Last news in Fakti

13 Октомври, 2015 18:05 1 461 0

Всички си падат по звезди. Това е стратегия за реклама по цял свят

  • христо кафтанджиев-
  • звезди-
  • реклама

Така коментира рекламния клип за България с холивудски звезди специалистът по реклама професор Христо Кафтанджиев

Всички си падат по звезди. Това е стратегия за реклама по цял свят - 1
Снимка: Янтра днес
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

„Рекламата с големи звезди е универсална стратегия, с която се работи по целия свят. Щом това работи в САЩ, Германия и Русия, защо да не се прави и у нас.“ Това заяви пред Факти.бг специалистът по реклама и ръководител на Катедрата по масови комуникации и ПР във Факултет по журналистика към Софийския университет професор Христо Кафтанджиев.

Той коментира споровете около последния клип за България, в който холивудски звезди като Силвестър Сталоун, Салма Хайек и Джейсън Стейтъм рекламират страната ни като дестинация за снимане на филми и туризъм. Според него клипът е направен много добре като идея и изпълнение, като определено може да има влияние над чуждестранни туристи или инвеститори.

Какво мислите за клипа и реално може ли той да има позитивно влияние над чуждестранни туристи или инвеститори?

Според мен клипът е много добре направен като идея и изпълнение. Хубавото е, че е и безплатен. Добре е, че може и да бъде продължен и по други начини. За мен си е ок. Според мен е естествено подобен клип да има влияние. Всички си падат по звезди. До каква степен ще повлияе, е важно до каква степен ще може това да бъде измерено от съответната маркетингова агенция. Такава, която се занимава с маркетингови изследвания, спрямо руски групи, немски групи и т.н.

Основният спор е до колко е ефективна подобна кампания с чуждестранни звезди или е по-добре да рекламираме страната чрез нейните културни и природни забележителности?

Това е универсална стратегия, с която се работи по цял свят. Ние ме част от цивилизования свят. Щом това нещо работи в САЩ, Германия или Русия, би трябвало да се прави и тук. Да не говорим, че и у нас се използва този модел, разбира се с други звезди. Това е една универсална стратегия.

Според вас защо винаги се получава така, че всеки рекламен клип за България като дестинация поражда спорове?

Нормално е. Всеки си има гледна точка. По някой път нещата не се получават. В случая са се получили. Стават и издънки. Например навремето във Финландия гледах рекламен клип за България като туристическа дестинация, в който бяха използвали плажа на Слънчев бряг. Там хората бяха нагъчкани като сърдели с тази мутренска приватизация на курорта. Финландците са изключително изолирани хора. Ако се сложат един до друг те изпадат в потрес. Това си беше абсолютен фал, но не е като в този случай.  По отношение на този клип, трябва да се има в предвид, че има и доста хейтари, така че реакцията си е съвсем нормална.

Може ли подобна реклама да бъде позитивна за кино индустрията у нас?

Да. Единият от споровете за този клип е дали той не рекламира изцяло киноиндустрията. Половината от клипа обаче си беше за забележителностите на София. Но в този случай по-скоро киноиндустрията помагаше на българската реклама, от колкото обратното.

Можем ли да кажем, че въобще има цялостна стратегия за рекламирането на България като туристическа дестинация?

За това не съм сигурност. Това трябва да се питат хората от министерството или комитета по туризма. Там са специалисти. Аз поне такова  нещо до момента не съм видял.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА