На границата между 3-тото и 2-то хилядолетие пр.н.е. в Аскъйп ("Българската степ" > "Скития") управлявал джабгусирът (император) Агил.
Тогава в Капдаг (Мала Азия) от Курган (Хиркания, Закаспието) пристигнал с част от масгутските българи-авари или ег-сази багът (вождът) на масгутите (масагетите) Абар (Авар) Раджил. Той се родил през 1357 година преди Буртаската война (т.е. в 2000 г.пр.н.е.) в Джиен, откъдето получил името си Джиен-Ас, т.е. "Джиенският Българин".
Когато той станал на 20 години, той се наел на служба при царя на Раджил ("Харапската държава” в Белуджистан, днес в Пакистан) Набий и три години му служил в раджилския град Балъйм или Булем (Българ на санскрит), заради което получил прякора Саг-Раджит, т.е. "Българ-Раджи", Раджил, Раджи и Балъйм-Ат. Самият цар Набий живял в градовете Там и Лам (градището Харап и Мохенджо-Даро)...
Когато Абар прослужил три години в Раджил, на него му се явил като видение Кулюг-Бала (Вестителят на алпа на Слънцето Мар) и му предал указание на Тангра да стане проповедник на хората от името на Всевишния. На Авар Раджил му били съобщени Божиите закони и писмото, което след векове нарекли агилско (балканско) и било разпоредено да се съобщи на народа, че Бог е един, и че хората са длъжни да следват божиите заповеди. Авар изпълнил това и предал на народа всичко това, написано в книгата с Божиите заповеди "Торе" и поради това получил името Абар-Кам ("Авар-Жрецът", след много векове кооптиран като "Авраам" в Библията и "Ибрахим" в Корана). Но на мнозинството българи-масгути или маджи-българи, това не им се харесало и Авар и неговите последователи били изгонени първо от Раджил, а после и от Курган (Хиркания), където властвал неговия чичо Алвар. После Абар-Кам бяга в Ибер (Зауралието, Западен Сибир), където са планините Маджар (Мугоджари). Затова масгутите на Авар започнали да се наричат маджари, а те самите си дали самоназванието ег-масгути.
Последователите на Абар-Раджил, към които се присъединили и части сарбийци ("праславяни") и ермийци (хони), го наричали Авар-Раджил, Абар-Кам, Авар-Кам, Балъйм-Ат, Кам-Хан, Наубий, Маджар, Магут ("Пророк"). Авар и неговите хора обичали много конете, които им помагали в техните странствания. Когато умрял любимият кон на Авар, Балъйм-Ат или Балъйнгъйр, то Авар нарекъл с неговото име и себе си и столицата си.
От Ибер бяга в Идел (Поволжието), където получава областта на запустелия по онова време град Халджа, или Българ. Българите-масгути, говорещи на различни български езици, казвали на Халджа-Българ "Балтъйш", "Булдан", "Руджан", "Саг-кант", "Сагдум" и "Бугур" - така частта от курганските българи-дайци произнасяли думата "българ". Мнозинството от хората на Абар-Кам по начало било съставено от дайците, а "дай" на техния език означавало "български народ"... Абар-Кам възстановил град Халджа-Българ (по-късно Велики Болгар), който в негова чест назовали Абаршир, или Абрашир...
Под натиска на Алвар - чичото на Абар-Кам, тогавашният император на Велика България или Аскъйп ("Скития") Мар-Агил премества Саг-Раджи (Авар-Кам) от Халджа-Българ в района на река Чул (Сулак в Дагестан) в Съйнджак (Предкавказието). Той оставил в Съйнджак част от своите хора, които изявили желание да постъпят на служба в Агаджир ("Гористата земя", лесостепието в днешна Централна Русия и Украйна). Агаджирците ги нарекли авари, абарчаги, наубии и галактубаги (галактофагите при Херодот), защото те носили високи и островърхи шапки галактубги, или калансубги, а аварите наричали агаджирските българи по масгутски - балъйни, а Агаджир - Балъйнджер и Миджер.
Барджийците (персийците) пък, наричащи масгутите "чаки", т.е. "крайни", наричали кук-масгутите "кук-чаки" или "ег-сази". А пък кук-масгутите най-много обичали да се наричат българи или булгани и реките и планините, където те живеели, те винаги наричали с имената Българ, или Булган (Балкан). Така планините около река Аряксу (Узбой), където те живеели преди, ги нарекли Българ или Булган (Съвременните планини Балкан в Туркмения). По същия начин южната част на планините Джуграй или Урай, наречени още Ръйбайски (Рипейски), те им казвали Българ таш (Урал).
По-късно от Съйнджак субата (ордата) на Раджил се преселва в Капдагската (Мала Азия) област Джилки, разположена на юг от Българман ("Българските планини", Източно-Понтийските планини в Турция, между гр. Сивас и гр. Зиле). Докато Лекдиу (Старият Гуруглъй - Херакъл) стоял безучастно, Авар настанил хората направо в неговия юртлук (лично владение) и през 1320 година преди Буртаската война (т.е. 1973 г.пр.н.е.) тук образува бейлика (княжество) Себер-Масгут или Кук-Масгут. Народът на Абар-Кам, възприемайки персийското си название, тук започнал да се нарича "ег-саг", т.е. "могъщи българи" или „ег-сази” (от тук се получава "хиксоси"). Обяснението е в това, че думата "саг" - "българин" дайците произнасяли както правилно, така и във формата "саз". При българите-масгути думата "саз" означавала "слънце" и "коне" и те обичали да се наричат "слънчеви" и "конски", но това не смущавало дайците. (Йосиф Флавий в "За древността на еврейския народ. Срещу Апион", кн.1 гл.14., извежда от египетски език етимологията на "хиксосите", като "царе на пастири", "царски пастири", "пастири".)
В началото в Капдаг столица на Авар-Кам била град Кадъйш (Кадис), но впоследствие той построил за себе си град Анджир, или Анагар, наричан още Ангара и Анкура ("Царска столица", Царски Род", днешна Анкара), а неговият син Съйбаш построил град Съйбаш (днешен Сивас). За своя син Шила Съйбаш построил северно от Съйбаш, град Шила (днешен Зиле). Реката протичаща около Шила, кук-чагите я нарекли Кук-Българ (днешна Ешил-Ермак), а планините между Шила и Съйбаш - Българтау (Български планини). Областта на град Шила започнали да наричат Масгут (Областите Масгут и Кук-Масгут Библията нарича "Гог и Магог”). Местните българи-муйтени, кулдаи-уруси, мосхайци и табилци ("Рош", "мешех" и "тувал" в Библията) с радост посрещнали кук-чагите и им помогнали да се настанят. Те, подобно на агаджирските българи, наричали аварите "абарсаги"... Тогавашният император на Илат (Западна Мала Азия, Южните Балкани, Егейските острови, Кипър, Крит. "Илат" на трьок-български език означава "Красива област”, "Родина". От тази българска дума възниква древното название на държавата "Елада" и второто име на Троя "Илион") поканил Авар на служба при себе си. След известно време, прославилият се в проповедите за Единобожието Авар-Кам оставил бейлика на сина си - Съйбаш или Ук и с част от кук-чагите се преселил в Илат на служба при цар Мохер.
Мохер, след като оженил дъщеря си Кортке за Авар-Кам, се отнесъл жестоко с него, поради което Авар-Кам избягал от него в Уртагил (Средна, Вътрешна Тракия, днес Южна България), но оставил сина си Съйбаш да управлява Масгут в Капдаг. А траките в Уртагил избрали Авар Раджил за свой цар и той ги управлявал под имената Агил-Ас и Чулмаксъйз.
След отпътуването на баща му Авар-Кам в Илат на служба при Мохер, синът му Съйбаш или Ук останал да управлява Масгут, въпреки че се признал за ак-андаш (васал) на Илат. След Съйбаш-Ук управлявал Шила. Седмо поколение след него управлявал Чул-Ат. Той имал още четирима братя - Джим-Авар, Бал-Ас, Баръйс и Шен-Авар, които го подържали във всичко.
При Чул-Ат алп Лекдиу се осъзнал от грешката си и на авар-чагите, които били заели без разрешението му неговия юртлук, се наложило да бягат от Масгут на юг в Къйзъйл Джир (Сирия). Част от българите, объркали пътя, побягнали към Илат, Сувар (Месопотамия) и Миджан (Азърбайджан). През време на бягството много от тези българите попаднали в плен на Лекдиу и ги очаквала жестока смърт. Тогава вниманието на алпа било привлечено от българските коне, които той преди това не бил видял. Лекдиу изял един от тях и неговото месо така му харесало, че той пощадил пленените и ги приел на служба в качеството на коневъдци. После, като видял, че работите с тях се подреждат, той им позволил да образуват свой бейлик. Съседите наричали пленените от Лекдиу българи, кулдаи, защото кулдаите били по-многобройни от тях, но самите пленени предпочитали да се самоназовават по български кети ("хора", хети). Кетите много бързо подчинили всички свои съседи, но общо покорените съставлявали мнозинството в техния бейлик. Под влиянието на езика на покорените, името кети започнали да го произнасят във формата кади. Затова столицата на българите-кети (хети) и целият техен бейлик носил името Кадъйш. В последствие като хети започнали да наричат и самите кети. Кетите не се уморили да отглеждат прекрасни коне за Лекдиу, а в замяна на това той охранявал техния бейлик.
А другите българи, които избягали в Къйзъйл Джир, срещнали от джирците радушен прием, защото ги вдигнали да завоюват Мамил (Египет), който угнетявал Джир. През 1070 година преди Буртаската война (1723 г.пр.н.) Чул-Ат съставил план със своите братя Бал-Ас, Баръйс, Шен-Авар и Джим-Авар, и те заедно атакували Мамил с пет армии, всяка от които имала по две колони. Мамилската войска, още щом ѝ прегазили авангарда, се предала и ег-сазите завладели Мамил. Тази година влязла в българската хронология, като "годината на Мамил". Чул-Ат станал цар на Мамил.
Следва продължение...
Автор: Валентин ВЪТОВ
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шоп
Коментиран от #9, #19, #61
08:47 05.11.2021
2 хаберих
08:47 05.11.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 !!!?
08:53 05.11.2021
5 рада дълбоката
08:56 05.11.2021
6 Баба Зоя
Коментиран от #12
08:59 05.11.2021
7 Сандал
Коментиран от #15
09:02 05.11.2021
8 Винкело
Коментиран от #71
09:02 05.11.2021
9 всъщност
До коментар #1 от "Шоп":
Статията е интересна, но имената и понятията наистина са по-сложни и неразбираеми особено за хората дето не сме запознати с тази част от историята! Но авторът се е постарал да я напише въпреки многото трудни думи и обясненията към тях, за което браво! Предпочитам да чета от време на време такива статии, отколкото буламача дето съставлява 80% от инфото в нета!09:03 05.11.2021
10 пешо
отгоре на всичко - оставили сме великите укри да си приписват създаването на черно море! срам и позор!
09:04 05.11.2021
11 Казас
09:04 05.11.2021
12 Ами
До коментар #6 от "Баба Зоя":
Не е само в България приятелю, в цял свят е така за родителите и почти навсякъде за правителствата!09:05 05.11.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ПИТАЩ
Коментиран от #24
09:13 05.11.2021
17 какви сме
Коментиран от #26
09:15 05.11.2021
18 Шмиргела
Коментиран от #25, #70
09:15 05.11.2021
19 плевен
До коментар #1 от "Шоп":
Въобще не се притиснявай, че не разбираш. Вътов е компресирал в една статия безброй трудни имена и трудно доказуеми предположения.Това е материал за една дебела книга, предназначена за специалисти. Говори за събития от преди 4 хилядолетия, когато дори египетската писменост не е напълно оформена.В общи линии на написаното ще реагират само ненормалници /№2/, или турбо-патриоти, които са друг вид ненорм....
09:15 05.11.2021
20 Разбрах
09:19 05.11.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Freedom Fighter
Коментиран от #33
09:34 05.11.2021
23 ЦарСимеон
Коментиран от #28, #46, #62
09:36 05.11.2021
24 Сънчо Панса
До коментар #16 от "ПИТАЩ":
Събуди се и чети по-подробно. Това е първа част и има продължение. Едно време в киното от кинопрегледа не можеше да прецениш филма. След това ходиш да го гледаш 10 пъти, защото ти станал интересен и любим.09:36 05.11.2021
25 какви сме
До коментар #18 от "Шмиргела":
Затвори страницата и направи къс преразказ на статията...с имената обаче ...вишисте.Коментиран от #39
09:38 05.11.2021
26 Умен по цялата глава
До коментар #17 от "какви сме":
Преселението на Народите се осъществява в две посоки от племена говорещи Санскрит - Индоевропейски и Индоазиатски,но всъщност те са един Народ тръгнал в две посоки....Всички Европейски езици имат общ корен- Санскрит...Кво толкова не разбирате ...Опитите на Руската пропагандна машина да омаловажат факта,Че Българските племена населили Европа са просто смешни...Но това е минало - сега сме пет милиона на тази Територия и края наближава Необратимо....09:47 05.11.2021
27 Andromeda
Коментиран от #29
09:56 05.11.2021
28 Помощник
До коментар #23 от "ЦарСимеон":
Мисля си, че вместо да гледаш празноглави ритнитопковци, може да научиш нещо по-полезно. Забрави за учебниците с които си израснал, почти всичко е фалшификация и безкритично пренаписване на гръцки антибългарски източници и книги.От други статии чета, че името на Симеон на трьок-български език (тракийско-български, съставен около 6 хилядолетие пр.н.е. на Балканите) е Шамгун ("Красив хон/българин"), а на деберски и угилски език ("балкански-праславянски") се получава Симеон, което не значи нищо. Синът му Баръйс Боян (Боян магът) не го е обичал и го споменавал единствено с неговото хонско име Орон ("Знаме"), защото в една битка царят е спасил българското знаме от плен, когато знаменосецът е бил убит. Брат му Раушад Балтавар ("Вожд, цар" - на деберски и угилски, е известен като Владимир Расате, цар 889-893 г.). Трьок-българският език е майка и баща на всички тюркски езици. Тюрки като етнос няма, това е вредна измислица и преиначаване на думата от трьок в тюрки. Това е езиков термин - народи и племена говорещи на трьок-български. Българите са арийци, говорещи основно на трьок-български език и на още 6 основни езика, единият от които "агилски" - "праславянски".
Коментиран от #36
10:06 05.11.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Хаберий
10:15 05.11.2021
31 Авитохол
Коментиран от #42
10:15 05.11.2021
32 Бай Ху (By Who)
10:30 05.11.2021
33 Помощник
До коментар #22 от "Freedom Fighter":
Време е в нашата история тезите да се обърнат на 180 градуса. Траките са древни българи.Доказателства има стотици. Но те не се познават от българската общественост, особено от тази, която е напуснала страната ни и ползва англо-саксонски символи, и е гледала повече сатанинско-садистичните продукции на холивудските рептили, отколкото да е чела новопоявили се познания.Коментиран от #72
10:39 05.11.2021
34 Кокона Ксени
До коментар #29 от "Хехе":
Тая "звезда" е кирия с голям диференциал и много способности.10:42 05.11.2021
35 Боливуд
10:49 05.11.2021
36 Чирпански
До коментар #28 от "Помощник":
Може да се прибави, че има и славяно-руски и талмудистко-болшевистко-комунистически фалшификации, които са ни залвали като водопад от 150 години. Мозъците на андрешковците и потурджиите са така промити с вод-как, че все още не могат да се отърсят от тоя махмурлук!10:57 05.11.2021
37 Коко
Коментиран от #40, #47, #53, #63, #74
10:59 05.11.2021
38 Мишо
Коментиран от #41
11:02 05.11.2021
39 Коректор
До коментар #25 от "какви сме":
Не четеш ли заглавието? То е късия преразказ. Ккаво не ти е ясно?11:03 05.11.2021
40 Е унгарците
До коментар #37 от "Коко":
по-калпави ли са?Коментиран от #43
11:09 05.11.2021
41 Помощник
До коментар #38 от "Мишо":
Дотук прочетено е ясно, че темата не е, кои сме ние, а какво се е случвало заради нашите древни предшественици. Това трябва да ни радва и да повдига националното ни самочувствие. Има и продължение, ще следим за повече яснота. Да благодарим на автора, че ни отваря очите.11:12 05.11.2021
42 Данчо
До коментар #31 от "Авитохол":
Е, точно тук е проблема, няма цитирани източници! По тази логика, всеки може да си пише каквото му е кеф на душата. Тази гавра с българския народ, трябва да спре. За какво са онези от БАН, нали им се плаща?11:12 05.11.2021
43 Коко
До коментар #40 от "Е унгарците":
Минали са през школата на австро-унгарската империя. А ние сме продължили обучението си по азиатски нрави много дълго, та чак до ден днешен. Чувстваш ли разликата?Българинът мрази азиатщината.
11:14 05.11.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Ханк
Коментиран от #48
11:17 05.11.2021
46 Пич
До коментар #23 от "ЦарСимеон":
Аз пък съм съгласен с Вас , макар че , чета всичко което излиза за нашите корени... Нещо , за което не се говори например , е теорията на хитлеристките учени , които разделят името ни на две - Балг - Ари , което според тях , значи - старите арийци... Затова ни припознават като равни , и години за съюзници... Но... явно не ние имаме македонска черта , а те , бидеики българи , имат нашата черта , да твърдим , че сме в началото на всичко , и едва ли не , без нас световната цивилизация нямаше да съществува... Малко комплексарско ми идва...11:23 05.11.2021
47 Помощник
До коментар #37 от "Коко":
От други статии чета, че българската нация е съставена от преди 17000 години, още от палеолита, който англо-руските геолози и архелози, заплатени от световните сатани, умишлено са го подмладили с поне 10 хиляди години, за да се вместят в историята като богоизбрани. Българите не са от Юстинианово време и не са дошли тепърва с т.н. Велико преселение на народите. Те са били тук на Балканите още преди 15 хиляди години и през тези хилядолетия по климатични и епидемични причини са мигрирали няколко пъти от запад на изток в цяла Еварзия и от изток на запад, около Средиземено море и т.н.. Следите им се виждат чак в Австралия и Америка. Смесвали са се с десетки племена и народи, давали са старт на десетки племена и народи. Българската нация е древна форма на конфедерация, в която са влизали различни раси и племена говорещи на множество езици и диалекти. Само че твоят мозък, калайдисан с болшевистки калай отбълъсква това научно лъчение, няма как да попие в кашата под черепа ти.Коментиран от #49, #52
11:27 05.11.2021
48 Д р Уотсън
До коментар #45 от "Ханк":
Да бе, вервам ти. Особено радостно е за султан Ердоган, че царува на чужда земя. Я си чети по-наблюдателно за Шерлок Холмс.11:33 05.11.2021
49 Македонците
До коментар #47 от "Помощник":
пък са от 100 000 години тук, но са стигнали чак до Индия.11:43 05.11.2021
50 Хехе
11:45 05.11.2021
51 Как може
Сега тази прокиснала помия се опитват да ни я пробутат за исинска история. Взета е от Джагфар Тарихи и от Шан къзъ дъстънъ. Писани са в миналия век от татари, искащи да минат за наследници на волжските българи. Забъркали един нескопосан тюрлю гювеч от техни, номадски митове и сказания и като щипка сол за привкус, добавили думата "българи". Драскачът, изкащ да мине за автор, попреписал от тая гнусотия и я представя като "древна история". На времето си купих тези "книги" от площад Славейков. Имам ги още. Ако някой се интересува от тази тема, нека потърси книгите на Петър Добрев. Стилът е труден, но е показано с какви документи на съвременници е използвал авторът.
Коментиран от #55, #57, #58
12:14 05.11.2021
52 Коко
До коментар #47 от "Помощник":
Дай доказателства!12:44 05.11.2021
53 Ganiu tzarvula
До коментар #37 от "Коко":
...............13:56 05.11.2021
54 6577
Коментиран от #56
14:21 05.11.2021
55 6577
До коментар #51 от "Как може":
Глупак!14:22 05.11.2021
56 6577
До коментар #54 от "6577":
Това е за 51-ви....14:23 05.11.2021
57 007
До коментар #51 от "Как може":
През 1977 г., ако не се лъжа, Божидар Димитров, след като веднъж приспал с карловски първак придружаващия го прелат на Ватикана и като са го изпуснали в секретиня архив на Ватикана, се хванал за главата, какви полимпсести и рулони с книжнина са били наредени в шкафовете с надпис Magna Bulgaria. За съжаление не е разполагал с необходимата снимачна техника, със смартфони и достатъчно време. Видял, че е имало много неща писани като с руни и на арабица. Било късния следобед и кепенците трябвало да се затварят. Изтрезнелият евнух бил ошашявен и все пак си признал на кардинала, отговарящ за този архив. Обратният билет на Божо бил разписан на момента.Това е описал в доклада си към началника си от Културно-историческото разузнаване Димитров в ПГУ. Същият бил на прикритие като асистент в Класическа филология на СУ.
Така че е добре да си затвориш устата и да плямпаш за налични извори. Всичко българско от 1500 години е горено на клади, заключвано зад 9 врати, или фалшифицирано. От Ватикана и уж от нейните манастири са се пръквали допуснати според интересите на католиците, тайните масонски ложи и техните господари талмудистите, да се "излизат" на бял свят извори, крепящи нещастната древна Гърция, Големия Рим и юдейската фарисейщина с нейната Библия.
15:07 05.11.2021
58 007
До коментар #51 от "Как може":
Темата ми е интересна и си направих труда досега, наложи се да проверя няколко часа, и виждам, че в "Джагфар тирихи" и "Шанкъзъй !!! дастани" няма такива неща. Какво си купил от "Славейков" и какво си чел е много спорно. Пита се , защо лъжеш, като карабунарски циганин?! - Какъв ти е кяра?! Ти като си толкова добър читател и писач, защо ти, умнико, не напишеш такава "измислена" (според теб) история с толкова подробности, засечки с други известни източници и обяснен произход на имената, на наименованията?! Това не е дисертация и тук определено в ограничените страници няма място да се поясняват и цитират многото източници и вярвам, че авторът си ги е спестил. Със сигурност може да ти ги изтипоса, където трябва. Така, че в края на краищата в продълженията ще се надявам да ни разкрие своите източници.15:28 05.11.2021
59 R1a
15:51 05.11.2021
60 Курганен тип
15:52 05.11.2021
61 Атила
До коментар #1 от "Шоп":
Аз го разбирам,но изучавам историята на скития повече от 12 години.15:54 05.11.2021
62 Фир болг
До коментар #23 от "ЦарСимеон":
Никога няма да разбереш някой неща мозъка ти е малък версия.15:57 05.11.2021
63 Не сте годни да анализирате свободно
До коментар #37 от "Коко":
Нищо не си разбрал когато се говори за курганните народи няма траки няма славяни келти германците и тюрки всичко това се е случило преди шест хиляди години.Коментиран от #67
16:00 05.11.2021
64 Евразия
16:03 05.11.2021
65 Скифия
16:15 05.11.2021
66 Фир болг и туата де данан
Коментиран от #76
16:19 05.11.2021
67 Волки
До коментар #63 от "Не сте годни да анализирате свободно":
Тогава всички тези са се наричали българи.например да вземем латинският народ на волшите,волши произлиза от волки.всички те са говорели български или Славянски както искате го наричайте.българи е първото общо наименование на пра индоевропейските народи когато още са били курган и ямная култура.16:25 05.11.2021
68 Умен по цялата глава
16:45 05.11.2021
69 Мюмюн
19:10 05.11.2021
70 шмиргела
До коментар #18 от "Шмиргела":
Сега забелязвам, че не е написано като отговор. Редовете се отнасят за Винкело, № 8.19:32 05.11.2021
71 шмиргела
До коментар #8 от "Винкело":
Рaнo cи излaзaл oт кръчмaтa. Връщaй ce дoрдe гювeчa нe e изcтинaл cъвceм. Тoвa e нaпиcaнo зa хoрa c пoнe eднo виcшe, a нe зa килийни учeници и aлкoхoлици.19:33 05.11.2021
72 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #33 от "Помощник":
Когато ти отрежат корена на родовата памет, чрез популяризирането на прякора ТРАК ти вече си лесен за асимилация и ОБЕЗЛИЧАВАНЕ.20:52 05.11.2021
73 Абстрактен
Коментиран от #80
22:27 05.11.2021
74 бай Даньо
До коментар #37 от "Коко":
Не си прав. Италианците носят повече гени на траките ( около 4% ) отколкото ние българите ( около 2% ) това е грубия факт . Какво е станало с траките е мистерия едно добро обяснение е че са се пропили и провалили ... в гръцките източници друго не пише за траките освен пияни гуляйджии, развратници и нямат респект към никаква власт ... ако това ти върши работа това сме взели от траките. Не се учудвай на факта че траките са се провалили и изчезнали така и Ганчо ще стори със съвременна България...Коментиран от #75
22:40 05.11.2021
75 Трак В Вълканов
До коментар #74 от "бай Даньо":
Да не са сметнали Алцек за Трак?Коментиран от #77
23:08 05.11.2021
76 Георги
До коментар #66 от "Фир болг и туата де данан":
Още един неук, я виж на картата къде е Каспийско море и че е затворен басейн! Как ще стигнат с кораби до Ирландия, та ти география учил ли си някога? Или тези кораби са били с гуми и са можели да пътуват и по суша... смях.Коментиран от #79
23:10 05.11.2021
77 бай Даньо
До коментар #75 от "Трак В Вълканов":
Не е Алцек . Хората на Алцек ги търси за генетичната ни близост със северна Италия ... наскоро имаше голямо изследване с българско участие което показваше че италианците са повече траки от нас , няма драма ние се докосваме по много други генетични линии с италианците. С италианците заедно имаме от тракийските гени защото най малкото четирима траки в тъмните време на римската империя са стигнали до императорския трон ( оставаме настрана колко генерали , пълководци и обикновени наемници траки са били в легионите за 300- 400 години в римската империя ) , тия хора в общия случай са оставили потомство, Спартак за жалост не ... Апропо румънците са много смешни защото са част от римската империя само за един кратък период от 50 години когато е максималното териториално разширение на Рим при император Траян и оттам са прихванали всичко име, език, лични имена ... днес да са абе почти са римляни, е малко ромляни ...Коментиран от #78
00:37 06.11.2021
78 Траки е гръцко наименование на българите
До коментар #77 от "бай Даньо":
Няма тракийски ген това са лъжи! Траките споделят хаплогрупа р1а която имат също и славяните иранците , индийците част от тюрките част германците и Скандинавците.08:13 06.11.2021
79 Фир Болгар
До коментар #76 от "Георги":
Неук си ти от Каспийско море още от древността с големи плавателни лодки е можело да се премине в черно море.някой народи като туата де данан са плавали от средизмно море в черно от там през реките до Скандинавия.08:19 06.11.2021
80 Хехе
До коментар #73 от "Абстрактен":
Попитай лорда ватман.11:11 06.11.2021
81 Трън в окото
21:31 09.03.2023