18 Юни, 2023

Какъв тип трансмисия предпочитате?


Какъв тип трансмисия предпочитате?
С подкрепата на
mobile.bg
Автоматична трансмисия
43% (1443)
Механична трансмисия
45% (1512)
И двете
12% (417)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 редник

    13 7 Отговор
    По мнение на добри сервизи автоматичните скорости издържат средно около 200 000 км и след това ремонтът е 4-5 000 лв, а ръчните 5-600 000 км и повече...
  • 2 Формула 1 не е автоматик

    13 10 Отговор
    Естествено, че ръчните имаш пълен контрол над автомобила и поведението му на пътя, а тези клипчета дето гледате в тубата как някоя жена изведнъж дава рязко газ или колата тръгва на празен ход са автоматици с два педала и кифлата натиска газ вместо спирачка или забравя да сложи листа на паркинг.
  • 3 Трътката

    13 10 Отговор
    Автоматична или механична трансмисия?
    Ми тя и автоматичната е маханична, ко праим сеа?

    Коментиран от #4

  • 4 Така е

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Трътката":

    и двете са с ръчки !

    Коментиран от #32

  • 5 Алфа Сектант🤠

    6 2 Отговор
    И двете, стринке, и двете 🤟🌚🤟
  • 6 оня с коня

    13 8 Отговор
    Освен че е крехка и претенциозна ,изискваща смяна на масло на всеки 60 хил. км,Авт. кутия ГАРАНТИРА ПОНЕ Литър Гориво на 100км разход повече,отколкото Ръчната.
  • 7 едрфтгъхуй

    14 13 Отговор
    Кефят мъ коментарите от клоуни които не са правили никога 2 неща:

    - да карат дори и стара кола с читав автомат (поне 6 скорости) за минимум 5000км.
    - да карат НОВА кола от магазина с модерен автомат

    Да- искат обслужване на 60 000км. което е под 500лв.
    Да- горят повече от ръчката с около 0,5л./100км., онея вицове за 1+л./100км. горница ги забравете
    Не- не живеят 200 000км., при нормална употреба и обслужване изкарват спокойно по 500 000км. преди ремонт. Глупостите за 200 000км. идват от времето когато масово производителя казваше "маслото на кутията НЕ се сменя".

    Проста сметка- автомата иска 3 пъти, нека са 4 пъти смяна на маслото за 200 000км. и това пряко сили са 2000лв. Не съществува вече кола която да издържи 200 000км. с един съединител и демферен маховик (дори и на бензин го слагат), а там даваш същите 2 бона за смяна, но наведнъж... В крайна сметка остава по-високият разход... При пробег от 20 000км. годишно и разлика дори от 1л. говорим при днешни цени за под 500лв. разлика или 40лв./месец- като направиш 10 000км. в града с автомат разбираш, че тези 40лв. са НИЩО пред удобството...
  • 8 Ван Дал

    7 4 Отговор
    Отговор- и двата варианта. В града и на магистралата автомат. Извън пътя на ръчка и без ESP. Удоволствие и сигурност!

    Коментиран от #9

  • 9 едрфтгъхуй

    7 8 Отговор

    До коментар #8 от "Ван Дал":

    И за чий ти е тая ръчка извън пътя? Ти професионален офроудър отиващ на състезания ли си?
    Да те открехна- една Тойота Прадо е достатъчно способен автомобил на офроуд (само да има читави гуми), има версия и с всичките 3 блокажа и е автомат. Та за какво ти е тая ръчка- да запалиш съединителя някъде ли?
    Да питам- ти Ленд Круизер 100 с ръчка виждал ли си? Щото аз не съм, а такива 100-ци съм виждал хиляди и съм карал поне 200 от тях- половината подготвени за тежък офроуд, другата половина за експедиции оборудвани и всичките бяха автомати. Странно що, а?

    Коментиран от #17, #18

  • 10 реалистъ

    13 0 Отговор
    Зависи от колата. Ако е някаква малолитражка, по-добре с ръчни скорости. Ако е "като нова" на 500 хил. километра, пак по-добре с ръчни. Иначе ако бях богат и трябваше да си взема сега кола за около 100 хил. лева, естествено че нямаше да искам да "ръчкам" като луд, а щях да взема автоматик.
  • 11 бръм

    11 7 Отговор
    Много хора не са карали по-новичък автоматик и живеят с някакви илюзии от началото на 90-те години. Автоматиците вече не са нито толкова мудни, нито повишават разхода (да не говорим че най-новите даже го намаляват). А и не са толкова чупливи (е, стига да не вземете някакъв Шевролет или Фиат или каруца с превъртян километраж) ако сменяте маслото на предписания интервал. За ремонт...хмм...че то един демпферен маховик на 20-годишна C-класа струва близо 2 хил. лева, така че..

    Коментиран от #16

  • 12 селинджър

    9 4 Отговор
    Аз живея в малък град и не ми е проблем да ръчкам. Ако живеех в София, със сигурност нямаше да искам да се тормозя така.
  • 13 Хората предпочитат

    10 7 Отговор
    удобството и масово търсят автомати!

    Коментиран от #15

  • 14 Дебиле.бг

    8 1 Отговор
    Повечето автоматични трансмисии имат полуавтоматичен или изцяло ръчен режим.
  • 15 Мдааааааа

    14 2 Отговор

    До коментар #13 от "Хората предпочитат":

    Спокойно, скоро ще получите още по-голямо удобство. Няма да ви разрешават дори да пипате волана, ако изобщо има такъв. Автопилота ще кара колата. Щом се качите и ще ви каже учтиво - " Моля, кажете ми къде искате да отидете и да не сте посмете да пипнете волана, че ще ви счупя ръчичките"!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 ежко

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "едрфтгъхуй":

    Аз лично съм виждал Ленд Круисер 100 /Амазон/ е ръчка.Търсих си читав такъв такъв, но цените бяха солени за кола на 400 000 хиляди километра и затова си купих 120-ка с 6 ръчни скорости и два блокажа.
  • 18 Ван Дал

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "едрфтгъхуй":

    Точно такъв Ленд Круйзър скъса две стоманени вежета докато го извадят от чернозема, полето до Дуранкулак. За същия специалист лова приключи в чорбата от кал и тиня. Или спускай Петрохан с тежка голяма джипка- щатски сандък при отъпкана, заледена настилка с навалял нов сняг отгоре по севрния склон към Вършец. Та един такъв експерт преди години затвори прохода. Всичките "екстри" на паркетниците са за нормални условия и задкормилното устройство трябва да е наясно с възможностите- свои и на техниката.

    Коментиран от #23

  • 19 ВВасилев

    12 9 Отговор
    Ръчната е за шофьори, автоматичната е за глезльовци.
  • 20 Нафто

    10 1 Отговор
    Ръчна или автоматична? Всяка конструкция има плюсове и минуси.Кой каквато харесва,такава да ползва.
  • 21 Иванов

    6 8 Отговор
    Автомат не бих карал никога! Под достойнството ми е!

    Коментиран от #25

  • 22 Факт

    7 4 Отговор
    Автоматичната е за максимално комфортно придвижване. А механичната е за пълен контрол на човека над автомобила (ако е добър шофьор разбира се).
  • 23 късо име

    11 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ван Дал":

    Колкото по-модерен е джипа, и колкото по самоуверен е шофьорът му, то после толкова по-далече трябва да ходи за трактор да го извади от калта. Народна мъдрост.
  • 24 карчи

    3 3 Отговор
    Съдейки по отговорите в анкетата все по-малко хора могат да карат, но както казва 15 "Мдааааааа" радвайте се, че все още не са ви отнели напълноншофирането и имате възможност да покарате 👍😉
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Уса

    3 3 Отговор
    За шофьорите мануална.За останалите автоматична.Всеки трябва добре да знае и преценява своите възможности и да не се срамува от истината.Половината не стават за шофьори,но нямат избор живота е суров.Така ще загиват по-малко хора по пътищата
  • 27 Ония с Фордо

    3 6 Отговор
    Едно време имаше един лаф - " автоматика е за жени и швесртъри " , още е валиден.
    Кой разбрал разбрал
  • 28 СНиколов

    2 1 Отговор
    Да питам що в анкетата няма опция "без трансмисия"
  • 29 Аз предпочитам :

    0 2 Отговор
    Камшична
  • 30 Автомат

    2 0 Отговор
    и то добър, от 8 степени нагоре удря в земята всяка ръчка. Откъдето и да го сравниш. СВТ обаче е нещо към което трябва да се подхожда много внимателно. Да не обсъждаме, че добрите съвременни и мощни автомобили имат режим ръчно управление на авт скоростна кутия. Няма нужда да се спекулира и с живота на авт ск кутия. При нормална поддръжка и смяна масло, спокойно може да стигне живот и до 500х км. Такааа, да уточня - горепосоченото не се отнася за автомобили на джигити, които нормално карат 1-2-3 с до 150км в час. При тях нищо не издържа. Особено тези които купуват стари БМВ-та, стокови и ги чупят за 4-5х км след което се оплакват колко калпави коли са това.
  • 31 Автомат

    2 0 Отговор
    и то добър, от 8 степени нагоре удря в земята всяка ръчка. Откъдето и да го сравниш. СВТ обаче е нещо към което трябва да се подхожда много внимателно. Да не обсъждаме, че добрите съвременни и мощни автомобили имат режим ръчно управление на авт скоростна кутия. Няма нужда да се спекулира и с живота на авт ск кутия. При нормална поддръжка и смяна масло, спокойно може да стигне живот и до 500х км. Такааа, да уточня - горепосоченото не се отнася за автомобили на джигити, които нормално карат 1-2-3 с до 150км в час. При тях нищо не издържа. Особено тези които купуват стари БМВ-та, стокови и ги чупят за 4-5х км след което се оплакват колко калпави коли са това.
  • 32 Мнение

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Така е":

    Ми не точно!
    По-скоро и двете в основата си са механични механизми с определено количество предавателни отношения на изходящия вал, но разликата е, че при едната сам си избираш предавката, а при другата компютъра се опитва да отгатне настроението ти!
    При едната може да ползваш двигателя като спирачка, а при другата може да си купуваш накладки на едро, щото дори без газ автомобила тръгва сам!
    При едната, скоростта на маховика е равна на скоростта на входящия вал на ск. кутия, а при другата скоростта на маховика е по-висока от скоростта на входящия вал на ск. кутия (нещото което води до по-висок разход на гориво, при кутии с конвертор за въртящ момент).

    С други думи, съвременните автомобили с автомати се ползват за удобство на шофьорите, които вероятно си имат други по-важни занимания докато шофират (напр. продават билети, или си чатят по телефона)!

    Коментиран от #33

  • 33 едрфтгъхуй

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Мнение":

    Чакам да ми докладваш на колко км. сменяш накладки на кола 2 тона карана основно в града с ръчни скорости...
    Щото аз мога да ти изкарам историята от дилъра на БМВ 7-ма серия все още в гаранция, на 140 000км., със средна скорост за ЦЕЛИЯТ ПРОБЕГ под 25км./ч. - тоест 100% градски разход, едва ли има и 5 000км. извън града тая кола. В историята пише "смяна ПРЕДНИ накладки на 115 000км." и според дилъра задните ще издържат вероятно до към 200 000км. Бонус- дисковете са като нови със само 0,7мм износване при допуск 2,5мм износване... Май нещо с глупостите дето си изръсил куца...
    А, да- смяната на предни накладки за БМВ 7-ца струва ОГРОМНАТА СУМА от €175 за части и труд. При дилъра... На кола струваща €230 000 нова в магазина. ОГРОМЕН разход за 115 000км. градски пробег, едва го платих...
Назад към анкетата