Немците от Opel ще представят на предстоящото през октомври изложение в Париж, нов дизелов двигател. Новият агрегат е с мощност от 125 кВт/170 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Именно този мотор ще замени актуалния до този момент 2.0 CDTI (120 кВт/163 к.с.) във върховата зона на дизеловата гама на Opel. Новият дизел е с ниво на емисии отговарящо на стандарта Euro 6, предлага с почти 5 процента по-висока мощност и с 14 процента по-висок въртящ момент при намален разход на гориво и емисии на CO2. Интересен е и фактът, че двигателят е изключително тих и балансирано работещ, което е направено от конструкторите на Opel в името на намаляването на шума, вибрациите и твърдостта на работата. На първо време двигателят ще се интегрира в Insignia и Zafira Tourer. Новият агрегат 2.0 CDTI, чието производство ще започне през следващата година, ще е първият от новата гама големи дизелови двигатели разработени самостоятелно от компанията. Проектът е осъществен от глобален екип инженери от центровете в Торино и Рюселсхайм с подкрепата на колегите им от Северна Америка. Той ще се произвежда в завода на Opel в Кайзерслаутерн в Германия.
Ефективността от 85 к.с./л е същата е същата като при двигателя на Opel 1.6 CDTI. Новият двулитров мотор гарантира момент от 400 Нм, който е налице в диапазона от 1 750 до 2 500 об./мин, а максималната мощност от 125 кВт/170 к.с. се постига при 3 750 об./мин. Сред ключовите елементи за постигане на динамичните качества е новата горивна камера, всмукателните колектори с променен профил и новата система за впръскване на горивото с максимално налягане от 2,000 бара, която е с възможност за осъществяване на до десет впръсквания за цикъл. Интерес представлява и турбото. Турбокомпресорът VGT (турбокомпресор с променлива геометрия) е оборудван с електрическо устройство за насочване на лопатките за контрол на потока на газовете, осигуряващо с 20 процента по-бърза реакция от вакуумния активатор. Изключително компактната конструкция на VGT турбокомпресора и междинния охладител дава възможност за намаляване на обема на въздуха между компресора и двигателя, с което се намалява допълнително времето за нарастване на налягането.
Турбокомпресорът и модулът на системата за рециркулация на отработените газове (EGR) са реализирани в обща конструкция, за да се постигне по-висока ефективност. Модулът на системата EGR е базиран на нова концепция с радиатор от легирана стомана, постигащ нива на охлаждаща ефективност почти 90 процента. Интегриран EGR байпасен клапан с водно охлаждане намалява пада на налягане, а неговият контрол с обратна връзка има принос за значителното намаляване на емисиите на азотни окиси и твърди частици (NOx/PM) при режими на промяна на натоварването със съпътстващо подобряване на контрола на емисиите на въглеводороди и въглероден окис (HC и CO). Подобренията по архитектурата са фокусирани върху две зони, които принципно генерират високо ниво на шум: най-горната и най-долната част на двигателя. Новата конструкция на алуминиевата глава, включваща добавянето на полимерен капак на клапаните с изолиращи крепежни елементи и уплътняваща гарнитура, подобряват потискането на шума. Всмукателният колектор пък е обвит от цяла черупкова конструкция изработена от звукоизолиращ материал.
В долната част на двигателя е монтиран нов модул на балансиращите валове, изработен от лят под високо налягане алуминий. Той помещава два въртящи се в противоположни посоки валове, които компенсират до 83 процента от вибрациите от втори порядък. Винтова зъбна предавка на коляновия вал задвижва единия от балансиращите валове, който от своя страна задвижва другия. Конструкция с двойни зъбни колела (ножична предавка) осигурява прецизното и меко взаимодействие на зъбите, а елиминирането на задвижващата верига премахва риска от характерния трополящ шум. След детайлни анализи са предпочетени плъзгащи пред ролкови лагери за балансиращите валове в името на допълнителното намаляване на шума и вибрациите, а така също и на теглото. Нова е и конструкцията на маслената картерна вана. Предишното решение с общ елемент сега е заменено с двукомпонентна конструкция, с долна ламаринена метална част фиксирана към горна секция от лят под високо налягане алуминий.
Качествата по отношение на шума и баланса на работата са допълнително подобрени чрез различни симулации за акустична оптимизация на вътрешните и външните ребра на двете секции. Новият 2.0 CDTI отделя газове с нива на вредни емисии като на бензинов мотор, в голяма степен благодарение на системата за селективна каталитична редукция (SCR) на Opel BlueInjection, която осигурява покриване на стандарта Euro 6. Системата BlueInjection е технология за допълнителна обработка на отработилите газове, чиято задача е да елиминира азотните окоси (NOx) от тях. Работата на SCR е базирана на използването на безвредна течност наречена AdBlue®, съставена от урея и вода и впръсквана в потока от отработили газове. В рамките на този процес разтворът се разгражда до амоняк, който се абсорбира в специална каталитична пореста маса. При реакцията с него азотните окиси (NOx), които са част от общото количество вредни вещества в отработилите газове навлизащи в катализатора, селективно се разграждат до чист азот и водни пари.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кобрата
Коментиран от #8
09:42 13.09.2014
2 Опелофоб
Коментиран от #3, #4, #6, #10
10:16 13.09.2014
3 Мони НСА
До коментар #2 от "Опелофоб":
10:39 13.09.2014
4 Опел фен
До коментар #2 от "Опелофоб":
Аман от неграмотни опелофоби! Да си чувал, че развойният център за двигатели в Торино се казваше ГМ-Фиат пауъртрайн? Защо ли? Защото беше собственост 50:50 на ГМ и Фиат. ГМ продаде своя дял на ВМ Мотори, но си запази ноу-хауто и сега сами си разработват дизеловите мотори.Коментиран от #19
10:45 13.09.2014
5 Shmeker
11:12 13.09.2014
6 Shmeker
До коментар #2 от "Опелофоб":
Ако става на въпрос за старите дизели 2.2 DTI май е по-добър и безпроблемен от 2.0 DTI.Колкото до 1.7 - то има и опелски вариант, не знам ти кой си карал точно
11:32 13.09.2014
7 Симеон Тасев
12:27 13.09.2014
8 гост да не кажа
До коментар #1 от "Кобрата":
1.8i и 1.6i са най-добрите двигатели за мен на опел :)13:07 13.09.2014
9 Дудук
15:35 13.09.2014
10 Vectra
До коментар #2 от "Опелофоб":
Едно нещо което не знаех на научих наскоро от сигурен източник !За дизеловите мотори на Опел и по точно 2.0 и 2.2 в периода 2000-2004 година.
Опел са разбрали за грешката си и проблемите в ГНП и са направили така че всички още гаранциони коли да влязат за сервизно обслужване това е в годините 2002-2003-4 някъде там.
Моята е 2001 и 2004 година на около 60 000км е била извикана за ГНП аз колата е имам от 5 години и проблеми нямам нито с ГНП нито ЕГР.
16:36 13.09.2014
11 Fen
20:27 13.09.2014
12 Бръм
21:21 13.09.2014
13 моторо
23:04 13.09.2014
14 Гост фен на Опел
Коментиран от #18
00:01 14.09.2014
15 Y22DTR
00:08 14.09.2014
16 Y22DTR
Коментиран от #17, #22
00:10 14.09.2014
17 Shmeker
До коментар #16 от "Y22DTR":
За това има 1.9ТДИ. Не си купуваш Опел, а Ауди/VW/SKODA/Seat и не се занимаваш с глупости05:48 14.09.2014
18 Опелофоб
До коментар #14 от "Гост фен на Опел":
Колега братовчет ми си купи от магазина Астра комби 1,9 дизел Фиатския мотор ,на 75 000 км колата вече е пълна леща при положение че си я пази.Купи си ти Опел от магазина и тогава няма да си такъв защитник на марката.А относно 2,2 дизела това е вярно адски скъпа поддръжка има,по времето когато аз карах тая зафира не се правеха помпите им.ГНП и компютъра са в едно цяло и когато едното се развали сменяш двете.07:18 14.09.2014
19 Autohouse Randm
До коментар #4 от "Опел фен":
motorite na VM sa klozeti.imh grang cherokee s VM motor palen klozet08:17 14.09.2014
20 mediator37
Отворете си ушичките : 6 на 100 газ. Толкова икономична кола и толкова здрава кола едва ли съществува.
За дизелите на опел от хора притежаващи опел съм чувал само добри отзиви за икономичността им.
Когато зех Х3, 3,0дизел разбрах как боли джоба. Вярно удоволствието е несравнимо. Но икономичността е много важна в днешно време и Опел са лидери. Както и в здравината.
Коментиран от #21, #26, #31
10:11 14.09.2014
21 Autohouse Randm
До коментар #20 от "mediator37":
opel mnogo odavna ne sa lider v nishto.s italianskite dizeli sa gola voda.10:47 14.09.2014
22 Бръм
До коментар #16 от "Y22DTR":
@16 "примерно дебитомера струва 950лв" - ?!?!? Яко клатене е паднало...11:45 14.09.2014
23 Мони НСА
13:09 14.09.2014
24 Трошача
14:17 14.09.2014
25 тото
Коментиран от #30
14:45 14.09.2014
26 корлеоне
До коментар #20 от "mediator37":
Медиатор37,купи си магаре,харчи 2.кг трева на ден,тогава ще видиш какво е икономия.15:02 14.09.2014
27 Не ща нова кола мамо
Коментиран от #28
16:41 14.09.2014
28 ръжда
До коментар #27 от "Не ща нова кола мамо":
Телоподаващо и топ ламарина имаш ли?18:52 14.09.2014
29 ВАЛКО
20:20 14.09.2014
30 ВАЛКО
До коментар #25 от "тото":
Е ТИ НИ КАЖИ ЩОМ СИ ТОЛКОВА ЗНАЕЩ20:22 14.09.2014
31 comment
До коментар #20 от "mediator37":
Я ти си отвори очичките, че като ти чета фантасмагориите, май си си легнал да спиш снощи във фризера...20:22 14.09.2014
32 никчо
21:29 14.09.2014
33 Опелофоб
Коментиран от #36
21:33 14.09.2014
34 Майка ти
Коментиран от #35
22:27 14.09.2014
35 Dimas
До коментар #34 от "Майка ти":
Това може да го каже, само човек, който не знае, за какво иде реч.09:41 15.09.2014
36 mediator37
До коментар #33 от "Опелофоб":
Абе галфон,Писал съм, че втората ми кола е БМВ джип Х3, 3,0d. Какво исузо те тресе?
12:21 15.09.2014
37 zendera
19:56 15.09.2014
38 брадан
Коментиран от #39
14:21 19.09.2014
39 Мони НСА
До коментар #38 от "брадан":
08:04 20.09.2014