Създателите на новото Mondeo са проектирали колата така, че да отговаря на всички изисквания на потенциалните купувачи. Още с представянето си в Европа моделът се предлага с три типа каросерии - седан, лифтбек и комби. Освен това дизайнът е динамичен, като това по никакъв начин не се отразява на функционалността на колата. В тези твърдения успяхме да се убедим по време на двудневен тест на новото Mondeo. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Като говорим за новото Mondeo, може да се каже, че думата "ново" е най-точно казано - условна. Моделът се продава в САЩ отдавна под названието Fusion, а забавянето му бе свързано със закриването на завода на марката в Белгия и пренасянето на производството в Испания. Въпреки това двегодишно забавяне обаче европейската версия изглежда модерно и доста различно от предходните модели. Радикалната промяна в дизайна засяга най-вече предната част. Mondeo се отличава със спортен профил, почти като този на четиривратите купета, както и с нисък таван. Скосената странична линия е проектирана да изразява „визуална лекота“, а агресията е подчертана с трапецовидната решетка в стил Aston Martin, изпъкналия спортен преден капак и адаптивните тънки предни светлини. Отзад промените не са толкова радикални. Там Mondeo е разпознаваемо, доста прилича на предшественика си, но въпреки това модернизацията се забелязва веднага. Като цяло може да се каже, че по отношение на визия от Ford са направили сериозна крачка напред.
Интериор
За разлика от авангардната външност в салона е наблегнато на функционалността. Седалките са ергономични, разполагат с отлична странична поддръжка, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, уредите са информативни, но като цяло салонът изглежда скучновато. Въпреки високото ниво на екипировка, бутоните не са стилни, материалите в салона са по-евтини, а от мултимедийната система SYNC2 има още доста какво да се желае. Воланът е удобен, но бутоните по него не са разположени на оптималните за лесна употреба места. Има и още куп дребни забележки, които обаче не са от съществено значение. Въпреки всичко това обаче трябва да отбележим факта, че самата сглобка е на доста високо ниво. Паразитни шумове в купето липсват, а звукоизолацията на салона е една от най-добрите в този клас. Багажното пространство е много голямо, а между версиите седан и лифтбек за предпочитане е втората. Външно разликите са минимални, но практичността, която предлага скосеният хечбек, е много по-голяма от тази на типичния седан. Част от новостите в салона, на които трябва да обърнем внимание, са надуваемите задни колани, мултиконтурните седалки и опционалната акустика от Sony, която включва 11 високоговорителя. Иначе останалата част от оборудването е стандартна за коли от подобен клас - адаптивен круиз контрол, система за автоматично паркиране, разпознаване на пътна маркировка и т.н. С други думи човек може да си комплектова един доста приличен автомобил и ако не е дотам претенциозен към качеството на материалите, ще се чувства напълно комфортно в салона на новото Mondeo.
Двигатели и ходови характеристики
Гамата от мотори за новото Mondeo е доста разнообразна. Бензиновите предложения са 1.5-литровият EcoBoost и двулитровият EcoBoost, както и икономичният еднолитров EcoBoost. От дизелите впечатление прави дизеловият TDCi двигател с работен обем от два литра, който е снабден с двоен последователен турбокомпресор. Скоростните кутии са шестстепенни автоматична и механична, като автоматът работи учудващо добре. Най-удачната комбинация според нас включва въпросния двулитров дизел и автоматична трансмисия, но и 1.5-литровият бензинов EcoBoost с механична скоростна кутия се справя много добре със сравнително тежкото купе. При тази комбинация водачът няма да скучае. Ходът на скоростния лост е отчетлив, малко по-дълъг, а съединителят е информативен и въпреки по-малката мощност на мотора - идеален за по-активна езда. Що се отнася до возия, тук нещата са просто перфектни - инженерите на Ford са постигнали оптимално съотношение между твърдост на окачването и комфорт. Така колата се държи много добре в завои с висока скорост, като в същото време неравностите по пътя почти не се усещат. Спирачките, макар и снабдени само с еднобутални апарати, са добри и предвид динамиката на автомобила си върщшат работата прилично. Като цяло новото Mondeo има неутрално пътно поведение, което за кола с предно предаване може да се разглежда като комплимент.
Пълни технически характеристики и разход на гориво за Ford Mondeo ТУК
Цена