Last news in Fakti

30 Юли, 2013 12:26 2 483 0

Търгът за петте жп подстанции Пловдив-Бургас се провали

  • търгът-
  • петте-
  • подстанции-
  • пловдив - бургас-
  • провали

Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ отмени решение на генералния директор на ДП „НКЖИ” за класиране на участниците и определяне на изпълнител за възлагане на обществена поръчка с предмет „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас – възстановяване, ремонт и модернизация на пет тягови подстанции, по обособени позиции”, в частта за обособена позиция № 1.

Производството установи, че определеният за изпълнител участник Сдружение „ВИЕЕ” не покрива заложеното от възложителя условие да представи документите от офертата, ако са на чужд език, в превод на български. В техническото си предложение дружеството е представило над 3000 страници с ръководства за употреба, сертификати за произход, протоколи от изпитване, съдържащи технически данни и спецификации на оборудването и системите, свързани с изпълнението на предмета на поръчката, без представен превод на български език.

Комисията приема, че офертата на единствения допуснат до класиране и впоследствие определен за изпълнител участник не отговаря на изискванията на възложителя, поради което кандидатът е следвало да бъде отстранен от участие в процедурата.

КЗК връща преписката на възложителя за прекратяване на процедурата за възлагане на обществената поръчка, тъй като няма оферта, която отговаря на условията в документацията за участие.

Факти. бг преди време предупреди, че търгът на петте подстанции на жп линията Пловдив-Бургас може да бъде провален.

Припомняме, че проектът се финансира от ОП ”Транспорт” и е за 25 млн. лв., като в тази сума са включени и 10% непредвидени разходи, които възникват в хода на строителството. Търгът е разделен на две позиции и кандидатите могат да наддават за тях едновременно. Срокът за ремонта и модернизацията е 24 месеца.
През ноември миналата година оферти подадоха „Електрификация Железници Прага”, обединение ”ТПС Стара Загора”, в което участва германската компания ”Сименс”, консорциум ”Реализатор” с участието на АББ България, сдружение ”ВИЕЕ”, в което участват ”Водстрой Пловдив” АД, „Електролукс Табаков” ЕООД,  Енергоремонт холдинг, португалският „Ефасек Енженария Системас”, обединение ”Трейс ТПС” с участието на Трейс груп и Старт инженеринг и обединение ”Водстрой Елсеко" с участието на „Водстрой 98” и испанските Електра, Кобра и СЕМИ.
„Енергоремонт холдинг” и „Ефасек” бяха отстранени по технически причини. Конкурсната комисия решава да тълкува по свой начин Закона за обществените поръчки в частта, свързана с броя на пликовете с предложението и цената, които са част от предложенията. Офертата на „Енергоремонт холдинг”, който притежава евросертификат за изпълнен вече обект на НК ”Железопътна инфраструктура”, не е разгледана и холдингът е отстранен още преди отваряне на ценовата оферта. Подобна е ситуацията с „Ефасек”.
Изискването за броя на пликовете обаче не е приложено еднакво за всички кандидати, защото освен двете компании би трябвало да бъдат отстранени обединение ”Трейс ТПС” и „Водстрой Елсеко”, които също са предали един плик с предложение и кандидатстват за две позиции. Председателят на УС на Енергоремонт холдинг Иван Личев и представителят на „Ефасек” Стоян Батов потвърдиха, че оспорват избора.
На по-късен етап с други мотиви са отстранени обединение ”ТПС Стара Загора” и обединение ”Водстрой Елсеко.
На 26 април тази година НК ”Железопътна инфраструктура” обяви, че са допуснати в търга за Обособена Позиция 1 Консорциум „Реализатор”- с техническа оценка 22,86 т. и предложена цена 14 682 334,00 лева без ДДС, сдружение „ВИЕЕ” - с техническа оценка 37,14 т. и предложена цена от 16 087 201,00 лева без ДДС, обединение „Трейс ТПС” - с техническа оценка 50 т. и предложена цена 18 913 715,76 лева без ДДС.
Допуснатите за Обособена позиция 2 са „Електрификация на железниците Праг” АД  с техническа оценка 25,71 т. и предложена цена от 17 383 678,00 лева без ДДС, отново консорциум „Реализатор” с техническа оценка 22,86 т и предложена цена от 14 097 290,00 лева без ДДС, сдружение „ВИЕЕ” - с техническа оценка 37,14 т. и предложена цена 14 650 465,00 лева без ДДС, както и фаворитът Обединение „Трейс ТПС” - с техническа оценка 50 т. и предложена цена от 15 276 945,16 лева без ДДС. Единственото обединение, което има максимална техническа оценка, е на "Трейс", а това  ги прави и изпълнители в двете позиции. Смята се, че фаворит в търга ще бъде „Трейс груп” .
Търгът за модернизацията на петте подстанции не е единственият гаф на ръководството на държавната инфраструктурна компания, която си навлече гнева на Европейската комисия. Още повече, че и проведеният наскоро търг за избор на изпълнител на ремонта на Централна жп гара София също се оспорва от участниците.
Ценовите оферти бяха отворени, без медиите да бъдат уведомени за това. Изборът на строителен надзор за модернизацията на жп линията Септември - Пловдив продължи повече от година и надзорникът бе избран наскоро. От страницата на КЗК става ясно, че повечето от обявените процедури от НК ”Железопътна инфраструктура” се оспорват от участниците.
За манипулиране на процедури по искане на Брюксел бяха сменени двама председатели на УС на НК ”Железопътна инфраструктура” -  Валери Томов и Орлин Алексиев. Преди година ЕК спря търга за рехабилитацията на жп линията Пловдив - Бургас заради съмнения за корупция. Слабото усвояване на средствата по програмата и провалът на търга за изпълнител стана причина за освобождаването на  Александър Цветков от поста министър на транспорта и съобщенията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА