Европейският съюз иска да мобилизира до 300 млрд. евро финансиране за инфраструктурни и други проекти в рамките на план, наречен "Глобална врата" (Global Gateway) в отговор на китайската инициатива "Един пояс, един път" (ЕПЕП), съобщи в."Файненшъл таймс", предаде БТА.
Проектодокументът на Европейската комисия, видян от "Файненшъл таймс", предполага, че амбициите на ЕС ще разчитат силно на мобилизиране на участието на частния сектор, както и на държавни инвестиции, съчетавайки финансови приноси от различни страни-членки на блока. Изданието посочва, че сумата ще бъде отпусната в рамките на новата стратегия до 2027 г. Привличането на средствата се планира да стане от фондовете на ЕС, собствени средства на страните-членки, европейските финансови институции и националните банки за развитие. Предвижда се също да се "направи опит да се мобилизират финанси и експертиза от частния сектор", сочи документът. ЕК ще представи официално инициативата в сряда. Около 135 млрд. евро ще бъдат привлечени чрез Европейския фонд за устойчиво развитие.
"Файненшъл таймс" посочва, че основната цел на ЕС е да засили участието си в проекти в развиващи се държави, противодействайки на китайската инициатива ЕПЕП, чрез която Пекин разпростира влиянието си по света. Инициативата "Глобална врата" не е изрично дефинирана като алтернатива на китайските проекти, но проектодокументът подчертава, че тя ще осигури "базирана на ценности" опция и "етичен подход". "Предлагайки позитивен избор за глобално инфраструктурно развитие, "Глобална врата" ще инвестира в международната стабилност и сътрудничество и ще демонстрира как демократичните ценности предлагат предвидимост и справедливост, устойчивост за партньорите и дългосрочни ползи за хората по света", се посочва в проектодокумента. Според изданието основни сфери на европейски инвестиции в рамките на новата стратегия ще станат дигитализацията, здравеопазването, климатът, енергетиката и транспортът, а също така научните изследвания и образованието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
09:11 30.11.2021
2 Антимилиционер
Коментиран от #9, #11
09:14 30.11.2021
3 маркелсори
09:16 30.11.2021
4 Грешна политика
09:18 30.11.2021
5 Q2z
09:22 30.11.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Мдааа
Коментиран от #22
09:25 30.11.2021
8 Те, китайците, вече завършват процеса,
09:27 30.11.2021
9 Оле, боже, оле боже…
До коментар #2 от "Антимилиционер":
Само прочети какво си написал и осъзнай колко си тъп!09:30 30.11.2021
10 GnG
09:36 30.11.2021
11 Много
До коментар #2 от "Антимилиционер":
са ти големи обувките на Путин!Оценки ще дава с мозък колкото грахово зърно!09:39 30.11.2021
12 бл. 134 в Зап. парк
09:40 30.11.2021
13 Апропо
09:50 30.11.2021
14 Госあ
09:59 30.11.2021
15 Война, колко да е война
Коментиран от #16
10:00 30.11.2021
16 Госあ
До коментар #15 от "Война, колко да е война":
Аре ве ? Слушай са туземецо, китайците работят предимно като мениджъри и учени у европата. Явно впечатленията ти се простират до Илиянци. Иначе всички развойни центрове на евроатлантиците са в Китай. Що ли ?10:12 30.11.2021
17 Госあ
Коментиран от #23
10:17 30.11.2021
18 Дон Санчо
е нещо като нашето усвояване,та чак
пране.Краварите ги бутат ,за да има
друг лош.Е,с 300млд ,какво по напред.
Ще спрат да купуват чипове ,компютри,
или какво.Това са джобните на Пекин.
10:31 30.11.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Анонимен
11:16 30.11.2021
21 Сесесере
12:02 30.11.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Ерец
До коментар #17 от "Госあ":
Затова ли Air China експлоатира предимно Airbus и Boeing ? Та те нямат правителствен самолет . Си и сие летят по света с чартарни полети . Е , все още му пазарят един специален Boeing 747-8 Intercontinental ама пазарлъка с Boeing е “деликатен “и изисква време . Волът колкото рие , калта пада на гърба му …15:42 30.11.2021
24 Байрън
15:53 30.11.2021