Мюнхен, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Названието на голямото SUV на VW произлиза от името на племето Туареги - африкански народ, който до края на деветнайсети век властва в голяма част от пустинята Сахара. Известни са със суровия си вид и репутацията на непобедими войни. Volkswagen неслучайно избира Touareg като име за своя високопроходим автомобил, а с течение на времето колата оправда названието си и се превърна в един от най-успешните и продавани SUV-та от т.нар. премиум сегмент. Първата генерация на модела се появи на бял свят през 2002 година, като от тогава до днес са продадени 720 000 екземпляра, а само през миналата година са реализирани 70 000 бройки. VW продължава да развива модела, като през 2010-а извади втората генерация, а сега четири години по-късно на ход е фейслифт версията на въпросната втора генерация. Първите тестове на обновения Touareg компанията направи в германския град Мюнхен, а нашият екип не пропусна възможността обстойно да се запознае с подобренията по модела. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор и интериор
Още от пръв поглед се виждат корекциите, които немците са нанесли по външния вид на колата. Фаровете са видоизменени, като дневните LED светлини са по-стилни. Предната и задната брони също са различни, нови са джантите и дифузьора в задната част на кросоувъра. Допълнителна ексклузивност дизайнерите целят да постигнат чрез хромираните детайли, опасващи цялата кола. Те са дискретни, но в същото време подчертават принадлежността на Touareg към класа на луксозните всъдеходи. Този пакет се нарича Chrome & Style. Фаровете за мъгла също са с различна форма и пасват добре като допълнение към новата предница. "Муцуната" на Touareg впечатлява и с различна радиаторна решетка. Тя се характеризира с четири хоризонтални линии, подчертаващи широчината на всъдехода, вместо досегашните две. Като цяло екстериорът е станал по-стилен, луксозен и същевременно изчистен.
В купето се забелязва продължение на гореспоменатия Chrome & Style пакет, но сериозни изменения няма. Салонът е тапициран с кожа, която е ефектно допълнена с алуминиеви детайли. Налични са и дървени апликации, които се предлагат в два нюанса - абанос и махагон. Козметичните корекции в салона завършват с ново осветление и WLAN hot spot. В парктроник системата е включена опцията "орлово око", чрез която система от камери и процесор дават възможност на водача да вижда автомобила от птичи поглед в реално време.
Двигател и ходови характеристики
Многофункционалността на кросоувъра Touareg се състои в това, че този автомобил се държи еднакво добре и на магистрала, и на умерено трудни off-road терени. Водачът и пасажерите се чувстват комфортно, като основна заслуга за това има, предлаганото като опция, модернизирано въздушно окачване. Благодарение на него клиренсът може да се регулира, като повдига колата до 300 мм. Именно в този режим изпробвахме качествата на Touareg на специално подготвен off-road полигон край Мюнхен. SUV-то безпроблемно се справи със 100-процентови наклони, водни препятствия и доста сериозни неравности. Интерес представлява и системата за подпомагане на спускането, която е напълно автоматична. Що се отнася до пътното поведение на колата на асфалт, може да се каже, че Touareg си е истински "магистрален играч", заслуга за което има и модернизирания адаптивен круиз контрол. Единственият по-сериозен недостатък открихме на планински асфалтиран път със завои, където по-меката возия и по-високия център на тежестта са причина за малко по-голям крен.
Що се отнася до двигателите, то новост при тях е V-образния шестцилиндров дизел. Именно автомобил с този агрегат решихме да изпробваме най-продължително. Новият V6 TDI е със 17 к.с. по-мощен от досегашния. Пиковата му мощност е 262 к.с. Максималният въртящ момент също е увеличен с 30 Нм, като вече достига до 580 Нм. Въпреки по-голямата мощ, която се усеща в доста моменти, моторът е станал по-икономичен с над половин литър на 100 километра пробег. Освен това V6 TDI е и по-екологичен и отговаря на строгия стандарт Euro 6.
Цена и екстри
Новият Touareg предлага пет нови разцветки - Light Silver Metallic, Sand Gold Metallic, Moonlight Blue Metallic, Black Oak Brown Metallic и Reef Blue Metallic. От опциите интерес представляват и 20-цоловите лети джанти Masafi, но в пълния списък има още доста интересни екстри. Цената на модела в Германия стартира от 52 125 евро. За тези пари получавате един от най-проходимите SUV-та от този клас, който в същото време предлага комфорт и функционалност.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.