Отидете към основна версия

23 Ноември, 2014 11:26, обновена 23 Ноември, 2014 11:26 18 397 9

Hoonicorn - новата кола на Кен Блок в детайли

  • hoonicorn-
  • ken block-
  • mustang-
  • ford mustang
След като видяхме новия клип на Кен Блок "Gymkhana 7", ще ви представим малко повече информация за новата му кола. Станала известна под името Hoonicorn RTR, това е наистина уникален, единствен и пръв по рода си Ford Mustang от 65-та година, разработен от RTR и ASD Motorsports.

RTR е компания на американският дрифтър Вон Гитин младши, който също е състезател на Monster Energy и се занимава с преработката главно на Mustang. ASD Motorsports се специализирани в производството и поддръжката на състезателни автомобили за NASCAR и F1 от около 30 години, а отскоро за Formula Drift и D1GP.

Идеята е повлияна от класическата визия, но съчетана с модерни технологии. Реализирането на проекта е отнело цели две години. Този "еднорог" може би отбелязва и 50-годишнината на иконата Ford Mustang.

Hoonicorn има конструирано от ASD Motorsports изцяло тръбно шаси, използвано в NASCAR и първоначално пригодено само за задно предаване. Окачването и геометрията също са изцяло проектирани и изработени от ASD. Секвенциалната шестстепенна трансмисия SC90-24/170 и системата 4х4 са дело на Sadev, което я доближава до автомобилите от клас WRC. Издържа близо 1000 нютонметра.

Бруталният двигател, който също се използва в NASCAR, е Roush Yates. 6.7-литровият агрегат, произведен от Ford Racing, развива 845 конски сили. Диша през 8 тромпета и 8 единични дросела дело на Kinsler, които откликват мигновено на натискането на газта. Компютърът, който управлява цялата тази лудост, е MoTec. 

За да има свеж приток на масло при бруталните странични ускорения, моторът е оборудван със сух картер, системата е дело на Barnes. Маслената помпа е външна и е задвижвана от ремък. Маслото се оттича в отделен съд, а картерът е с много по-малък обем като позволява и по-ниско позициониране съответно и по-нисък център на тежестта.

Окачването е от типа "пушрод" с двойни А-рамена, изработени от фрезован алуминий. Тази система се използва при болидите във Формула 1 и някои по-скъпи спортни автомобили като Lamborghini и Pagani. 

Външните панели са изработени от въглеродни нишки, а дизайнът им е дело на RTR. Тези огромни раздути калници побират и огромни гуми Pirelli Super Trofeo с размер 295/30/18, чиято каучукова смес е специално разработена за нуждите на Кен Блок. С тези гуми са обути красивите трикомпонентни джанти марка fifteen52.

Предпазната клетка също е претърпяла модификации. Отвътре шасито е облечено в алуминий и интериорът е типично състезателен, но по-опростен, като впечатление прави огромният лост за хидравличната ръчна спирачка с надпис "Hoonigan". Явно е, че се използва често.

Да промениш толкова тръбно шаси от NASCAR се иска доста фантазия. За разлика от предишните коли на Кен Блок, правени на базата на рали автомобили, тази изисква доста повече усилия и технически познания. Вниманието към изработката на детайлите е впечатляващо.

Ford Fiesta, която използва в последния епизод на "Gymkhana", е и колата, с която се състезава в рали крос шампионатите, но тя е оборудвана с 2-литров турбодвигател. На фона на този 6.7-литров звяр звучи малко детско, а така и изглежда визуално - с оригинала на тази кола сме свикнали да виждаме жени да отиват на пазар до близкия супермаркет.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини