ФАКТИ.БГ
  • tesla-
  • полупроводници-
  • чипове

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници

Компанията се адаптира към ситуацията и използва микроконтролери вместо чипове

Публикувана: 28 Юли, 2021 14:27
57 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4128
Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници - 1
Снимки: Tesla
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.

В последните няколко месеца по-голямата част от автомобилната индустрия е засегната от недостиг на полупроводници, който предизвиква голям хаос в целия свят. Почти няма компания, която да не е спряла производството си или поне да го е ограничила, като неведнъж сме ви разказвали за различни такива случаи.

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници

Все пак има производители, които не се оплакват от недостига на чипове и един от тях е Tesla. Въпреки, че автомобилите на марката са едни от най-технологичните към момента, хората на Мъск не са изпитвали големи затруднения с полупроводниците или поне не са съобщавали за сериозни такива.

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници

Оказва се, че компанията е реагирала бързо и се е адаптирала към ситуацията, което е и главната причина, тя да не е особено засегната от кризата. Благодарение на своите инженери и софтуерни експерти, Tesla е заменила полупроводниците с микроконтролери, които да заместват техните функции, споменават от марката.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Тва е
1 Отговор
щото Бай Тошо ви направи завод за полупроводници, догодина като направи за цели проводници ептем няма да имате грижи

Коментиран от #5


Оценка:
-5 +16

Драг
2 Отговор
Заменила полупроводниците с микроконтролери😊😊😊😊. Да ви имам статията, това със сигурност е почерк на гост, Хаха и ??? които не биле един човек. Е тя тази статия доказва, че е същият не-гра-мотен човек работещ в редакцията😊😊😊😊.

Оценка:
-4 +26

Въпросче
3 Отговор
Струва ми се, че автора не е много на ясно с материала, а този който му е дал 5звезди, още по-малко.
Да не би микроконтролерите да са "цели" проводници, та полупроводниците били заменени.? 🤔 Микроконтролера не е ли вид чип ? 😀

Хората от тесла просто са се насочили придвидливо към комбинирано (икономично)

Оценка:
-4 +22

Пилот на Ферари
4 Отговор
В Тесла са нашибали един шалтер и 5 контактора вместо два чипа . Забравих да спомена ключ масата .

Оценка:
-4 +21

Отговорче
5 Отговор

До коментар #1 от "Тва е":


При бай ти Тошо нямаше да дадат диплома за журналист на толкова неосведомен по темата ! Занапред момчето да си пише само за ДВГ и да не се занимава с "неясни" ... жици и полужици! 😜 Сори.

Оценка:
-4 +22

Този
6 Отговор
Спрямо производството си какъв проблем да имат те тия точно те. Само голфове са се произвели тая година повече от десетте им техни съществувание. Каква липса кви 5 лева.

Коментиран от #10


Оценка:
-4 +5

Някой
7 Отговор
А мироконтролерите не са ли полупроводникови елементи? Нещо тази статия прилича на първична реклама на Tesla...

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +15

Ти да видиш!
8 Отговор

До коментар #7 от "Някой":


Сега ако дадеш и една разумна причина, поради която Тесла не дава една стотинка за реклама в цял свят, но разбираш ли прави единственото изключение за платена статия в fakti.bg, тоест в държава в която поне още 5 до 10 години няма да има дори представителство, цена няма да имаш!

Статията просто ти показва, колко гъвкава фирма е Тесла и как решава в движение всеки един възникнал проблем. Да не говорим че въвежда производствени технологии които никой досега не е ползвал в автомобилната промишленост, като не се притесняват да решат всеки един от хилядите проблеми, които неизменно изникват при започване на едромащабно серийно производство.

Коментиран от #15, #16


Оценка:
-3 +6

4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
9 Отговор
Да се поровим в пл'явата: как например ще сменим или даже интегрираме мощен диод или транзистор с микроконтролер? Да, повечето микроконтролери имат вградени много блокове, които могат и да са отделни чипове, като компаратори, операционни усилватели, драйверни стъпала и др., но все повече ги вграждат в микроконтролерите. Но не може всичко да се набъка в контролера, например не може да се интегрира мощен ключов транзистор, голям колкото хокеен диск! Накрая, пишете по-грамотно! Полупроводник е материала, от който се правят дискретни прибори и интегрални схеми (чипове). Микроконтролерите са чипове, но има и много други видове чипове. Дискретните полупр. елементи са диоди, транзистори, тиристори и прочие.

Коментиран от #11


Оценка:
-1 +8

Онзи
10 Отговор

До коментар #6 от "Този":


А колко голфа са продали повече в сравнение с миналата година? Когато заработят фабриките, Tesla model У ще се продава два пъти повече отколкото golf, въпреки че ще е на два-три пъти по-висока цена. Тогава каква ще ти е опорната точка?

Защо един два пъти по-скъп и три пъти по-некачествен грозен автомобил с малък пробег и изключително бавно зареждане, ще се продава два пъти повече от прекрасния и евтин golf? Нали продажбите трябваше да намаляват, защото 100 годишните изкарват свои електрически модели и според вас Тесла трябваше да е фалирала вече защото никой няма да иска тези некачествени и скъпи автомобили?

Коментиран от #12, #19


Оценка:
-3 +3

Пак грешки в превода
11 Отговор

До коментар #9 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":


Tesla заменя дефицитните контролери с други не толкова дефицитни контролери, които трябва да бъдат програмирани да извършват същите дейности. За разлика от екипа на Volkswagen, които дори когато са започнали да проектират автомобила от нулата и сами са си избрали какви контролери ще ползват и една година не можаха да ги накарат да работят заедно и без грешки, екипът на Тесла е много по-добър и им отнема много по-малко време да работят с каквото има на пазара.

Освен това още преди няколко месеца имаше новина, че Тесла е един от малкото производители които са предплатили чиповете на доставчика за дълъг период напред и се обслужват с предимство.

Оценка:
-3 +6

гост
12 Отговор

До коментар #10 от "Онзи":


Първо голфовете продадени до средата на годината са малко над 300 000 , а Тесла от всички модели е продала над 380 000 , през втората половина ще е даже по-зле за голфовете !! Така че дори за годината Тесла ще продаде повече от Голф , да не говорим за 10 , макар , че Тесла се продава от 9 със настоящата !! Ама нека си мечтае момчето , то само това им остана на горките , вече бълнуват като трескави и то от неизлечимите !

Коментиран от #14, #18


Оценка:
-4 +7

незнайко
13 Отговор
Заменили са транзисторите с релета СУПЕР !!!

Оценка:
-2 +5

Plameni
14 Отговор

До коментар #12 от "гост":


гост коя е тая фирма голф дето я сравнявани с тесла,защо не сравняваш с Volkswagen .Сигурно защото VW продава десет пъти повече автомобили от Tesla

Коментиран от #21, #30


Оценка:
-6 +4

Драг
15 Отговор

До коментар #8 от "Ти да видиш!":


И ти си гост, Хаха,???. Колко гъвкаво правиш микроконтролери без полупроводници ли 😊😊😊. Боже боже машина на времето няма скоро да има, но машина на оглупяеането определено Мъск е измислил. Дано да не изтрият коментарите да те обучават студентите по психология.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +3

16
Този коментар е премахнат от модератор.
Отговор е даден
17 Отговор

До коментар #15 от "Драг":


В мнение 11, но се иска нещо в главата, за да го разбереш! А ти продължавай да четеш фалшивите статии тук и да се образоваш от тях!
"
като неведнъж сме ви разказвали за различни такива случаи"

Това ми е любимата част от статията и ме връща в детството когато ни караха да правим преразказ по картинка. Горе-долу толкова информация има и в тази статия - разказват ни сладки приказки за дечица, без много старание към фактологията.

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +1

Грета Тунберг
18 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Скъпи,какви голфове са ти в главата?Нали караше Тесла?

Оценка:
-1 +4

Драг
19 Отговор

До коментар #10 от "Онзи":


гост, Хаха,???. Стига лъга за цената. Европа не е България. Може да видиш какви мита и ДДС слагат на ДВГ колите примерно в Скандинавия. Освен това електричката не плаща пътен данък, паркиране в зоните, ползва автобусните линии, някъде тока им е без пари. То всичко се трупа и накрая да ти кажа дори при покупка повтарям покупка елката е по евтина а да не говорим за другите привилегии. Нищо против елките, но да надува така цената на ДВГ колите и бензина да слагаш над 100 процента данъци покажи ми друга стока с над 100 % увеличение??? Това си е целенасочена политика за премахване на ДВГ. Има си умни хора така са преценили ОК, но фактите са факти това е целенасочена политика.

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +2

Не вади думите от контекста
20 Отговор
"Да не говорим че въвежда производствени технологии които никой досега не е ползвал в автомобилната промишленост, като не се притесняват да решат всеки един от хилядите проблеми, които неизменно изникват при започване на едромащабно серийно производство."

Ще ми кажеш ли кой е този автомобилен производител, който ще построи фабрика с първоначален стартов капацитет 100 гигавата батерии годишно само от една фабрика, при положение че досега не е произвел нито една батерия самостоятелно, а ще произвежда по технология, която е непозната дори за най-добрите производители на батерии? Volkswagen смята да построи шест завода за да изпълни такъв капацитет и то в рамките на следващите осем години. Тесла тогава смята да произвежда 3000 гигавата - 30 пъти повече отколкото световното годишно производство през 2019 година. Това дребномащабно ли ти се вижда? На мен ми се вижда нереално и ако Тесла наистина го постигне, няма да имат стигане.

Оценка:
-3 +2

гост
21 Отговор

До коментар #14 от "Plameni":


Доколкото виждам в коментар 6 дружката ти твърди , че само ГОЛФОВЕ ЗА ТАЗИ ГОДИНА са произведени колкото Тесла е произвела за 10 години !!! Та уточни се с него коя е фирмата и откъде е взел тая "обективна и вярна " информация , хахахахха !!

Оценка:
-4 +5

Вярно ли изпадна толкова
22 Отговор

До коментар #19 от "Драг":


Наистина ли твърдиш че golf е по-евтин от Tesla? Която и да е Тесла? А аз говоря за Tesla model У. Въобще няма да се учудя, ако дори в родната Германия, golf се продава по-зле от Tesla model y, когато започне производството в Берлин и цената наистина падне. Дори тогава голфа вероятно ще е по-евтин все още.

За сметка на това Тесла модел 2 вероятно ще се повече отколкото цялата гама на Mercedes или BMW, който продават по два милиона годишно. Това ще е моделът на цената на golf и ще разкаже играта на ДВГ и пазарния дял на 100-годишните. За Toyota да споменавам ли, при положение че планува през 2025-а да продава само 500 хиляди електромобила в световен мащаб? Те какво ще продават не знам?

Коментиран от #25, #26


Оценка:
-3 +2

Драг
23 Отговор

До коментар #17 от "Отговор е даден":


Почваш да се гърчиш като плу-жек както винаги. Нека коментар 8 да стои не смеи да го триеш😀😀😀. Нека видят акъла ти дето не знае какво е полупроводник и микроконтролери😀😀😀. Я разкажи повече как Мъск прави тези микроконтролери ходи в гориста да ги бере ли?? 😀😀😀като гъби😀😀.

Оценка:
-2 +4

47318
24 Отговор
Таз година микро чипове догодина цели чепове

Оценка:
-1 +2

25
Този коментар е премахнат от модератор.
Драг
26 Отговор

До коментар #22 от "Вярно ли изпадна толкова":


И как сравняваш лъжльо голф с У😀😀😀😀😀. Нито по качество нито по клас са сравними😀😀😀😀. Ти нещо се оплете в лъжите си лъжльо😀😀😀. Я кажи в коя гора ги бере Мъск микроконтролери те и аз да си набера малко😀😀😀😀, ох не мога ти си бил много забавен.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +3

27
Този коментар е премахнат от модератор.
28
Този коментар е премахнат от модератор.
Е толкова ли да си тъп
29 Отговор

До коментар #26 от "Драг":


По същия начин може да сравниш golf с Mercedes c-class. Кое е нормално да се продава повече? Толкова ли ти е трудно да схванеш, че Тесла модел y е по-висок клас автомобил, който по принцип е нормално да се продава много по-малко от голф, но въпреки това ще има минимум два пъти повече продажби.

Все едно Mercedes s-class да се продава два пъти повече от Mercedes c-class. Не ти ли се струва противоестествено?

Ако и тази логика не можеш да схванеш, няма смисъл някой да води диалог с тебе!

Коментиран от #32


Оценка:
-3 +1

гост
30 Отговор

До коментар #14 от "Plameni":


Между другото марката Фолксваген за твое огромно съжаление продава малко повече от 4 милиона автомобила , останалите до 10 са от другите марки на "групата" !! А в следващите години по-всичко личи и доста ПОД 4 милиона !! Така че чакай най-много до 3-4 години изненади от Тесла , ама доста неприятни за теб , хахахах !!

Коментиран от #38, #48


Оценка:
-3 +2

31
Този коментар е премахнат от модератор.
32
Този коментар е премахнат от модератор.
33
Този коментар е премахнат от модератор.
Какво ще бе oлигофpен
34 Отговор

До коментар #32 от "Драг":


Tesla модел 3 се продава в Германия от три години. Volkswagen id3 се продава от миналата година. Вземи да им сравниш продажбите в минало време. Нали Volkswagen id3 щеше да е убиецът на Тесла? Добре че бяха държавните служби в началото за да имат някакви продажби въобще. Който се набута да си купи сега ги плюе по форумите в Германия и препоръчва Тесла. За какво мислиш че избързаха с id4?

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +2

Драг
35 Отговор

До коментар #31 от "Няма смисъл да търся":


Лъжльо питах те лъжльо колко са броики те за полугодието за Еъп плюс ИД3 плюс ИД4 плюс Еголф лъжльо чакам лъжльо за Германия а лъжльо😀😀😀😀. Я ходи да береш трева че трябва микроконтролери да се правят😀😀😀😀. То бива ли елементарни неща да не знаеш какво е полупроводник и микроконтролери, ще се пръсна от смях😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀.

Оценка:
-1 +3

36
Този коментар е премахнат от модератор.
Драг
37 Отговор

До коментар #34 от "Какво ще бе oлигофpен":


Олигоф-рена щял да сравнява в минало неопределено време 😀😀😀😀😀😀😀😀. След бъдеще неопределено сега и в минало неопределено. Еми сравнява колко Голфа са произведени общо досега от започването😀😀😀😀😀😀. Не ти наистина ли си де-бил или се правиш на такъв??? 😀😀😀😀😀. Не те слуша мозъка а😀😀😀😀🎇лъжльо щял да сравнява от момента ба започване на производство😀😀😀😀😀😀😀, ти верно со много тъ-п. 😀😀😀😀😀.

Оценка:
-1 +3

Plameni
38 Отговор

До коментар #30 от "гост":


Неприятните изненади може да са за теб защото Tesla губи позиции и продажби на основните си пазари като САЩ и Китай, просто конкуренцията расте вече всеки втори произвежда електромобили дори и бивши таксиджии като Росен Даскалов ще произвежда електрички

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +4

39
Този коментар е премахнат от модератор.
40
Този коментар е премахнат от модератор.
Кико
41 Отговор
И ВАЗ ,не са имали проблем с електрониката. Просто не я използват!

Оценка:
-0 +7

42
Този коментар е премахнат от модератор.
43
Този коментар е премахнат от модератор.
Какви позиции губи Тесла?
44 Отговор

До коментар #38 от "Plameni":


Май и ти ги почна като онези от стъкмистиката със статистическите данни. Вероятно говориш за загуба на процент пазарен дял, което е логично и е близо до ума че Тесла не може да си запази 30-40 процента пазарен дял на електромобилите с батерии, както беше досега, въпреки че си удвоява продажбите като абсолютна бройка на всеки две години или по-често.

Какво значение има, ако пазарният дял на Tesla падне до 20% през 2030 година когато продава 20 милиона автомобила годишно и продава повече от всички автомобилни компании под шапката на Volkswagen group плюс Toyota взети заедно?

Какво значение имат процентите, ако моделите на Тесла са най-продаваните модели електромобили в световен мащаб? Какво значение има, при положение че търсенето на Тесла е повече от производствените и възможности на този етап и продажбите не отразяват търсенето, а само предлагането?

Оценка:
-4 +2

45
Този коментар е премахнат от модератор.
Ти си без мозъчен плазмодии
46 Отговор

До коментар #43 от "Цените ти ги дадох олигофрен такъв":


Колко лесно е така, обиждаме се и не ни трият😀😀😀😀😀😀. А иначе коментарите ми изтрити, доволен ли си сега?

Оценка:
-2 +2

Не си чак толкова умен
47 Отговор
Дори това нещо се прави с акъл. Добре че не съм на вашия акъл да се отнасям просташки и да си мисля, че така изглеждам по-умен?

Хайде да видим какво ще ти остане от заглавията?

Коментиран от #49


Оценка:
-3 +0

дада
48 Отговор

До коментар #30 от "гост":


да не би до 3-4 години да пуснат камиона и родстера

Оценка:
-1 +2

49
Този коментар е премахнат от модератор.
Буха ха
50 Отговор
Галинчо мамин, стой настрана от темата “електроника” че може да те тресне тока.

Оценка:
-0 +6

гост
51 Отговор
Аз съм много предвидлив, очаквах кризата и напълних всички мазета с полупроводници!!!!! Когато кризата удари аз се обадих лично на Илон и му предложих полупроводниците, той ги прие и ми изпрати подарък Тесла, която ми бе връчена официално от представителството на Тесла в Норвегия!!!!!! На таблета имам благодарствено писмо подписано лично от Илон!!!!!!!!! Очаквам че следващата криза ще е поради недостиг от капачки за винтили на гуми и вече съм напълнил мазетата, пак ще ги дам на Илон за да размаже пушилниците, хахаха

Коментиран от #52, #55


Оценка:
-4 +2

Грета Тунберг
52 Отговор

До коментар #51 от "гост":


Ти си ми умник любими.Сетил си се да купиш чипове,а виагра що не се сети да купиш?

Коментиран от #56


Оценка:
-0 +2

инж Аз
53 Отговор
а микроконтролерите с цели проводници ли се правят бе, разбирачи...

Коментиран от #54


Оценка:
-0 +3

54
Този коментар е премахнат от модератор.
4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
55 Отговор

До коментар #51 от "гост":


Вземи си напълни мазето с коркови тапи, че Мъск може да започне да произвежда шампанско, когато фалира в другите сектори!

Оценка:
-1 +4

гост
56 Отговор

До коментар #52 от "Грета Тунберг":


Справям се добре когато се любя с космати мъже. За скумрии като теб ще трябва много много виагра, без да са гарантирани резултатите.

Оценка:
-1 +2

блаблабла
57 Отговор
АБЕ ГАЛИНЕЕЕЕЕ ТИ МИКРОКОНТРОЛЕР ВИЖДАЛ ЛИ СИ МИ НАЛИ ТОВА СЪЩО СА ЧИПОВЕ

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Тома Биков
Депутатът от ГЕРБ Тома Биков коментира протестите на зелените в София
Гледам, че третият пол в политиката (няма ляво, няма дясно) е излязъл на протест срещу втория лифт в Банско"

Още бисери
ТОП 5