4 Февруари, 2015 11:12 41 513 49

Тест на новия Ford Mondeo

  • ford-
  • mondeo-
  • тест
Тест на новия Ford Mondeo - 1

Създателите на новото Mondeo са проектирали колата така, че да отговаря на всички изисквания на потенциалните купувачи. Още с представянето си в Европа моделът се предлага с три типа каросерии - седан, лифтбек и комби. Освен това дизайнът е динамичен, като това по никакъв начин не се отразява на функционалността на колата. В тези твърдения успяхме да се убедим по време на двудневен тест на новото Mondeo. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Като говорим за новото Mondeo, може да се каже, че думата "ново" е най-точно казано - условна. Моделът се продава в САЩ отдавна под названието Fusion, а забавянето му бе свързано със закриването на завода на марката в Белгия и пренасянето на производството в Испания. Въпреки това двегодишно забавяне обаче европейската версия изглежда модерно и доста различно от предходните модели. Радикалната промяна в дизайна засяга най-вече предната част. Mondeo се отличава със спортен профил, почти като този на четиривратите купета, както и с нисък таван. Скосената странична линия е проектирана да изразява „визуална лекота“, а агресията е подчертана с трапецовидната решетка в стил Aston Martin, изпъкналия спортен преден капак и адаптивните тънки предни светлини. Отзад промените не са толкова радикални. Там Mondeo е разпознаваемо, доста прилича на предшественика си, но въпреки това модернизацията се забелязва веднага. Като цяло може да се каже, че по отношение на визия от Ford са направили сериозна крачка напред.

Интериор

За разлика от авангардната външност в салона е наблегнато на функционалността. Седалките са ергономични, разполагат с отлична странична поддръжка, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, уредите са информативни, но като цяло салонът изглежда скучновато. Въпреки високото ниво на екипировка, бутоните не са стилни, материалите в салона са по-евтини, а от мултимедийната система SYNC2 има още доста какво да се желае. Воланът е удобен, но бутоните по него не са разположени на оптималните за лесна употреба места. Има и още куп дребни забележки, които обаче не са от съществено значение. Въпреки всичко това обаче трябва да отбележим факта, че самата сглобка е на доста високо ниво. Паразитни шумове в купето липсват, а звукоизолацията на салона е една от най-добрите в този клас. Багажното пространство е много голямо, а между версиите седан и лифтбек за предпочитане е втората. Външно разликите са минимални, но практичността, която предлага скосеният хечбек, е много по-голяма от тази на типичния седан. Част от новостите в салона, на които трябва да обърнем внимание, са надуваемите задни колани, мултиконтурните седалки и опционалната акустика от Sony, която включва 11 високоговорителя. Иначе останалата част от оборудването е стандартна за коли от подобен клас - адаптивен круиз контрол, система за автоматично паркиране, разпознаване на пътна маркировка и т.н. С други думи човек може да си комплектова един доста приличен автомобил и ако не е дотам претенциозен към качеството на материалите, ще се чувства напълно комфортно в салона на новото Mondeo.

Двигатели и ходови характеристики

Гамата от мотори за новото Mondeo е доста разнообразна. Бензиновите предложения са 1.5-литровият EcoBoost и двулитровият EcoBoost, както и икономичният еднолитров EcoBoost. От дизелите впечатление прави дизеловият TDCi двигател с работен обем от два литра, който е снабден с двоен последователен турбокомпресор. Скоростните кутии са шестстепенни автоматична и механична, като автоматът работи учудващо добре. Най-удачната комбинация според нас включва въпросния двулитров дизел и автоматична трансмисия, но и 1.5-литровият бензинов EcoBoost с механична скоростна кутия се справя много добре със сравнително тежкото купе. При тази комбинация водачът няма да скучае. Ходът на скоростния лост е отчетлив, малко по-дълъг, а съединителят е информативен и въпреки по-малката мощност на мотора - идеален за по-активна езда. Що се отнася до возия, тук нещата са просто перфектни - инженерите на Ford са постигнали оптимално съотношение между твърдост на окачването и комфорт. Така колата се държи много добре в завои с висока скорост, като в същото време неравностите по пътя почти не се усещат. Спирачките, макар и снабдени само с еднобутални апарати, са добри и предвид динамиката на автомобила си върщшат работата прилично. Като цяло новото Mondeo има неутрално пътно поведение, което за кола с предно предаване може да се разглежда като комплимент.

Пълни технически характеристики и разход на гориво за Ford Mondeo  ТУК

Цена

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    0 0 Отговор
    Харесва ми, ама ако е 2 тона както бяха писали шведите, не я искам.
  • 2 skier

    1 0 Отговор
    Напълно съм съгласен с автора на статията. Колата си има и плюсове, но и минуси. Типичен Форд. Иначе ми харесва, а що се отнася до шведите ето го материала
    http://fakti.bg/avto/125315-novoto-mondeo-e-po-tejko-i-opasno
  • 3 Fordeto

    3 0 Отговор
    Не е лоша, става.
  • 4 Мартин

    8 0 Отговор
    Обективен материал. Браво. За тези пари си е ок колата, а който иска по-хубава да се ориентира към премиум марките.
  • 5 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор
    bas lovy 4e zadnicata nyma da e sashtata
  • 6 Златко Кабагьотлийски

    0 4 Отговор
    mondeo prilicha na star vlak otzad
  • 7 незнайко

    0 8 Отговор
    Нищо красиво няма в предната решетка. Поредната озъбена акула.
  • 8 Niki

    3 2 Отговор
    Това е моделът FORD FUSION в Америка, който излезе още преди 3 години там.Можете да го проверите в google. Иначе решетката му е като на Aston Martin !

    Коментиран от #10

  • 9 bobi

    1 1 Отговор
    STRA6ILI6TE NA PATQ

    Коментиран от #20

  • 10 Михайлов

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Niki":

    Прочети първо статията и тогава се изказвай. Няма нужда да се проверява нищо. То си го пише в материала. Иначе това е нормален средностатистически Форд.
  • 11 реалист

    6 1 Отговор
    Да видим дали ще издържи изпитанието на времето. Ние българите купуваме най вече доказали се автомобили, на по 10-15 години. :)
    Преди това не ми я хвалете.
  • 12 да бе

    1 3 Отговор
    Само на мен ли ми прилича на мазда 6???
  • 13 минаващ

    1 5 Отговор
    Ами и на мене ми прилича отпред на Мазда 6 .Дизайнерите от Форд май са "заимствали" туй онуй от Мазда.
  • 14 Иво

    0 2 Отговор
    и от Лансер
  • 15 ФОРД

    3 2 Отговор
    Купи си ФОРД, за да си ГОРД !!!!
  • 16 умко

    2 3 Отговор
    Каква Мазда ви гони. Мазда са тези които използват Форд технологии защото до 2010-та година Форд притежава 33% от Мазда.
  • 17 MaKaTa

    0 2 Отговор
    Прав е автора. Готино е, но вътре е много постно и скучно.
  • 18 гоуст

    0 1 Отговор
    Наистина интериора на новите фокуси са много по-хубави и с по-добър вид в сравнение с това мондео на снимките
  • 19 До

    2 2 Отговор
    По добре новия Пасат
  • 20 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "bobi":

    Има известна доза стил и агресия, ама с тия мотори 1.0, 1.5, 2.0 едва ли ще е страшен на пътя, бих казал прагматичен евро автомобил ако не беше високото тегло. Може би един FOCUS комби е достатъчен, предвид по-леката конструкция
  • 21 ДБ9

    1 3 Отговор
    Сега го сравнявам с новото Пежо 508 Алюр Автомат 163 к.с. дизел.
    И излиза с 14 000 лв. по-скъпо, като добавя екстрите от ALLURE за 53 000лв. с ДДС на Титаниум: Full LED фарове ; Кожа; Нави; безкл. достъп; и Мондеото стана 67 000 лв. и не ползва ДДС кредит. Данък 600 лв. тц тц а и двете са модел на три години поне 508-цата е фейслифт от 2015г. !
  • 22 Кобрата

    1 7 Отговор
    Хах малко са се поизхвърлили, 47 бона е най-евтиният FORD, а ако решиш да вземеш с по-прилична кубатура цената веднага надхвърля 50 хиляди, което е много за такъв автомобил.

    Коментиран от #23, #39

  • 23 Не е много

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "Кобрата":

    Не е много, всички автомобили за последните 10 год. поскъпнаха с много, а това е автомобил от среден клас все пак, не е гоуф :)
  • 24 гост

    3 2 Отговор
    много добра кола
  • 25 Радев

    0 2 Отговор
    Преждевременно остарял автомобил. В САЩ модела вече има фейслифт. Пластмасата вътре изглежда евтина, като цяло кокпита има вид като на кола отпреди 7-8 години. Вярно, цените са по-ниски от тези на конкурентния Пасат, но и качеството е несравнимо. Не съм особен оптимист за пазарния успех на "новото" Мондео.

    Коментиран от #49

  • 26 човек

    0 1 Отговор
    Тези огромни грозни решетки тръгнаха от пежо и ауди-трябва да си пълен идиот като дизайнер,за да ги одобриш!?
  • 27 pezevent

    0 4 Отговор
    zashto e sazdaden ford ???? za da ima po skapana kola ot opel

    Коментиран от #30

  • 28 Експ

    0 2 Отговор
    Това, че притежават проценти не ги прави технологично водещ в този "съюз". Почти всички бензинови двигатели идваха като разработка от "Мазда". Прославутото задно окачване също. Автоматичните скорости ....
    Колата е абсолютно същага като предишната с променена физиономия. Морално остаряла, още преди да се появи. А раздялата с "Мазда" вече личи по много неща, най-вече лоши.
  • 29

    2 1 Отговор
    Евала, Ганчо много си умен
  • 30

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "pezevent":

    Браво, Ганчо

    Коментиран от #34

  • 31 booom

    0 0 Отговор
    Копирали са Тесла ! ... (y)
  • 32 bad

    0 1 Отговор
    малко от решетките на Ягуар и Астон Мартин... и леко от долната част на бронята на Ауди.... фарове (киа, мазда, и тн...)
    Накрая май всички коли че са еднакви .....
    само не разбрах защо тази кола не е с багажник на хеч бек???
    сигурно за да произвеждат комбита????

    така или иначе все пак е нова кола!!!

    Коментиран от #35, #36

  • 33 abv

    0 0 Отговор
    По отношение на разхода нещата са доста добри защото тоа е доста тежко купе ,но аз лично бих предпочел фокуса
  • 34 Коко Добрев

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от " ":

    Типичен Ганчо е този пезевент
  • 35 Крис

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "bad":

    прочети по-добре материала. Ето ти го "сдъвкан".
    Извадка от първия абзац. "моделът се предлага с три типа каросерии - седан, лифтбек и комби."
  • 36 Иво

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "bad":

    И аз да добавя нещо, които го пишe малко по-долу - лифтбек е на практика скосен хечбек
  • 37 Станислав

    1 0 Отговор
    Решетката не е от Астон, от Мустанг си е...
  • 38 poli

    0 2 Отговор
    otpred Pejo, otzad Renoq po sedata L..no! novia ford l..no :)))
  • 39 Maurice

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Кобрата":

    Абе за 47 бона плучаваш 160к.с. Ти някога качвала ли си се на толкова мощна кола? Освен това базовият модел има бордови компютър, в пъти по-умен от теб! Лесно ти е на теб, но на нас определено не ни е лесно да ти четем коментарите. И да, 47 бона изглеждат много на фона на твоето Деу Матиз за 850 лева.

    Коментиран от #44

  • 40 Batko

    5 0 Отговор
    Аман от ...... които освен гоуф 3-ка или bmw-36ца не са се качвали на друго да коментират коли които дори не са виждали на живо.Аман от разбирачи, аман от специалисти
  • 41 Plovdiv

    0 1 Отговор
    При определено сдържаната визия на Форд, тази озъбена решетка отпред изглежда направо стъписващо. И далеч не печели сърцето на непредубедения кандидат-купувач...
  • 42 Кадилак Елдорадо

    0 3 Отговор
    Съвсем прилична цена, като външен вид - много грозно, като качество - не зная.
  • 43 mediator37

    1 0 Отговор
    Не знам вече не се ли прекалява с тези "икономични" двигатели?
    С 1,0 анаболно двигателче да теглиш тон и половина кютук, нито кютука нито двигателчето имат полза. А не е и вярно, че двигателечето я върши тази работа, защото 15 турбини и помощни устройства покрай него се въртят като луди и му "помагат" дано изкара поне 4-5 години живот.
    И голямата икономия от гориво... като ти издъхне турбина, колектор и т.н., ела та виж икономията как ти излиза през г.за.

    Коментиран от #48

  • 44 Кобрата

    1 5 Отговор

    До коментар #39 от "Maurice":

    Хахаах карал съм далеч по-мощни автомобили. Например BMW M3 Acrapovic 420 к.с базова версия, Mercedes S class 2010, Audi A6 с тунинг в Madness Motorsport и др. Сега мисля да наема BMW М4 за няколко дни да се поизкефя. Какво ще ми хвалиш този изпърдян Ford със 160к.с...И запомни едно- Циганин и Ford зимата не палят
    А относно коментарите ми- ДАНЪК ОБЩЕСТВЕНО МНЕНИЕ НЕ ПЛАЩАМ.
  • 45 poli

    1 3 Отговор
    Браво Кобра! И запомнете едно:Коза и Форд не боледуват, те умират Внезапно!

    Коментиран от #46

  • 46 Кобрата

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "poli":

    Много як лаф!
  • 47 ВАГ

    1 2 Отговор
    Фен съм на ФВ,но мондеото ми хареса,предницата е добра много прилича на Ягуар ХЕ.Но за двигателите препоръчвам ФВ особенно същия клас Пассат-а ,на Пассата са по-мощни особенно дизела 2.0тдси 180 при Пассата 2.0ТДИ 150,190,240-(500нм включително със 4мошън и 7-степенна)
  • 48 ВАГ

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "mediator37":

    Много правилно ! Новите са така 0.9 3цилиндрови с турбини и цялата работа прави турбините и се натоварват ,когато се развали ...... :Д .По-добре е от 2,5 да изкарат 130-160к.с отколкото 1.2 150-170к.с
  • 49 Мжж

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Радев":

    В САЩ е препълнено с фордове и японки, европейските коли се виждат по рядко и от бизон!