В очакване на преговорите за присъединяването на Северна Македония към ЕС, българските власти решиха да обяснят на Европа, че македонският народ и език не съществуват. Според София всичко това е мъгла и тоталитарно комунистическо наследство. Наистина ли е така и какво общо има българският "Майдан", жертва на който рискува да стане старият враг Русия? Това пише Дмитрий Бавирин на портала vz.ru. Материалът е преведен от Труд.
Българо-македонският въпрос в много отношения е подобен на руско-украинския, което улеснява руснаците да се поставят на мястото на своите „братя“.
Но ако има съвест, не е необходимо да се взираме в този конфликт.
„Всичко вече е откраднато от нас“
Съвременна България е чумният ъгъл на ЕС. Най-бедната държава (румънците използваха добре парите на Брюксел и дръпнаха напред), най-корумпираната (вече трети месец в републиката се протестира срещу срастването на правителството с олигарсите) и с най-лошия индекс на свободата на медиите в ЕС (пресата се контролира от самите олигарси). Изобщо не е забавно да си българин.
Но веднъж в своята история те бяха за пример: още през 632 г. хан Кубрат обединява разпръснатите племена и създава Велика България. С други думи, България е една от най-древните държави в Европа, която е оцеляла и до днес, и това там се помни добре и на глас твърди за историческото и величие.
Млада, малка, проблемна и според българските стандарти обеднялата Северна Македония трудно може да претендира за историческо величие, но тя искрено се опитва. Това се вижда особено добре в нейната столица - Скопие. За първи път за това се говори в източниците от I век от Новата ера, но почти никой и почти никога не се разглежда този дълбоко провинциален град като възможната столица на независима държава, особено след земетресението през 1963 г., което унищожи 75% от сградите му.
Все пак, Скопие става държавна столица и Македония е единствената република, която напуска СФРЮ без война. Сега този град е обзаведен със стотици паметници на "великите македонци" и поради това силно наподобява бюфета на старица, която колекционира прахосмукачки.
В самия център стърчат статуите на Александър Велики и баща му Филип II, тоест историческите претенции на македонците се простират дори до великата антична империя, чието население няма нищо общо със славяните. Поради това гърците, които не искаха да споделят своето собствено наследство, имаха дълъг спор с македонците и в частност блокираха пътя на Скопие към ЕС и НАТО.
Македонците взаимстваха и от българите не по-малко, а в известен смисъл и много повече. Концепцията за "македонизма", изповядвана от правителството, нарича македонския език за първия славянски държавен език, имайки предвид държавата на българския цар Самуил. В същото време на България всъщност се отрича ролята на „люлка на славянската култура“, заради това че изобретателят на кирилицата, ученикът на Кирил и Методий, Климент Охридски е живял в град Охрид, туристическа перла в югозападната част на съвременна Македония. Разбира се, той също принадлежи към македонците, въпреки че принадлежи към Първото българско царство.
Виждаме нещо много подобно и при нашите съседи, където древните укри са изкопали Черно море, Киевска Рус е приравнена на Украйна, а руските исторически фигури от кралицата на Франция Анна Руска до самолетостроителя Игор Сикорски са записани като украинци.
В Русия това дразни мнозина, а българите са толкова раздразнени, че може да бъде страшно да ги гледаме на историческите конференции. От гледна точка на "братушките" няма македонци, а има само разглезени и изкушени българи, както и македонският език не съществува, а това е един от трите варианта на българския език.
Съвременната славянска държавност, със столица в Скопие е обвинявана от София, в най-добрия случай в паразитиране върху българската националната история и култура, а в най-лошия случай в етноцид на българското население, което вече е престъпление срещу човечеството.
А най-обичаната теза на българските радикали е, че цялата македонска нация с всичките ѝ атрибути е измислена от комунистическата диктатура. И наистина има и малко истина в това.
Под флага на УВА
Първите разговори за съществуването на специален славянски македонски народ, отделен от българите, макар и подобен на тях, възниква сред местната интелигенция през втората половина на XIX век. В самото начало на XX век филологът, историк и политик Кръсте Мисирков създава македонския литературен език. Но до началото на Втората световна война преобладаващото мнозинство от славяните, населяващи днешна Северна Македония, се наричат или българи, или просто славяни, без никакви излишни украшения.
Двама от трима македонски славяни са били неграмотни, а съседна България са я възприемали като земя на ред, просперитет и благоденствие. Затова българската окупация е приета от мнозина с радост, тъй като тогавашният глава на държавата-агресор е цар Борис III - популярна личност на Балканите, почти легендарна и обичана от обикновените хора.
Завръщането на Македония, както и на някои сръбски и гръцки земи в лоното на България е част от националната идея, което в крайна сметка води страната до съюз с Хитлер. Борис III многократно се среща с фюрера, но не е фен на неговите идеи, защото е принуден да вземе предвид русофилските настроения сред хората и част от елита.
В резултат на това София влиза във фашисткия блок, но като че ли с минимално желание. Например, тя не изпраща войници на Източния фронт и не се намесва във войната между Германия и Гърция и Югославия. По-точно, тя не се намесва, докато Белград и Атина не капитулират, след което българските войски бързо окупират интересуващите ги земи.
В българската историография това се представя като „освобождение“, в което има известна логика: ако Македония не беше окупирана от българите, тя щеше да бъде окупирана от немците. По същия начин СССР оправда отделянето на Западна Украйна и Западна Беларус от Полша, и беше казано, но моля ви се, ние си вземаме нашето и ще защитаваме нашите.
Гърците изобщо не бяха успокоени от това, но македонците като цяло бяха доволни. Вярно е, че това продължи само няколко месеца, след което, за тяхна изненада, това падна върху главите на българите, а вчерашните „братя-освободители” изведнъж станаха синоним на всичко най-лошо за македонците.
В София срамежливо обясняват промяната в македонските настроения със смъртта на популярния цар Борис, но в по-голямата си част не става дума за него.
Първо, Македония беше залята от българските чиновници - арогантни и корумпирани. Те се отнасяха към местното население с високомерие и бързо го обърнаха срещу себе си.
Второ, беше извършено насилствено побългаряване, и по-специално всички училища бяха своевременно прехвърлени на езиковите норми на българския език, и същото се отнасяше за всички обществени места за прием, а за всичко македонско започнаха дори и да наказват. Старите хора не можеха да издържат на такава намеса в личния живот и в републиката разцъфтя партизанското движение.
Що се отнася до комунистите на Тито, залогът върху национално ориентираните македонци, за разлика от българите, съюзници на Хитлер, той стана съвсем логичен за тях, и освен това и привичен (по същия начин в централата на Йосип Броз е измислена отделната босненска нация). Славяните, недоволни от българските грубияни, стават основата на новата власт в републиката.
Интересното е, че и Германия също има свой отделен македонски проект. Нацисткият режим не одобрява включването на Македония в България (протекторатът на София над тези земи се разглежда като временен) и като кооперация с ВМРО - Вътрешната македонска революционна организация, или македонските националисти. Първоначално те подкрепяха българите, след това като всички останали македонци се разочароваха от тях и през септември 1944 г. те провъзгласиха Независимата република Македония (НРМ), която съществуваше два месеца. За Хитлер тя беше лост за влияние върху София, и тя така и не посмя да напусне нацисткия блок и да премине на страната на съюзниците.
Между другото, знамето на ВМРО и НРМ е напълно идентично със знамето на УВА, Украинската въстаническа армия. Тук свършва приликата с Украйна. Република Македония с македонския държавен език наистина е проект на комунистите, но проектът е предимно антинацистки. А това, че е и анти български, за това са си виновни самите българи.
Последното убежище за негодника
През юли 2020 г. няколко активисти, водени от бившия министър на правосъдието Христо Иванов, дебаркираха на плаж край град Бургас. Те бяха бързо изведени оттам от охраната, която няма това право, тъй като земята е изключителна държавна собственост. Така тази експедиция изпълни своята мисия: Иванов искаше да провери дали „обикновените българи“ могат да почиват на този плаж, дори и ако там е резиденцията на Ахмед Доган, бизнесмен и политик от турски произход, който е наричан „сивият кардинал“ на българското правителство, и който управлява страната заедно с премиера Бойко Борисов и олигарха и медиен магнат Делян Пеевски.
Тези събития станаха повод за многобройни протести, в които взеха участие до 400 000 граждани на страната. Митингите продължават и до днес, с искане за оставката на Борисов и на главния прокурор Иван Гешев. Според опозицията заедно с Доган и Пеевски те са образували криминална клика и са потопили страната в корупционното блато.
В началото на есента протестиращите дори се опитаха да щурмуват сградата на парламента, в резултат на което десетки хора бяха ранени, а стотици бяха арестувани.
Тоест това е Майдан. В Русия не обичат майданите, но тук трябва да се гледа не общия фон, а детайлите.
Бойко Борисов е националист консерватор, русофоб и абсолютно проамериканска фигура, и с неговите усилия бяха погребани руските проекти на "Южен поток" и АЕЦ "Белене". А протестиращите са подкрепени от социалистите, които от едно време са фокусирани върху сътрудничеството с Москва, и от президента на България Румен Радев, който с известен аванс може да бъде определен за проруски.
Борисов обаче от известно време има отвратителен имидж в ЕС. Европейските медии сравняват неговото правителство с мафиотски клан и прогнозират съкрушително поражение за управляващата партия ГЕРБ на изборите, насрочени за пролетта.
И докато все още има време преди тях, Борисов се опитва да направи поне нещо, например да върне на своя страна националистите, за да не преминат към опозицията в противоречие с предишните техни споразумения. Така се роди меморандума, изпратен до европейските столици, в който София обяснява своята позиция по македонския въпрос: няма македонци, няма и македонски език, така че българите, живеещи в Северна Македония, трябва да "скъсат с идеологическото наследство на комунистическа Югославия", преди да влязат в ЕС.
Това е чиста PR кампания. Бойко няма сила да блокира процеса на присъединяване на Северна Македония към ЕС, защото не заради него тази страна беше ударена през коляното и принудена да си смени името.
Да не говорим за това, че основното възражение срещу разширяването на ЕС на Балканите сега принадлежи на френския президент Еманюел Макрон. Той го прави по свои си причини и едва ли се интересува от мнението на българите.
Отричайки правото на съществуване за цял един народ, Борисов иска да се представи като защитник на българското историческо наследство от македонските „мародери“. От негова гледна точка по този начин той по-малко ще напомня на своите избиратели на мафиот, но от гледна точка на македонците той е истински мафиот в момента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Маке Баке
Коментиран от #108
15:07 30.09.2020
3 Проблема е
Коментиран от #7, #29, #72, #95
15:10 30.09.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Тъпите БГ политици
Коментиран от #149
15:12 30.09.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Било
Коментиран от #130
15:14 30.09.2020
9 До журналистите
15:14 30.09.2020
10 Последния Софиянец
Коментиран от #35, #136
15:23 30.09.2020
11 Червения вълк
До коментар #1 от "Вълко Червенков":
Каква злоба бълваш срещу истините.Коментиран от #22
15:25 30.09.2020
12 Защо ли не съм изненадан???????
Коментиран от #28, #76, #98, #104, #164
15:25 30.09.2020
13 Дельо Хайдутин
Коментиран от #20
15:25 30.09.2020
14 Нали фесове щеше да помита
15:31 30.09.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Диамантената ръка
15:31 30.09.2020
17 Мути Меркел
15:34 30.09.2020
18 ❓❓❓
Коментиран от #33
15:35 30.09.2020
19 Дългия
15:36 30.09.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Матей
15:44 30.09.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 коло
Путин е виновен и за яйцата и за язовирите...за всичко!
15:48 30.09.2020
24 Без коментар
Коментиран от #101, #184
15:54 30.09.2020
25 Колко е прав
15:55 30.09.2020
26 Наблюдател
Коментиран от #75
15:55 30.09.2020
27 македонец
Коментиран от #38, #59, #200, #214
15:56 30.09.2020
28 Валентина
До коментар #12 от "Защо ли не съм изненадан???????":
На руснаците им се иска да направят нещо подобно като между тях и Украйна, войната в Донбас но не мисля че българите ще се подлъжат. Патриотизъм и национализъм водят до война а трябва да се види хубаво на кой ще е изгоден евентуален конфликт м/у Македония и България. Със сигурност на Русия.Коментиран от #105
16:06 30.09.2020
29 Нормално
До коментар #3 от "Проблема е":
Бойко гони дипломати без доказателства, а ти искаш с мед да ни мажат.16:08 30.09.2020
30 Бългaрин
Коментиран от #193
16:08 30.09.2020
31 ДОЛУ РУСИЯ
16:11 30.09.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Doni Brasko
До коментар #18 от "❓❓❓":
Борисов не е никакъв русофоб. Борисов е единствено българофоб. Затова ще си понесе последствията16:16 30.09.2020
34 херодот
Везде враги , бля....
16:17 30.09.2020
35 От село съм
До коментар #10 от "Последния Софиянец":
Да ! Всичко което е написано е вярно !16:18 30.09.2020
36 Бесен
16:23 30.09.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 ПЕНКО
16:27 30.09.2020
40 Gen Gurko
Коментиран от #161
16:28 30.09.2020
41 Дрън Дрън
бедност, енергетика, вода, точене на язовири,мръсен въздух, внос на боклуци-продължаващ,дългова спирала 30 милиарда дълг,висока смъртност - първи в ЕС по инфаркти, инсулти, рак,корупция,некачествени храни, Мафията в лицето на Борисов, Пеевски, Гешев.
16:29 30.09.2020
42 Реалист
16:34 30.09.2020
43 АНТИ РУСИЯ
НЕ ЖЕЛАЯ РУСНАЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ
НЕ ГИ ХАРЕСВАМ
Коментиран от #103
16:37 30.09.2020
44 Античното Маке
Това нещо списвача "случайно" го е пропуснал.
Коментиран от #204
16:38 30.09.2020
45 абг
16:38 30.09.2020
46 потребител
16:48 30.09.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Да да
Това не е президент а партийна кукла на комунистите заради който още не можем да се оправим
16:49 30.09.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Бългaрин
До коментар #32 от "БЪЛГАРИН":
А аз - мирно отстраняване на продажната и корумпирана турско-американска върхушка в София !16:56 30.09.2020
51 Анна
Коментиран от #58
16:56 30.09.2020
52 не се сещам
До коментар #37 от "Българин":
А къде беше Македония преди комунистите да измислят македонската нация? В България ли беше, българи ли се наричаха? Къде бяха макетата по време на царство България?Коментиран от #64
17:13 30.09.2020
53 Истина е
17:34 30.09.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 МРАЗЯ ГЕШЕВ И ДОГАН
17:43 30.09.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Кръсте Мисирков
До коментар #51 от "Анна":
Никакви Обединени Балкански страни. Планирали са Южнославянските федерация, но се скарали за влиянието - къде да бъде столицата на бъдещата държава и на какъв език да се комуникира официално. Защото в Югославия държавен език беше сърбо-хърватският. Тито искал столица в Белград, което от сръбска гледна точка поставя Белград в центъра на бъдещата държава. Димитров настоявал столица да е София, за да запазим по-високо влияние, т.е. поне 50:50 със Сърбия. Част от този проблем е обаче и допускането на югославски емисари да агитират българите в Пиринска Македония, че са македонци - това отслабва българските претенции. В крайна сметка нещата замират, но остават проблемите с твърденията край Вардар, че в България има македонско малцинство...Коментиран от #150
18:07 30.09.2020
59 Диамантената ръка
До коментар #27 от "македонец":
А македонски граждани, които живеят в Македония са българи, живеещи извън България18:35 30.09.2020
60 възпитаник
Коментиран от #210
18:44 30.09.2020
61 Родолюбец
18:45 30.09.2020
62 Предатели
18:52 30.09.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Реалист
До коментар #52 от "не се сещам":
Ами и в статията пише , чети ! Малко преди да загубят войната втората световна германците създават македонска държава !Това не се казваше в България , щото хем правехме политика на ссср , хем пък се отърквахме на германия .
19:04 30.09.2020
65 угз
До коментар #15 от "Фатих Мехмед":
абе фес гледам пишеш на Български а турски незнаеш19:16 30.09.2020
66 от Русе
Коментиран от #118, #121, #179
19:25 30.09.2020
67 от Русе
До коментар #15 от "Фатих Мехмед":
А ти си неосъзнат Г Е Й.19:25 30.09.2020
68 1944
19:35 30.09.2020
69 не може да бъде
19:47 30.09.2020
70 ИМПИЙЧМЪНТ!
Коментиран от #102
19:53 30.09.2020
71 ТОЧКАТА
До коментар #7 от "Ей джендър":
да де...СЪЩОТО И ОТ МЕН!!!!!!!Даже и още по-навътре!!!!!20:14 30.09.2020
72 kkk
До коментар #3 от "Проблема е":
Интересно откога да се пише истината стана "пропаганда"? Определено статиите в руските сайтове хич не са благоприятни за нас, но пък си залагам главата, че поне 95% от изписаното там "против БГ" е напълно вярно...Коментиран от #201
20:24 30.09.2020
73 бай ставри
20:25 30.09.2020
74 Един народ сме
Коментиран от #85
20:30 30.09.2020
75 българин
До коментар #26 от "Наблюдател":
България няма приятели, нито германци, нито руснаци. Всички само си търсят интереса от нас. Ако са ни дали нещо, то е защото са и взели. Докато не го проумеем това, винаги ще страдаме. Най-доброто решение на първо време е, да им натякваме на Великите сили и да им поставяме исканията си. В крайна сметка не сме толкова черни, колкото се опитват да ни искарат, отново за да ни манипулират.20:35 30.09.2020
76 Пешо
До коментар #12 от "Защо ли не съм изненадан???????":
Аууу тука колко сме богати.Знаеш ли защо ,нямаме войски.Ами на обран бостан пазач не му трябва.20:44 30.09.2020
77 ФАКТ
Още от 968г., когато руският княз Светослав е пазарен от Византийците да опустоши Велики Преслав!
След инфаркта на Самуил и Западна България пада под византийско робство за два века!
Днес путиниста Борисов продължава да ни държи в руско енергийно робство!
ГЕРБ не са партия, а мафия!
ФАКТ!
С капо ди тути капи Джипканжията с Шкафчето,
Боко Тъпото!
ФАКТ!
Фалшифицират изборите по путинистки и по лукашенковски!
ФАКТ!
С над милион фалшиви избиратели "мъртви души"!
Които "гласуват" за ГЕРБ и за ДПС!!!
ФАКТ!
ГЕРБ и ДПС са в задкулисна коалиция!
ФАКТ!
Пеевски и Доган са задкулисните премиери!
ФАКТ!
...Предай нататък...КЛУБ ИЛИЯ МИНЕВ...Предай нататък...
Коментиран от #86, #140
20:51 30.09.2020
78 Браво
20:57 30.09.2020
79 Жалко но е факт
21:02 30.09.2020
80 тц тц
21:10 30.09.2020
81 History Channel
Коментиран от #83, #152
21:14 30.09.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Славчо
До коментар #81 от "History Channel":
Абе ти май си ходил в албанските градове.Я се разходите Охрид и се заслушай а говора.Пък тогава коментирай.21:20 30.09.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Запознат
До коментар #74 от "Един народ сме":
Така е било.Но заслепени от Кремъл тролове,не го разбират.21:22 30.09.2020
86 историк
До коментар #77 от "ФАКТ":
Според византийски хроники, Светослав е купен са 30 000 златни коруби.21:22 30.09.2020
87 300907
21:30 30.09.2020
88 Има
21:31 30.09.2020
89 Гост
Коментиран от #120
21:34 30.09.2020
90 Гост
Коментиран от #122
21:42 30.09.2020
91 koko
21:43 30.09.2020
92 Пацо
До коментар #57 от "Да де":
Кажи го това в Гърция и са ти отрязали главата. С Македония не трябва да се занимаваме изобщо. Да се определят както искат. И няма нужда да ги коментираме изобщо.21:45 30.09.2020
93 Някой
Коментиран от #109
21:46 30.09.2020
94 ПАТРИС ЛОМУМБА
Грaждaнитe в рeгиoнa oбявихa рeшeниeтo. Тoвa прaви минимaлнoтo възнaгрaждeниe нaй-виcoкoтo в cвeтoвeн мaщaб.
Прeдлoжeниeтo e нa мecтни cиндикaти и лeви пaртии. Тo бeшe пoдкрeпeнo oт мнoзинcтвoтo oт грaждaни.
Тaкa минимaлнaтa гoдишнa зaплaтa в рeгиoнa cтaвa 45 350 eврo. Икoнoмикaтa нa швeйцaрcкия грaд e
21:49 30.09.2020
95 Гост
До коментар #3 от "Проблема е":
Проблемът е че има много първосигнални индивиди, които вярват на пропагандата на Шумов, на който това не е първия материал, с цел да ни насъска против Русия. По руските сайтове се пише какво ли не, човек дори само да ги чете, без да ходи на работа, пак няма да изчете всичко. Глупаво е да взимаме на сериозно писарушките във всички руски сайтове, както това прави Шумов. Всеки има право да си пишеше каквото си иска, изборът на заетите хора е да подбират какво да четат, а не да смилат всичко, както прави Шумов.21:50 30.09.2020
96 Бай вую
До коментар #15 от "Фатих Мехмед":
А ти усъзнат ли си🤣21:50 30.09.2020
97 БиБи Кинг
Коментиран от #106
21:51 30.09.2020
98 Иван
До коментар #12 от "Защо ли не съм изненадан???????":
Русия изобщо не се занимава с България, гавкането е само в твоята глава.21:53 30.09.2020
99 ЧАУШЕСКО
21:54 30.09.2020
100 ВСИЧКО Е ЛЪЖА
21:57 30.09.2020
101 246
До коментар #24 от "Без коментар":
Майката на светите братя Кирил и Методи е македонка, а баща им е грък. Единствения смисъл за създаване на славянската азбука е бил славяните да могат да четат библейското слово,а не толкова да имат своя писменост. А първите преводи от гръцки на църковнославянски се вършат масово в Чехия.Коментиран от #119
22:00 30.09.2020
102 Гост
До коментар #70 от "ИМПИЙЧМЪНТ!":
Кои руски шпиони? Онези, по времето на Климент Охридски ли?22:02 30.09.2020
103 Антон
До коментар #43 от "АНТИ РУСИЯ":
Ами кажи им го на руснаците , които не харесваш да напуснат страната ни Ама на четири очи. Не ни губи тук времето.22:05 30.09.2020
104 Перо
До коментар #12 от "Защо ли не съм изненадан???????":
Тролчо,ограмоти се! Руснаците отрезняха,след като им се случи случката с другата измислена държава Украйна и видяха какво е бумеранг в политиката си с Македония.22:06 30.09.2020
105 Максим
До коментар #28 от "Валентина":
Госпожо, манджата в Украйна я забъркаха американците. Но Вие, въртейки се около печката сте пропуснали и речта на Байден с обещания 2014 година на площада в Киев и рздаването на демократични бисквити от държавния секретар на САЩ на Майдана. Нещо подобно няма как да стане в България. И то първо заради нашето географско положение. Ние не сме съседи на Русия и от тук САЩ не може да я шантажира.22:11 30.09.2020
106 Иван
До коментар #97 от "БиБи Кинг":
Скопие е под сръбска власт през средните векове повече отколкото можеш да си предстаеиш. Цар Душан дори е коронясан в Скопие. Майката и жената на цар Душан са били българки. Ето как сме били омешани със сърбите, а и не само с тях. Напълно нормално е в Скопие да има население със сръбско потекло, ти какво си мислиш, че всички там са били българи ли? Хайде малко факти, а не само гол национализъм.Коментиран от #141
22:22 30.09.2020
107 Много хубава и обективна статия
Коментиран от #110
22:24 30.09.2020
108 гоце
До коментар #2 от "Маке Баке":
Шума ќе јадам- комита ќе станам!Коментиран от #134
22:32 30.09.2020
109 гоце
До коментар #93 от "Някой":
Не ти е убав рускиот јазик!22:36 30.09.2020
110 Случаен
До коментар #107 от "Много хубава и обективна статия":
Според мен авторът е искал да напише поредната статия, с която да ни настрои против Русия. И я е уплел в болния за всички българи македонски въпрос. Поздравления към автора за майсторския подход в пропагандата.22:41 30.09.2020
111 Случаен
Коментиран от #115
22:48 30.09.2020
112 Българин
23:07 30.09.2020
113 Вън на всички предатели на родината
23:12 30.09.2020
114 БЪЛГАРИЯ за БЪЛГАРИТЕ
23:14 30.09.2020
115 МНОГО СИ ПРАВ ! ПИЧ НАПЪЛНО ТЕ ПОДКРЕПЯ
До коментар #111 от "Случаен":
НЕ ОБРЪЩАЙ ВНИМАНИЕ НА ТИЯ ДОЛНИ ПРЕДАТЕЛИ ! ЩЕ ДОЙДЕ И ТЯХНОТО СКОРОШНО ЕРЕМЕ!!23:32 30.09.2020
116 Харизанов
23:35 30.09.2020
117 Аре бегай
23:48 30.09.2020
118 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #66 от "от Русе":
Нека сме коректни. " Има Sclavos /Теофилакт Симоката/, също и сакалиби.Терминът „СЛАВЯНИ” е от 16 век. Популяризиран е от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Термина е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”
Петербургската академия на науките е в основата на славянската доктрина, която доктрина успешно служи за изпълнение на завоевателните стремежи на Русия. Неини платени агенти допринасят за включването на българите към славянското семейство. По-късно, по същите причини се създава комунистическата доктрина , а в момента усилено са лансира православната. Разбира се, при всички тях, Русия е шефа. За приноса на Академии наук СССР за отродяването на Българите от Македония и създаването на македонски език е излишно да се споменава.
00:04 01.10.2020
119 до #101
До коментар #101 от "246":
"Това, че Кирил и Методий са българи е казано съвсем ясно в написаната през Средновековието творба “Успение Кирилово”. Авторът Климент Охридски пише следното: “ Родното място на преподобния наш отец Кирил е многопрочутият и голям град Солун. Там той е роден. По род и рождение той е българин.”00:14 01.10.2020
120 Но пък
До коментар #89 от "Гост":
с двойно усилие за компенсация лижат задниците на запада.00:40 01.10.2020
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 До Гост #90
До коментар #90 от "Гост":
Българските комунисти се подчиняват и изпълняват новата политическа линия на Коминтерна: проект за "Македония c мaкeдoнcки държaвeн eзик".00:46 01.10.2020
123 Ще повторя
Сценарият на "различния произход", "различната история", "различния език" и т.н. беше по-успешно разигран между Русия и Украина, като кулминацията беше Майдана.
Сценарият е един и същ, сценаристите - също.
01:01 01.10.2020
124 ТОЙ
И е малко, за да се даде определение какви чувства предизвикват тия полу - човеци !
Руското племе проявява чувствителност към Северна Македония, защтото са еднояйчни близнаци ! Ако не им бяхме дали религия, четмо и писмо - още щяха да мучат, като животни !!!
Че и си поканиха българи, уж за професионална квалификация - "под юргана" ! Мамашките си напиваха мъжете, за да си облагородят нацията с българска кръв ... В Коми ( и не само ...) сигурно говорят български - по бащина линия ! Ами само заради това ли сме нарицателно име ??? Идваха в България на екскурзий и се жалваха, че се чувстват като пещерни човеци !
И точно ТИЯ пещерняци днес се опитват да кажат нещо за България - дето седяха в питейните ни заведения с провиснали от устата им етикети на пликчета чай и пиеха топла вода ?!! Иначе имат негативно мнение за нас ТИЯ ВАТЕНКИ, дето още си пият водката с чарпака !
01:01 01.10.2020
125 History Channel
Коментиран от #129, #137, #181, #182
01:28 01.10.2020
126 Патриот
Ако да казваш истината е гавра - за олигарсите, за протестите, за свободата на словото, за корупцията, то наистина гаврата е голямя
02:01 01.10.2020
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Маке
До коментар #125 от "History Channel":
И дедя ми е маке,ама с бг съзнание,щото е нямало друго тогава.кви англичани,кво руснаци?! Разделяй и владей02:23 01.10.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Бесен Язовец
Коментиран от #143
03:13 01.10.2020
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Курт Капанов
До коментар #108 от "гоце":
Пари ке ми дадеш, ке се сторим комита.06:07 01.10.2020
135 Анонимен
06:36 01.10.2020
136 Омир
До коментар #10 от "Последния Софиянец":
Ми много ясно - нали си учил от същите съветски учебници...07:11 01.10.2020
137 разказ на баба
До коментар #125 от "History Channel":
Виж сега, цялата фамилия на баба ми, която е била на 6 годинки, се е преселила в Б-я, те са от Охрид и Велес, били са заможни, можели са да отидат където си искат, но са отишли първо в Цариград (най-големият град с българи тогава) и след Илиндено-преображенското въстание са пътували една седмица са каруци до България. Аз британски учен ли ще слушам или баба си?Коментиран от #168
07:15 01.10.2020
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Кирил
07:30 01.10.2020
140 Аре бегай
До коментар #77 от "ФАКТ":
Няма руски княз Светослав. Това е киевски княз, от киевска Рус . Няма тук русия, няма масква. масква е от преди 870 години07:34 01.10.2020
141 Бел град
До коментар #106 от "Иван":
Така нареченото сръбско царство е съществувало половин век и е признато за такова само, от нас, защото царете им са, от български произход, то не може и да бъде иначе. И. Р. И. и Папата не са признати, за царство. Сърбите са били част, от българският народ и държава векове наред. Самият Белград, където са посрещнати учениците на св. св. Константин-Кирил и Методии е бил построен, от българите. Има сведеният, (римски), че Сирмиун е бил български град, още през 395 г. Нашата история нарочно не се учи такава, каквато е.Коментиран от #160
07:38 01.10.2020
142 агент дс
07:54 01.10.2020
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 666
Коментиран от #180
08:35 01.10.2020
146 Nordmen
Коментиран от #157
08:46 01.10.2020
147 Няма проблем
До коментар #57 от "Да де":
Ок, добре....... македонец си!08:56 01.10.2020
148 Истината
09:00 01.10.2020
149 Е дин
До коментар #6 от "Тъпите БГ политици":
Отдавна всички христиани македонци, които са поискали имат български паспорти, както и шиптарите. Сега раздават паспорти на молдовците и украинците. Не безплатно разбира се.09:08 01.10.2020
150 Анна
До коментар #58 от "Кръсте Мисирков":
Да, не са стигнали до споразумение за столицата но може би така е по - добре , защото ако се бяхме обединили сЮгославия, вярно щяхме да сме страшна страна но СССР или Америка щяха да ни провокират някоя вътрешна война а да воюваш със сърбите не е желателно. Избегнали сме конфликт подобен на украинския и в момента България все още съществува.
09:11 01.10.2020
151 Бай Ху (By Who)
09:23 01.10.2020
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Генерал 🇧🇬
Македонизма не е създаден от комунистите!
Отделянето на област Македония от майка България и зачеването на Македонският въпрос е извършено още на Берлинския конгрес-1878 г., не е дело на комунистите (Коминтерна)! По-късно той (Коминтерна) се възползва от ситуацията, което изобщо не го оправдава, но дай да караме подред- от първопричината!
И бащата на Македонизмът (политическа доктрина и национална идеология,която обосновава съществуването на македонска нация, език и култура) пак не е Коминтерна, а сърбин от Сърбия-Стоян Новакович се казва, който сътворява тази гнусотия в края на 19-век. Едни 20 години преди създаването на Коминтерна.
Македонизма тогава е подпомаган от кръга на австрофилите в Сърбия,когато Сърбия реално е протекторат на Австро-Унгария! Кралско югославското правителство на крал Александър 1 се придържа към великосръбския шовинизъм обявяйки Македония за южна Сърбия,а българите в Македония за сърби. Македонизмът така построен е с базова същност да разделя българи от българските в Македония. Това му е основна функция!
Впървом сърбите с австро-унгарците създадоха македонската нация, по-късно Коминтерна я утвърди.
Кралска Югославия пък е създадена и поддържана от Англия и Франция с договора,който Сърбия сключва с Антантата през ПСВ след като вече Фердинад и неговото правителство на осъдените са предали България курбан на германо-турската коалиция.
По време на втората национална кат
Коментиран от #158, #159
09:32 01.10.2020
154 Генерал 🇧🇬
Коминтерна е СЪЗДАДЕН след всички тези събития.Защо все се пропуска първоначалната история на Македонизма??
09:33 01.10.2020
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Nordmen
09:47 01.10.2020
157 Гост
До коментар #146 от "Nordmen":
Ще те изненадам много, но Армения освен силно лоби в Америка има такова и във Франция от времето Оно Никаква връзка с Путин по този въпрос. Пашинян, повече от белоруския си колега Лукашенко се заиграва и с американците и с Брюксел. Да видим как конкретно ще му помогнат в ситуацията, която е на дневен ред.Коментиран от #162
09:57 01.10.2020
158 Георги
До коментар #153 от "Генерал 🇧🇬":
Македонизма е идея на сърбина Новакович, който разбира, че българите в географската област Македония няма да станат сърби, въпреки всички усилия на сърбите. След това, тази идея е ползвана и от болшевиките, които идват на власт в Русия след 1918 г. А след 1944 г. комунистите я въвеждат и на практика, по същество, това е антибългарска доктрина и в това няма никакво съмнение.Коментиран от #165
10:03 01.10.2020
159 Античното Маке
До коментар #153 от "Генерал 🇧🇬":
Браво, най после един компетентен коментар от цялата шкарта тук.Австро- Унгария също е на Берлинския конгрес, когато откъсват Македония от България.
10:07 01.10.2020
160 Иван
До коментар #141 от "Бел град":
Белград бил построен от българите?Белград е една от най-древните столици в Европа, той е по-стар от Ниш. А Ниш е град още преди раждането на Константин Велики. Да не ми избълваш сега, че и Константин Велики е бил българин? Забравяш, че по нашите и сръбските земи се е разполагала Римската империя, много по древна от държавата България и Сърбия. Колко време е трябвало на Папата да разбере, че сръбските царе са с български произход? Отначало не е признавал Сърбия, после като му нашепнали за българска следа в ДНК - то им веднага дал благословията си. Католическата църква се е ръководила от съвсем други подбуди при признаване на царете. Обичам си Родината, но не и националистическите измишльотини. Имаме за много други истински исторически събития и личности да се гордеем, а не за фантасмагорията, че Белград бил построен от българи, но никой световен историк не знае този факт.Коментиран от #183, #205
10:13 01.10.2020
161 123
До коментар #40 от "Gen Gurko":
Ти си мислиш, че Коминтерна е бил под руско ръководство? А защо не и Маркс и Енгелс? Когато са писали своите трудове, от Кремъл може да са им диктували шепнешком.10:17 01.10.2020
162 Nordmen
До коментар #157 от "Гост":
проблемът с Русия е че с такъв "съюзник" и комшия врагове не ти трябват...вс по границите им са пропищели от тяхната дивотия и това са основно православни и "славянски" народи...типичен пример са гърците които наскоро завиха на `180 градуса и добросъседските отношения с Русия минаха много на заден план...и те както и арменците имат силни лобита и на Запад и в Сащ...та гърците предоставиха бази на Сащ където те да изместят оборудване, хора и военна техника от Инджерлик което си е насочено колкото срещу Турция толкова и против Русия...никой не му дреме за тия и те вместо да си вземат някаква поука че ги изхвърлят отвсякъде го играят "велика сила" и продължават да се месят навсякъде където не им е работата...правят го грубо и идиотски и това няма да ги докара до добър край...накрая ще си останат с верните съюзници Ердоган и Китай...Коментиран от #166
10:17 01.10.2020
163 пешо
10:21 01.10.2020
164 Гост
До коментар #12 от "Защо ли не съм изненадан???????":
Единствено експлоатиран е твоят мозък. В статията става въпрос за изложение на някакъв си руски журналист, който поради някакви свои подбуди или по поръчение се рови в историята на нашия регион. Та той няма никаква връзка с официални изказвания на руската държава и няма никаква тежест в руското информационно пространство. Напиши името му и виж в Google или на YouTube какви материали е писал или по какви теми се е изказвал.10:22 01.10.2020
165 Генерал 🇧🇬
До коментар #158 от "Георги":
Е, нали и аз това съм писал в коментара си.Че идеята за "Македоннизма" е родена в Сърбия и подпомагана от Австро-Унгария, а много по-късно комунистите се възползват от ситуацията и я затвърждават.
Никъде не съм оправдавал комунистите, но много се дразня когато ни представят само половината истина. Винаги ни представят комунистите за начало на "Македонския въпрос", а не е така.
10:22 01.10.2020
166 Гост
До коментар #162 от "Nordmen":
Пич, да ти кажа, никак не съчусвувам на балтийските държави и Полша, които по границите на Русия са пропищяли. Не пищят когато допускат американците да използуват териториите им за военна заплаха срещу Русия, нали ?Коментиран от #167
10:26 01.10.2020
167 Nordmen
До коментар #166 от "Гост":
малко история за Прибалтика която два пъти е подлагана на геноцид, един път при първата офанзива на червената армия преди ВСВ и вторият път след "освобождението от фашизма"...не съм сигурен, май в Латвия беше -та там голяма част от населението е изселено в Сибир и на негово място както в Източна Украйна са заселени етнически руснаци...мисълта ми беше че там руснаците са лишени от граждански права - нямат право да гласуват и да работят държавна работа отделно переодично държат езикови изпити...на тия не им дреме от ЕС и политиката на "толерантноста"...до такава степен ги мразят...няма да ти говоря за Полша, Украйна и Грузия...та затънали в идиотия бистрят нашите проблеми с Македония произтичащи от техните сбъркани политики за създаване на изкуствени и измислени соц държави...та в тоя ред на мисли ако утре Сорос и побърканите неомарксисти от Запада решат да правят "гей държава" на територията на московието, нещо древно славянско доказващо че първите славяни са били джендъри ужасно бих се забавлявал...Коментиран от #176
10:40 01.10.2020
168 History Channel
До коментар #137 от "разказ на баба":
Слушай световната наука. Тя казва, че в Македония действително има българско малцинство... Сеш се? По стат данни македония е обитавана от 67% македонци. Другите са албанци повечето, но едно време е имало и българи в по големи количества.Коментиран от #173
11:13 01.10.2020
169 макето
11:13 01.10.2020
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Статистиката
До коментар #168 от "History Channel":
Пишеш глупости. Всички данъчни регистри в Османската империя, са налични и в тях пише ясно, че българските домакинства са болшинство в географската област Македония, както и в Беломорска Тракия. Графа македонци липсва, защото няма такива. Има и българско преброяване на населението по време на ПСВ в което доста подробно е описано в коя община колко българи има и навсякъде са болшинство. Германците също правят преброяване през ВСВ данните също сочат болшинство на българските домакинства.11:35 01.10.2020
174 Монгола
Коментиран от #177
11:37 01.10.2020
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Гост
До коментар #167 от "Nordmen":
Няма какво да ми говориш за Украйна. По въпроса за нея ще те закова с реплика по всяка една тема. Грузия и Полша не са герои в моите романи. Балтийските републики живееха най-добре по времето на СССР. Те бяха, така наречените витрини на Съветския съюз и там се вливаха много пари. Русия се оттегли като клиент от пристанищата им като построи свои в северната част на страната си. Бедни държавици, с никаква икономика, просещи непрестанно от ЕС пари. Ето това са балтийските държави сега.Защо ли не се изненадам, че ЕС не се занимава с правата на етническите руснаци в Латвия например. Първо трябва да се отвоюват правата на всички малцинства в ЕС като роми, джендъри от n-ти пол, мюсулмански емигранти. Някога може да дойде ред и на етническите руснаци.Коментиран от #178
11:43 01.10.2020
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 Nordmen
До коментар #176 от "Гост":
нал се сещаш че западно европейските дивотии са сравнително ново явление и заплашват да разделят ЕС на на Западен и Източен като западният като неомарксистки малко или много симпатизира на необолшевишка Русия докато източният гледа към Сащ на Тръмп и републиканците...Запада не е бил "освобождаван" и може да си го позволи - Изтока не...две държави са заплаха за Източна Европа - Турция и Русия и дано Тръмп да изкара втори мандат щот ще ни разкажат играта побърканите неомарксисти, неоосманисти, ислямисти и необолшевики...11:53 01.10.2020
179 SmSm
До коментар #66 от "от Русе":
Моля? Какви славяни сме ние? Тук-там да има славянски ген. Огледайте се, чисто визуално, приличаме ли на поляци, чехи, белоруси и на някои руснаци? Да, ама не!Изпадам в тих бяс като ми заговорят за славянство и православие, и как трябвало да сме едно... Да, православни сме. Е, и?
Статията е в най-добрия високомерен руски стил. Много обичат тези хора да поучават, да размахват пръст, да презират. Ще рече човек, че са изградили самото благоденствие. Хайде, стига!
Не разбирам какво търси този боклук тука и, моля, Факти, не ми излизайте с номера, че предоставяте трибуна за всякакви мнения! Има и читави, обективни руски журналисти, да се бяхте поразровили, нещо за настроенията там срещу Путин, за тежкия живот на редовия руснак да бяхте публикували, а?
Коментиран от #186
12:18 01.10.2020
180 Гатака
До коментар #145 от "666":
От братушките 250000 убити за да може ти да не носиш ФЕС и сега да пишеш глупостиКоментиран от #206
12:25 01.10.2020
181 Б. М.
До коментар #125 от "History Channel":
Самият факт, че използваш съветският термин БОЛШИНСТВО, показва какъв си по съзнание. Добре е да прочетеш и нещо по - различно от проруски, просъветски книги. Започни с войната 1828 - 1829. И се помъчи да разбереш, КОЙ е дал на Сърбия, Румъния и Гърция земи с преобладаващо българско население. Виж КОЙ НЕ Е допуснал освобождението на България от водените от кап. Георги Мамарчев българи. Кой е изпратил ръководителите в Сибир и в затвор.12:42 01.10.2020
182 Б. М.
До коментар #125 от "History Channel":
Не е лошо, даже е препоръчително, да се запознаеш със съдбата на дружба " Родина". Има архиви и в Смолянският музей. Помисли, КОЙ реши да раздроби българите на тракийци, македонци, добруджанци, помаци, шопи, гочета, и да създаде нации с такова самосъзнание. Донякъде успешна мисия. Ще помогна малко: човек с прякор Тарабата.12:49 01.10.2020
183 България и Рим
До коментар #160 от "Иван":
ЮСТИНИАН ВЕЛИКИ - УПРАВДА (483-565)е един от най-обичаните и същевременно най-мразените владетели на Източната Римска империя.
Той възстановява много постройки и крепости в Тракия и дава на траките правото на самостоятелна църква, наречена Първа Юстинияна или Охридска архиепископия.
През 529 г. Юстиниан затваря езическата школа в Атина, т. е. Гърция е била езическа, докато България е християнска.
На изображенията му носи корона в три цвята - бяло, зелено, червено.
Българин по род според Зографска история. Босненският епископ Иван Марнавич казва през 1621 г. в резюмето на анонимната биография на Юстиниян I: "Сардика с течение на времето получи днешното си име София от храма на Юстинияна. Пред вратите на казания храм Юстиниян въздигна хубав саркофаг на светейшия мъж Богомил или Домнион."
image
Трако-илирийските императори достигат до престола благодарение на изключителните си качества като военачалници. Юстиниян пише в Aутентикa: “Tова е важно и всекимо известно, че ако някой спомене името Tракия, веднага щом думите излетят от устните му, слушащия осъзнава благододните качества на този народ – невероятна мъжественост и страховита войнственост, изпитани по всякакав начин на бойните полета. Teзи качества са типични само за тях, те ги имат по рождение в кръвта си.’’
Някои императори от тракийски произход са действали в ущърб на своите сънародници, но за сметка на това други са защитавали интересите на народа, от който произлизат.
12:53 01.10.2020
184 Благоев
До коментар #24 от "Без коментар":
Основополоожнът на социализма в България Димитър Благоев:"Русофилството е грубо политическо суеверие, умишлено култивирано сред народните маси; политическо знаме, вървенето и воюването под което неизбежно води към предателство и национална катастрофа. Защото русофилите, плувайки безогледно във водите на руската дипломация, неизбежно и фатално правят от България едно сляпо и послушно оръдие в ръцете на руската завоевателна политика на Балканите". („Принос към историята на социализма в България, С., 1976)
13:01 01.10.2020
185 hremko
13:03 01.10.2020
186 Б. М.
До коментар #179 от "SmSm":
В подкрепа на написаното, ако човек вникне в смисъла на панславянизма, ще разбере, че тази идея е всички "славяни" да се обединят в един народ подобен на индийския, разделен на касти. Естествено, руснаците са НАЙ каста, а българите са най - нишата. Затова и самите те се наричат Велико руси, както има и белоруси, малоруси,.... А, че ние НЕ сме славяни, го знае всеки търсещ истината човек. А пък езика на който говорят вси славяни е изграден на основата на българският. Даже в учебник по руски език за съветските университети, с автор Д. Шмелев, от 1977 г., буквално е написано, : "в заключение можно сказать, что современньй русский язьйк, создан на основе болгарского". Все едно циганите, които имат 500 свои думи и останалите са български, след време да претендират, че те са създали българският език!13:10 01.10.2020
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Nordmen
14:15 01.10.2020
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Здрав разум
До коментар #30 от "Бългaрин":
Абсолютно манипулативна статия. В световен мащаб атовете се ритат, а магарета та страдат. САЩ спретнаха майдана и протестите в Белорус, руснаците нашенското,, мутри вън". Съвременните нации нямат нищо общо с Античността. Македония никога не е била самостоятелна, докато не се разпада СФРЮ. Македонската нация е продукт на политическо инженерство и етническо прочистване. Болно ми е, като виждам българи да плюят българското по най-неграмотен начин.Коментиран от #195
15:17 01.10.2020
194 Историк
И кой го интересува в България за някакви лъжи казани на хиляди километри разстояние
15:20 01.10.2020
195 Историк
До коментар #193 от "Здрав разум":
И от какво ти е болно да спориш с някакви анонимни, че им знаеш и родословието....обути с мирис на самогонКоментиран от #199
15:22 01.10.2020
196 Чук
15:32 01.10.2020
197 Булгари
17:54 01.10.2020
198 Ботев Левски Раковски
19:35 01.10.2020
199 Здрав разум
До коментар #195 от "Историк":
Колега, троловете също имат душа. Ако им се обясни разбираемо току - виж се очовечили.21:33 01.10.2020
200 Сиси
До коментар #27 от "македонец":
Прав си , живееш в БГ и си БГ защото няма такава държава Маке, ти си от македонския край който е в БГ- все едно да кажеш че хората в Родопския край не са БГ.Цялата ви нагласа че сте някаква друга нация е една измишльотина.23:12 01.10.2020
201 Винету Борисов
До коментар #72 от "kkk":
Напълно съм съгласен, само дето рашките са в ситуацията "присмял се хърбел на щърбел". Като най-верен сателит на СССР, днес положението в БГ е идентично с това в Русия. Приликите с "прехода" на Русия и БГ са поразителни. Криминалните 90-те години са едно към едно. Пладнешкия грабеж и разсипването на държавността са идентични. Геноцидът, на който бившите комунисти, изродили се в капиталисти подлагат собствените си сънародници е еднакъв. Милиони хора изтичат от БГ и Русия на запад. Преди тях на запад изтичат милиарди долари, откраднати от комунистическата мафия. Към ден днешен и двете страни се управляват от олигарси, а т.нар. политически партии са по-скоро бизнес структури. И у нас и в Русия все повече се разширява пропастта между бедни и богати. В двете страни голяма част от населението е съсредоточено в големите градове. А само в столиците и няколко от най-големите градове жизненият стандарт е що годе по-висок. Провинцията и у нас и в Русия тъне в бедност, и там се вихрят безнаказано Ценко Чоковци, тъй като държавата е абдикирала от задълженията си. И у нас и в Русия си имаме по един несменяем диктатор (вярно, в Русия е доста по-зле от тази гледна точка), който уж говори за демокрация, но се изживява като падишах. Въпросният падишах управлява, подкрепян от кръг послушни олигарси, а непослушните биват преследвани, прогонвани и вкарвани в затвора. И всичко се прави уж в името на държавата, демокрацията и гражданите......05:46 02.10.2020
202 Аве Адолф Хайл
09:13 02.10.2020
203 Геле Коняра
11:56 02.10.2020
204 Радо
До коментар #44 от "Античното Маке":
А ти пропусна и Росия.Проопускаш факта, че Русия не е била против същия Ньойски договор. Като се има в предвид и подписаната спогодба няколко години по-рано между Русия и Австро Унгария да не се разширява България, нещата си идват на място.
Коментиран от #208
13:24 02.10.2020
205 Некомпетентен
До коментар #160 от "Иван":
Препоръчвам малко повече да се оправите и прочетете за "византийските"по-точно източно - римски императорски династии!13:54 02.10.2020
206 Некомпетентен
До коментар #180 от "Гатака":
Целият руски експедиционен корпус през руско - турската война освободителна война на Балканите е бил 180 000.14:02 02.10.2020
207 Пламен
Цял свят се забавлява с гражданите на Русия и държавата им, като цяло!
Патологични мога ломени и империалисти.
17:38 02.10.2020
208 Античното Маке
До коментар #204 от "Радо":
Радо момче младо, Русия няма общо с този договор , тя напуска войната близо 2 години преди подписването на Ньойския договор.17:50 02.10.2020
209 TBD71
18:25 02.10.2020
210 Геле Скакауецо
До коментар #60 от "възпитаник":
Руските "журналисти" ни сравняват винаги с държавите от ЕС, защото ги е срам да ни сравнят с тях.18:57 02.10.2020
211 Смешковци
19:07 02.10.2020
212 stan4o
22:44 03.10.2020
213 froid
02:07 04.10.2020
214 Димитров
До коментар #27 от "македонец":
...такъв етнос тук няма...както няма и етнос българин в РСМ976820:06 04.10.2020