Наградите за камиони, технологии и иновации насочват прожекторите към онези превозни средства, които наистина променят превоза на пътници и товари. Всяка година десетки модели и прототипи на различните автомобилни производители влизат в свирепа битка за сърцата и умовете на жури от експерти и журналисти, някои от които изминават хиляди километри, за да тестват и оценят новите машини. Забравете за каскадата от трудности, през които преминава световната икономика и автомобилната индустрия в частност, защото ни престои вълнуваща среща с носителите на най-престижните награди в сектора за 2022 г., някои от които ще видим за първи път в България.
Международен камион на 2022 година е DAF с новото си поколение XF, XG и XG+. Холандската гама тежкотоварни автомобили за дълги разстояния е победител в International Truck оf the Year, след оспорвана надпревара с наскоро лансираната серия T-Way на Iveco за строителния сектор и електрическия eActros на Mercedes-Benz (второ поколение), задвижван с акумулаторни батерии. И трите отличени камиона ще бъдат представени на TRUCK EXPO 2022 в Пловдив. Възползвайки се изцяло от новите разпоредби на ЕС за маса и размери, те драстично подобряват аеродинамиката, горивната ефективност, активната и пасивната безопасност, както комфорта за водача. Председателят на международното жури Джаненрико Грифини ги определя като „нов еталон в индустрията на камиони“, който представлява „цялостна платформа за нови поколения алтернативни задвижвания”.
DAF XG+ беше избран още за „Най-добър дизелов влекач в Обединеното кралство” на престижните награди Fleet News Awards 22 и точно този модел ще направи своята премиера в България на откритите площи на Пловдивския панаир.
На щанда на DAF ще научите повече и за XF Hydrogen – прототипът на тежкотоварен камион с гориво водород и двигател с вътрешно горене, който спечели Наградата за иновации за камиони за 2022 г. Очевидно компаниите ускоряват скоростта на иновациите в автомобилните технологии, докато разработват нови концепции за електрическа, свързана, автономна и споделена мобилност.
Титлата „Зелен камион“ е за SCANIA за 6-та поредна година. Това е удивително постижение на шведския производител, отличен за изключителната транспортна и горивна ефективност на своите камиони. Всички производители на тежкотоварни камиони в Европа са поканени на този престижен сравнителен тест, който се организира ежегодно от две немски търговски списания, за да открои най-ефективния камион за дълги разстояния. Този път SCANIA участва с камион от новата Super силова линия, която определя като най-иновативната в 130-годишната си история. В сърцето му стои новият 13-литров, 6 цилиндров редови двигател Scania Super с мощност 420, 460, 500 или 560 к.с. Новата гама скоростни кутии Opticruise G25 и G33 е призната за една от най-гладките, интелигентни и ефективни трансмисионни системи, а задният мост е с по-бърза предавка с единична редукция за още по-добра горивна ефективност. На TRUCK EXPO от 16 до 18 юни компанията ще покаже този влекач с шаси с модулна архитектура, което прави оформлението по-предвидимо, разпределението на товара се подобрява, както и потенциала за полезен товар и работния обхват на камиона.
Международен ван на годината е новият Citan на Mercedes-Benz, заради неговата ефективност, безопасност, устойчивост и екологични стандарти. Германският производител печели наградата в сектора на лекотоварните превозни средства за 4-и път, поделяйки първото място с Renault Kangoo Van. Посетителите на изложението в Пловдив ще видят изцяло обновения Citan с бензинов 4-цилиндров двигател с мощност 131 к.с., елегантен дизайн и последно поколение системи за сигурност и инфотейнмънт. Компактните му външни размери и щедро пространство го правят комфортен при пътуване и удобен за товарене. Специално внимание заслужава информационно-развлекателната система MBUX със 7‘‘ сензорен дисплей и безжично свързване, както и системите за безопасност, които обикновено се срещат при големите камиони - активен спирачен асистент, активен асистент за поддържане на пътната лента, активен асистент при паркиране.
За първи път българската публика ще види още новият лекотоварен камион на японската марка FUSO Canter с впечатляваща норма за емисиите EURO VI – STEP E, както и новият електрически градски автобус на ISUZU - Novociti Volt, който ще грабне вниманието на общините за нуждите на обществения транспорт. В сектора на полуремаркетата не пропускайте премиерата за България и Източна Европа на новото поколение MegaFort на OTTO-TRAILER за превоз на инертни материали и на MegaTimber - за превоз на дървесина.
Всеки от споменатите автомобили, ремаркета и полуремаркета ще могат да бъдат разгледани и тествани по време на TRUCK EXPO 2022, в специално обособена зона за тест драйв на територията на Пловдивския панаир.
Изложението на най-модерните търговски превозни средства отваря млати от 16 до 18 юни в града под тепетата. Организатор е Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Входът е свободен, след регистрация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 кеф
Коментиран от #3, #16
20:26 13.06.2022
3 Моляя???
До коментар #2 от "кеф":
Това недоразумение - холандската Шкода Европа е размазало кой и с какво???Наясно ли си как се избира изобщо камион на годината???
С какво се хвали ДАФ-а, с камери вместо огледа, нещо което го има в Мерцедес от поне 3-4 години ли?
Коментиран от #4
10:24 14.06.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Къде това???
До коментар #4 от "кеф":
Къде се случва това??? Колко струва един Даф и колко един МАН/СКАНИЯ/ВОЛВО/МЕРЦЕДЕС???Въобще качвал ли си се да работиш на камион, че да сравняваш ДАФ-а с МАН например???
Какви иновации има Даф или е въвел в годините при камионите?
Даф-а важи само ако е пред Ивеко и Рено....
Коментиран от #6
11:48 14.06.2022
6 кеф
До коментар #5 от "Къде това???":
Е че то Рено е на Волво чак па толко да са зле.Ман и Мерседес отдавна сс отхвърлени от транспортните фирми извън германия.Скъпи със скъпа подръжка па и чупливи неоправдано лоша инвестиция.Коментиран от #7, #17
11:51 14.06.2022
7 Глупости глупости глупости....
До коментар #6 от "кеф":
Да, то и Дачия е с мотор/кутия на Рено, ама нямат нищо общо като кола и качества с новия Меган или Клио например... а ако единия мотор и кутията правеха само камиона ...Какви разходи по поддръжка си имал по МАН/Мерцедес и Даф или колко време и на какви релации си карал с тези камиони например???
Колко е била себестойността при препродажба като употребявани на едната и другата марка камиони???
За комфорт, лекота и сигурност при управление - няма смисъл и да говорим...добре че Даф се опитаха да направят нещо по-ново като концепция сега, че си караха с козметични промени на кабината от първата 95-ца през 1987.....
Коментиран от #8
12:00 14.06.2022
8 Кеф
До коментар #7 от "Глупости глупости глупости....":
Глупостите са от твоята страна.Ти верно ли мислиш че кутиите на Рено ги прави Рено и че Дачия сама си прави кутиите всичко е от поддоставчици няколко фирми в Света.А че даф са класи над Дараците на мерседвс и ман е факт.Много по технологични и като кутии и като двигатели а рсзхода им е по-малък това е правилната инвестицияКоментиран от #9
12:04 14.06.2022
9 Кенефчоо
До коментар #8 от "Кеф":
Чети внимателно, ограничен!!!Къде съм ти написал, че моторите и кутиите са производство на съответния производител/марка на колата/камиона??? Точно обратното!!!
И никъде не отговаряш, караш ли камион или си транспортна фирма??? Говори с цифри и факти, не да лаеш с глупостите пред блока на ЕШК!!!
Коментиран от #10
12:09 14.06.2022
10 кефф
До коментар #9 от "Кенефчоо":
Транспортните разходи на дирми ползващи Даф са по-ниски доказано с годините.По ниски експлотационни разходи които определят правилната инвестиция.Все пак съм работил над 20 години в Транспортният сектор.Освен това консумацията на Даф на гориво е по-ниска от еквивялентните модели на Ман или Мерцедес.Коментиран от #11
12:16 14.06.2022
11 Дрън-дрън общи приказки
До коментар #10 от "кефф":
Единствено при някои генерации разхода на гориво при Даф е по-нисък, нито е по-здрав, нито е по-ремонтно пригоден, нито е по-евтин за поддръжка...За периода на експлоатация не е по-безпроблемния камион....единствено може да се спори за 1-те генерации на Актрос от края на 90-те и ТГА от началото на 2000-те години...
Говоря от челен опит в бранша от 90-та година насам...
Коментиран от #12
12:29 14.06.2022
12 кефъ
До коментар #11 от "Дрън-дрън общи приказки":
Съмняват ме думите ти за тези години в този сектор не съм видял по ефективен дизел на Къминс в пъти по-добри двигатели от тези на групата фв и мерседесКоментиран от #13
13:04 14.06.2022
13 Кенефъ...
До коментар #12 от "кефъ":
Оппаа Cummins не са от доста време....някъде от времето на XF 95.430/480/530...ако визираш това като камион, да прост и сравнително икономичен камион беше и до там...посредственост!!!И след като е толкова "велик" камион, защо почти никъде няма големи флотилии с тази марка??? Като изключим някои холандски и източно европейски марки...
Тичай сега на изложението в Пловдив да видиш и да се порадваш на новата Шкода....ама после мини и виж какво правят и останалите....
Коментиран от #14
13:38 14.06.2022
14 кефа
До коментар #13 от "Кенефъ...":
Има ги доста а и Мерк и Ман са с неоправдано високи цениКоментиран от #15
13:47 14.06.2022
15 Чичо Манчо
До коментар #14 от "кефа":
МАН-а е голям катър, а и разликата в цената винаги се избива в остатъчната стойност и колко бързо се продава след това на вторичния пазар!За дълготрайността, удобството и комфорта докато се кара-изобщо няма какво да го коментираме….
15:30 14.06.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Никси
До коментар #6 от "кеф":
има една ф-ма в София има 4или 5 Бетонни възли , казва се Атмих , там всичко е Ман , помпи , миксери и гондоли и се юркат денонощно , как мислиш ако са трошливи дали ще ги изхвърлят , даже скоро получиха и Волва гондоли и всеки ден и нощ правят от Студена курсове с инертен матреял и зареждат бетонните възли , като не си в час не пиши глупости , особено за Ман !!!.21:23 05.05.2023