За първи път от появата си на северноамериканския пазар Toyota оглавява списъка на автопроизводителите, отзовали през миналата година най-голям брой возила заради дефекти, опасни за пътниците. През 2009 г. японската фирма проведе девет сервизни кампании, като привика за ремонт над 4.8 милиона коли. Това съобщава издание The Detroit Free Press.
Автомобили на Toyota са отзовани за отстраняване на проблем с постелката под седалката на водача. Установено е, че понякога килимчето блокира педала на газта. Японският производител ще реши проблема като замени този педал с по-къс, който не достига пода.
На второ място по масовост на установени фабрични дефекти е Ford. Компанията обяви осем сервизни акции през изминалата година. Засегнати са 4.5 милиона возила. Тук при модели на марката е регистриран дефект с изключвателя на круиз-контрола, който спира работата на устройството при натискане на спирачката. Установени са случаи на възникване на пожар заради тази неизправност.
Трети в този списък е концернът General Motors, отзовал за година почти 2.3 милиона автомобила при проведените 17 акции.
През 2009 г. в САЩ са обявени 117 кампании за връщане на возилата във фирмените сервизи. Засегнати са общо 15.2 милиона коли. Това е почти два пъти повече в сравнение с 2008 г. Сред неизправностите, станали причина за акциите, са както сериозни проблеми с безопасността, така и незначителни дефекти.
Сервизни акции в САЩ за 2009 г.
Компания | Брой отзовани коли |
Брой акции |
Toyota | 4872583 | 9 |
Ford | 4521993 | 8 |
General Motors | 2242230 | 17 |
Hyundai | 1059617 | 7 |
Nissan | 706982 | 6 |
Chrysler | 590044 | 16 |
Honda | 454003 | 4 |
Volvo | 191705 | 7 |
Kia | 176382 | 2 |
Mazda | 131920 | 6 |
Volkswagen | 100764 | 8 |
Mitsubishi | 76498 | 4 |
Subaru | 21357 | 1 |
Jaguar | 16828 | 2 |
Mercedes-Benz | 16536 | 4 |
Maserati | 8736 | 3 |
Ferrari | 4306 | 2 |
Land Rover | 4041 | 2 |
BMW | 2858 | 2 |
Tesla | 345 | 4 |
Lotus | 87 | 1 |
Roush | 81 | 1 |
Bentley | 27 | 1 |