21 Юли, 2025
Победа на Европа над Путин ли е влизането на България в еврозоната, както твърди френското радио RTL?
Победа на Европа над Путин ли е влизането на България в еврозоната, както твърди френското радио RTL?
28% (1308)
28% (1308)
54% (2557)
54% (2557)
2% (116)
2% (116)
16% (773)
16% (773)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 оня с коня
Коментиран от #35
00:33 21.07.2025
2 стига, бе
Коментиран от #37
00:47 21.07.2025
3 Вуте
Коментиран от #76
01:02 21.07.2025
4 нннн
01:07 21.07.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Всичко,
срещу враговете ни.
01:44 21.07.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Уса
04:20 21.07.2025
14 хихи
На калпав демократ вълната му пречи(в случая Путин)
Преди на БКП им пречеше "Гришата, кишата и международното положение"
04:34 21.07.2025
15 хихи
До коментар #12 от "мис Ирки":
и после ..... дрогиран или пиян леопард..... или дрогиран и пиян...04:36 21.07.2025
16 БЪЛГАРИЯ Е...НАТО, ЕС, ШЕНГЕН, ЕВРОЗОНА
Коментиран от #21, #53
06:12 21.07.2025
17 Капитулация !
Се хваща !
Като Удавник !
За Сламка !
И Ти Ще Чакаш !
Нещо !
От Него !
Боже !
Опази !
06:17 21.07.2025
18 Дzверцов
За нейните финансови маневри предпочитаната валута със сигурност е еврото пред лева. Еврото е реалната валута, лева политическа колизия клатеща вътрешно партийния живот от политици като Радев и Костадинов.
Коментиран от #49
06:26 21.07.2025
19 Нане
06:39 21.07.2025
20 Ако е победа на путин
Коментиран от #46
07:24 21.07.2025
21 Капслок
До коментар #16 от "БЪЛГАРИЯ Е...НАТО, ЕС, ШЕНГЕН, ЕВРОЗОНА":
Тутууландия е най-изпадналата и мизерна дупка, не само в ЕС, а и в Африка, Южна Азия и латинска Америка. Ако войната дойде до тук, могат да я сринат със земята и на никого няма да му пука, нито на НАТО, нито на Урсулата, нито на съседните страни.Коментиран от #45
07:34 21.07.2025
22 Сандо
Коментиран от #44
07:49 21.07.2025
23 Гай Турий
Коментиран от #41
07:55 21.07.2025
24 Някой
1. Престъпление - потъпкване на конституцията (член 1 алинеи 2 и 3);
2. С потъпкване на демокрацията и избора на народа. Отнеха вашето право на избор;
3. С лъжа за нарушен договор и от КС, че парламента нищо не можело да промени (ДФЕС, член 140, параграф 3 - държавата кандидат одобрява също);
4. С лъжа за инфлацията;
5. С това че всички знаят, че не изпълняваме критериите, но да ни вкарат чисто политически, да не ни изпуснат.
Управляват ни престъпници, мошеници и лъжци. Това е факт!
Коментиран от #33, #34
08:04 21.07.2025
25 Да, победа е!
Това е знак, че България — бивша страна от съветския блок — прави решителна крачка към по-дълбока интеграция в ЕС и се дистанцира от руското влияние. Политическият и геополитическият смисъл е силен: ЕС печели символично влияние в регион, където Русия все още има амбиции!
Коментиран от #26, #81
08:11 21.07.2025
26 Гай Турий
До коментар #25 от "Да, победа е!":
Да, прав си - символична пропагандна победа, но фактически финансов банкрут след някоя година!Коментиран от #30
08:13 21.07.2025
27 С еврото в джоба – и Европа в курса.
Потвърждава стратегическия си избор:
Политически: Демонстрира ясно принадлежност към Западния свят, ЕС и Евроатлантическите ценности.
Геополитически: Изпраща сигнал за дистанция от Руското влияние, особено на фона на войната в Украйна.
Икономически: Затвърждава ангажимента си към стабилна, интегрирана икономика в рамките на Еврозоната.
Това е не просто финансова стъпка, а политическо и геополитическо заявление – България избира Европа окончателно и безусловно.
08:17 21.07.2025
28 Онзий
Коментиран от #32
08:18 21.07.2025
29 Да живее Обединана Европа!!!!
08:18 21.07.2025
30 Напротив!
До коментар #26 от "Гай Турий":
Не съм съгласен. Влизането в еврозоната не води автоматично до финансов банкрут – напротив, страните в нея ползват стабилна валута, по-ниски лихви и достъп до общи механизми за защита при кризи. Да, има политическа символика, но икономически това е дългосрочна инвестиция в предвидимост и доверие. Истинският риск за банкрут не идва от еврото, а от лошо управление и корупция – и те съществуват независимо от валутата.Коментиран от #64
08:20 21.07.2025
31 Тома
08:21 21.07.2025
32 Опонирам
До коментар #28 от "Онзий":
Не, България не е загубила независимост, а е направила суверенен избор да бъде част от ЕС и да участва в решенията му. Колония не е държава с право на глас, еврофондове и свободен достъп до най-големия пазар в света. Да, животът не е идеален, но през 80-те години нямаше нито свобода, нито избор, нито лична собственост – да не идеализираме времето на дефицити, цензура и опашки за банани!Коментиран от #42
08:22 21.07.2025
33 Лъжеш!!!!
До коментар #24 от "Някой":
Разбирам тревогата ти, но нека гледаме фактите, а не внушенията:Няма текст в Конституцията, който да забранява преминаване към еврото. Българският лев е националната валута дотогава, докато не се приеме еврото по договор с ЕС, ратифициран още през 2005 г. при влизането ни в Съюза.
Решението за приемане на еврото е заложено още в Договора за присъединяване на България към ЕС, който беше одобрен от парламента с огромно мнозинство. Това е част от ангажиментите, които България доброволно пое. Никоя страна не е провеждала референдум за въвеждането на еврото – това е правен, не популистки процес.
Член 140 от ДФЕС не казва, че държавата трябва да одобрява отново приемането на еврото — тя вече го е направила, като е подписала договора за членство. Няма „ново“ одобрение, нужно при изпълнение на критериите.
Да, в някои страни имаше краткосрочен ръст на цените при преминаване към еврото, но не е вярно, че причината е самото евро. По-голямата част от инфлацията в последните години е резултат от глобални фактори – пандемията, енергийната криза, войната в Украйна.
Истината е, че през юни 2025 г. ЕК и ЕЦБ потвърдиха, че България изпълнява критериите по Маастрихт, включително за инфлация, дефицит, дълг и валутна стабилност. Никоя страна не е влизала в еврозоната без тези технически доклади.
Коментиран от #59, #60
08:26 21.07.2025
34 Истината
До коментар #24 от "Някой":
Нито има юридическо „престъпление“, нито лъжа по договорите. Еврозоната не е заговор, а логична стъпка от нашето европейско членство, което вече ни е донесло над 30 милиарда евро инвестиции и подкрепа. Критиката е здрава, когато е основана на факти – не на емоции и конспирации.Коментиран от #62
08:27 21.07.2025
35 Предизвикателство и възможност
До коментар #1 от "оня с коня":
Всяка стъпка към по-тясна интеграция в ЕС е предизвикателство, но и възможност. България сама избира пътя си и печели контрол над бъдещето си, а не поражение. Европейските изисквания са гаранция за стабилност и развитие, а не „мръснишки условия“.08:29 21.07.2025
36 Софиянец
Коментиран от #39
08:29 21.07.2025
37 Това е шанс
До коментар #2 от "стига, бе":
Погребване би било да останем изолирани и без достъп до общия европейски пазар. Влизането в еврозоната означава по-голяма стабилност, инвестиции и сигурност за България – това е шанс, а не присъда.Коментиран от #73
08:30 21.07.2025
38 русофоб
Коментиран от #40
08:30 21.07.2025
39 Кривак
До коментар #36 от "Софиянец":
Разбирам, че темата е емоционална и предизвиква силни реакции. Важно е обаче да се базираме на факти и да не използваме обиди, защото обидите не са аргументи, а слабост! Европа е сложна - да, но е възможност за развитие и стабилност за България.08:32 21.07.2025
40 Обяснявам за неразбиращите:
До коментар #38 от "русофоб":
Събарянето на съветския паметник е предимно символична стъпка, която показва желание за отдалечаване от руското влияние и преосмисляне на историческата памет. Еврозоната обаче е икономическо и политическо решение, свързано с интеграцията на България в европейските структури и по-тясна връзка със Запада. Така че двете събития са различни по своя характер, но и двете отразяват по-широкия процес на геополитическа и ценностна ориентация на БЪЛГАРИЯ.Коментиран от #48
08:34 21.07.2025
41 Рей
До коментар #23 от "Гай Турий":
Теориите за „юдеоевропейски сатани“ и „фабрика за банкноти“ звучат като конспирации, които нямат нищо общо с реалната икономика. България не е безпомощна жертва, а член на ЕС с права и задължения — и приемането на еврото е стратегическо решение, а не някакъв „шиш“, на който ни въртят. Ако не разберем, че стабилната валута и ниските лихви са предимство, ще продължим да се давим в страхове и митове.08:36 21.07.2025
42 Мдааа
До коментар #32 от "Опонирам":
И аз ти опонирам. Какъв избор е направила България, бе? Да са ни питали за нещо? Да е имало референдум за влизане в НАТО, ЕС, еврозона ? За Южен поток, АЕЦ Белене и т.н ? Никакъв избор не сме направили. Всичко ни натрисат отгоре насила група мафиоти заграбили властта с фалшификация на изборите. А ние не можем да се борим защото тук са останали старците които нямат сили и индийците, които мафията си ги купува с по две кебапчета и една бира. Младите избягаха на запад да работят в чистотата. Последния да дръпне шалтера да не се хаби ток.08:37 21.07.2025
43 стоян георгиев
08:37 21.07.2025
44 Пендо
До коментар #22 от "Сандо":
Всеки има право на мнение, но диалогът става по-полезен, когато се уважаваме взаимно и се опитваме да разберем различните гледни точки. Образованието и информацията са ключът към по-добро бъдеще, затова е важно да се информираме от надеждни източници и да говорим с факти.08:38 21.07.2025
45 Интелигент
До коментар #21 от "Капслок":
Когато говориш така за България, не обиждаш Европа или НАТО — обиждаш сам себе си. Страната ни има своите проблеми, но и достойнство, история, култура и бъдеще, за което си струва да се борим. Само хора, които са се отказали от себе си, говорят за родината си като за „дупка“ — но България е повече от твоя песимизъм.Коментиран от #58
08:39 21.07.2025
46 Анализ
До коментар #20 от "Ако е победа на путин":
Отказът на Дания или Чехия не е победа на Путин, а вътрешен избор на суверенни държави. За разлика от тях, България доброволно е избрала пътя към еврото още с влизането си в ЕС. Истинската победа за Путин би била разединена Европа и отстъпление от интеграцията — а това не се случва, точно обратното.08:41 21.07.2025
47 Кукер клошар
Коментиран от #52
08:43 21.07.2025
48 Хмм
До коментар #40 от "Обяснявам за неразбиращите:":
Написал си 10 поста с различни никове правоверни евроатлантико. Обаче стилът ти на изказ е същият - полирано жълтопаветно мозъче. Колко цента заработи? От 9 милиона население останахме под 6 милиона. Това е истината. Това е показателя кога е било по-добре и кога не. Ако държавата върви по правилен път населението и се увеличава, а не намалява.Коментиран от #50, #51
08:44 21.07.2025
49 Фифо
До коментар #18 от "Дzверцов":
Да, Русия отдавна използва еврото. Само че тя го ползва, без да е в Еврозоната!!А България ще го ползва Еврото като е В Еврозоната и ще решаваме заедно с останалите в Еврозоната, а Русия е отвън нея!!!
Разликата между икономическа нужда и политически избор е огромна — но явно някои още бъркат валута с геополитика.
Коментиран от #80
08:44 21.07.2025
50 Мдааа
До коментар #48 от "Хмм":
Истината не се мери с обиди, а с факти. Да, населението намалява – но не заради ЕС или еврото, а заради корупция, лошо управление и липса на дългосрочни политики, които са вътрешен проблем. Ако излизането от Европа беше решението – Молдова, Беларус и Русия щяха да преливат от хора и просперитет. А това, знаем добре, не е така.08:46 21.07.2025
51 Тииии
До коментар #48 от "Хмм":
Ти си написал 10 поста с различни никове руска марионетко. Обаче стилът ти на изказ е същият - полирано рашко мозъче и предател.08:48 21.07.2025
52 Емигрант
До коментар #47 от "Кукер клошар":
RTL изразява гледната точка на част от френската общественост, не на Европейската комисия. България не е вкарана насила – влизането в еврозоната е поет ангажимент още с членството в ЕС. А що се отнася до инфлацията – тя засегна цяла Европа след пандемията и войната, не е следствие от еврото. Истинският натиск идва не отвън, а от вътрешни политици, които печелят от страх и манипулации.08:49 21.07.2025
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Кирил
08:58 21.07.2025
56 Това те е Въпрос !
На Убеждения !
А на Възможност за Кражби !
08:59 21.07.2025
57 Блез Паскал
Както през 1943 сме обявява война на САЩ и Великобритания
по време на Втората световна война,
когато България е съюзник на Нацистка Германия и Италия,
последствията от която са били Трагични за Горката България!
09:03 21.07.2025
58 ои8уйхътгрф
До коментар #45 от "Интелигент":
История имате ама те всички държави си имат някаква история- дори и Краваристан с техните смешни 250г. откакто са държава...Достойнство и култура имахте някога- в минало, свършено, отдавна забравено време... Бъдещето е сложно... Знаеш ли какво отговорили от Радио Ереван на въпроса:
- Кога България ще бъде добре?
- Вие ВЕЧЕ БЯХТЕ добре...
Вкратце- живеете в блъхариъ и сами сте си виновни за всичко...
09:14 21.07.2025
59 Някой
До коментар #33 от "Лъжеш!!!!":
Първо конституцията:Чл. 1
(2) Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция.
(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.
КС и парламента не може да си присвояват суверенитета по конституция. Еврото е загуба на суверенитет. А народа решава непосредствено. Самата конституция е над международни договори и тя определя как се третират те!
Има Договор за функциониране на ЕС, валиден за всички държави в ЕС. За България няма сигурно нищо различно от за другите 27 държави в ЕС. От тях 18 май са имали референдуми за влизането и разни за еврото. ЕС отговори, че си е до решение на държавите за референдуми. Те ни видяха поет ангажимет, но нашите го измислиха. ДФЕС е споменат и в закона за приемане на еврото член 3.
Инфлацията е показател, че не отговаряме на критериите и лъжат. А с взиманите дългове сме по-близо да гръцки сценарий. В тази държава не знам дали има 1 дето вярва, че изпълняваме критериите? Ползват първо лъжи на НСИ 2.7%, а после защото те дават сега 4.4% на Евростат 2.8%, които преди даваха 3.8%, при изисквани до 2.8%.
Всички държави без евро се водят в дерогация и на 2 години се проверяват за изпълнение на критерии или ако поискат конвергентен доклад може през една година.
ДФЕС, член 140, параграф 3:
3. Ако се реши, съгласно процедура
Коментиран от #61
09:22 21.07.2025
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Някой
До коментар #59 от "Някой":
Реже при дълъг текст:ДФЕС, член 140, параграф 3:
3. Ако се реши, съгласно процедурата, предвидена в параграф 2, да се прекрати дерогация, Съветът с единодушие на държавите-членки, чиято парична единица е еврото и заинтересованата държава-членка ...
Изисква се нашето одобрение!
КС излъга, че парламента нищо не може да промени, а може да реши дори излизане от ЕС.
Коментиран от #63
09:23 21.07.2025
62 ТАС
До коментар #34 от "Истината":
Европейския икономически съюз в последствия ЕС са създадени с цел намаляване и противопоставяне на влиянието и действията на САЩ.Еврото е създадено с цел противопоставяне на долара.
09:26 21.07.2025
63 Някой
До коментар #61 от "Някой":
Всичко възможно бе направено да се погази демокрацията и народа да не избира. От край до край се бореха срещу това да има референдум. Още не са посочили на какво противоречи уж? Конституцията е над международни договори! Реално противоречат дори на ДФЕС и ЕС какво отговори.09:27 21.07.2025
64 Гай Турий
До коментар #30 от "Напротив!":
Истинският риск идва от безразборното бъркане в общата каца на еврото от безскрупулни и авантюристични т.н. "управленци" в отделните страни. Централната банка ще им позволява това, след изиграването на някакъв таен бридж криг, кой с кого наддава и на кого ще дава под масата обратно. И това ще е за сметка на стриганото от тия сатани и маши стадо. Далаверата ще се превърне в основна политика и игра на играчите, тип безскрупулни тулупи, в модус вивенди. Докато оживеем...09:47 21.07.2025
65 Като
09:58 21.07.2025
66 Георги
09:59 21.07.2025
67 Посетител
10:47 21.07.2025
68 ПП Възпаление
10:52 21.07.2025
69 Хайрсъзина
10:58 21.07.2025
70 Бай Яни
11:01 21.07.2025
71 Стига безумия бе
11:29 21.07.2025
72 авексираха -загуба на дължава без война
11:58 21.07.2025
73 Посетител
До коментар #37 от "Това е шанс":
Ние от 2007-ма сме част от единния пазар на Европа! Колко още по-навътре да навлизаме?!? Айде, сменете опорките, тия са вече овехтели!Коментиран от #85
12:18 21.07.2025
74 Хе рак да го хване!
12:18 21.07.2025
75 стоян георгиев
12:22 21.07.2025
76 Анкета за канарчета
До коментар #3 от "Вуте":
Да! Победа е на Европа над Българската независимост.Колкото до Путин, който не го интересува цвета на хартийките и дали Българите и Румънците имат някакви права пред Дойчебанка.
Путин иска Дойче под крилото си, пък Канарчетата ко ще да лаят/грухтят пред желязната завеса на 21ви век, учредена с името европейски зелен пояс.
13:24 21.07.2025
77 християнин
Коментиран от #78
13:29 21.07.2025
78 АНОНИМЕН
До коментар #77 от "християнин":
Путинофилския цирей се пукна! Доста гной ще изтече, но БЪЛГАРИЯ ЩЕ СЕ ОЧИСТИ ОТ ЗАРАЗАТА И ЩЕ ПРОСПЕРИРА!Коментиран от #87
14:05 21.07.2025
79 Заблудени или платени
14:44 21.07.2025
80 Дзверцов
До коментар #49 от "Фифо":
Умен си кънтюшко! Боли го фара Путин за еврозоната. Някой да му изправя краставицата. Него го вълнуват простички неща. Газа и петрола да му се плащат редовно за предпочитане незабавно!14:51 21.07.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 единствената победа е над
15:18 21.07.2025
83 Иван Ангелов
Коментиран от #86
15:18 21.07.2025
84 бай Ставри
15:33 21.07.2025
85 хахаха
До коментар #73 от "Посетител":
това да повтаряш, че е "погребение" е опорка. Влизането в еврозоната е последния стадий от европейската ни интеграция. Както и да го въртите копейките фактите са си факти! Путин погреба Русийката, а вие ще продължите да си бъдете социални маргиналиКоментиран от #88
16:47 21.07.2025
86 Бай иван
До коментар #83 от "Иван Ангелов":
в Русия могат да ни наричат както си искат. Нито ме интересува, нито искам да имам нещо общо с тях. На мен ми пука за моята си страна. Ако за България е добре да е в ЕС и НАТО значи супер и Путин може да го д=ха стабилно. Ние си гледаме нашия интерес. И Живков дали е харесвал или не СССР пак няма никакво значение. Важното е, че от името на СССР колеше и бесеше тука, фалира държавата два пъти, бастиса селското стопанство... да, точно така селсткото стопанство. и причината е, че следваше сляпо съветските диктовки за аграрния сектор. поляците не го направиха и затова сега имат селско стопанство. И да, има намеса на Русия в България, която не е директно срещу това да влезне или не в еврозоната, а се преследва една цялостна стратегия, базирана на дезинформация свързана с ЕС, НАТО. В този случай едни националнопредателски партии като Израждане действат в тази насока. Като им бяхме големи "братушки", що след 1989 г. плащахме най-скъпия газ? Май "братушките" е било само от наша страна, докато те са си гледали интересите. Следователно и ние сега си гледаме нашите. Никога повече с рашата!Коментиран от #92
16:58 21.07.2025
87 точно
До коментар #78 от "АНОНИМЕН":
амин!16:59 21.07.2025
88 Посетител
До коментар #85 от "хахаха":
Какво погребение те гони?!? Къде видя да пиша за погребение?!? Аз ти казвам, че опорките ви ги слушам от влизането ни в ЕС!!! Това за единният пазар, това за клуба на богатите, останалите ви простотии... Напълнихте ни ушите още тогава, много ви повярвахме, включително и аз! Вече не!!! Европа се превръща в Евроконцлагер!!! Кристин Лагард: "Наличието на €1000 в брой, ще се счита за сива икономика, за престъпление!"!!! Затова говори за дигитализация на еврото...18:03 21.07.2025
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 До коментар 41 Рей
19:10 21.07.2025
91 гост
19:31 21.07.2025
92 Софиянец
До коментар #86 от "Бай иван":
Пий си ракията и не умувай по теми, за които нямаш капацитет!19:35 21.07.2025
93 Дик диверсанта
Някой знае ли защо Копейкин преброи бг глупаците и ги записа в регистър през май 2023 година?
22:45 21.07.2025