Преди десетина години комбитата "с повишена проходимост" бяха екзотична порода. Подобни модели произвеждаха само Subaru, Volvo и Audi, а днес ги предлага едва ли не всяка марка. Седанът с увеличен клиренс и всъдеходни атрибути обаче си остава неразработена територия - поне до следващата седмица, когато отваря врати автосалонът в Детройт.
Новоизлюпената вакантна ниша ще запълни пак Volvo, чието V70 Cross Country от 1997 г. бе едно от първите комбита с двойно предаване и офроуд дизайн. Този път шведската гама от такива модели се разраства със седана S60.
В технически план новият автомобил не се различава от комбито V60 Cross Country. Има същата система за задвижване на четирите колела и увеличен с 65 мм клиренс. В Европа и някои други пазари триобемното Volvo с повишена проходимост ще се предлага и само с предно предаване.
Шведският кросоувър-седан ще се оборудва с три двигателя. Бензиновият 2.0-литров петак с турбокомпресор на върховата модификация T5 AWD развива 250 к.с. На първо време ще се предлага 4-цилиндров дизел от семейството Drive-E със 190 коня, а малко по-късно ще започне и монтирането на петцилиндров D4 с обем 2.4 литра.