Отидете към основна версия

3 449 2

Toyota с ново постижение с Yaris със средноразположен двигател

  • toyota-
  • yaris-
  • mr2

Смята се, че това ще послужи за основа на новата MR2

Toyota продължава да работи по своя дългоочакван проект за спортен автомобил със средноразположен двигател, който се очаква да се превърне в следващото поколение MR2, като тества интензивно основната технология в специално създадения GR Yaris M Concept. Прототипът на състезателния автомобил наскоро спечели похвално трето място в категорията ST-Q в 6-ия кръг от японската серия Super Taikyu, което е важен момент за потвърждаване на неговите качества, след като първоначалните препятствия в разработката го принудиха да пропусне по-ранно състезание.

Целта на промяната на проекта на стандартния GR Yaris е да се коригират фундаментално характеристиките на предния двигател и задвижването на четирите колела, които водят до износване на предните гуми три пъти по-бързо от задните. Чрез въвеждането на средноразположен двигател и задвижване на четирите колела Toyota цели да оптимизира разпределението на теглото, да подобри радикално управляемостта и да създаде гъвкав пакет, превъзхождащ всичко останало в настоящата си гама.

Проектът е и терен за изпитване на революционния нов двигател на Toyota: компактен, високопроизводителен 2.0-литров турбокомпресор с четири цилиндъра, с вътрешно обозначение G20E. Този двигател е с 10% по-малък по обем и височина от съществуващия 2,4-литров двигател на Toyota, но предоставя значително повече мощност, което го прави достатъчно гъвкав за използване във всичко – от тежки пикапи до спортни автомобили с високи характеристики. Макар че G20E понастоящем се стреми към мощност от над 400 конски сили в състезателна конфигурация, инженерите по разработката са посочили, че с по-голям турбокомпресор двигателят има потенциал да достигне 600 конски сили без никаква хибридна помощ. Отделът за разработка на двигатели с вътрешно горене на Toyota дори работи върху по-малък, по-компактен вариант на G20E за модели като бъдещата Celica.

Въпреки скорошния успех в състезанията и обещаващото темпо, GR Yaris M Concept продължава да се бори с проблеми с охлаждането, което е често срещано предизвикателство при спортните автомобили с такъв тип двигател, както личи от масивните вентилационни отвори и странични арки, добавени към специално изработената каросерия.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Свързани новини