27 Декември, 2020
Бихте ли карали електромобили в сегашния им вид?
Бихте ли карали електромобили в сегашния им вид?
Да, много по-икономични и екологични са от колите с ДВГ
31% (1457)
31% (1457)
Не, все още технологията и инфраструктурата не са добри
69% (3252)
69% (3252)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рагнар
00:06 27.12.2020
2 Hoho Boho
Коментиран от #8, #38
00:13 27.12.2020
3 Случаен
00:51 27.12.2020
4 Факт
01:12 27.12.2020
5 един от стадото
01:25 27.12.2020
6 оня с коня
05:57 27.12.2020
7 случаен
07:13 27.12.2020
8 Шофьор
До коментар #2 от "Hoho Boho":
Нито са по екологични нито пък "харчи" толкова - не слагаш отчисления за батерията. Батерията вдига цената на електромобилите и за това са по-скъпи от аналогичните с ДВГ. Само цената на батерията покрива горивото на кола с ДВГ за целия им живот.А ако тока идва от ТЕЦ даже са по замърсяващи от ДВГ като не смятаме отделения въглероден двуокис при производството на батерията и това че трябва да се рециклира.
Коментиран от #12
07:36 27.12.2020
9 един от многото
07:46 27.12.2020
10 анонимен
08:30 27.12.2020
11 Обикновен
Дори трябва да се мисли за безплатен обществен транспорт.
Писна ми от трошки, моргата на ЕС, много е грозна за европеец гледката в БГ.
Коментиран от #14
09:18 27.12.2020
12 kkk
До коментар #8 от "Шофьор":
Губиш си времето да пишеш и обясняваш, поклонниците на св. Илон никога няма да приемат истината...А истината е много проста- електричките в този им вид (100% на ток) са загубена кауза по рождение. Единственият начин да просъществуват е да НЕ бъдат 100% на ток, а да са хибриди. И НЕ хибриди тип Приус, а хибриди тип BMW i3 където двг-то е само в ролята на генератор на ток и няма пряко отношение към задвижването. Отделно са нужни нов вид батерии (графенови) и тотална унификация на батериите за да е възможна бързата им смяна за 5-10 мин. със заредена батерия.
Всичко е възможно- и двг като генератор е проверена схема, и кола със сменяема за 10-на минути батерия има при китайците от поне 2г., остават само графеновите батерии. Всичко има или ще го има скоро, но да се вкара в колите масово означава да поскъпнат с минимум още 30% и без друго скъпите електрички
Коментиран от #18, #21, #24
09:31 27.12.2020
13 Майстор Тричко
09:34 27.12.2020
14 kkk
До коментар #11 от "Обикновен":
Толкова е "добър" обществения транспорт у София, че за да стигна от единият до другият край на града обичайно ми трябват поне 3 часа и да сменя 3-4 автобуса/трамвая/метро... В Европа с.София е може би единственото място с над 4-500 000 жители където да си ПРИНУДЕН да ползваш кола щото организацията на ГТ-то е уникално трагична09:35 27.12.2020
15 В Божков Дубай
10:08 27.12.2020
16 Чичо
10:41 27.12.2020
17 Da ama ne
Коментиран от #20, #30
10:41 27.12.2020
18 Факт
До коментар #12 от "kkk":
Той и коня е бил по-евтин и с по-добра инфраструктура ама хората са си купували скъпи автомобили и са ги карали. Вярно че е имало и "други" хора дето разпалено са обяснявали как автомобилите не стават спрямо коня. Ккто се казва: Tъпaци е имало винагиКоментиран от #28
10:51 27.12.2020
19 Заю Баю
11:01 27.12.2020
20 Екологията
До коментар #17 от "Da ama ne":
Те Айлънистите де да знаят, че при рулиране и излитане един самолет гори 200 кила, сложи сто излитания и кацания ето ти ги 20000 коли или бай Айлън ще лети на слънчеви батерииКоментиран от #34
11:08 27.12.2020
21 Киро
До коментар #12 от "kkk":
То е измислено вече.Горивни клетки на Водород ...Коментиран от #22, #29
11:17 27.12.2020
22 Батко
До коментар #21 от "Киро":
Водорода с кислорода прави доста мощна експлозия и малко вода накрая, тоест всяка катастрофа сещай се иначе водородни коли има направени от поне 50 години11:26 27.12.2020
23 ОТДЕЛЯТ ВЪГЛЕРОД КОЛКОТО ПАСАТ2
11:40 27.12.2020
24 перничанин
До коментар #12 от "kkk":
Те лакомите производители, вече обмислят как батерията да се интегрира в купето на колата , ти за бърза смяна пишеш. Целта им е като се прецака батерията да сменяш колата. Малко са им печалбите и никой не мисли за мен и теб, зора им е печалбата , като че ли заровят ли ги в златен ковчег ще са по-малко умрели.11:58 27.12.2020
25 В.В.П.
11:59 27.12.2020
26 Кух Ганьо
12:01 27.12.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 kkk
До коментар #18 от "Факт":
Разбира се винаги е имало и ще има тъпаци, ти си ярък пример за съществуването им... Ето тема за размисъл за адептите на св. Илон:Всеки с малко мозък и калкулатор може да пресметне колко ток ще е нужен да се заредят всички коли в БГ (над 3 милиона) ако всяка кола е със 100кВт батерия- нали идеята е един ден ВСИЧКИ коли да са на ток. Ей тъй- наизуст приемаме, че всяка кола ще се зарежда 1 път седмично с тези 100кВт общо (тоест 2 пъти ще зареждаш от 40-50 до 100% ) и излиза, че ВСЕКИ ДЕН ще е нужен ток за зареждането на 500 000 коли с по 100кВт или общо ще трябват 50 000 мегавата ВСЕКИ ДЕН само за колите. А като сложим и загубите от централата до батерията в колата цифрата става 65 000+ мегавата
ИЗНЕНАДА- АЕЦ Козлодуй произвежда всеки ден ПО-МАЛКО ток, има-няма 48 000 мегавата ток излизат от там и реално ще ни трябва още един блок там да покрием само тока за колите.
ИЗНЕНАДА 2- намерете някой физик или ел. инженер да ви обясни колко е "лесно" технически утре на вашият паркинг да се появят 100 контакта където да си зареждате колите и после огледайте за мястото където ще сложите още един голям трафопост...
12:32 27.12.2020
29 Шофьор
До коментар #21 от "Киро":
Водорода е само преносител на енергия също като електричеството като единственото му предимство е че можеш да си заредиш колата по-бързо отколкото батерията но има непреодолими недостатъци:- като гориво е страшно опасно при катастрофа
- трябват много ниски температури за да е в течно състояние
- при нормална температура трябва много високо налягане за да стои в течно състояние
- молекулата му е много малка и преминава през почти всички материали - демек изтича през стените на резервоара и в затворени помещения може да се натрупа.
- добиването на водород става с електролиза и е много по неефективно от зареждането на батерии.
Както каза един колега по горе най-екологичното и ефективно решение са пълните хибриди при които ДВГ върти генератор и няма връзка механична с електромотора. При такива коли постигнаха разход от 1.8 л/100 км при запазване капацитета на батерията а отделно могат да минат 50-100 км само на батерия (например в градовете).
Но пишман еколозите се хвърлиха на напълно електрически коли (там печалбите са многократно по-големи) но ако някой може да мисли какво ще се получи в България с 4 милиона електрички които трябва да се зареждат всяка вечер с по 100 кW часа - колко още АЕЦ ще ни трябват по 1000 MW или пък тецове. Да не говорим преносната система че няма да издържи.
Хайде смятайте пишман привържениците на Мъск - то на приказки иначе е лесно.
12:32 27.12.2020
30 Шофьор
До коментар #17 от "Da ama ne":
Значи губи ти се връзката - както електричките така и водородните замърсяват (по някога повече и ДВГ) защото тока не идва от контакта а обикновено го произвеждат като горят въглища. При водорода е още по-зле той се добива чрез електролиза за която пак трябва ток който идва от въглища.Много късогледи сте - колата не изпуска вредни емисии значи че е екологична обаче енергията за движението им от къде идва не ви интересува че вредните емисии там са повече също не ви интересува.
Та да ви кажа няма значение дали излиза пушек от аспуха ти или от комина на ТЕЦ-а - в двата случая е зле.
12:46 27.12.2020
31 Скот Килмър
13:37 27.12.2020
32 ръгльо
13:43 27.12.2020
33 7878
13:58 27.12.2020
34 Велосипедист
До коментар #20 от "Екологията":
Самолета не ми трови въздуха с мръсен дизелов пушек в лицето. Всички мръсни дизели, всички дърти смърдялници - на скрап! БайГаньовците в тях - на скрап. Чистотата е здраве!Коментиран от #35, #42
14:27 27.12.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Българин
15:30 27.12.2020
37 DrivingPleasure
19:03 27.12.2020
38 DrivingPleasure
До коментар #2 от "Hoho Boho":
Ако 3 дена го зареждаш в къщи, иначе не. да не говрим че плащаш двойно за него при покупката, даже и със субсидии не можеш да му избиеш покупната цена19:05 27.12.2020
39 ИЯО местен
20:25 27.12.2020
40 ЕдинДруг
20:27 27.12.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Тиражията
До коментар #34 от "Велосипедист":
Тогава щи пуша с камиона в носа дорде поумнеешКоментиран от #44
22:17 27.12.2020
43 Пепи
Но за съжаление в нашия да кажем "регион" скоро няма да има достатъчна инфраструктура.
Иначе с удовлствие бих карал електричка, вече има много марки и модели. Пробега е повече от адекватен, поне за мен за страна като България, като разстояния имам в предвид, 300-400км пробег е достатъчен. Но проблема е зарядните станции.
Имам гараж, ще си сложа зарядно, но като тръгна на дълъг път, става тегаво.
Така де - един ден, но не днес :)
22:21 27.12.2020
44 Велосипедист
До коментар #42 от "Тиражията":
Обади ли се, мишко?23:44 27.12.2020