Отидете към основна версия

22 914 39

Подробности за новия дизел на Opel

  • opel-
  • 2.0 cdti
Немците от Opel ще представят на предстоящото през октомври изложение в Париж, нов дизелов двигател. Новият агрегат е с мощност от 125 кВт/170 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Именно този мотор ще замени актуалния до този момент 2.0 CDTI (120 кВт/163 к.с.) във върховата зона на дизеловата гама на Opel. Новият дизел е с ниво на емисии отговарящо на стандарта Euro 6, предлага с почти 5 процента по-висока мощност и с 14 процента по-висок въртящ момент при намален разход на гориво и емисии на CO2. Интересен е и фактът, че двигателят е изключително тих и балансирано работещ, което е направено от конструкторите на Opel в името на намаляването на шума, вибрациите и твърдостта на работата. На първо време двигателят ще се интегрира в Insignia и Zafira Tourer. Новият агрегат 2.0 CDTI, чието производство ще започне през следващата година, ще е първият от новата гама големи дизелови двигатели разработени самостоятелно от компанията. Проектът е осъществен от глобален екип инженери от центровете в Торино и Рюселсхайм с подкрепата на колегите им от Северна Америка. Той ще се произвежда в завода на Opel в Кайзерслаутерн в Германия.
 
Ефективността от 85 к.с./л е същата е същата като при двигателя на Opel 1.6 CDTI. Новият двулитров мотор гарантира момент от 400 Нм, който е налице в диапазона от 1 750 до 2 500 об./мин, а максималната мощност от 125 кВт/170 к.с. се постига при 3 750 об./мин. Сред ключовите елементи за постигане на динамичните качества е новата горивна камера, всмукателните колектори с променен профил и новата система за впръскване на горивото с максимално налягане от 2,000 бара, която е с възможност за осъществяване на до десет впръсквания за цикъл. Интерес представлява и турбото. Турбокомпресорът VGT (турбокомпресор с променлива геометрия) е оборудван с електрическо устройство за насочване на лопатките за контрол на потока на газовете, осигуряващо с 20 процента по-бърза реакция от вакуумния активатор. Изключително компактната конструкция на VGT турбокомпресора и междинния охладител дава възможност за намаляване на обема на въздуха между компресора и двигателя, с което се намалява допълнително времето за нарастване на налягането.
 
Турбокомпресорът и модулът на системата за рециркулация на отработените газове (EGR) са реализирани в обща конструкция, за да се постигне по-висока ефективност. Модулът на системата EGR е базиран на нова концепция с радиатор от легирана стомана, постигащ нива на охлаждаща ефективност почти 90 процента. Интегриран EGR байпасен клапан с водно охлаждане намалява пада на налягане, а неговият контрол с обратна връзка има принос за значителното намаляване на емисиите на азотни окиси и твърди частици (NOx/PM) при режими на промяна на натоварването със съпътстващо подобряване на контрола на емисиите на въглеводороди и въглероден окис (HC и CO). Подобренията по архитектурата са фокусирани върху две зони, които принципно генерират високо ниво на шум: най-горната и най-долната част на двигателя. Новата конструкция на алуминиевата глава, включваща добавянето на полимерен капак на клапаните с изолиращи крепежни елементи и уплътняваща гарнитура, подобряват потискането на шума. Всмукателният колектор пък е обвит от цяла черупкова конструкция изработена от звукоизолиращ материал.
 
В долната част на двигателя е монтиран нов модул на балансиращите валове, изработен от лят под високо налягане алуминий. Той помещава два въртящи се в противоположни посоки валове, които компенсират до 83 процента от вибрациите от втори порядък. Винтова зъбна предавка на коляновия вал задвижва единия от балансиращите валове, който от своя страна задвижва другия. Конструкция с двойни зъбни колела (ножична предавка) осигурява прецизното и меко взаимодействие на зъбите, а елиминирането на задвижващата верига премахва риска от характерния трополящ шум. След детайлни анализи са предпочетени плъзгащи пред ролкови лагери за балансиращите валове в името на допълнителното намаляване на шума и вибрациите, а така също и на теглото. Нова е и конструкцията на маслената картерна вана. Предишното решение с общ елемент сега е заменено с двукомпонентна конструкция, с долна ламаринена метална част фиксирана към горна секция от лят под високо налягане алуминий.
 
Качествата по отношение на шума и баланса на работата са допълнително подобрени чрез различни симулации за акустична оптимизация на вътрешните и външните ребра на двете секции. Новият 2.0 CDTI отделя газове с нива на вредни емисии като на бензинов мотор, в голяма степен благодарение на системата за селективна каталитична редукция (SCR) на Opel BlueInjection, която осигурява покриване на стандарта Euro 6. Системата BlueInjection е технология за допълнителна обработка на отработилите газове, чиято задача е да елиминира азотните окоси (NOx) от тях. Работата на SCR е базирана на използването на безвредна течност наречена AdBlue®, съставена от урея и вода и впръсквана в потока от отработили газове. В рамките на този процес разтворът се разгражда до амоняк, който се абсорбира в специална каталитична пореста маса. При реакцията с него азотните окиси (NOx), които са част от общото количество вредни вещества в отработилите газове навлизащи в катализатора, селективно се разграждат до чист азот и водни пари.

 

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Това е новия най-голям Opel

    Новото поколение Opel Grandland е разсекретено. Моделът се отърва от префикса X след актуализацията през 2021 г. и сега е време за смяна на поколениет ...
    23.04.2024
    2 187
    7
  • Подробно за възроденият Opel Frontera

    Opel представи новата Frontera в Рюселсхайм само няколко дни след изтичането на първите снимки. Макар че подробните спецификации все още не са публику ...
    09.04.2024
    2 096
    21
  • Ето я новата Opel Frontera

    Изображение на новия Opel Frontera се появи в интернет. Вече ви информирахме, че известния модел скоро ще бъде възроден в нов формат - той ще дебютира ...
    07.04.2024
    6 946
    31
  • Irmscher показа екстремен Opel Astra

    Irmscher представи Astra OPC X-treme. Тунингованата версия е вдъхновена от Световния рали шампионат и неговите WRC автомобили. От пръв поглед ясно се ...
    26.03.2024
    2 636
    11
  • Opel разкри повече за новите си „джипове“

    Наскоро Opel разпространи прессъобщение, в което изтъква богатата си гама от напълно електрически автомобили, но това, което привлече вниманието на мн ...
    08.03.2024
    2 030
    4