Харесва ли ви или не, през зимата трябва да се отбивате по-често до бензиностанцията, защото в студения сезон „апетитът“ на колата естествено се увеличава. Според руският експерт Максим Строкер има начини разходът на гориво през зимата да бъде намален. Ето неговите съвети.
Известно е, че производителите на автомобили, правят всичко възможно да спасят автомобилите си от наднормено тегло, защото то се отразява на разхода на гориво. През зимата обаче почти всяка кола е принудена да носи излишни килограми върху себе си. Основно те идват от сняг, който не се чисти от каросерията на колата, както и от лед, който замръзва, когато колата се движи, като това става най-често в арките на колелата и по дъното на автомобила.
Следователно, за да спестите бензин/дизел, добре почистете снега от каросерията. Ако наблизо има търговски център с подземен или отопляем паркинг е добре да оставите колата там за няколко часа - така ледът от недостъпните за четката места, ще се разтопи.
Почистването и "размразяването" на каросерията е полезно не само от гледна точка да се отървете от наднорменото тегло. Допълнителните неравности по повърхността на лаковото покритие добавят аеродинамично съпротивление, когато автомобилът се движи с по-висока скорост, това също оказва влияние. За преодоляването на това съпротивление се изразходва допълнително гориво. Във връзка с това можете да се отървете от багажника на покрива на автомобила, ако имате такъв и не го използвате.
Подобни конструкции, както всички разбираме, в голяма степен развалят аеродинамичните характеристики на автомобила по всяко време на годината. Но през зимата те са особено вредни, тъй като често е просто невъзможно правилното почистване на снега от тях. Поради това аеродинамиката се влошава допълнително и се добавят излишни килограми.
Друга характерна "зимна" причина за увеличен разход на гориво са гумите. Известно е, че през зимата, поради спада на околната температура, температурата в гумите също пада. Това води до свиване на въздуха и оттам - до понижено налягане в гумите. А меките гуми значително увеличават съпротивлението при търкаляне и съответно разхода на гориво. Следователно, с настъпването на студено време, има смисъл да се надуват гумите с 0,2 атмосфери над предписанието, но не с повече за да не се губи контактна площ.
Не по-малко значителни допълнителни разходи за гориво през зимата също са причинени от загряването на двигателя преди шофиране. С цел икономия на гориво продължителността на такава операция трябва да бъде намалена до минимум. Изчистете колата от снега и потеглете, но бавно. Моторът да работи на ниски обороти. В движение двигателят във всеки случай ще загрее по-бързо, отколкото на празен ход, докато колата е неподвижна.
Имайте предвид също, че ако си поставите задачата да намалите разходите на гориво на автомобила си през зимата, ще трябва да се откажете от използването на системи като предварителен старт на мотора и автономни отоплителни системи - ако, разбира се, те са инсталирани в автомобила ви. За топлината и комфорта, които те осигуряват, трябва да платите с по-висок среден разход на гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 оня с магарето
Коментиран от #3
11:54 04.12.2020
2 Марио
Коментиран от #28
11:56 04.12.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Абе
Коментиран от #15
12:04 04.12.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Така е
Коментиран от #10
12:14 04.12.2020
7 Перо
12:15 04.12.2020
8 Чудно е
Коментиран от #18, #39
12:23 04.12.2020
9 Hellish
Общо взето след всички тези дейности ако има спестяване, ще е от порядъка на литър - два за цялата зима, файда.
Да не говорим, че карането с умрял от студ двигател сигурно ще вдигне разхода в пъти.
Коментиран от #20
12:41 04.12.2020
10 Пълни глупости
До коментар #6 от "Така е":
Бензиновите автомобили намаляват разхода си през зимата, защото в единица обем въздух има много повече кислород. Всеки бензинов автомобил харчи по-малко през зимата, докато електрическите свалят пробега двойно, тоест харчат 100% повече енергия отколкото в топло време. Карайте си на бензин и не се занимавайте с глупости.Коментиран от #11, #13, #19
12:46 04.12.2020
11 авто
До коментар #10 от "Пълни глупости":
До сега не съм имал автомобил,който да харчи по-малко гориво през зимата,а съм имал и сега имам доста автомобили.Това което пишеш не е вярно,защото разхода не зависи само от количеството кислород ,за чиито обем се грижат редица датчици и се създава правилното съотношение според температурата, в този дух може да се каже че по-плътния въздух през зимата създава по-голамо съпротивление и така нататък може да се кажат много неща,но ако не си имал автомобил няма как да знаеш.Коментиран от #33
12:56 04.12.2020
12 оня с магарето
13:18 04.12.2020
13 Алфа Чакал
До коментар #10 от "Пълни глупости":
На теория това със студения въздух е така ,но на практика зимата разхода е по-голям.Не случайно на пътните листи се смятат 10 процента повече гориво за времето от 01.11 до 30.03.13:18 04.12.2020
14 един от многото
13:24 04.12.2020
15 Веселин
До коментар #4 от "Абе":
ДА те свържа с един приятел дето си взе авенсис 2.4 бензин и прави основен ремонт ,че лапаше повеч масло от колкото бенз и смени ГНП-то с друга стара която сигурно скоро пак ще се скапе. Кажи му трошльота и не го обиждай повече :DКоментиран от #22, #31, #34, #38
13:25 04.12.2020
16 шофьор на спарк
13:26 04.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Гост
До коментар #8 от "Чудно е":
На процент е.13:39 04.12.2020
19 Гост
До коментар #10 от "Пълни глупости":
А дебитомера ти и МАП сензора за какво са сложени там? За красота ли? А ламбда сондата няма ли да засече излишък от кислород в изгорелите газове и да коригира сместа бе умен?13:41 04.12.2020
20 Не е така
До коментар #9 от "Hellish":
За парното съм съгласен, не го спирам! Но за загряването, пишеш глупости и колегата над теб, също! Значи викаш, колата ще гори много ако се кара със студен двигател! Добре, това е така, но като загряваш на място, не смяташ ли, че пак гориш бензин, без да се движиш? Гледай сега! Студен двигател, гори 1.0-1.2 литра на час, на място, на обороти! Ако загряваш, по 15 минути всеки ден, ще ти изгори 1 литър за 4 дни, ако зимата е 40 дена, 10 литра, на място! За - 15 съм съгласен, че трябва да поработи, поне 4-5 минути, но при по-висока температура не повече от минута! Когато караш бавно, мотора загрява по-бързо, а не работи 15 минути със студено масло, защото то не загрява на обороти! Тръгваш, след като малко поработи, но караш с не високи обороти! Докато позагрее! Ако загряваш по 15 минути, ще си изгорил 250 грама на място, и след това ако минаваш, само 5 километра, средния разход ще ти е 20 на 100!14:17 04.12.2020
21 Bahahah
Пък вие пестете 2 лв. от бензин!!!
Коментиран от #23
14:25 04.12.2020
22 737372282837
До коментар #15 от "Веселин":
Какво гнп на бензинова кола алоооооооооооооооооу 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣Коментиран от #24, #35
14:30 04.12.2020
23 Така е
До коментар #21 от "Bahahah":
Някой минават по 100 километра за 2 лева, а някой си загряват мотора за 2 лева!Коментиран от #45
15:19 04.12.2020
24 Веселин
До коментар #22 от "737372282837":
При тойотите от 2005-та някъде започват да ги правят с директно впръскване като дизелите. В момента няма нов ДВГ който да не е с директно впръскване за жалост :(Коментиран от #30, #36
15:45 04.12.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Кухар
17:11 04.12.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гост
До коментар #2 от "Марио":
БМВ харчи по малко зимата, а на сняг изобщо не харчи.Коментиран от #37
20:42 04.12.2020
29 Боби
14:38 05.12.2020
30 Трол
До коментар #24 от "Веселин":
2.4 и 2.5 бензиновите мотори не са с директно впръскване, имат само променливо газоразпределение.Коментиран от #43
22:15 05.12.2020
31 Трол
До коментар #15 от "Веселин":
Веско ,добре че не са му сменили турбото и демпферния маховик22:25 05.12.2020
32 Реалист
09:09 06.12.2020
33 Нафърфорий
До коментар #11 от "авто":
Тъй де тоз плътен въздух при 250 км/час зимата мноу мъ деазни ръйш ли ха ха ха10:13 06.12.2020
34 Ха ха
До коментар #15 от "Веселин":
Брях, брях, бензиновият авенсис имал ГНП....ти да видиш...после що VW нфе дошъл в РъБъ ....Коментиран от #42, #44, #47, #48
10:20 06.12.2020
35 Нафърфорий
До коментар #22 от "737372282837":
Прости му чадо, то двигател е виждал само на картинка, но по подхода се вижда, че карс немски леген, най вероятно "як" ГоУф....Амин!10:23 06.12.2020
36 Чук
До коментар #24 от "Веселин":
И?.....10:24 06.12.2020
37 Хи хи
До коментар #28 от "гост":
И в сервиз не стъпва, пък фактурите едни евтини....10:27 06.12.2020
38 Йо Несбьо
До коментар #15 от "Веселин":
Така, де, ама само ГНП-то, демпферния маховик, турбото ли се скапаха?! Тц-тц-тц. Карбураторът "Вебер" изправен ли беше? А дпф-филтърът да не е бил запушен?11:29 06.12.2020
39 Йо Несбьо
До коментар #8 от "Чудно е":
Тези части, които се трият в работещ двигател, ще се трият и на място, и в движение. Струва ли си тогава да стоиш 15 минути да загряваш, вместо да потеглиш леко и без усилия? Аз бих внимавал просто да не качвам много оборотите, примерно над 1500 и бих се движил с 30-50 км първите минути. На място оставам една-две минути, колкото да изчистя стъклата.Коментиран от #40
11:37 06.12.2020
40 Жега
До коментар #39 от "Йо Несбьо":
Точно така и аз подкарвам моята. При студено време с положителни температури около минута на място, при отрицателни само да размрази стъклото но не повече от 3-4 минути. Ако е много замръзналото ще го изстържа и пак няма да чакам повече. И каране с до 1500 оборота докато не загрее на 3/4 от работната температура. Не знам в Италия как са я карали първите и 200 000 км, но с още 260 000 от мен и 8 зими прекарани, няма никакъв намек за проблем с двигателя с това каране. Може би ако прехвърли милион да даде отражение лошото предварително загряване.13:32 06.12.2020
41 Минаващ
20:54 06.12.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Джуган
До коментар #23 от "Така е":
Ха ха, аз си размразявам подхода към гаража с хималайска сол от 8 лв. килограма, та как ли няма да седна да смятам колко литра ще загубя от това че не излизам веднага на студа (шегичка). Стига с това сиромахофилство. Америка е велика не защото са на принципа “важното е Вуте да е зле” а защото мисленето е “Вуте печели много, да е жив и здрав, който може да печели, аз ще спечеля дори повече от него”09:47 07.12.2020
46 Аз40
10:12 07.12.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Веселин
До коментар #34 от "Ха ха":
копирано от аутодата, не дава линкове да се споделят:Position of engine Front, transversely
Volume of engine 2362 cm3
Max power in 5800 rpm
Torque 230/3800 Nm
Fuel System Direct injection
Position of cylinders Inline
Number of cylinders 4
Diameter of cylinders 86 MM
Stroke in the cylinder 86 MM
Compression ratio 11
Number of valves per cylinder 4
Fuel Type Petrol (Gasoline) A-95
14:52 07.12.2020