27 Декември, 2020

Бихте ли карали електромобили в сегашния им вид?


Бихте ли карали електромобили в сегашния им вид?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, много по-икономични и екологични са от колите с ДВГ
31% (1457)
Не, все още технологията и инфраструктурата не са добри
69% (3252)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рагнар

    10 5 Отговор
    Не само на бензин
  • 2 Hoho Boho

    7 15 Отговор
    Защо не? Електромобилът харчи около 3-6 лв. на 100 км.

    Коментиран от #8, #38

  • 3 Случаен

    16 6 Отговор
    Вибратори на колела
  • 4 Факт

    18 2 Отговор
    Аз карам дърт дизел 1,9 тди на не знам колко километра и не го сменям за кола с батерии дето карат по 120км пробег.
  • 5 един от стадото

    20 1 Отговор
    дали бих го карал. Аз и сега го карам от портала до цеха с 200кила европале, когато го няма титуляра му
  • 6 оня с коня

    12 6 Отговор
    Разбира се че бих карал,след като не става дума дали имам парите да си го купя:)
  • 7 случаен

    5 1 Отговор
    все до пари опират нещата не до бихте ли карали,бих карал ама и апартамента да продам нема да стигне
  • 8 Шофьор

    19 3 Отговор

    До коментар #2 от "Hoho Boho":

    Нито са по екологични нито пък "харчи" толкова - не слагаш отчисления за батерията. Батерията вдига цената на електромобилите и за това са по-скъпи от аналогичните с ДВГ. Само цената на батерията покрива горивото на кола с ДВГ за целия им живот.

    А ако тока идва от ТЕЦ даже са по замърсяващи от ДВГ като не смятаме отделения въглероден двуокис при производството на батерията и това че трябва да се рециклира.

    Коментиран от #12

  • 9 един от многото

    20 1 Отговор
    Не , твърде скъп и ненадежден автомобил. Освен това екологичния му ефект е някъде в зоната на здрача.
  • 10 анонимен

    11 3 Отговор
    Докато в производството на ел.енергия участват ТЕЦ - за каква екология говорим?И в тия ТЕЦ какво се гори - само дедо боже знае.За българските ТЕЦ даже не искам да коментирам.Отделно от това,процеса на производство на батериите за е-колите отделя химикали на които и Ада може да завиди.А процеса на рециклиране на тези батерии?Идеята за е-кола е много хубава,но има още мнооооого да се доизпипва по всички насоки на производството.
  • 11 Обикновен

    8 7 Отговор
    При наличие на добър обществен транспорт -метро, трамвай, автомобилът е излишен за София, с изключение специален режим, доставки и ремонтни дейности.
    Дори трябва да се мисли за безплатен обществен транспорт.

    Писна ми от трошки, моргата на ЕС, много е грозна за европеец гледката в БГ.

    Коментиран от #14

  • 12 kkk

    18 1 Отговор

    До коментар #8 от "Шофьор":

    Губиш си времето да пишеш и обясняваш, поклонниците на св. Илон никога няма да приемат истината...

    А истината е много проста- електричките в този им вид (100% на ток) са загубена кауза по рождение. Единственият начин да просъществуват е да НЕ бъдат 100% на ток, а да са хибриди. И НЕ хибриди тип Приус, а хибриди тип BMW i3 където двг-то е само в ролята на генератор на ток и няма пряко отношение към задвижването. Отделно са нужни нов вид батерии (графенови) и тотална унификация на батериите за да е възможна бързата им смяна за 5-10 мин. със заредена батерия.
    Всичко е възможно- и двг като генератор е проверена схема, и кола със сменяема за 10-на минути батерия има при китайците от поне 2г., остават само графеновите батерии. Всичко има или ще го има скоро, но да се вкара в колите масово означава да поскъпнат с минимум още 30% и без друго скъпите електрички

    Коментиран от #18, #21, #24

  • 13 Майстор Тричко

    6 2 Отговор
    Има още много работа по тях преди да са готови 100% да заменят сегашните с ДВГ.
  • 14 kkk

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "Обикновен":

    Толкова е "добър" обществения транспорт у София, че за да стигна от единият до другият край на града обичайно ми трябват поне 3 часа и да сменя 3-4 автобуса/трамвая/метро... В Европа с.София е може би единственото място с над 4-500 000 жители където да си ПРИНУДЕН да ползваш кола щото организацията на ГТ-то е уникално трагична
  • 15 В Божков Дубай

    4 4 Отговор
    Карам само американски V8
  • 16 Чичо

    4 0 Отговор
    Дорде разпунат тролейни жици из цяла българия то ще стане трихиледната година 😂
  • 17 Da ama ne

    11 1 Отговор
    Замърсяването на природата от ДВГ е 7% ,от общото замърсяване,останалите 93% са индустрията,която ни трови.В България тецовете са най големите замърсители.За един ден замърсяват въздуха,колкото за една година,всички превозни средствас ДВГ, взети заедно.Електромобилите не замърсяват въздуха,но рециклирането на техните батерии,ще замърси околната среда 2-пъти повече от един автомобил с ДВГ за 10 години.Най екологичната технлогия е водородния двигател ,който може да има пробег от 1500 км и от ауспуха излиза само пара.Имаше експериментално направени водородостанции,на които вместо бензин и дизел в резервоарите се сипва вода,която с разгражда на водород.Процесът на разграждане не е скъп,но тук се виждат икономическите интереси,които надделяват на екологично чисто превозно средство.Всичко е бизнес.Електромобила,никога не може да има пробег,като ДВГ,но се лансира като бъдеще.Е определено не е никакво бъдеще,ако замени напълно ДВГ.Много ми е интересно,как политиците в Норвегия,взеха решение от 2025 да няма ДВГ.Ами Точно Норвегия,не става за Електромобили,поради простата причина,че е студено.При минус 20 капацитета на ел.мобила пада на 25 %.Отделно ако искаш да го заредищ´на електростанция,ще чакаш двойно повече време а бързото зареждане не може да възбуди батериите и на 1%.Всичко е за пари а не да се пази природата или ефтин транспорт.Ще стане така,че за да си опържиш едни яйца,тока ще ти струва,колкото в момента ако вечеряш с пълно меню на ресторант.

    Коментиран от #20, #30

  • 18 Факт

    3 9 Отговор

    До коментар #12 от "kkk":

    Той и коня е бил по-евтин и с по-добра инфраструктура ама хората са си купували скъпи автомобили и са ги карали. Вярно че е имало и "други" хора дето разпалено са обяснявали как автомобилите не стават спрямо коня. Ккто се казва: Tъпaци е имало винаги

    Коментиран от #28

  • 19 Заю Баю

    11 3 Отговор
    За нашия климат електричките стават за лятото. През зимата не бих тръгнал с такава кола никъде. На студа батериите се изтощават много бързо и има опасност да се окажеш в някой планински проход със спряла кола и без отопление. И ще те намерят през пролетта когато се стопи снега много добре запазен - също като жив.
  • 20 Екологията

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Da ama ne":

    Те Айлънистите де да знаят, че при рулиране и излитане един самолет гори 200 кила, сложи сто излитания и кацания ето ти ги 20000 коли или бай Айлън ще лети на слънчеви батерии

    Коментиран от #34

  • 21 Киро

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "kkk":

    То е измислено вече.Горивни клетки на Водород ...

    Коментиран от #22, #29

  • 22 Батко

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Киро":

    Водорода с кислорода прави доста мощна експлозия и малко вода накрая, тоест всяка катастрофа сещай се иначе водородни коли има направени от поне 50 години
  • 23 ОТДЕЛЯТ ВЪГЛЕРОД КОЛКОТО ПАСАТ2

    4 2 Отговор
    БАТЕРИИТЕ ИЗДЪРЖАТ ГОДИНА И НЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ И СЕ ИЗПРАЩАТ В АФРИКА И СЕ ЗАРИВАТ ,СТАДА СЛОНОВЕ ИЗМИРАТ
  • 24 перничанин

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "kkk":

    Те лакомите производители, вече обмислят как батерията да се интегрира в купето на колата , ти за бърза смяна пишеш. Целта им е като се прецака батерията да сменяш колата. Малко са им печалбите и никой не мисли за мен и теб, зора им е печалбата , като че ли заровят ли ги в златен ковчег ще са по-малко умрели.
  • 25 В.В.П.

    5 1 Отговор
    Ходя си с колелото...Те,колите,ДВГ са се внедрявали 60,70 г....и към 2020 има еко катастрофа...Така ще бъде ис електромобилите.....От къде ще дойде енергия,за да се заредят 1 млд, електромобили.,да речем за ,15 Мин..сутрин,вечер,на обяд...????...Иначе на атракциони паркове,Ел .количките ги има от 50 г...Малко от едните,малко от другите,от хибриди, и тъй ще да е.
  • 26 Кух Ганьо

    8 6 Отговор
    Бих карал само Москвича на татко - това е най-доброто на пазара към момента!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 kkk

    14 2 Отговор

    До коментар #18 от "Факт":

    Разбира се винаги е имало и ще има тъпаци, ти си ярък пример за съществуването им... Ето тема за размисъл за адептите на св. Илон:

    Всеки с малко мозък и калкулатор може да пресметне колко ток ще е нужен да се заредят всички коли в БГ (над 3 милиона) ако всяка кола е със 100кВт батерия- нали идеята е един ден ВСИЧКИ коли да са на ток. Ей тъй- наизуст приемаме, че всяка кола ще се зарежда 1 път седмично с тези 100кВт общо (тоест 2 пъти ще зареждаш от 40-50 до 100% ) и излиза, че ВСЕКИ ДЕН ще е нужен ток за зареждането на 500 000 коли с по 100кВт или общо ще трябват 50 000 мегавата ВСЕКИ ДЕН само за колите. А като сложим и загубите от централата до батерията в колата цифрата става 65 000+ мегавата
    ИЗНЕНАДА- АЕЦ Козлодуй произвежда всеки ден ПО-МАЛКО ток, има-няма 48 000 мегавата ток излизат от там и реално ще ни трябва още един блок там да покрием само тока за колите.
    ИЗНЕНАДА 2- намерете някой физик или ел. инженер да ви обясни колко е "лесно" технически утре на вашият паркинг да се появят 100 контакта където да си зареждате колите и после огледайте за мястото където ще сложите още един голям трафопост...
  • 29 Шофьор

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Киро":

    Водорода е само преносител на енергия също като електричеството като единственото му предимство е че можеш да си заредиш колата по-бързо отколкото батерията но има непреодолими недостатъци:
    - като гориво е страшно опасно при катастрофа
    - трябват много ниски температури за да е в течно състояние
    - при нормална температура трябва много високо налягане за да стои в течно състояние
    - молекулата му е много малка и преминава през почти всички материали - демек изтича през стените на резервоара и в затворени помещения може да се натрупа.
    - добиването на водород става с електролиза и е много по неефективно от зареждането на батерии.

    Както каза един колега по горе най-екологичното и ефективно решение са пълните хибриди при които ДВГ върти генератор и няма връзка механична с електромотора. При такива коли постигнаха разход от 1.8 л/100 км при запазване капацитета на батерията а отделно могат да минат 50-100 км само на батерия (например в градовете).

    Но пишман еколозите се хвърлиха на напълно електрически коли (там печалбите са многократно по-големи) но ако някой може да мисли какво ще се получи в България с 4 милиона електрички които трябва да се зареждат всяка вечер с по 100 кW часа - колко още АЕЦ ще ни трябват по 1000 MW или пък тецове. Да не говорим преносната система че няма да издържи.

    Хайде смятайте пишман привържениците на Мъск - то на приказки иначе е лесно.
  • 30 Шофьор

    8 3 Отговор

    До коментар #17 от "Da ama ne":

    Значи губи ти се връзката - както електричките така и водородните замърсяват (по някога повече и ДВГ) защото тока не идва от контакта а обикновено го произвеждат като горят въглища. При водорода е още по-зле той се добива чрез електролиза за която пак трябва ток който идва от въглища.

    Много късогледи сте - колата не изпуска вредни емисии значи че е екологична обаче енергията за движението им от къде идва не ви интересува че вредните емисии там са повече също не ви интересува.

    Та да ви кажа няма значение дали излиза пушек от аспуха ти или от комина на ТЕЦ-а - в двата случая е зле.
  • 31 Скот Килмър

    2 3 Отговор
    В Територията очевидно няма инфраструктура за чист електрик. Карам Yaris хибрид автоматик. Пей сърце!
  • 32 ръгльо

    1 1 Отговор
    Аз карам всичко въобще не ми пука !
  • 33 7878

    2 1 Отговор
    Защо няма отговор: "Не ме интересува"?
  • 34 Велосипедист

    4 7 Отговор

    До коментар #20 от "Екологията":

    Самолета не ми трови въздуха с мръсен дизелов пушек в лицето. Всички мръсни дизели, всички дърти смърдялници - на скрап! БайГаньовците в тях - на скрап. Чистотата е здраве!

    Коментиран от #35, #42

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Българин

    5 4 Отговор
    Дреме ми за екологията. Ще си взема електричка за да видя как сервизните измекяри и чалмите реват че нямат кинти
  • 37 DrivingPleasure

    3 2 Отговор
    Даже и в бъдещия им вид не бих карал такава каруца!
  • 38 DrivingPleasure

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Hoho Boho":

    Ако 3 дена го зареждаш в къщи, иначе не. да не говрим че плащаш двойно за него при покупката, даже и със субсидии не можеш да му избиеш покупната цена
  • 39 ИЯО местен

    4 2 Отговор
    Преди месец си куих един Нисан Е НВ 200 електрически мини ван. Ще го подкарам постоянно след Нова година,но на пробно каране 5-6 пъти с транзитни номера се държи много добре- пробег от 100 км с отопление . На 4 години и 41 000 км.
  • 40 ЕдинДруг

    2 1 Отговор
    Серийните електромобили са от типа "г@зария"! ...и основната цел на продобиването им е фукнята , а за създаването им е ...печалбата!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Тиражията

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Велосипедист":

    Тогава щи пуша с камиона в носа дорде поумнееш

    Коментиран от #44

  • 43 Пепи

    1 1 Отговор
    Абсоютно бих карал!
    Но за съжаление в нашия да кажем "регион" скоро няма да има достатъчна инфраструктура.
    Иначе с удовлствие бих карал електричка, вече има много марки и модели. Пробега е повече от адекватен, поне за мен за страна като България, като разстояния имам в предвид, 300-400км пробег е достатъчен. Но проблема е зарядните станции.
    Имам гараж, ще си сложа зарядно, но като тръгна на дълъг път, става тегаво.
    Така де - един ден, но не днес :)
  • 44 Велосипедист

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Тиражията":

    Обади ли се, мишко?
Назад към анкетата