 от "deutsch":
Няма ги, защото при тях се минава по над 1млн.км, а тук класацията е за 500 хил.км. :PКоментиран от #104
11:36 06.11.2020
18 Притежател
До коментар #16 от "Успенски":
Баща ми имаше А6, 2007г, 3.0тди. Купена от Германия на около 80к км и й наши още 420к км със зверско каране. Продаде я на 500к, като до момента единственият ремонт (без консумативите) който се наложи беше 1 (един) носач. От тогава според него по-здрава марка от Ауди няма.Коментиран от #30
11:42 06.11.2020
19 Опел
11:56 06.11.2020
20 Развеселен
11:57 06.11.2020
21 Руси Русев
Коментиран от #47, #63
11:59 06.11.2020
22 Абе
До коментар #11 от "Гост":
Искаш да кажеш че такситата виждат по-малко зор от личните коли.......нещо няма да ти повярвам! А изобщо не е вярно това дето го казваш че палели все топли, сутрин като стане да не му е загрята колата......и той пали на студено! Като чака някъде за клиент може да мине много време и колата пак трябва да я пали студена после. Освен това там се изминават много километри за малко време, за 5 години едно такси в голям град навърта поне 300 000 км, и то почти само градско каране , което е много по-натоварващо от извънградското. Тоя пробег някои лични коли го правят за 30 години, че и повече.Коментиран от #28, #91
12:15 06.11.2020
23 авто
Коментиран от #25, #35
12:21 06.11.2020
24 Обаче
До коментар #7 от "Гражданин":
След колко и какви ремонти?Коментиран от #68
12:22 06.11.2020
25 111
До коментар #23 от "авто":
W211 отначало имаше проблеми с електронния SBC блок на спирачките и оттам му дойде лошата репутация. Също някакъв ранен дефект с радиаторите където протичат и се смесват с трансмисионното масло. След 2004 гният значително по-малко от W210, а в механично отношение (дизелови мотори и 5-скоростен автомат) са чук. Тези митове и легенди се носят от хора, които хабер си нямат за конкретни моторизации, години и видове проблеми.12:34 06.11.2020
26 перничанин
Коментиран от #31
12:36 06.11.2020
27 чичо
До коментар #8 от "Fate":
Защо ти слагат минуси аз имах две 405ци дизел на повече от 500хил ги шитнах !Зимата палеха от раз!13:04 06.11.2020
28 патриота
До коментар #22 от "Абе":
Прав е колегата който твърди,че таксиметровите шофьори карат винаги топли коли-двигатели.Забелязал съм в Германия ,шофьорите стоят на стоянката и колата работи.Не са като нашите да касят мотора,за да спестят 50ст. Преди години исках да си купя немска таксиджийка Мерцедес,защото бяха поддържани и евтини.Към 3500-4000€ , но на 500к километри.Това ме отказа.13:08 06.11.2020
29 Класацията е
До коментар #6 от "deutsch":
правена от немски специалисти, така че се радвай, че поне са пуснали Волвото.Коментиран от #75
13:10 06.11.2020
30 То всеки има
До коментар #18 от "Притежател":
дядо който е пушил по три пакета нан ден и е умпрял на 120 години.Майтапът настрана но личният опит е нещо много относително.
Аз лично бих се доверил на обективни класации, като тия на германците не са обективни.
Коментиран от #36
13:13 06.11.2020
31 Тва
До коментар #26 от "перничанин":
да палиш и чакаш 2-3 минути е много умно, моторът си кюфка на 800 оборота докато се темперира и навлезе в режим.13:19 06.11.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Гост
До коментар #1 от "5232":
Става въпрос за 15-20 годишни коли които все още се предлагат масово на пазара на коли втора ръка. W201/W124 са или в категория "ретро колекционер" на цени по-високи от предните, или в категория омирисана селска бангия на 1 милион.13:28 06.11.2020
34 Кракра
Справка - Горубляне.
13:40 06.11.2020
35 Кракра
До коментар #23 от "авто":
Абсолютно вярноПомня, че когато Mercedes пуснаха на пазара 190-ката, бяха жестоко оплюти - каква е тая скапана кола, това голф количка ли е, не ви е срам, предадохте марката, къде остана луксът и возията. Днес слушаме как това била едва ли не най-великата кола на всички времена.
13:46 06.11.2020
36 Притежател
До коментар #30 от "То всеки има":
Ако искаш не вярвай, твоя работа. Мен лично ме напушва смях от това изречение: " Въпреки високите разходи за поддръжка и ремонт на двигателя"... Какъв ремонт на двигател, като 3.0тди 500к км ги няма за нищо!?13:53 06.11.2020
37 Audi A6
14:06 06.11.2020
38 гост
До коментар #4 от "схсхссх":
Бая работи "хлопат и скърцат" там.Най-вече стотинките в джоба, който остават в панталона ти,след поредния ремонт.Коментиран от #43
14:31 06.11.2020
39 8791
До коментар #2 от "ФЕН":
Ааа, не е съвсем вярно-моята на единадесет години я взех на 154 хиляди, а от сервизна книжка в багажника се оказа, че последното сервизно обслужване е било преди две години и 198 хиляди..пълна мистерия.14:44 06.11.2020
40 23456
Трудничко е с частите, но НЯМА ТАКАВА ДРУГА КОЛА В България.
Колата се кара постоянно от 1992 до момента..!!
15:03 06.11.2020
41 Бай Шиле
15:36 06.11.2020
42 PSA
15:55 06.11.2020
43 схсхссх
До коментар #38 от "гост":
Еми карах я две години и единственото което съм правил по колата е да сменя консумативите и един датчик.Това е.За какви ремонти говориш и ти не знаеш.Коментиран от #45
16:21 06.11.2020
44 Рудолф Дизел
17:37 06.11.2020
45 Притежател
До коментар #43 от "схсхссх":
Така е, ама тука е пълно с комплексари, на които като обясниш нещо за автомобил с който си имал опит от първа ръка, и почват да обясняват как не било така, как се висяло по сервизи и т.н. Жалка работа.17:49 06.11.2020
46 Джапаней
18:20 06.11.2020
47 Антонн
До коментар #21 от "Руси Русев":
Километража на лада/жигула технически не може да отброи 800хил.кмВероятно са 80хил.км?
Коментиран от #73
18:59 06.11.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Да ама Не
Коментиран от #52, #58, #62
21:16 06.11.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Миро
До коментар #50 от "Да ама Не":
Извинявай колега но коментираме коли на които се чува двигателя.21:33 06.11.2020
53 Този
21:42 06.11.2020
54 Гошолошо
До коментар #3 от "500 000 км...........":
Точно никога с твоят дванадесеттак.21:52 06.11.2020
55 Гошолошо
До коментар #6 от "deutsch":
Те “джапанките” започват от милион, г-н Цървул.21:54 06.11.2020
56 Stoich
До коментар #6 от "deutsch":
Карам Pajero 2, 2,5 tdi. Вече е на 683000 км и освен ръждата по кабината няма никакви проблеми. Шасито е здраво, така че някой ден ще му изкърпя кабината и пак ще блести.21:55 06.11.2020
57 За Мерцедес
22:15 06.11.2020
58 РЗС
До коментар #50 от "Да ама Не":
тук се обсъждат автомобили като цяло, не двигатели. Малко са двигателите, които няма да издържат дори милион километри със правилна поддръжка. Най-често се чупи периферията около двигателите, не самите двигатели. За 120 години от както го има двг, вече всеки производител може да направи читав блок. Проблема идва от спомагателните системи и компютри. Колкото по-малко екстри толкова по-дълъг живот, но само ако се поддържа както трябва.22:28 06.11.2020
59 Експерт
До коментар #1 от "5232":
А Nissan Almera Tino защо пропускате???Коментиран от #99
22:34 06.11.2020
60 2107
До коментар #3 от "500 000 км...........":
Абсолютно същото щях да напиша и аз ....Без 2-3000 км без малко да му превъртя за 5-ти път километража ....
Ама каква работа и що мангиз ми е изкарал.... До 280000 го търкалях ,като такси по Указ 56,после го отрязах и регистрирах, като тов. пикап .... По тон съм му качвал ,че и ремарке влачих ....Накрая купето му не издъжа -трябваше шаси да му правя а мотора с оригинални лагери и без шлайф на вала и най-важното е че на път не ме е оставял а и сам всичко по неко съмм си оправял ... Бракувах го и ми е жал за регистрацията ...
22:57 06.11.2020
61 Геро
Грижете се за вашите собствени автомобили (без значение от марката), карайте внимателно и зряло и после и Вие ще можете да ги впишете в тази класация. Всичко е простичко
23:03 06.11.2020
62 asdf
До коментар #50 от "Да ама Не":
Френските дизелаци да едно време на истина бяха здрави на животно карал съм ситроен зх 1.9д чист дизел без турбо умряло на животно не може да се помести грам ама здраво като тухла НО ключовите думи са едно време от сегашните им дизелови мотори нищо не става мерцедес не случайно прекрати договора с рено и няма да слагат повече френски мотори защото са една купчина пластмасаКоментиран от #101
23:26 06.11.2020
63 Руски Измамник
До коментар #21 от "Руси Русев":
Абе Руси ,как с оригиналните чистачки бе ,да не си ги заварил , че не са ги откраднали . Да не говорим ,че чистачки не издържат повече от 6-7 години .Кого ще лъжеш бе керата.Коментиран от #88
23:26 06.11.2020
64 Транспорт
23:38 06.11.2020
65 айде де
Коментиран от #67
23:52 06.11.2020
66 Ники
00:00 07.11.2020
67 ИСТОРИК
До коментар #65 от "айде де":
Мога да ти кажа че хабер нямаш ,ти не си карал една кола дето да и знаеш истинските километри .Фиат типо Ланча дедра какви са тези модели кои години е това .АЛО ЖИВЕЕМ В 21 ВЕК00:01 07.11.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Селянин
00:37 07.11.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 vlk
01:22 07.11.2020
72 Blackthorn
03:50 07.11.2020
73 соларис
До коментар #47 от "Антонн":
жигулата може да отброи толкова.няма го червеното отчитане.Коментиран от #89
05:36 07.11.2020
74 Последна инстанция
Коментиран от #94
07:20 07.11.2020
75 КАСАПИНА
До коментар #29 от "Класацията е":
Волво отдавна не прави мотори виждал съм френски недоразумения в тяхКоментиран от #83
07:42 07.11.2020
76 КОРОЛА
07:54 07.11.2020
77 ник.а.
До коментар #8 от "Fate":
да стоят на място ли ?Коментиран от #92
08:23 07.11.2020
78 инж Илич
08:34 07.11.2020
79 факт
08:43 07.11.2020
80 Аз съм
08:56 07.11.2020
81 Дачко Яворов
08:59 07.11.2020
82 МИХАЙЛОВ
....Когато става въпрос
за надеждност, издържливост,
здравина, трайност, лесна и евтина
експлоатация и поддръжка....
...Този автомобил
с този двигател е точния автомобил
както за условията в Скандинавия
и Бенелюкса, така и за Балканите...
09:07 07.11.2020
83 ГруЮ
До коментар #75 от "КАСАПИНА":
Било е за кратко и само при малките модели- 340, 440/460/480, s/v 40. Големите модели винаги са ползвали само шведски мотори.Знаменитите модулни “white block”. Производство в гр.Скьовде, Швеция.09:22 07.11.2020
84 Дедовия
09:36 07.11.2020
85 наму
09:37 07.11.2020
86 дърт шофьор
До коментар #5 от "Швабен зи":
Абсолютно си прав! Моята наближава милион. Няма да кажа каква е, че ще ми скочи онзи с дачията. А къде наистина е онзи с дачията да се изкаже по темата?09:44 07.11.2020
87 Боже.божее
09:48 07.11.2020
88 Тошко Колев
До коментар #63 от "Руски Измамник":
При соца чистачките можеха и по няколко "петилетки" да изкарат ,не ,че бяха толкова качествени , но постоянно си стояха на "сухо" в "жабката" ,а на тяхно място имаше изрязани във форма на цветенца стари пластмасови тапи от вино....Поставяха се само при дъжд, а на паркинг-пак се сваляха ....същото и с антената ....
10:37 07.11.2020
89 Антонн
До коментар #73 от "соларис":
Няма" червено отчитане",това е дневен километраж което визираш.12:44 07.11.2020
90 Слави
13:00 07.11.2020
91 Д. Д.
До коментар #22 от "Абе":
Таксито, само, сутрин, пали, студено, след, това, върти, 20,30,курса,всеки,път,пали топло, разликата не е малка1/2513:07 07.11.2020
92 чичо
До коментар #77 от "ник.а.":
Като не си карал Пежо 405 и 205 дизел не пиши,двигателя е много корав и купето не ръждясва , ако не е удряна колата !13:18 07.11.2020
93 За 500000км.
14:07 07.11.2020
94 asdf
До коментар #74 от "Последна инстанция":
Абе ти на кви наркотици си бе американските коли вика били най-добрите хахахахахахаххаха сигурно говориш особено за ГМ и крайслер хахахахаха няма такива феноменални боклуци14:33 07.11.2020
95 айляк
16:16 07.11.2020
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Джуган
Коментиран от #103
18:28 07.11.2020
98 Факт
И не сменям масло!
Ще измина толкова км доколкото ме държат краката.
20:36 07.11.2020
99 панел на Бруно
До коментар #59 от "Експерт":
Пич, да пишеш това като коментар редом до модели като 190 и 124 е направо срамота :)21:11 07.11.2020
100 Пфф
22:17 07.11.2020
101 Никола Точев
До коментар #62 от "asdf":
На пежото сегашните мотори HDI са в пъти по-здрави от DCi на Рено!23:03 07.11.2020
102 Скот Килмър
2. Тойота Камри
3. Хонда Акорд
... и НИКОГА немски
16:17 08.11.2020
103 Скот Килмър
До коментар #97 от "Джуган":
Ти и джуган нямаш. Имаш само комплекси за малоценност.Коментиран от #105
16:21 08.11.2020
104 Германеца
До коментар #17 от "jap":
Карай си ги тия джапанки дето и 500хилкм.не могат да устискат и си свиркай тогава.16:25 09.11.2020
105 Джуган
До коментар #103 от "Скот Килмър":
Ха ха, завиждаш ли, май ти е най добре кога Вуте е зле10:28 10.11.2020
106 Ренде
10:56 10.11.2020