Last news in Fakti

13 Септември, 2014 09:30 22 872 39

Подробности за новия дизел на Opel

  • opel-
  • 2.0 cdti
Немците от Opel ще представят на предстоящото през октомври изложение в Париж, нов дизелов двигател. Новият агрегат е с мощност от 125 кВт/170 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Именно този мотор ще замени актуалния до този момент 2.0 CDTI (120 кВт/163 к.с.) във върховата зона на дизеловата гама на Opel. Новият дизел е с ниво на емисии отговарящо на стандарта Euro 6, предлага с почти 5 процента по-висока мощност и с 14 процента по-висок въртящ момент при намален разход на гориво и емисии на CO2. Интересен е и фактът, че двигателят е изключително тих и балансирано работещ, което е направено от конструкторите на Opel в името на намаляването на шума, вибрациите и твърдостта на работата. На първо време двигателят ще се интегрира в Insignia и Zafira Tourer. Новият агрегат 2.0 CDTI, чието производство ще започне през следващата година, ще е първият от новата гама големи дизелови двигатели разработени самостоятелно от компанията. Проектът е осъществен от глобален екип инженери от центровете в Торино и Рюселсхайм с подкрепата на колегите им от Северна Америка. Той ще се произвежда в завода на Opel в Кайзерслаутерн в Германия.
 
Ефективността от 85 к.с./л е същата е същата като при двигателя на Opel 1.6 CDTI. Новият двулитров мотор гарантира момент от 400 Нм, който е налице в диапазона от 1 750 до 2 500 об./мин, а максималната мощност от 125 кВт/170 к.с. се постига при 3 750 об./мин. Сред ключовите елементи за постигане на динамичните качества е новата горивна камера, всмукателните колектори с променен профил и новата система за впръскване на горивото с максимално налягане от 2,000 бара, която е с възможност за осъществяване на до десет впръсквания за цикъл. Интерес представлява и турбото. Турбокомпресорът VGT (турбокомпресор с променлива геометрия) е оборудван с електрическо устройство за насочване на лопатките за контрол на потока на газовете, осигуряващо с 20 процента по-бърза реакция от вакуумния активатор. Изключително компактната конструкция на VGT турбокомпресора и междинния охладител дава възможност за намаляване на обема на въздуха между компресора и двигателя, с което се намалява допълнително времето за нарастване на налягането.
 
Турбокомпресорът и модулът на системата за рециркулация на отработените газове (EGR) са реализирани в обща конструкция, за да се постигне по-висока ефективност. Модулът на системата EGR е базиран на нова концепция с радиатор от легирана стомана, постигащ нива на охлаждаща ефективност почти 90 процента. Интегриран EGR байпасен клапан с водно охлаждане намалява пада на налягане, а неговият контрол с обратна връзка има принос за значителното намаляване на емисиите на азотни окиси и твърди частици (NOx/PM) при режими на промяна на натоварването със съпътстващо подобряване на контрола на емисиите на въглеводороди и въглероден окис (HC и CO). Подобренията по архитектурата са фокусирани върху две зони, които принципно генерират високо ниво на шум: най-горната и най-долната част на двигателя. Новата конструкция на алуминиевата глава, включваща добавянето на полимерен капак на клапаните с изолиращи крепежни елементи и уплътняваща гарнитура, подобряват потискането на шума. Всмукателният колектор пък е обвит от цяла черупкова конструкция изработена от звукоизолиращ материал.
 
В долната част на двигателя е монтиран нов модул на балансиращите валове, изработен от лят под високо налягане алуминий. Той помещава два въртящи се в противоположни посоки валове, които компенсират до 83 процента от вибрациите от втори порядък. Винтова зъбна предавка на коляновия вал задвижва единия от балансиращите валове, който от своя страна задвижва другия. Конструкция с двойни зъбни колела (ножична предавка) осигурява прецизното и меко взаимодействие на зъбите, а елиминирането на задвижващата верига премахва риска от характерния трополящ шум. След детайлни анализи са предпочетени плъзгащи пред ролкови лагери за балансиращите валове в името на допълнителното намаляване на шума и вибрациите, а така също и на теглото. Нова е и конструкцията на маслената картерна вана. Предишното решение с общ елемент сега е заменено с двукомпонентна конструкция, с долна ламаринена метална част фиксирана към горна секция от лят под високо налягане алуминий.
 
Качествата по отношение на шума и баланса на работата са допълнително подобрени чрез различни симулации за акустична оптимизация на вътрешните и външните ребра на двете секции. Новият 2.0 CDTI отделя газове с нива на вредни емисии като на бензинов мотор, в голяма степен благодарение на системата за селективна каталитична редукция (SCR) на Opel BlueInjection, която осигурява покриване на стандарта Euro 6. Системата BlueInjection е технология за допълнителна обработка на отработилите газове, чиято задача е да елиминира азотните окоси (NOx) от тях. Работата на SCR е базирана на използването на безвредна течност наречена AdBlue®, съставена от урея и вода и впръсквана в потока от отработили газове. В рамките на този процес разтворът се разгражда до амоняк, който се абсорбира в специална каталитична пореста маса. При реакцията с него азотните окиси (NOx), които са част от общото количество вредни вещества в отработилите газове навлизащи в катализатора, селективно се разграждат до чист азот и водни пари.

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    2 2 Отговор
    ECOTEC нещо и те са се поизхвърлили с конете

    Коментиран от #8

  • 2 Опелофоб

    1 4 Отговор
    То голям смях падна.Не бях чувал че Опел имат техен двигател пък камоли нов.Новия дизел на Опел пак ще е купен от ФИАТ,едно време копуваха от Исузу и когато решиха да си правят техен дизелов двигател цял свят им се смя.Всички знаят че в момента ОПЕЛ нямат пари да разработват какъвто и да е техен двигател а и всички знаят че дори и да имат пари за подобен експеримент резултата ще е плачевен.За сведение карал съм Опел Вектра 2,0 дизел и Зафира 2,2 дизел и двата мотора известни с проблемните си помпи,компютри и ЕГР клапани,карал съм и Астра 2006г 1,7 дизел Исузу мотор там вече е друга работа,хубав двигател кофти изработка на колата.

    Коментиран от #3, #4, #6, #10

  • 3 Мони НСА

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "Опелофоб":

  • 4 Опел фен

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Опелофоб":

    Аман от неграмотни опелофоби! Да си чувал, че развойният център за двигатели в Торино се казваше ГМ-Фиат пауъртрайн? Защо ли? Защото беше собственост 50:50 на ГМ и Фиат. ГМ продаде своя дял на ВМ Мотори, но си запази ноу-хауто и сега сами си разработват дизеловите мотори.

    Коментиран от #19

  • 5 Shmeker

    1 3 Отговор
    Маалеее то тва нещо е доста усложнено за да е хбаво. Иначе ако човек може да си я вземе нова, защо не?
  • 6 Shmeker

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Опелофоб":

    Ако става на въпрос за старите дизели 2.2 DTI май е по-добър и безпроблемен от 2.0 DTI.
    Колкото до 1.7 - то има и опелски вариант, не знам ти кой си карал точно
  • 7 Симеон Тасев

    1 1 Отговор
  • 8 гост да не кажа

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "Кобрата":

    1.8i и 1.6i са най-добрите двигатели за мен на опел :)
  • 9 Дудук

    0 1 Отговор
    И аз мисля, че няма как да е нов, защото Опел нямат стар такъв. Знаеше се, че при партньорството им с Фиат, италианците измисляха всичко. Въпреки лошото мнение за Фиат в България, концернът е един от най-иновативните и технологично-творящи в света на автомобилостроенето.
  • 10 Vectra

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Опелофоб":

    Едно нещо което не знаех на научих наскоро от сигурен източник !
    За дизеловите мотори на Опел и по точно 2.0 и 2.2 в периода 2000-2004 година.
    Опел са разбрали за грешката си и проблемите в ГНП и са направили така че всички още гаранциони коли да влязат за сервизно обслужване това е в годините 2002-2003-4 някъде там.
    Моята е 2001 и 2004 година на около 60 000км е била извикана за ГНП аз колата е имам от 5 години и проблеми нямам нито с ГНП нито ЕГР.
  • 11 Fen

    0 1 Отговор
    C20XE.. с C20LET -- това са двата опелски мотора които са се доказали. За дизел.. опелджиите семки да ядът, има Мерцедес за феновете на топливото!
  • 12 Бръм

    0 0 Отговор
    "Проблемните" помпи не са на Опел, а на Бош, по точно VP44 модела. Монтират се и в Нисан и в Форд и бог знае колко още други марки... Да не говорим, че обикновенно ремонта им между 60 и 300лв - едно нищо. Пълно с разбирачи, пък майсторчетата ги клатят с "проблемните" коли... Смех!
  • 13 моторо

    1 0 Отговор
    не се карайте това ще е фиатов мотор т.е. добър мотор multijeta се докаэаха за едни от най здравите и икономични двигатели
  • 14 Гост фен на Опел

    1 0 Отговор
    Колега, незнам защо те наричам така, толкова си далеч че не знаеш кога ще се върнеш. Това че си карал коли на стотици хиляди километри не означава че знаеш нещо за тях. Купете си ги от магазина, карайте ги 400х.км. и тогава давайте мнения. Те тези коли са измислени така да се карат. Поздрави.

    Коментиран от #18

  • 15 Y22DTR

    1 0 Отговор
    Това не е вярно - 2.0 и 2.2 дти използват една и съща помпа с различен софтуер. 2.2 не е по добър с изключение на 24те коня отгоре, дори напротив всички датчици и части са невероятно скъпи, щото се произвеждат само за този мотор и не се вграждат в нито един друг - примерно дебитомера струва 950лв. Казвам ти го от личен опит - карам зефира 2.2дти 125 коня и съм със сменена помпа/компютър. Хората които са по-запознати правят следното: купуват си двойка мотор слагат турбо и интеркулер от 2,2 препрограмират софтуера и карат много по-евтин за обслужване агрегат с голяма мощност и малък разход!
  • 16 Y22DTR

    0 0 Отговор
    Това не е вярно - 2.0 и 2.2 дти използват една и съща помпа с различен софтуер. 2.2 не е по добър с изключение на 24те коня отгоре, дори напротив всички датчици и части са невероятно скъпи, щото се произвеждат само за този мотор и не се вграждат в нито един друг - примерно дебитомера струва 950лв. Казвам ти го от личен опит - карам зефира 2.2дти 125 коня и съм със сменена помпа/компютър. Хората които са по-запознати правят следното: купуват си двойка мотор слагат турбо и интеркулер от 2,2 препрограмират софтуера и карат много по-евтин за обслужване агрегат с голяма мощност и малък разход!

    Коментиран от #17, #22

  • 17 Shmeker

    2 4 Отговор

    До коментар #16 от "Y22DTR":

    За това има 1.9ТДИ. Не си купуваш Опел, а Ауди/VW/SKODA/Seat и не се занимаваш с глупости
  • 18 Опелофоб

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост фен на Опел":

    Колега братовчет ми си купи от магазина Астра комби 1,9 дизел Фиатския мотор ,на 75 000 км колата вече е пълна леща при положение че си я пази.Купи си ти Опел от магазина и тогава няма да си такъв защитник на марката.А относно 2,2 дизела това е вярно адски скъпа поддръжка има,по времето когато аз карах тая зафира не се правеха помпите им.ГНП и компютъра са в едно цяло и когато едното се развали сменяш двете.
  • 19 Autohouse Randm

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Опел фен":

    motorite na VM sa klozeti.imh grang cherokee s VM motor palen klozet
  • 20 mediator37

    2 1 Отговор
    Имам 2 коли едната е опел Вектра 1,6 моноинжекция, седан, родена 1990г. с газова уредба. Скоро с един приятел ходихме от Русе до Горни Лом, навъртяхме общо 700 км. и направихме разход 6 на 100 газ !!!
    Отворете си ушичките : 6 на 100 газ. Толкова икономична кола и толкова здрава кола едва ли съществува.
    За дизелите на опел от хора притежаващи опел съм чувал само добри отзиви за икономичността им.
    Когато зех Х3, 3,0дизел разбрах как боли джоба. Вярно удоволствието е несравнимо. Но икономичността е много важна в днешно време и Опел са лидери. Както и в здравината.

    Коментиран от #21, #26, #31

  • 21 Autohouse Randm

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "mediator37":

    opel mnogo odavna ne sa lider v nishto.s italianskite dizeli sa gola voda.
  • 22 Бръм

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Y22DTR":

    @16 "примерно дебитомера струва 950лв" - ?!?!? Яко клатене е паднало...
  • 23 Мони НСА

    0 2 Отговор
    опел имат скъпа подръжка.мои приятел за Вектра Б 99год купи ланда сонда за 300лж
  • 24 Трошача

    1 0 Отговор
    Първо се казва ламбда сонда и второ това е скъп сензор и не може да струва 5 лв. ако искаш да е качествен . По- добре карайте БМВ там струва само 900 лв сондата :-))
  • 25 тото

    0 2 Отговор
    италианските дизели са гола вода пък всички прават по техен патент кой е измислил коман рейл

    Коментиран от #30

  • 26 корлеоне

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "mediator37":

    Медиатор37,купи си магаре,харчи 2.кг трева на ден,тогава ще видиш какво е икономия.
  • 27 Не ща нова кола мамо

    0 0 Отговор
    Абсолютно си прав.Опел Вектра от 90 г с 1.6 мотор е един от най здравите и просто сковани автомобили на всички времена.Смятам,че тази кола заслужава уважение за простата си и евтина подръжка и същевременно за сравнително добрия комфорт който е предлагала за времето си.Всички нови бангии след 2005 год само бъркат в джоба на собствениците си с безумно скъпи и чести ремонти .

    Коментиран от #28

  • 28 ръжда

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Не ща нова кола мамо":

    Телоподаващо и топ ламарина имаш ли?
  • 29 ВАЛКО

    0 0 Отговор
    Е ТИ НИ КАЖИ ЩОМ СИ ТОЛКОВА ЗНАЕЩ
  • 30 ВАЛКО

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "тото":

    Е ТИ НИ КАЖИ ЩОМ СИ ТОЛКОВА ЗНАЕЩ
  • 31 comment

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "mediator37":

    Я ти си отвори очичките, че като ти чета фантасмагориите, май си си легнал да спиш снощи във фризера...
  • 32 никчо

    0 0 Отговор
    Аз съм горд собственик на 1,8 MI от 1997 год.с АГУ от вградена от Холандия.Освен един изпарител за вече не си спомням какви пари друго по мотора не е пипано.Вече гони 400000 км.Май на 372 или нещо такова е,съжалявам не си спомням.Малко повече се занимавах с ламарини, но е било отдавна.Едно качествено кърпене и си е добре.
  • 33 Опелофоб

    0 1 Отговор
    Абе преди да напишете нещо вземете се образовайте малко 3,0 дизела не е на ОПЕЛ а на Исусу отново,медиатор ли си тъпиатор ;и къв беше стига тъпи изказвания че умряхме от смях.Колите никога не са се класирали по горене а по качествена изработка.

    Коментиран от #36

  • 34 Майка ти

    0 1 Отговор
    Исузуто е пълен т....к!

    Коментиран от #35

  • 35 Dimas

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Майка ти":

    Това може да го каже, само човек, който не знае, за какво иде реч.
  • 36 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Опелофоб":

    Абе галфон,
    Писал съм, че втората ми кола е БМВ джип Х3, 3,0d. Какво исузо те тресе?
  • 37 zendera

    0 0 Отговор
    За мен този ТД агрегат е слабичък.Все пак в дизеловата гама на Опел има добър дизелов двигател и той е 2.0 битурбо дизелов.Там реално няма турбо дупка..
  • 38 брадан

    1 1 Отговор
    никога повече опел в тоя живот няма да карам , заклевам се !

    Коментиран от #39

  • 39 Мони НСА

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "брадан":