Last news in Fakti

4 Юни, 2024 23:01 2 534 23

Срамната история с картите за безплатно паркиране в София

  • корупция-
  • йорданка фандъкова-
  • софия-
  • паркиране-
  • автомобили-
  • безплатно паркиране-
  • карти-
  • герб-
  • столична община

В София са били раздавани стотици карти за безплатно паркиране при дългогодишното управление на Йорданка Фандъкова

Срамната история с картите за безплатно паркиране в София - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Коментар на Веселин Стойнев:

Промени, засягащи паркирането на два централни булеварда в София, се превърнаха в национален политически проблем. Много по-голям проблем обаче се оказва раздаването на стотици карти за безплатно паркиране в синя и зелена зони при дългогодишното управление на Йорданка Фандъкова, което беше огласено в понеделник на пресконференция от столични общински съветници от групата на "Продължаваме Промяната-Демократична България-Спаси София". Защото тук не става дума само за броя на паркоместата и загуба в размер на милиони левове заради неплатено паркиране. Проблемът е в погазването на самата идея за общинско управление, призвано да управлява публичните ресурси справедливо и в интерес на всички.

Като правоимащите от времето на Живков

Срамната история с картите за безплатно паркиране досега е била крита и поради това, че те са издавани без правно основание. Нещо като привилегиите от времето на социализма - за номенклатурата, но и за цели семейства на "правоимащите", защото автомобилът може да се паркира свободно, независимо кой го управлява. А много често картите са били без регистрационен номер на кола и без име на приносител - направо като печеливш фиш от тотото, който може свободно да се ползва от много ръце, нонстоп.

Навремето Тодор Живков лично е добавял и задрасквал имена на правоимащи, включени в режима на специални еко гозби, приготвяни в днешния хотел "Рила" и често доставяни вкъщи със служебните волги и мерцедеси. Десетилетия по-късно столичната кметица е раздавала еднолично по предложение на Центъра за градска мобилност анонимни карти за безплатно паркиране из целия град.

Срамно е и разточителството за общинската администрация, която буквално си е окупирала тоталния център на София около сградата на общината до площад "Александър Невски", за да идват служителите на работа. Кабинетът на един от зам.-кметовете например е имал 6 карти, а една от дирекциите - 16. Карти обаче са били раздавани и на други институции - точният брой е неясен. От ГЕРБ признаха за 18 на служителите от Държавна агенция "Технически операции" - добре, те трябва да имат свобода на движението да проследяват и подслушват, с надеждата все пак в повечето случаи обектите им да са наистина престъпни елементи. Но колко още длъжностни лица от други ведомства са имали право на такава екстра? А предприемачи и обществено известни фигури?

Да се ползваш с привилегии, ако си на власт - този манталитет е непробиваем и на централно ниво. Каквато и да е властта, служебните автомобили са неин неизменен атрибут. А те вървят с паркоместа пред ведомствата и с шофьори. Не само министрите и зам.-министрите имат служебни коли и шофьори, но и началниците на кабинети. Ползват такива и шефове на дирекции, агенции, областни администрации и пр. Всичко това е не просто значим публичен разход - за автопарк и поддръжка, гориво, заплати, осигуровки, но и задръства града с превозни средства и мръсен въздух. Какво ще му стане например на един началник на кабинет на министър да си вземе метрото и да отиде на работа в министерството, което е в центъра на града, а когато се наложи да ходи в командировка, да ползва обща служебна кола, вместо да разточителства с персонална и с шофьор? Ясно е какво - иначе няма да се чувства специален. Автомобилът, шофьорът, паркомястото са атрибут на властничество.

Слуги или управници на обществения интерес

От тук започва и ключовият въпрос дали в местната и в централната власт излъчваме слуги или управници на обществения интерес. Не може да очакваме модерно развитие на населените меса и на цялата държава, ако вземащите управленски решения поставят най-отгоре личните си интереси и се овластяват с привилегии за сметка на общото благо. Не можем да очакваме добри и трайни решения за не толкова сложни проблеми, като подобряване на уличното движение, осигуряване на повече велоалеи и пешеходни пространства в градовете, ако хората с власт сами са част от проблемите, които трябва да разрешават. Той не иска да слезе от колата и да паркира на повече от 10 метра от входа на службата си, вие искате да работи за град за хората.

Хората винаги са били нетърпими към привилегиите, защото те правят едни "по-равни" от останалите. Ако промяната в организацията на движението в София по булевардите "Патриарх Евтимий", "Фритьоф Нансен" и "Витоша" е недообмислена, недокомуникирана и ако не балансира добре интересите на всички заинтересовани - и с това е пример за недобро управление, то скришното раздаване на безплатни карти за паркиране взривява самата идея за публично управление.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    30 0 Отговор
    Кажете имената?

    Коментиран от #12

  • 2 Пич

    32 7 Отговор
    Нищо не е толкова срамно , като мъжките рокли с перушина на ЕС ! И със срама да избереш ДС потомци да ти управляват столицата! Некадърни !!!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Бай Тошо

    28 9 Отговор
    По мое време привилегированите бяха стотина души. Сега са хиляди. А депутатите идваха със собствени средства, и не получаваха заплата

    Коментиран от #20

  • 5 Работата е ясна

    23 3 Отговор
    Светът, животът и вселената според ГЕРБ.
  • 6 Град Козлодуй

    22 0 Отговор
    Срам и Факт а Има и Такива които Паркират на места за Инвалиди
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ай ся

    19 2 Отговор
    В Бургас гербавите кражби продължават, те чак пристанището подариха на свои хора.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 По принцип

    26 3 Отговор
    Навсякъде върху пътната настилка паркирането трябва да е безплатно, ако е позволено(както беше преди години) ! Заплащане може да се иска само в охраняеми или частни паркинги ! Това със сините и зелените зони е авторитарна злоупотреба с власт, а стадото мълчи и пасе трева !

    Коментиран от #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Имената или прякорите

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Маджо и Пашата.
  • 13 Пак бози

    5 12 Отговор
    и поредната поръчкова статия на прокопиевите писачи,защитници на техните олигофрени.Няма нищо вярно Картите са били за служебни автомобили на районните кметства.Още малко и ще изкарат сбъркания Бонев за откривател на нередности.Измислици извадени от контекста.И пак ползват Дойчето за пропаганда и агитация
  • 14 Вече аман

    4 3 Отговор
    Да,голямо срамота но за прокопиевите доносници по вестниците в чужбина.
  • 15 Ролан

    6 2 Отговор
    Дрангетата пасти да яде в сравнение със Софийска община!
  • 16 Ветринар

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "По принцип":

    Ще паркираш в центъра друг път, изоставени коли бол, селяни по тротоарите и тревните площи, това беше без градска мобилност
  • 17 ШАРЛАТАНИ !!!

    7 3 Отговор
    Дабе , да ! Имало /било/ безплатни карти за паркиране , ама .... нямало следи , че е имало такива ?! Стотици /бройки/ били , хиляди били ... може би милиони , ама ... нямало следи ???!!! Самият Васко Т каза , че вече бил подписал 18 такива /за шест месеца "управление" ... ако управлява колкото Фандъкова ... ще трябва да подпише още +- 350 /с това темпо/. Умилителни са усилията на шарлатанските тролетарии за манипулиране на софиянци , които /според тях/ трябва да "изригнат" във възмущение от действията на предишното управление , а не да критикуват нефелните действия /касаещи пътният трафик и промените на движение и паркиране по П. Евтимий и бул. Витоша/ на Терзиев и Бонев ! Смешници .
  • 18 Тинята ГЕПИ

    6 1 Отговор
    По същата схема са раздавани и терени
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 прокопи

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Тошо":

    В огромна грешка си. Или си бил малолетен по онова време, или си един от назначените председатели на ТКЗС. Никакви стотина облагодетелствани. Имаше ги с хиляди. Как така шуробаджанащината се появи сега. Глупости! Нещо да си чувал за "Герой на социалистическия труд"? Най - големите мързели и връзкари. Тогава, /така наречените "депутати"/ идваха два пъти в годината - и то с платени разходи.. До един бяха копие на Пеевски - с изключение на кака Гина доячката и кака Пена многотъкачката. Нямаш си идея какви бяха родните посланици - тотално невежи и абсолютни тъ паци. Резиденции на партийни величия, в които работеха стотици послушковци, които даже се надуваха, че са част от миропомазаните. Престанете с тоя плач по ония тъпанарски соц времена. Отврат!

    Коментиран от #21

  • 21 дете на демокрацията

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "прокопи":

    Не помня онова време, дет било много страшно, обаче ако слушам едновременно стар дипломат и сегашен правещ се на такъв, нивото на соц- некадърниците връзкари явно е класи над сегашните.
  • 22 Категорично

    4 0 Отговор
    Няма власт, съд, прокуратура , следствие или полиция, Европол, Интерпол и прочие, която да победи бългаската мафиотска организация "Мой човек"
  • 23 Голямия Паркинг пред Община Банкя се

    2 0 Отговор
    Ползва само от Чиновниците на общината! Общината е на Чиновниците!!