Антифризът е важна част от сложната система в автомобила. Чрез нея става охлаждането на двигателя и въпреки че смяната му е често пренебрегвана, трябва да се знае, че е от голямо значение за безпроблемното функциониране на мотора.
Охладителната течност има и друга функция. Тя защитава мотора от корозия, но само ако е в срок на годност. Поради тази, а и поради редица други причини, като оптимално охлаждане например, антифризът трябва да се сменя на пет години.
Задължително условие е да се види точният вид на охладителната течност, защото според вида и модела на двигателя антифризите са различни. В повечето случаи основен индикатор е цветът, но има антифризи с еднакъв цвят и с различни свойства.
За това, ако не сте сигурни за вида антифриз, когато доливате или го сменяте, то задължително се консултирайте с експерт, на който имате доверие. Използването на некачествен антифриз или пък на вода води до корозия на металните повърхности.
Освен това могат да се получат повреди по гумените и пластмасови елементи от охладителната система, както и блокаж на термостата, повреда на водната помпа и запушване на охладителните канали.
Вследствие на тези проблеми двигателят прегрява и често пораженията по компонентите му са необратими. В заключение, следете нивото на антифриз в системата, използвайте качествени продукти и сменяйте антифриза на всеки пет години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хубен
17:07 20.11.2017
2 К.К.
Коментиран от #11
17:37 20.11.2017
3 123
Коментиран от #7, #34
17:38 20.11.2017
4 Г Г
Коментиран от #10
17:52 20.11.2017
5 Бат Мишо
ся и с глобалните затопляния може даже да мафнете табелката ,,източи водата ,, от джогана....
така и ръжда няма да хване ,щото винаги е пресна и старата шлака се оттича....
т е вътре се върти само днешната ръжда
ко ва мързи кът мене даже не въртите пробката одолу- просто не стягайте най долния маркуч и вечер вадиш- сутрина с 1 туба 10 литра чешмянка и съм аз......като прегрее си избива по лесно и по облака пара веднага разбирате че е прегряла ,щото на уреди не вервам- и си спирате и доливате.....
табелката ,,източи водата,, е за жената
ама как е заякнала с манивелата откак се изхаби акумулатора 1994 - нема болят ма ръцете-не мога да са нафаля с тос москвич сайта е тесен
откакто го купих 1988 станах човек
17:53 20.11.2017
6 Бат Мишо
руснака не е умен - той просто мисли за всичко ,особенно като е прайл москвича и безбройните му плюсове....
вий си сменйте антифриза аз ще си пия ракията
да н говорим чи на вода загрява 2 пъти по бързо парното и ми вее жега на дупарата
17:59 20.11.2017
7 Антон 1
До коментар #3 от "123":
Антифриза се сменя в зависимост от вида му и на определено време , а не километри !Има по -скъпи течности , които имат срок на дайствие 5+ години и макар и по-скъпи са по-изгодни . Те са с добавки осигиряващи ниска температура на замръзване и висока на кипене , както и по-дълго смазочно действие !
Аз шофирам от 40-50 км на година , това значи ли , че трябва да сменям антифриз на всеки 14 месеца ?
До сега за пробег не бях чувал , може и да греша !
18:11 20.11.2017
8 Антон 1
Смяната се препоръчва на всеки 5 години или след изминаването на гореспоменатия пробег (което от двете се случи първо).
Това последното го издирих преди малко , че се замислих и за моята кола !
18:20 20.11.2017
9 Onq s Konq
18:22 20.11.2017
10 хмм
До коментар #4 от "Г Г":
Ауди ?18:51 20.11.2017
11 Лод ле се бе
До коментар #2 от "К.К.":
Ти лод ле се ?!? Сервизи ?!? Има места където ти взимат парите за глупости, даже става по-лошо отколкото ако сам свършиш тази работа, че ти сложи нещо което има в 5 литрова бутилка и което е източил от друг клиент и нема да му мигне окото, хората са лоши, все пак материала е към 80 %19:14 20.11.2017
12 инженер по транспортна техника
19:32 20.11.2017
13 инженер по транспортна техника
Коментиран от #15
19:33 20.11.2017
14 прстк
20:01 20.11.2017
15 Антон 1
До коментар #13 от "инженер по транспортна техника":
Имам БМВ Ф 11 525 хд на 170 000 и 2012 края ! Да го сменям ли ?Гаранцията /удължената / изтече 06.2017! Не съм длъжен да ходя при дилъри . Ама кой да ми каже какво предстои да сменя . Ами обтяжен механизъм и ремък с ролки и водна помпа и т.н ?
Благодаря !
Коментиран от #16
21:02 20.11.2017
16 ДВГ
До коментар #15 от "Антон 1":
НЕ!Коментиран от #17
21:29 20.11.2017
17 Антон 1
До коментар #16 от "ДВГ":
Благодаря !21:41 20.11.2017
18 експерт
23:35 20.11.2017
19 Vasik Atanasova
аз правя така
а зимата слагам концентрат червен антифриз и се му доливам малко дестелирана вода
защото някъде ми изпуска
Коментиран от #27
00:12 21.11.2017
20 Хахо
06:02 21.11.2017
21 Гост
09:13 21.11.2017
22 ФЕН
11:41 21.11.2017
23 Иван
14:02 21.11.2017
24 TOYOTA
14:46 21.11.2017
25 А. А
18:21 21.11.2017
26 Бай Иван механика
15:52 22.11.2017
27 Бай Иван механика
До коментар #19 от "Vasik Atanasova":
НЕ КАРАЙТЕ ЛЯТОТО с дейонизирана вода.Защото водата :1.Няма смазочен ефект.
2.Има много по ниска темпрература на кипене и тъй като някой автомобили имат нормална температурна работа 90-95 градуса , е много вероятно да заври ....
15:59 22.11.2017
28 The TRAPPER
14:01 26.11.2017
29 Антифриз
Коментиран от #30
19:08 26.11.2017
30 Bat Sande
До коментар #29 от "Антифриз":
По една случайност имам познат който бърка такива смеси.Това, че антифриза е еднакъв (ще бъда мек) не отговаря на истината. Вярно, че основната съставка на евтиния е МЕГ (моноетиленгликол), но в истинските антифризи има още противопенни, антифрикционни, антикорозионни и т.н. присадки.
Та на единия Мерцедес (нарочно споменавам марката) който имам реших да го поглезя и да му сипа един LONGLIFE оригинален белгииски антифриз за 15лв/л с отстъпката. Протече като лейка. Даже до разправия с майстора се стигна, защото мислех че нещо е оплескал. Други хора ме светнаха, че Мерцедесите се карали само със син антифриз. Източих го. Сипах от продукта на моя приятел и заспа. Всички течове спряха.
Иначе на около 5 години подменям и тази течност и не смятам, че се набутвам. Защото когато другите висят по сервизите да си оправят возилата, моите машини работят и взимам и техните пари.
само не трябва да се стискате. Хубавите неща си струват парите. Тази година беще време за смяна. Исках да си купя от моя познат. Той ме посъветва да изчакам да събере поръчки и да направи една партида за "свой хора" (минимума му е 1 тон). Всеки бъркал антифризи и це надцаквали с цената поради нашата народо психология да купуваме най-евтиното. Та и той правел евтин за да има продажби.
Аз изчаках. Вярно че платих малко повече, но не съжалявам и всеки един лев похарчен така не го смятам за разход, а за инвестиция.
По същата причина карам с BARDAHL, МАNN, GEITZ, MAHLE, HEINGST, TRW, K
22:15 22.12.2017
31 Г.С.
21:09 19.03.2018
32 просто фен
през лятото в трафика .Също така ако не знаете какъв точно антифриз ви трябва проверете в интернет за вашия модел или вижде индекса на раширителния съд (Там където сипвате антифриза ) на него трябва да има индекс примерно:G11 G12 и т.н
00:05 20.03.2018
33 стоян
20:38 16.06.2018
34 Еmil Ivanov 8728
До коментар #3 от "123":
Ок сменяте го на 60 000 км, и следващия път на 120 000 така ли или на 3 години16:06 18.01.2021