Отидете към основна версия

794 1

Ето как би изглеждало Renault Clio RS Williams през 2026-та

  • renault-
  • clio-
  • clio rs-
  • wiliams

За съжаление илюстрацията едва ли ще достигне до серийна форма

Renault Sport ефективно пенсионира Clio R.S., слагайки край на династията, която се простираше чак до легендарния Williams със златни джанти от 90-те години. Докато бъдещето на Renault в областта на високите постижения в момента лежи на раменете на електрическия Alpine A290, един зашеметяващ нов дигитален концепт разпали интернет, представяйки суров наследник с двигател с вътрешно горене, който отказва да си отиде.

Рендерът, създаден от автомобилния дизайнер davidbaylisdesign, е изкусителен „ами ако”, който съчетава наследството на Clio Williams с агресивната ДНК на последните модели R.S. Това не е просто боядисване, а пълно механично преосмисляне, което веднага би се превърнало в „еднорог“ на днешния свиващ се пазар на горещи хечбеци.

За разлика от електрическите хечбеци с предно задвижване, които в момента доминират в сегмента, този цифров Clio RS Williams е замислен като чисто аналогов автомобил за шофьори. Хипотетичната спецификация на създателя е достатъчна, за да накара всеки любител на автомобилите да омекне:

Двигателят е 2,0-литров турбо четирицилиндров двигател, монтиран в средата – пряк поклон към Alpine A110 – с мощност от 300 к.с.. Мощността се предава изключително към задните колела чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия. Теглото е под 1500 кг, което гарантира съотношение мощност/тегло, което би засрамило много съвременни спортни автомобили.

Визуално концепцията е любовно писмо към златната ера на Renault. Тъмносиньо-виолетовото лаково покритие и характерните бронзови джанти в стил Speedline са несъмнен поклон пред оригиналния Williams от 1993 година. Въпреки това, по-широката каросерия и масивните странични въздухозаборници са ясен поклон към Clio V6 с централно разположен двигател от началото на този век. Предната част е напълно преработена с огромни въздушни спойлери и затъмнени фарове, докато задната част е с фиксирано крило и брутален дифузьор, в който са разположени две прекомерно големи изпускателни тръби.

Колкото и да е зашеметяващ този рендър, шансовете той да достигне до шоурума на Renault са практически нулеви. Между затягането на ограниченията за емисиите на автомобилния парк в ЕС и разпускането на отдела Renault Sport в марката Alpine, ерата на малките автомобили с висока мощност и само с двигатели с вътрешно горене в Renault е приключила.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини