Ford сложи точка на дългогодишните слухове за завръщането на GT с неочаквана премиера в Детройт. Новото поколение на американската суперкола със средноразположен двигател мина под радара на папараците, което се случва доста рядко с толкова култови автомобили.
За почитателите на детройтските мускули добрите новини свършват дотук. Следвайки стъпките на Mustang новият Ford GT се прощава с част от цилиндрите и класическият V8 отстъпва място на V6 от семейството EcoBoost. Вярно - с два турбокомпресора и над 600 к.с., но все пак разочароващо за пуританите.
2016-а не е избрана случайно за старта на продажбите. Догодина се навършва половин век от легендарната победа в "24-те часа на Льо Ман" през 1966 г., когато състезателната версия на модела печели призовите три места, буквално прегазвайки Ferrari.
Новият GT е изработен почти изцяло от алуминий и въглеродни нишки, които дават основание на Ford да твърди, че е "една от серийните коли с най-добро съотношение между теглото и мощността". Интерес предизвиква и аеродинамиката на суперкара с активен заден спойлер.
Шестцилиндровият двигател е съчетан със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя, монтирана отпред по схемата трансаксъл за по-равномерно разпределение на теглото между осите. Спирачките са въглеродно-керамични.
Дизайнът на новия GT се придържа към характерните черти на оригинала, но изглежда много по-модерно и агресивно. Прототипът има 20-цолови колела с гуми Michelin Pilot Super Sport Cup 2, разработени специално за модела.
Двете седалки в кокпита са интегрирани директно към пътническата клетка от въглеродни нишки. Педалите и воланът в стил F1 се регулират, а инструменталният панел е изцяло дигитален.
За съжаление от Ford не са намерили за нужно да споделят дори базови динамични характеристики. Първите екземпляри от новия GT ще бъдат доставени на купувачите в края на 2016 г.
Технически характеристики на досегашният Ford GT , вижте ТУК