Audi A6, BMW 5er и Mercedes E-Klasse се наслаждават на относително безметежно властване на върха в луксозния сегмент на средния клас. Volvo обаче смята, че разполага както с технологиите, така и с качеството да се противопостави успешно на голямата германска тройка, пише Auto Express.
Според британското списание скандинавците имат грандиозни планове за бъдещата си голяма лимузина. Новата S-деветдесетка ще залага на изтънченост и индивидуалност в борбата с немците. Част от стратегията ще бъде характерният дизайн, който ще черпи вдъхновение от дебютиралия наскоро всъдеход XC90 с неговата вертикална радиаторна решетка и T-образни светодиодни фарове.
Auto Express потвърждава сведенията, че S90 ще бъде построен на същата модулна платформа SPA като XC. Това автоматично означава, че лимузината ще се оборудва с четирицилиндрови двигатели от семейството Drive-E. По сегашните стандарти четирите бутала са недостатъчен аргумент в премиум сегмента на средния клас. Шведите обаче вярват, че това ще се промени.
В по-малките модели например дизеловата версия D4 развива над 180 к.с. при емисии на въглероден двуокис от 99 г/км. Този показател превъзхожда значително BMW 520d с неговите 114 г/км при мощност 181 коня. Свръхикономичното Audi A6 Ultra също изостава по този параметър.
Вредните емисии имат все по-голяма тежест в класа на луксозните седани и екологичните мотори могат да бъдат от полза за S90. Освен това Volvo разработва хибридна версия, която ще изхвърля около 50 грама въглероден двуокис на километър.
Другият основен акцент в работата на скандинавските конструктори е интериорът. Ако се съди по тапицерията от Напа, кристалния скоростен лост и декорациите от матирана дървесина в салона на XC90, новата върхова лимузина на шведите определено ще има с какво да се противопостави на немската конкуренция.
Според Auto Express прототип на новото S90 ще бъде показан догодина, а продажбите ще започнат през 2016 г. Цената на базовата версия щяла да бъде над £30 000 (около €38 000).