Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Скандал със строителни материали за АМ "Струма"

Каломаслоуловителите могат лесно да се проверят, но явно няма нужната компетенция или става въпрос за прикриване на следи

Публикувана: 7 Ноември, 2018 11:22
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2183
ШРИФТ ПЕЧАТ

Фирма "ACO Bulgaria" се опитва да пробутва продукти, които са произведени в България със сертификати от чуждите им производства при градежа на автомагистрала "Струма". За това алармираха пред Блиц от строителния бранш.

Според местни източници стъклопластовите каломаслоуловители на "ACO Bulgaria" се произвеждат в цех в Плевен без нужната документация, а се представят доклади за изпитвания от чешкия град Примислава.

Каломаслоуловителите могат лесно да се проверят, но явно няма нужната компетенция или става въпрос за прикриване на следи. По този начин, компанията, която си е извоювала място на пазара като лидер с продукти произведени в Германия, налага продукти с 3 пъти по-ниска производствена цена и подвежда възложителите, строителите и всички участници в строителния процес, категорични са строители с богат опит. Според тях каломаслоуловителите задължително трябва да минат класификация на реакция на огън в съответствие с EN 13501.

"ACO Bulgaria, представя такъв документ издаден във Финландия, докато каломаслоуловителят произвеждан в Плевен, няма изобщо такъв. Декларацията за експлоатационни характеристики е подписана от българското представителство на АСО, което означава, че те декларират, че са производител на тези псевдо продукти. Най-интересното е, че едва ли в централата на компанията са наясно за тези дребни бакалски сметки на тукашните мениджъри! Защото е едно да се използват български продукти, подплатени с нужната документация, друго е да се използват „немски“ такива, произведени в плевенски гараж.

Целта на сигнала на строителите за притеснителната практика, е да се събуди българската администрация и всеки да си свърши работата и да не позволяваме на „немски“ тарикати да ни заблуждават и манипулират на нашите инфраструктурни обекти. "Ако българската държава реагира адекватно, ще се предпазим от бъдещи проблеми", категорични са строителите. Строителите дадоха и допълнителни подробности за участъка от АМ "Струма", в който се съмняват за нередности. Това е Лот 3.3 „Кресна-Сандански“.

Магистрала „Струма“ е част от Трансевропейската магистрала (ТЕМ) Север-Юг и е Четвърти Трансевропейски траспортен коридор. Проектът е част от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020г. Началото на АМ „Струма“ участък Лот 3.3 „Кресна-Сандански“ започва при км 397+000. Краят на участъка е при км 420+624, а общата му дължина е 23,6 км. Източниците на финансиране са Кохезионен фонд на ЕС и национално съфинансиране.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Томислав Дончев
Вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев на съвместна среща с представителите на десетте смесени търговски камари:
Правителството не е всевластен орган на България. Да се говори за реформи е лесно, но да се провеждат – малко по-трудно."

Още бисери