След като Ралица Бехар реагира с отворено писмо на думите на лидера на евроскептичната Партия на независимостта на Обединеното кралство (UKIP) Найджъл Фараж, който изрече тежки думи за състоянието на българската икономика, политика и съдебна власт, интернет пространството се запълни с коментари, които бяха насочени "за" и "против" тезите й. Само във Факти.бг нейното писмо беше прочетено от повече от 10 000 души, а коментарите надхвърлиха 150. Предлагаме ви сега една добре аргументирана контра теза:
Г-це Бехар,
Казвам се Кирил Станков, българин съм.
Реших да ви пиша, защото съм силно изненадан (да не кажа и възмутен) от отвореното ви писмо до г-н Фараж (когото нямам честта да познавам). Като българин учил и живял в Израел и Канада и върнал се тук, за да поддържа родителите си, но и с някаква надежда за развитие, реших да не остана безразличен към наивните твърдения във вашия текст. За да не досаждам на вас и останалите неколцина читатели на това скромно мое откровение, ще спестя подробностите колко факултета бих могъл да завърша – избрах само един и имам скромната титла Бакалавър по Изкуствата от Тел-Авивският Университет.
За разлика от вас, Ралица, аз не произхождам от семейство с много успешен PR бизнес и не успях да се посветя на благотворителни дейности по време на образованието си, защото пристигнах в Израел с 50 долара, подарък от чичо ми и много хъс. Наложи ми се в продължение на 5 години да спя по 4-5 часа на ден, защото трябваше да работя като куриер нощно време и като готвач в пицария за да платя образованието си (каня ви някой ден да пробвате от моите пици с биологично чисти продукти – прекрасни са!). Също така искам да спомена, че Тел Авив (както и Единбург) е град със страхотна атмосфера, особено след някой атентат. Мисля, че с това се изчерпват приликите между нас.
Моята силна връзка с България е причината да напиша това писмо. Аз обичам тази страна, природата й, и хората, които познавам – моите приятели. Избрах да живея на село, далеч от големия град. И в това село живеят около 120 души. Съдейки по моите съселяни, коментарите на г-н Фараж са доста точни. В момента съм дал заеми и вересии за около 1000 лева на хора, които просто не могат да свързват двата края, всеки месец! За щастие имам професия (освен кинорежисурата, която в нашата прекрасна - според вас – страна не може да ми осигури нормално преживяване), позволяваща ми да живея с доходи над средните в България.
Вие цитирате данни на официални институции в България, които - априори – обслужват интересите на правителството. Тези данни са абсолютно неверни. Смея да твърдя, че средната, официално платена (тоест не сива и черна заплата) далеч не надхвърля 500-600 лева. Невероятно е, че млади лекари и учители започват и с по-малко от това. Забравяте да споменете във вашето писмо, че по данни на същата тази статистика едно 4-членно семейство има нужда от 1800-2000 лева (двама родители и две деца). Тази сума не се получава дори и според „вашата” средна заплата. А и тя не включва дори и една едноседмична почивка - било то в България или съседни нам държави (за Великобритания няма какво да говорим).
Ралица, според вас – дори и да сте права – нормално ли е в една държава от ЕС 27% да живеят на границата на бедността или под нея? Това е почти всеки трети човек и дете! Аз съм изключително учуден от наивността ви да се обуславяте с информация, тиражирана от едно правителство, което прикрива импотентността си с масова дезинформация, демагогия и популизъм!
България (и управляващите я олигарси) позволяват бизнес само на хора от тяхната клика. Опитайте да „въртите” честен, малък бизнес и ще видите как бюрокрацията, абсурдните наредби и нереалните данъци и такси ще ви съсипят. Голяма работа, че учредителния капитал (отскоро) е 1 евро. Какво е 1 евро в България, след като Кремиковци струва пoловината? Какво, наистина е 1 евро, като всеки заблуден проверяващ очаква да го „почерпите” поне за 10 (ей-така, за да „не се хващаме за дреболии”). И колко евро да очакват хората от десетки държавни предприятия, неполучили заплати с месеци? Каква държава е това? Ако аз не платя заплата на моите работници до 10-то число ще ми "цъфнат" 5 инспектора и икономическа полиция...
И така... Вие, Ралица, пишете само за числа и цифри. Твърдите, че има потенциал в България. Ала това е далеч от истината. Причината тези цифри да нямат значение, е, че моралът и атмосферата в тази „държава” са непоносими. И ако аз бях на 20 години щях да си стягам багажа не по икономически (защото да – тук е възможно да се оцелее), а по човешко-морално-философски причини. Убеден съм, че преди да имате „оферти” от 4 университета във Великобритания сте посещавали елитно училище в България, вероятно не под „шапката” на МНО. Че сте имали достъп до курсове и учители, които по никакъв начин децата от моето село не могат да си позволят. И че когато сте искали пари в брой от баща си (в съседната стая) по Скайп, малко хора са можели да си позволят компютър и интернет достъп (а и днес в моето село има максимум 10 такива).
Тоест - животът ви е минал в един кръг повече или по-малко отдалечен от живуркането, на което са обречени 80% от представителите на тази заг(н)иваща нация.
Забравяте да споменете, че България е управлявана в последните години (няма да уточнявам колко) от една институционализирана мафия, че корупцията и чалгата са завладели тотално това общество, че образователната ни система бълва некадърни, самонадеяни изтърсаци. За здравеопазването няма да говоря – ако искате да видите как е, идете на един преглед и лабораторни изследвания в който и да е провинциален град. Че шансовете за професионално развитие са нулеви, защото тук наука и индустрия няма, а само далавери. Че културата и изкуството са едва ли не „табу”, а малкото занимаващи се с тях са смятани за „лузери” и откачалки. И, че София – моя роден град – далеч не е България.
Да, аз също се върнах тук след 16 години в чужбина и то доста успешни – творчески и финансово. За разлика от вас, аз съм не толкова млад и имам други причини, които ме карат да остана тук. Ала с всичката гнусотия, която ни залива в последните години – като се започне с икономиката и се свърши с екологията – аз не мога да виня нито г-н Фараж за неговите твърдения, нито всеки млад българин, който мисли да напусне тази страна. Просто „страна” вече няма. Мафията си я приватизира и прави каквото си иска и си има официална статистика с която да замазва положението.
Искам да използвам възможността да ви поканя в моето село, и в близкия провинциален град, за да ви покажа колко много се заблуждавате. И да имам лично възможността да ви кажа как вашето самодоволство и късогледство са една от причините т.нар. елит на България да не прави нищо полезно за спасяването на тази „нация”.
И аз написах това писмо с добри чувства, но и с малко гняв. С гнева на нашето поколение, което изгуби най-хубавите си години в т.нар. „преход”. Не очаквам отговор от вас.
С умиление,
Кирил Станков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 gost
Коментиран от #7, #34
13:11 31.01.2013
2 атакааа
13:19 31.01.2013
3 поздрав за Ралица
моля, който изслуша песента, да я оцени както поиска.
13:21 31.01.2013
4 $$$$$
13:24 31.01.2013
5 Aha
13:26 31.01.2013
6 gost2
Отдавна свалихме розовите очила и надежда всяка забравихме...
13:29 31.01.2013
7 Цъф
До коментар #1 от "gost":
Много вярно г-н Станков!13:36 31.01.2013
8 ддд
По-добре и по-точно няма и аз как да се изкажа.
Не винете Фараж,а хората в страната,които гледат собствените си интереси и не се стремят да направят дори и малка промяна в околните в позитивна посока и просвещение.
13:46 31.01.2013
9 Гергина Спасова
13:48 31.01.2013
10 Евгени
13:49 31.01.2013
11 Тодор
Големият въпрос е : Остана ли в тази клета територия/защото това не е държава/хора с разум и сили да променят това???
Или масовата профанщина и циганзация е завладяла всичко?
13:57 31.01.2013
12 Aha
14:10 31.01.2013
13 bravo
14:10 31.01.2013
14 Пламен
Аз съм възрастен човек и за мен не е толкова важно какво е казал един чужденец за нас. По важното е как оценяваме ние, които живеем в тази държава, нашият живот, култура и перспеткива.
За съжаление, не съм голям оптимист защото не виждам ВОЛЯТА на младите хора да отстранят мутрите, чалгата, посредствеността в образованието и в политиката. В началото бе словото, нека да говорим, но господ няма да ни помогне ако сме роби и дребни хитреци.
14:19 31.01.2013
15 SSSR
14:41 31.01.2013
16 ГОТОВ СЪМ
КАТО ЗНАЕТЕ ЧЕ МНОГО НЕЩО В ТАЗИ ДЪРЖАВА НЕ Е КАКТО ТРЯБВА СТИГА ПРИКАЗКИ ДАВАЙТЕ ДА ДЕЙСТВАМЕ! НЯКОЙ ПО-ДОЛУ СЕ ИЗКРЯСКА ДА ПРАВИМ РЕВОЛЮЦИЯ-Е ТОВА Е ПРИКАЗКА. ДА СЕ ХВАЩАМЕ ЗА КОБУРИТЕ ДА НАПАДНЕМ БАСТИЛИЯТА И ДА СМАЖЕМ НА ЗМИЯТА ГЛАВАТА-ТОВА Е ИЗХОДА. СТИГА ПРИКАЗКИ ЗДАЩОТО АКО ЧАКАТЕ ИЗБОРИТЕ ПАК ЩЕ НИ ИЗКЛАТЯТ ПО ПОЗНАТИЯ НАЧИН И ЩЕ ДУХАМЕ НЕ СУПАТА А ВЕЧЕ СВЕЩИЧКИТЕ НА ГРОБИЩАТА. ДАВАЙТЕ ДА ИЗЛИЗАМЕ НА ПЛОЩАДА ДА ПРЕВЗЕМЕМ БЪЛГАРСКАТА "МОНКАДА" - НЯМА ВРЕМЕ!
14:49 31.01.2013
17 Владимир Каролев
Коментиран от #26, #47
15:12 31.01.2013
18 тва е друга песен
Но бих искал да добавя, че е време да спреме да напускаме страната, а да принудим дъртите мафиоти, които я управляват и се гаврят с хората, да я напуснат!!!!!
Нека да си вземат парите и да се махат, да си ги харчат със здраве, но само да ни лишат от присъствието си, че народа няма да ги трае дълго, а и става все по трудно да ни изфабрикуват поредния лъже-пророк!
15:16 31.01.2013
19 SSSR
Коментиран от #24
15:25 31.01.2013
20 писна ми
от младеж 29 год.
15:35 31.01.2013
21 Прокуден
Аз също съм възмутен от това момиче. То показа че няма реална представа къде живее! Живея във Варна и тук средната работна заплата далеч не е 700лв, масово се дават 400-500лв, няма работа, а пенсионерите гледат по улиците с глад в очите. Наистина англичаните ни дискриминират, но това което каза депутатът е истина!!!
15:38 31.01.2013
22 *****
Браво на коментара - $$$$$!
Третата България е ....Владимир Каролев.
15:39 31.01.2013
23 Aha
И аз съм от работещите и какво? Кой те знае и теб какво синче на някое комкоп...че от Монтанския край отишло в София да работи и станало голяааамата работа. Я си изпии валидола, че явно ти си много по-напушен.
15:42 31.01.2013
24 булгар
До коментар #19 от "SSSR":
Самия ти ник говори за тев СССР, комунистическа .......15:48 31.01.2013
25 гост
15:51 31.01.2013
26 ам-ам
До коментар #17 от "Владимир Каролев":
Ще те изям за закуска, милиционерче.15:53 31.01.2013
27 магнит
15:56 31.01.2013
28 еко буст
15:59 31.01.2013
29 Възмутен
16:08 31.01.2013
30 Все Тая
Коментиран от #70
16:38 31.01.2013
31 Васко
17:14 31.01.2013
32 някой
17:16 31.01.2013
33 Ами-Ями
17:27 31.01.2013
34 от село
До коментар #1 от "gost":
Браво на автора.Да не забравяме че София не България не може тук на село да вземаме 300лв и да преживява ме едвам а някакъв си народен представител цял ден спи на банките и да взема 3000лв това не цивелизовано.17:45 31.01.2013
35 Не е интересно
17:47 31.01.2013
36 The Big Boss
17:48 31.01.2013
37 хаана
17:57 31.01.2013
38 Недко Николаев
17:59 31.01.2013
39 Поредният
Коментиран от #71
18:01 31.01.2013
40 sien
18:02 31.01.2013
41 петър ковачев
18:04 31.01.2013
42 aha
18:10 31.01.2013
43 емича
18:11 31.01.2013
44 монти
България което е недопустимо за страни членки на ЕС , и ние трябва
да реагираме много остро , защото това ни превръща във втора ка-
тегория хора в Европа . И то от кого , от световните ментори по демокрация , борците против всякаква дискриминация ! Иначе казаното от Фараж е вярно , а и ние сами си го знаем . Но трябва да се реагира въпреки всичките ни кусури , защото това ще има дългогодишни последици за имиджа на българите в европа.
Коментиран от #78
18:19 31.01.2013
45 от Чехия
18:20 31.01.2013
46 Реалист
18:23 31.01.2013
47 калайката
До коментар #17 от "Владимир Каролев":
До Владимир Каролев На празнослоци като теб и Общ. съвет в София им е много .18:35 31.01.2013
48 хаана
Максим Бехар е бил агент на ДС, това е написано в вести.бг
Цитат>Известният пиар специалист Максим Мончо Бехар е бил агент на бившата Държавна сигурност под псевдонима Димо от 1980 до 1988 г.
Ето това е България и това са новите/стари "бизнесмени", политици и хора на властта. Единственото което ни остана е да напуснем страната, кой както може. Жалко за българската нация, но такива като Бахар и подобни са на път да я ликвидират. Ще останат само пенсионерите, циганите и мафията. Българите отдавна се стопяват, защото не могат и едно дете да изхранят, да не говорим за плащане на следване в Англия, каквото госпожица Бахар е получила.
18:45 31.01.2013
49 Old man
Ралица, аз имам три деца. И тримата, както г-н Станков, завършиха в чужбина, но сами се издържаха!!!. Върнаха се в България и, въпреки че получаваха много високи заплати( разбирай 4 -5 000 лв. и то преди 5 години), стояха по 1-2 години и напуснаха отново "милата" родина.
Защо? Защото тук няма държава, няма власт, няма, няма, няма, няма ........ !!! Ралица, бедността не е порок, но в страна, в която доминират посредствеността, простотията и чалгата интелигентните хора нямат работа!
Здраже и успех!
18:54 31.01.2013
50 ivo
19:01 31.01.2013
51 Night Rider
19:02 31.01.2013
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 господин никой
това е което аз мисля за тая даржава ти си го написал.
лошото е че ние сме олигофренска нация тъпа и овча и просто малчим и преглъщаме, за това няма да се оправим никога
19:29 31.01.2013
54 Хаджията
19:32 31.01.2013
55 атанас гъдев
19:40 31.01.2013
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Просяка
Огромна популярност сред англичаните придоби очерк на техния сънародник Едуард Стърнс, касаещ България. Под заглавието “Няма по-прост народ от българския” той публикува своите впечатления, опит и разочарование от грешката да си купи имот в нашата държава:
”Напоследък сред нас, британците, стана мода да си купуваме имоти в България. От една страна наистина красивата природа, за каквато ние тук можем само да мечтаем, и от друга – ниските цени на селските къщи, както и примамливите оферти на имоти в затворени комплекси, накланяха везните в полза на решението за една такава на пръв поглед изгодна сделка. Но приятели, не правете тази грешка, която аз направих, не си купувайте имот в България, не стъпвайте там, не правете бизнес и избягвайте каквито и да е контакти с българи. Защото от другата страна на везната натежава неумолимо простотията на българския народ. Простотия убийствена, отчайваща, неизмерима, ужасяваща, всеобхватна, опасна , неумолима, потресаваща . . .!
Българите, аз смея да твърдя, са най-простият народ на Земята. Няма по-прост народ от българския и тука аз бих искал да направя едно разяснение. Под прост народ аз нямам предвид народ неграмотен, неук и необразован. Не! Те са грамотни, но са тъпанари. Те са образовани, но са кухи. Те са интелигентни, но са прости.
Защото неук е народ, който не е имал възможност да се ползва от съвременното образование, от достъпа до информация и от възможността да обменя идеи с народите от целия свят. Но тези народи аз не бих нарекъл прости, защото те живеят в някакво, макар и примитивно, общество, поддържат се и търсят път да се развият. А българите – напротив – те имат огромни възможности, образовани са и осведомени, природата им е прекрасна, географското положение – стратегическо, но всичко това те пропиляват, продават, затриват, унищожават, защото са прости.
Те даже не са народ, а сбирщина от прости хора, защото народността не е просто принадлежност към дадена географска територия, а съвкупност от общи цели, идеи и ценности, съвкупност от общи действия, целящи развитие на цялото общество, общи действия за реализиране на идеите и опазване на ценностите. Но това при българите не съществува. Аз използвам думата народ в техния случай, воден единствено от някакво благоприличие, но ако трябва да съм откровен, бих ги нарекъл сбирщина от идиоти, идиоти в гръцкия смисъл на думата.
Аз дори се съмнявам, че българският народ днес съществува. За мен българите са изчезнали и на тяхно място е останала някаква тълпа. Но не, това е неточно, защото тълпата има някаква обща цел, а те нямат такава; не, те дори не са тълпа. Не, те са случайно попаднали на едно място различни хора, с различни цели, впримчени в географското положение, което по една случайност населяват, и обременени с историята на хората населявали някога това място, за чиито наследници по-незнайно каква логика се смятат.
Какви българи са те? Как тази сбирщина си позволява да петни името на този древен и велик народ?
Нима е възможно това, което те творят днес като история, да бъде вписано в историческата сметка на народ като българския?
Долу лапите, простаци, от името българи!. Вие не сте и не би могло да бъдете българи. Защото за да се наричаш българин не е достатъчно само да се облягаш на гени, а да имаш дух, воля, сила. Не само да каканижеш имена на исторически личности и герои, а да подражаваш на постъпките им, да следваш идеите им, да осъществяваш мечтите им за България.
Но как така, – ще попитате вие – Нима няма нещо, което да обединява тези хора, населяващи тази територия, наречена България? Има разбира се, те имат общи черти, но те не ги правят общност, не ги правят народ – те са продажници, завистници и крадци. Те не се стремят да подобрят своето житие – за тях е достатъчно да се радват на нещастието на другите около тях, а ако случайно не виждат по-нещастен от себе си, то това ги прави нещастни. Те не се радват на постиженията на другите, а търсят начин да ги развалят, окалят и съсипят.
Ако някой реши да направи нещо за обща полза, те го смятат за глупак, присмиват му се и му се подиграват. Парите за тях са водеща сила, за пари са готови да направят всичко; тук понятията чест, законност, морал са просто празни думи.
Но защо – ще попитате вие – казваш, че са прости? Защото те имат всичко, което е необходимо на един човек, за да осъзнае къде греши. Цялата необходима информация относно собственото си положение като нация, относно причините да са в това незавидно положение, относно мерките, които трябва и могат да предприемат, за да се избавят от това положение, но въпреки това, те се надяват да ги оправят именно тези, които са ги докарали до това положение. Те протестират срещу тези, които ги мамят, грабят, използват и потискат, и в същото време оставят бъдещето си в техни ръце. Те недоволстват, когато станат обект на измама, но злорадстват, когато измаменият е някой друг.
Българите смятат себе си за тарикати, това е дума, която трудно бих могъл да преведа на нашия език. Но най-общо казано, тарикатът е мошеник на дребно и на едро, но страхлив мошеник, плах, уплашен, постоянно озъртащ се, но все пак горд, че е мошеник. Но мошеничеството му е такова, че най-често води до неговото собствено падение.
Какъв, ако не прост, трябва да си, за да се радваш на чуждото нещастие, а не да се бориш срещу него. Как може да злорадстваш, че този или онзи чужденец го обрали, измамили и пребили в собствената ти държава и да очакваш да печелиш от него. Трябва да си много прост, за да се гордееш с изобретателността на своите престъпници, чиято жертва утре може да си ти самият.
Трябва да си много прост, за да се гордееш, че познаваш престъпници, и да заплашваш други с тези свои познанства, вместо да съдействаш те да бъдат разобличени и осъдени. Трябва да си много прост и безгръбначен, щом виждаш беззаконията, но не се съпротивляваш.
Трябва да си много прост, за да вярваш, че тези, които нарушават закона – а ти си им гласувал доверие да те управляват, да те съдят, да чертаят бъдещето ти – че те ще въведат законност.
Трябва да си много прост, за да се радваш, че гърците щели да станат толкова зле колкото теб и да не разбираш, че ти продължаваш безропотно да потъваш, докато те продължават неумолимо да се борят. Да не виждаш, че те, дори и фалирали като държава, като общество са на светлинни години пред теб. Че дори заплатите им, по които ти мериш всичко, са в пъти по-големи от твоите нищожни подаяния.
Трябва да си много прост, да работиш за хора, които смятат, че са над закона, да им позволяваш да трупат за твоя сметка тлъсти печалби, да наблюдаваш ежедневно тяхната подигравка с държавността и със самия тебе.
И, ако някой страничен наблюдател вземе, че ти покаже всичките тези беззакония, на които ти си ежедневен свидетел, мислейки, че ги не виждаш, ти просто да свиеш рамене и да кажеш:
“-Ми аз, какво мога да направя?”
Трябва да си много прост, за да разчиташ, че точно ти ще минеш между капките, когато наоколо ти вали дъжд от неправди. Че точно ти ще оцелееш от всички около тебе, които като теб се мъчат да оцелеят. Че някой друг трябва да поведе някого другиго, за да оправи твоя живот. Трябва да си много прост, много страхлив, много безгръбначен.
Трябва да си много прост, за да вярваш, че държавата ти ще се оправи, докато ти си на хиляди километри от нея в търсене на сигурност и щастие там, където го е извоювал някой друг.
Трябва да си много прост, за да мислиш, че бъдещето на държавата ти зависи не от твоите действия, а от действията на останалите, докато в същото време по някаква абсурдна логика имаш огромно мнение за себе си и своите нереализирани и неоценени способности. Трябва да си много прост.
Трябва да си много прост, да живееш в земен рай и да го унищожаваш.
Трябва да си много прост за да вярваш на телевизора, да мислиш с телевизора, да слушаш телевизора, да възприемаш света чрез телевизора, а не чрез собствената си преценка за случващото се около теб.
Не правете бизнес с тези хора, не общувайте с тях, унищожете ги. Те сами ще се предават един друг и ще съдействат за собственото си унищожение. Толкова са прости… “
Коментиран от #60, #82
21:03 31.01.2013
58 не казвам, че ме е срам
21:24 31.01.2013
59 EMSKI
21:38 31.01.2013
60 Стефан Никодимов
До коментар #57 от "Просяка ":
Този текст има много истина в себе си и още когато за пръв път се завъртя в интернет предизвика фурор. Само дето тогава бяха казали, че Дейвид Камерън го е казал, сега Едуард Стърнс, в крайна сметка и тогава и сега не мога да го намеря написан на английски, та предполагам до англичаните не е достигнал такъв текст, най-малкото защото е написан от някой българин. Виж, че трябва да го прочетат повече хора и да се замислят е така, но това няма да стане до момента, в който не застане на власт някой съвестен, а на политическата сцена в момента аз не мога да видя такъв човек, за жалост.21:41 31.01.2013
61 Hannover
Поклон !
21:56 31.01.2013
62 Стефан
21:57 31.01.2013
63 Ами-Ями
Момче от В. Търново, залагай над учението, книгите и си търси пътя. Научи се на занаят от татко си за всеки случай, за да си изкараш хляба по света, независимо какъв друг ще станеш. С упоритост и постоянство ще успееш навсякъде! А балът в България... отдавна се е превърнал в един кич. Не са важни дрехите, а приятелите, с които ще споделиш тези последни дни от училище. Единият от моите синове отиде по дънки и тениска въпреки подготвеният официален костюм, риза, вратовръзка. А джобните за бала си ги изкара сам, дори си купи кола на старо, с покер, защото е математик и това му е хоби, един вид мисловна игра. Другият ми син отказа да ходи на бал, като разбра, че трябва да бъде в чалготека. Сега следва медицина, втора година, няма време почри за нищо, освен за учение, практика по болнизи и спорт с приятели по паркове и от време на време по планини. И двамата спортуват, по парковете и в довровете на училищата или по тенис маси в кварталните градинки, на лостовете в близкото квартално училище и у дома, свободно достъпни и без пари. Мисля, че това е мода в тяхната среда в София, отдавна минаха през спортните зали и отделни организирани платени спортни дисциплини и фитнес зали. Там са само мутри и далавераджии, залите не се поддържат на ниво, счупени прозоци, без климатик, стар инвертар, мръсотия, липсва чист въздух и най-вече морал. Така че, не си по-различен, имаш шанс да успееш толкова, колкото и всеки друг средностатистически младеж в България, стига да проявиш упоритост, воля, трудолюбие и целеустременост. Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му! Следвай ги, без да се примиряваш с граници и песимизма на околните.
Коментиран от #73
21:58 31.01.2013
64 уау
21:59 31.01.2013
65 5-kof
22:05 31.01.2013
66 Крум
22:19 31.01.2013
67 Пловдив
22:21 31.01.2013
68 мария
22:22 31.01.2013
69 Крум
22:23 31.01.2013
70 по темата
До коментар #30 от "Все Тая":
Гусине, докато хора като тебе сравняват България със страни като Индия, ша съ оправим на "кукуво лято"!!!22:25 31.01.2013
71 по темата
До коментар #39 от "Поредният":
Жалки, малки хорица сте всички, които плюете (без каквато и да е логична причина) по автора. Едно изключително грамотно и добре обосновано становище на очевидно един добре възпитан, образован човек.До ту автора по автора плюват двама-трима мизерабъла, ти и следващите ли се застраховаш с това "всички"?
22:28 31.01.2013
72 горе главата
Абе пич на мен лично ми беше сладко да си изкарам парите когато бях на 17. Не си малък вече на 17 може да се потрудиш малко, да се научиш как се вади хляба дето се вика. Въпрос на гледна точка де, аз съм на мнение, че труда краси човека и, че много хора се молят за някаква работа и то не за да идат на море. Тей, че радвай се пич да не стане тей, че след време да почне да ти липсва тая работа.
Коментиран от #75
22:29 31.01.2013
73 Jesika
До коментар #63 от "Ами-Ями":
Много хубав коментар, рядкост в този сайт е да се прочете нещо подобно, без обиди и нападки!Надявам се на повече такива коментари!
22:34 31.01.2013
74 госта-коста
22:35 31.01.2013
75 бастилията
До коментар #72 от "горе главата":
може момчето да е в затруднение, виж че пище - зимата е на студено...кой знае какво работи, може да е продава в някое магазинче за 250-300 лв, а ти го караш да гледа оптимистично на живота22:35 31.01.2013
76 stan
22:36 31.01.2013
77 Симеон Лазаров
22:36 31.01.2013
78 по темата
До коментар #44 от "монти":
В Англия се води ксенофобска и дискриминационна политика срещуБългария което е недопустимо за страни членки на ЕС , и ние трябва
да реагираме много остро , защото това ни превръща във втора ка-
тегория хора в Европа .
Кой да им скръцне със зъби на Англия, когато едно от недоразуменията в така нареченото правителство, изпълняващо ролята на външен министър, се върти като проститутка в бардак, когато го погледнат от ЕС.
22:37 31.01.2013
79 Димитър
Споко. И ти ще пораснеш. И ти ще се дръпнеш от мама. И ти ще разбереш ....... Българска реч - хахахаха - Та ти не можеш да започнеш работа ако не знаеш английски. Национализъм - хахахах - Та ти гледаш само турски сериали. Обединена нация - хахахахах - На колко стачки отиде да подкрепиш хората, които стачкуват?
Предвид това което си написал сигурно си "готин". Но повярвай, че това което преследваме вече над 20 години е само химера. Искаме това, което имат другите и това което правят другите, а не използваме това, което имаме ние и можем ние.
И тн. и тн.
Сори и успешна Нова година. Поне това си пожелаваме всяка Нова година.
22:39 31.01.2013
80 Велико Неделчев
22:42 31.01.2013
81 Реалист
22:43 31.01.2013
82 GOGO
До коментар #57 от "Просяка ":
Жестока и горива истина! Дали този, който е прочел "Винету" до 38стр., ще има сили да я прочете и асимилира цялата?!?22:43 31.01.2013
83 Ангел
Истината е много проста, без значение колко зле е тук надали като се отвори трудовия пазар в Англия ще отидат повече от 100 000 човека, а и това е доста надценена цифра. Реално дори и да отидат 100 000 човека, пак няма да има практическо никакво значение за средния англичанин. Но е по-лесно да намериш врага навън, и да управляваш с омраза (което се използва доста и от нашите мили управляващи). Но вие си пишете отворени писма един на друг, кой колко гладен бил. Айде със здраве!
Коментиран от #85
23:22 31.01.2013
84 hitler
23:23 31.01.2013
85 БУМЕР КАМОР
До коментар #83 от "Ангел":
23:28 31.01.2013
86 Възхитен
23:32 31.01.2013
87 Свидетел
23:35 31.01.2013
88 Диян Костов
23:36 31.01.2013
89 Не се чувате.
23:36 31.01.2013
90 Hey
Аз също не съм от богато семейство и съм прекарала доста време в чужбина, но, да ви кажа, реалният поглед не винаги е песимистичен...реално означава да оцениш както недостатъците, така и предимствата!
23:36 31.01.2013
91 Реалист
23:53 31.01.2013
92 Лиляна
А на Ралица бих казала - вижте и разбете какво е казано в това писмо и насочете енергията си към промяна, а не се криййте в самодоволството си. Надеждата е в младите.
00:05 01.02.2013
93 Видял и опитал работа с некадърници
00:21 01.02.2013
94 Chuck Norris
00:24 01.02.2013
95 Mariyana
Моля всички, които искат да подкрепят България, като равноправен член на ЕС и са против двойните закони и правила налагани на определени нации, да дадат своя глас тук:
https://submissions.epetitions.direct.gov.uk/petitions/45131
Stop racist political debates around Bulgarian and Romanian rights - e-petitions
epetitions.direct.gov.uk
There is a massive media campaign around whether or not Bulgarians and Romanians should be allowed to work freely in the United Kingdom.
01:09 01.02.2013
96 Търново
01:11 01.02.2013
97 Видял
Слагачеството дори да е семейна черта все пак си има граници. Грешка на родителите ти е, че не са те оставили да поживееш между обикновените хора. За разлика от България в нормалните европейски държави има минимално почасово заплащане което е задължително. Недоволстват хора, които нямат абсолютно никаква квалификация и не знаят език, или попадат при български или турски работодатели, или пък работят нелегално и поради тази причина се експлоатират от такива. Да не забравяме и огромната част от наши сънародници които с различни хватки източват социалните служби в съответните страни. Естествено, че за такива ще има нископлатена и непрестижна работа. В развитите западни страни единствено уменията и ползата за фирмата имат значение. Това е абсолютно правило и ако един човек независимо от цвят на кожата или вероизповедание е добър в професията си то той е ценен. В България всичко е далавера. Дори най-проспериращата фирма ако се разрови започва да мирише на корупция и кражба на държавни или европейски пари, нечестно спечелени търгове и т.н.
01:13 01.02.2013
98 Търново
01:23 01.02.2013
99 Погнусен
01:32 01.02.2013
100 Атанас
01:56 01.02.2013
101 Адиос
02:42 01.02.2013
102 тито
02:52 01.02.2013
103 KaloyanR
Тези българи с погрешно нараненото си самочувствие и гордост без покритие, само замъгляват и отмесват основният проблем, който беше точно и ясно казан на целият свят!
"Съдебната система не е независима! Мафията управлява икономиката, а народа гладува!"
Всеки опит за отместване на темата, омаловажаване и отричане с нескопосани контранападки, противоречене и пр. е проява на изключителна слабост или с цел това да продължава вечно защото са от мафията!
03:42 01.02.2013
104 калашников
04:45 01.02.2013
105 Студент
Драги господин Станков, когато учите или живеете във Великобритания, тогава изразявайте ''компетентното'' си менение по подобни въпроси. Всички страни си имат различни рестикций и методи на управление, също така всички уноверситети се различават! Според моето скромно мение вие нямате никакво право да обсъждате и предполагате какви са финансовите възможност на младата дама написала писмото както и тези на нейното семейство, само и единствено базирано на факта че е учила във Великобритания и не е работела. Ако прочетете по обстойно писмото (което би трябвало да направите преди даването на подобни коментари) може би ще забележите че тя споменава че разходите за университета са покрити от държавата. Повярвайте ми като човек учещ във Великобритания и пряко засегнат от сегашната ситуаця, мога да ви кажа че хора като вас са точно тези черногледи и пречупени от живота създания, които нямат силата да се борят за промяна. Евала на хора госпожица Бехар, които независимо от "наивно" използваните статистики е застанала и се е опитала да защити репутацията на Българите, за благото на такива като нас които се борят да оцелеят докато завършат образованието си и им е позволено да работят не повече от 20 часа седмично. Да аз също не идвам от богато семейство като вас, но въпреки трудностите все още мога да оценя малките жестове и усилия полежени за благото на едно по добро утре. Може би и нейното писмо както моя коментар ще бъдат незабелязани, но поне този жест от нейна страна достави миг удовлетворение за всички Българи, живеещи в страна в която ги третират като втора ръка хора...
...В заключение искам да помоля всички които четат това: Не изливайте личния си гняв и разочарование от изборите, които сте направили в живота си върху другите... това няма да ви направи по щастливи...
04:46 01.02.2013
106 Stoyan
г-н Кирил Станков, вие какво направихте за да промените нещата които не ви харесват ?
"страна не може да ми осигури нормално преживяване"
Само заблуден по социалистическата утопия може да очаква държавата да му осигури преживяване.
Защо повечето питат, какво ще ми даде държавата ?
Държавата няма какво да ви даде, питайте Виденов, Костов, Цяра, Станишев и Борисов (в тоя ред на разсипия).
Вие сте си виновни и не се сърдете.
Положението на една държа е в пряка връзка със средният интелект на населението. Затова положението е такова, глупаците тук преобладават.
Дали държавата може да намали глупаците ?
В селото ви имало интернет, значи може да работите за целият свят. Стига да умеете.
Всъщност Англия ви иска, Англия се нуждае от вашият евтин труд.
Защото в Англия почти нищо не се произвежда, а услугите искат работна ръка.
А Фараж е обикновен популист (тип Сидеров), който плаши прежди пристигналите с идващите.
Глупостта да се избират глупави политици не се разминава без наказание. Преобладаващата част от сегашните пенсионери, чрез своя глас избраха сегашната си мизерна съдба.
04:55 01.02.2013
107 Кратунчо
04:56 01.02.2013
108 Кратунчо
05:05 01.02.2013
109 KaloyanR
05:40 01.02.2013
110 аз
06:43 01.02.2013
111 до "Студент"
И как точно да тълкуваме следната забележка: "когато учите или живеете във Великобритания, тогава изразявайте ''компетентното'' си менение по подобни въпроси", имайки предвид, че в съседство отнемате правото на друг да стори същото: "вие нямате никакво право да обсъждате и предполагате какви са финансовите възможности на младата дама написала писмото както и тези на нейното семейство"
А на Вас кое Ви дава право да сте недоволна/недоволен от страна, която не Ви е принудила насила да бъдете в нея, да използвате възможността да учите в нейни университети /на г-ца Бехар, дори "и разходите за университета са покрити от държавата", НА ВСИЧКО ОТГОРЕ (!), защото имате предвид Великобритания, нали? /, че имате и претенции, към нея и към нас?
Ще Ви бъда благодарна, ако ЦИТИРАТЕ един от изтъкнатите факти, на иначе популиста Фараж, който не е истина и Ви обижда! Моля Ви!
И се възползвайте от собствената си препоръка: "Не изливайте личния си гняв и разочарование от избора, който сте направили в живота си върху другите... това няма да ви направи по щастлив/а": "такива като нас които се борят да оцелеят докато завършат образованието си и им е позволено да работят не повече от 20 часа седмично". Значи ние ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да сме доволни от всичко в България, а Вие да изразявате недоволството си, без ограничение... и то от страна в която живеете ДОБРОВОЛНО !?
ПРЕПОРЪКА: Правописа!!!
* рестикций завършва с И, а не с Й
* между ПО и ДОБРО има тире
* и се върнете на урока от началното училище за пунктуацията ;)
Коментиран от #141
06:44 01.02.2013
112 Иван Сергиеф
07:26 01.02.2013
113 китаеца
08:07 01.02.2013
114 Карлито
08:36 01.02.2013
115 емигрант
08:42 01.02.2013
116 емигрант
08:42 01.02.2013
117 Кратунчо
09:04 01.02.2013
118 ракия с туршия
09:16 01.02.2013
119 АЗ
09:21 01.02.2013
120 Изумен
09:33 01.02.2013
121 95314
09:35 01.02.2013
122 Антоанета Георгиева
09:35 01.02.2013
123 Bobi_M
Аз съм на 28 години. Работя в Министерство на финансите и не съм доволен нито от заплащането, което имам, нито от начина на живот, който водя. Факт - парите ми стигат единствено за покриване на режийните разходи, много малка част заделена в случай на непредвидени събития и за нищо повече. Статистиката и цифрите са манипулират - дори за пред журналистите, които трябва да ги поднесат публично към обществото и то позовавайки се на "Закон за достъп до обществената информация".
Всичко е политика, корупция, интереси, манупулации и надмощие от страна на власт-имащите спрямо изстрадалите и обикновено (и мизерно) живеещи хора.
Родом съм от Ловеч и също каня въпросната г-ца Бехар да ми гостува за 1 ден и да я запозная с начина на живот на хората там. Какъв е реалния % на безработицата, нивото на образователната система, как всяко посещение в болница ми струва пари, независимо, че се осигурявам изцяло, какви заплати вземат хората и как успяват да съществуват (с умуществото наследено от родителите им). Каня я да види и начина ми на живот в София, който не е по-различен от този в родния ми град, с тази разлика, че тук цените са много по-изкуствено завишени на почти всички стоки, продукти и услуги (ест. тук и потреблението е много по-голямо, но дори така да е, това пак не е нормалния начин на процедиране).
Аз съм на 28 и нямам нищо свое освен един велосипед и едни лаптоп, който всъщност ми е подарък от родителите. Възмущавам се от всичко, което се случва тук. Дори от отношението на хората, но то е разбираемо. Нормално е да са толкова мрачни, злобни и егоистични, след като нямат необходимия стандарт за изживяване на единия им даден живот (който и без това не е толкова далъг период от време).
Амбиции и цели - дори да се боря, дори да имам стремежи, системата ме мачка базкрупулно. Трудът и качествата на човек остават неоценени. Пак си на същият малък пост, за същите малко пари и отново мислиш от какво да се лишиш днес, за да може да просъществуваш утре. И в крайна сметка, всичко се свежда просто до един избор на храна... /а това е брутално нереално/.
Аз съм на 28 години и наистина при първа възможност ще напусна страната си и ще стана част от 2 000 000- та статистика. Просто страната ни няма развитие и тенденцията е към връщане в 45-те или 50-те години на минилия век. Нищо не се гради, а изграденото в тогавашните години на прогрес и просперитет, вече тотално се разрушава и погива. Имах шанса да хвана част от живото преди 1990-та и макар спомените да не са ми много, едно нещо запомних много ясно: хората имаха добър начин на живот, бяха усмихнати и макар тогава също да е имало ограничения и лишения - живееха някак спокойно и това си личеше.
Това е моята история. Написана тук и тук ще си остане.
09:37 01.02.2013
124 Диди
09:45 01.02.2013
125 Кратунчо
"Предлагам в България да се въведе избирателен ценз обвързан с образователния и имотния статус на избирателите. Хора без образование /разбирайте без интерес към мислене/ да не гласуват. Гласът на хора ангажирани с бизнес /разбирайте да дават работа и препитание на други хора/ да се брои за 10, 20 или колкото искате гласа. Не приемам увеличаващата се прогресивно маса от невежи и неуки индивиди да става все по-решаващ фактор при определяне управлението на държавно и местно ниво!"
Или вземете, че ме оплюйте та да млъкна.
09:49 01.02.2013
126 jyk
09:50 01.02.2013
127 САВС
09:54 01.02.2013
128 мира
10:14 01.02.2013
129 Поредният
10:20 01.02.2013
130 Night Rider
"Да, аз също се върнах тук след 16 години в чужбина и то доста успешни – творчески и финансово. За разлика от вас, аз съм не толкова млад и имам други причини, които ме карат да остана тук. Ала с всичката гнусотия, която ни залива в последните години – като се започне с икономиката и се свърши с екологията – аз не мога да виня нито г-н Фараж за неговите твърдения"
Мдааа, ето това е последният абзац, на когото набляга, че е повече от всеки един от вас, 16 години зад граница, успешни, пари, творчески, за парите му ме боли щепсела колко са, интересно ми е творчески какво толкова е постигнал, новия Шекспир ли е ? Раздал вересий за над 1000 лв. оле мале, виж ти, доброто момче раздава благословия, само че еврейн пари без лихва не обича да му връщат ;) И как ще упрекне г-н Фараж, нали са някакви далечни юдейски роднини, гарван гарваново око не вади ;)
Хора, ПОЛОЖЕНИЕТО не е розово, трагично е дори, но ЧЕТЕТЕ между редовете !!! На този писмото му е също толкова нагло, като на другото момиче ! Единия казва "има бъдеще", другия казва "няма бъдеще, аз имам възможности, вие не". Утре този тип, като стигне до място във властта (еврейското лоби е много силно по целия свят), като ви каже "Народе, пари НЯМА, стягайте коланите" и ще си кажете "нощния ездач беше прав"....
10:45 01.02.2013
131 GERB
10:53 01.02.2013
132 станимира иванова
11:34 01.02.2013
133 Васо
12:25 01.02.2013
134 Щот съм проЗт
12:55 01.02.2013
135 Георги Кунев
13:00 01.02.2013
136 Хъш
Понеже сте ми симпатични, а и ми харесва упоритостта с която браните една загубена кауза ( задържането на цените на имотите на нереалистични нива) ще отделя малко време за да ви обясня някои неща, които ще ви помогнат да осъзнаете къде точно живеете. България вече 20 година се управлява от произлизащи от ДС на КГБ номенклатурчици. Родителите на въпросните номенклатурчици бяха поставени на власт от окупационните сталински войски през 1945 г. Основното изискване на сталинистите бе поставените на власт българи- т.нар.партизани да бъдат с много нисък коефициент на интелигентност, за да изпълняват безропотно разпорежданията от Москва и в същото време да бъдат жестоки и безскрупулни, за да могат на всяка цена да запазят властта. Тази жестокост и глупост се прояви чрез избиването на по-голямата част от българската интелигенция по време на социализма и в сриването на икономиката на страната. Именно факта, че доведоха народа до глад през 80-те години (което се случи и във всички соц.страни по същото време и по същите причини) ги принуди през 1989г. да изимитират демократична революция с елементи на дворцов преврат, за да могат да запазят властта в страната. Политическата власт я запазиха като нароиха десетки партиики , чиито лидери бяха и продължават да са лоялни към ДС на БКП фигури. Съдебната власт запазиха чрез конституцията от 1991 г. която действа и днес, според която прокурорите и съдиите и следоватилите са НЕСМЕНЯЕМИ и се назначават от Всишия Съдебен Съвет който се състой основно от верни на ДС хора. Това е и причината и до ден днешен никой необвързан с ДС на БКП да не може да заеме отговорен правораздавателен пост били то като съдия, прокурор или следовател. Икономическа власт запазиха по-много интересен начин. Понеже те самите знаят , че нямат интелектуалния капацитет да се занимават с нормален бизнес и понеже трябваше все пак да се прехранват решиха да печелят от престъпна дейност ( така и така старите канали за изнасяне на наркотици и оръжие от Живково време бяха и още са в техни ръце) За тази цел организираха борческите групировки. Които и до ден днешен функционират( малко по прикрито ) благодарение на неработещата , подчинена на ДС на БКП съдебна система. По този начин никой непринадлежащ към ДС на БКП не можа да завърти печеливш частен бизнес. Малкото който успяха, бяха пребити и бизнесът им отнет и даден на хора произлизащи от ДС на БКП. В тази обстановка малкото останали интелигентни хора в страната предпочетоха да избягат в чужбина, а българите останали в България разбраха , че с честен труд, образование и човешко отношение към другите нищо не може да се постигне. И всеки се впусна да мами , краде и насилва останалите. И спряха да бъдат хора. И България влезе в една смъртоносна спирала. Това заедно с неработещата съдебна система са причината България да се превърне в освирепяла лудница каквато е днес. Разбира се всичко гореописано отблъсна почтенните чуждестранни инвеститори ( и привлече, няколко западноевропейски педофила и руската мафия която си строи дворци по морето, но това по никакъв начин не подпомага икономиката ни )което доведе до още по-голяма мизерия. В следствие на гореописаната несигурност и безпътица българите спряха да раждат и това ни превърна в страната с най-голям демографски срив в света. Този срив е вече необратим. И като допълним че циганите раждат по 7-8 деца нещата стават плачевни. С една дума НЯМА ПРИЧИНИ БЪЛТАРИЯ ДА СЕ ОПРАВИ. Единсвеният шанс за излизане от този омагьосан кръг е да се приеме закон за лустрацията с който да се забрани на всички обвързани с ДС на БКП да заемат държавни постове. Това мисля , ви е ясно, че по мирен път няма да стане. А за революция трябва гражданско общество, а не оскотели дребни тарикати-чалгаджии в каквото се превърна българският народ.Така че стига с бълъшкия оптимизъм че нещо щяло някога си да се оправи, незнайно защо от само себе си. Нацията загива, а с нея и имотитния пазар. А това , че между 2003 и 2008 разни панелки струващи до тогава по 100 евро квадрата започнаха да се продават по 1000 евро квадрата, и разни стари кооперации струващи по 240 долара квадрата започнаха да се купуват по 1500 евро квадрата няма нищо общо с икономиката а с едно явление което е типично за българския народ и се нарича " очакване на чудо от чужбина". Такова явление имаше 1878 г. след освобождаването от турско. Който е запознат с историята ни знае до какви разочарования и трагедии е довел факта, че очакваното икономическо благоденствие така и не се е случило. Второто такова явление е идването на комунистите на власт. Всички знаем какво бе разочарованието след това. Третото такова явление е приемането ни в Евро съюза. Българина очакваше заплатите да станат като в Западна Европа за две-три години. Да има правосъдие, справедливост и нормален живот като на запад. Цените на имотите да надминат тези в Шверцария. И българина се юрна да купува. И строители се юрнаха да строят бързо и некачествено, защото купувачи бол. А купувачите понеже нямаха пари започнаха да теглят кредити без да имат елементарна кредитна култура и без да осъзнават, че като изтеглиш 100 бона връщаш 300 бона заради лихвите. Липсата на информация сред населението затова що е то ЕС , попречи да се знае следното. ЕС не е държава. Той не може насилствено да смени неработещата ни съдебна система и да изгони от властта подлогите на ДС и Путин. Не може да наложи единна минимална заплата за всички държави членки. ЕС е просто една територия без физически граници, на която всеки народ сам си определя съдбата, чрез управляващата го политическа класа. Българските властимащи ви ги описах. От тях нищо добро не може да се роди. И разочарованието дойде. И хората разбраха , че заплатите никога няма да станат европейски. Спряха да купуват имоти на ненормално високите цени.Тези които бяха купили с надеждата, че заплатата толкова много ще се вдигне, че няма да осещат вноските, се събудиха и разбраха , че заплатата никога няма да се вдигне (освен закъснелите и недостатъчни компенсации на инфлацията) и започнаха да вият ... и съдебни изпълнитли започнаха да вадят гордите кредитополучатели на улицата... Цените за пет години паднаха почти наполовина и ги очаква още много падане и нови и нови дъна докато достигнат стойности поносими за скромните възможности на населението. Възможности гравитиращи около 250 евро на квадрат за качествени сгради в добрите квартали на София и
големите градове и около 100 евро на квадрат за провинцията.
13:29 01.02.2013
137 Страхил
Но какво е решението? Да повтаряме колко е бедно и жалко в България или да преувеличаваме и да възхваляваме? Съдейки по Американския модел на оптимизъм, като че ли второто. Но това само ще помогне на този " т.нар. елит на България да не прави нищо полезно за спасяването на тази „нация”."
Както навсякъде, тези "елити" си седят на топло и се люлеят по столчетата но обществената динамика се диктува от народа (с предпочитание това да се равнява на средната класа). Добрите политици все пак слушат и народа, а добрия народ натиска/потиска лошите политици. Лошите политици слушат единствено "елита" и потискат народа.
В кого е топката?
15:55 01.02.2013
138 facepalm
no BS kato cqlo
16:04 01.02.2013
139 йордан йорданов
16:18 01.02.2013
140 Страхил
“Много просто приятелю: защото полтиката е по сложна от физиката.” Така отговорил Айнщай като го попитали защо хората са успели да отркрият ядрената мощ но не и начина да я управляват. Референдум! :)
16:21 01.02.2013
141 XaXa
До коментар #111 от "до "Студент"":
Еййй колко злобни хора имало :D17:19 01.02.2013
142 хъстлер
20:09 01.02.2013
143 Летописец
Браво на господин Станков.Това е истината но за вътрешна употреба.
Англичаните се страхуват за трудовия си пазар и осигурителната си система но от години с удоволствие приемат нашите лекари, стоматолози и сестри.Защо не казват колко са печелели от получаването на готови, обучени специалисти.Може да го изчислят по техните цени за обучение.Може господин Фараж да сметне с колко бедна България подпомага икономиката на богата Англия.
Медалът има винаги две страни!
20:17 01.02.2013
144 Marta from Canada
Направи си "хубав" PR госпожица Бехар, ама и опасен. От тук нататък ще я гледат през лупа и няма да бъде забравено това нейно писмо. Според мен - това беше краят на ЛЕСНОТО й живуркане в Б-я. Предсказвам ѝ, че няма да издържи дълго и ще се спотаи някъде в чужбина - отчасти или изцяло - на разноските на татко.
01:07 02.02.2013
145 ToRa52
ВСЯКА ДУМА Е ПОВЕЧЕ ОТ ТОЧНА. БЛАГОДАРЯ,ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ИМА ХОРА ,КОИТО ДА ПРОЯВЯТ СМЕЛОСТ И ДА НАПИШАТ ЦЯЛАТА ИСТИНА.
МНОГО ДЪЛГО ПРОДЪЛЖИ ТОЗИ ПРЕХОД,ДО КОГА???!!!
02:39 02.02.2013
146 $$$$$
Вярвам в младите хора. Ние , техните родители трябва да ги подкрепяме където и да са.
04:46 02.02.2013
147 Мими Тодорова
12:49 02.02.2013
148 Doba from Bulgaria
13:01 02.02.2013
149 Мунчо
- Булгар! Булга-ар! - и още по-силно се удари в гърдите. Горделивият тон, с който изрече тази рекомендация, говореше много; този тон казваше: "Ето го, видите ли го българина! Този е той, такъв е той! Вий сте го чували само, сливнишкия герой, балканския гений! Ето го сега пред вас, цял-целиничък, от глава до пети, в натура! Видите ли какви чудеса е той в състояние да направи! И само това ли! Ехе, на какви работи още е той способен! Прости били българите, а! Гиди, чифути с чифути!"
- А бе я попитай има ли сапун - казва ми бай Ганьо, след. като поизстина малко патриотическият му възторг, - я виж нозете ми на какво ся заприличали...
И наистина, нозете му не представляваха най-подходящ модел за Аполона Белведерски. Шарките на чорапите му бяха се отпечатали на кожата - и без това нечиста и обрасла. Впрочем с нечистотата не можем зачуди българите: не можем накара и най разпалената фантазия да си представи нещо по-нечисто от туй, което може да ти представи самата действителност...
Ралица Бехар - достойна внучка на бай Ганя. Вярна на принципа -Никога не е късно да се окепазиш . пара да пада, келепир,. Ашколсун, моме!
18:22 02.02.2013
150 Мунчо
18:38 02.02.2013
151 Zukerman
20:04 02.02.2013
152 Andrew
20:20 02.02.2013
153 Калоян
Даже има един немски документален филм за природата на България, който показва много добре каква красива страна е, но това са климатични и природни дадености!
Ще ви бъде срам ако се направи филм за народа от Сев. България например!
Защо нещо постоянно извъртате и заобикаляте и отмествате същността... каква е целта? Да продължи агонията на народа??? Стана ви тъпо нали?
Сбърканата народопсихология на българина го кара да мрази този който му казва истината на глас, а не виновника!
21:17 02.02.2013
154 Andrew
22:59 02.02.2013
155 Andrew
23:01 02.02.2013
156 Кенди
00:40 03.02.2013
157 Ровадо
Коментиран от #158
02:05 03.02.2013
158 Night Rider
До коментар #157 от "Ровадо":
Браво Ровадо !!! Каза им го ! Сега дано има хора, които да помислят малко над това което ти им каза, 1000 пъти по-стойностно от на кинаЖията Станков ! Цял живот е бил роб на други системи, изведнъж идва и едва ли не казва "Вие младите нищо не можете", пък ти какво можеш ? Някои с право каза, че голяма риба в малка вода не стои, той и за това се е върнал, известното режисьорче дето само роднините са му гледали "филмите"... Сега по български ще му кажа - АЙДЕ У ЛЕВО !!!13:30 03.02.2013
159 Бай Гроздан
17:05 03.02.2013
160 Криси
18:16 03.02.2013
161 Scamp
18:41 03.02.2013
162 хаана
17:58 05.02.2013
163 хаана
18:14 05.02.2013
164 Мразя
18:29 05.02.2013