Отидете към основна версия

23 247 92

Тест на новото BMW 4er Gran Coupe

  • bmw-
  • 4er-
  • gran coupe
Две години след като BMW показа версията Gran Coupe на своята шеста серия, баварците представиха и неговия по-малък брат. Става дума за Gran Coupe на базата на четвърта серия или иначе казано купе с четири врати в премиум средния клас. След вариантите 4er Coupe и Cabriolet, версията Gran Coupe е третият нов модел на четвърта серия. Тази модификация съчетава визуалните качества на купе с две врати и функционалността на четирите врати. Автомобилът вече се продава в България, а екипът ни изпита неговите качества в един доста продължителен тест драйв. Първоначалните ни впечатления са за един стилен премиум автомобил, характеризиращ се с подчертано спортно излъчване, но в същото време запазващ голяма част от функционалността на т.нар. лифтбеци. Ето и по-конкретно описание на основните достойнства на новото BMW 4er Gran Coupe.
 
Екстериор

С дължината си от 4 638 мм, широчината от 1 825 мм и междуосието от 2 810 мм BMW 4er Gran Coupe има същите размери като купето с две врати. Предната част и на двата модела се отличава с идентични, типични за BMW дизайнерски елементи като двойна бъбрековидна радиаторна решетка, двойни кръгли фарове и голям въздухозаборник на предната броня. При BMW 4er Gran Coupe обаче покривът е по-висок с 12 мм, а линията на тавана е по-дълга със 112 мм и се спуска плавно към задната част. В комбинация с типичните за марката къси надвеси, дългия преден капак и изтеглената назад пътническа клетка са повишени както пространството над главите в интериора, така и комфортът на седене. Като цяло, въпреки че на пръв поглед 4 er Gran Coupe изглежда като седан, можем да кажем, че при по-детайлен оглед на задната странична част се забелязва добре, че и този път баварците са успели да подчертаят принадлежността на автомобила към модерния клас на четиривратите купета.
 
Интериор

Подобно на шестата серия и тук вратите са без рамки. Иначе вътре автомобилът е сходен с повечето нови модели на марката - интуитивни прибори, информативни уреди на арматурното табло и твърди, но доста ергономични кресла. Типично за по-спортно ориентиран автомобил, последните са снабдени със силно изразена странична поддръжка. И тук баварците са наблегнали на системата ConectedDrive, която предлага уникална комбинация от асистиращи системи по отношение на мобилността. Т.нар. i-контролер отново е разположен на хоризонталната част на централната конзола, но заради китайския пазар е с по-голям диаметър. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи (йероглифи), които система разпознава. С вместимостта си от 480 литра багажникът е по-голям с 35 литра спрямо модела с две врати. Отварящият се широко заден капак или т.нар. пета врата облекчава достъпа до задната част с равен и удобен под на багажника. Сгъваемата на части облегалка на задната седалка, по желание в съотношение 40:20:40, осигурява допълнителна гъвкавост. Максималната вместимост на товарното пространство може да достигне 1 300 литра, което е най-високата стойност в класа на премиум купетата от среден клас с четири врати.
 
Двигател и ходови характеристики

Автомобилът се предлага с богата гама от бензинови и дизелови агрегати, които са сходни с тези на стандартната четвърта серия с две врати. Предоставеният ни автомобил за тест драйв беше оборудван с двулитров дизел, осемстепенна автоматична трансмисия и 4х4 система. Тази комбинация представлява едно отлично съотношение между динамика, икономичност и комфорт. Автомобилът разполага и с различни настройки на окачването, както и с различни режими - sport, comfort и eco. Старт-стоп системата също допринася за отличната икономичност на версията. След изминати около 800 километра в смесен режим - градско/извънградско, борд компютърът показваше среден разход от 6.9 литра на 100 километра пробег, което предвид динамиката на автомобила е отличен показател. Още нещо, на което си заслужава да акцентираме, е изключително ниския център на тежестта, допринасящ за една впечатляваща стабилност на автомобила в завои. Това се усеща най-добре на планински път с остри завои. Съвсем умишлено електронно стабилизиращите системи сработват малко по-късно, което при по-динамично шофиране прави удоволствието още по-голямо. Като за капак баварските инженери са оставили ръчната спирачка. Тоест тя е стандартна механична, а не както при по-луксозните серии електромеханична. Така тя също може да бъде използвана при желание за по-силно контролирано занасяне.
 
Цени

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини