Създателите на новото Mondeo са проектирали колата така, че да отговаря на всички изисквания на потенциалните купувачи. Още с представянето си в Европа моделът се предлага с три типа каросерии - седан, лифтбек и комби. Освен това дизайнът е динамичен, като това по никакъв начин не се отразява на функционалността на колата. В тези твърдения успяхме да се убедим по време на двудневен тест на новото Mondeo. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Като говорим за новото Mondeo, може да се каже, че думата "ново" е най-точно казано - условна. Моделът се продава в САЩ отдавна под названието Fusion, а забавянето му бе свързано със закриването на завода на марката в Белгия и пренасянето на производството в Испания. Въпреки това двегодишно забавяне обаче европейската версия изглежда модерно и доста различно от предходните модели. Радикалната промяна в дизайна засяга най-вече предната част. Mondeo се отличава със спортен профил, почти като този на четиривратите купета, както и с нисък таван. Скосената странична линия е проектирана да изразява „визуална лекота“, а агресията е подчертана с трапецовидната решетка в стил Aston Martin, изпъкналия спортен преден капак и адаптивните тънки предни светлини. Отзад промените не са толкова радикални. Там Mondeo е разпознаваемо, доста прилича на предшественика си, но въпреки това модернизацията се забелязва веднага. Като цяло може да се каже, че по отношение на визия от Ford са направили сериозна крачка напред.
Интериор
За разлика от авангардната външност в салона е наблегнато на функционалността. Седалките са ергономични, разполагат с отлична странична поддръжка, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, уредите са информативни, но като цяло салонът изглежда скучновато. Въпреки високото ниво на екипировка, бутоните не са стилни, материалите в салона са по-евтини, а от мултимедийната система SYNC2 има още доста какво да се желае. Воланът е удобен, но бутоните по него не са разположени на оптималните за лесна употреба места. Има и още куп дребни забележки, които обаче не са от съществено значение. Въпреки всичко това обаче трябва да отбележим факта, че самата сглобка е на доста високо ниво. Паразитни шумове в купето липсват, а звукоизолацията на салона е една от най-добрите в този клас. Багажното пространство е много голямо, а между версиите седан и лифтбек за предпочитане е втората. Външно разликите са минимални, но практичността, която предлага скосеният хечбек, е много по-голяма от тази на типичния седан. Част от новостите в салона, на които трябва да обърнем внимание, са надуваемите задни колани, мултиконтурните седалки и опционалната акустика от Sony, която включва 11 високоговорителя. Иначе останалата част от оборудването е стандартна за коли от подобен клас - адаптивен круиз контрол, система за автоматично паркиране, разпознаване на пътна маркировка и т.н. С други думи човек може да си комплектова един доста приличен автомобил и ако не е дотам претенциозен към качеството на материалите, ще се чувства напълно комфортно в салона на новото Mondeo.
Двигатели и ходови характеристики
Гамата от мотори за новото Mondeo е доста разнообразна. Бензиновите предложения са 1.5-литровият EcoBoost и двулитровият EcoBoost, както и икономичният еднолитров EcoBoost. От дизелите впечатление прави дизеловият TDCi двигател с работен обем от два литра, който е снабден с двоен последователен турбокомпресор. Скоростните кутии са шестстепенни автоматична и механична, като автоматът работи учудващо добре. Най-удачната комбинация според нас включва въпросния двулитров дизел и автоматична трансмисия, но и 1.5-литровият бензинов EcoBoost с механична скоростна кутия се справя много добре със сравнително тежкото купе. При тази комбинация водачът няма да скучае. Ходът на скоростния лост е отчетлив, малко по-дълъг, а съединителят е информативен и въпреки по-малката мощност на мотора - идеален за по-активна езда. Що се отнася до возия, тук нещата са просто перфектни - инженерите на Ford са постигнали оптимално съотношение между твърдост на окачването и комфорт. Така колата се държи много добре в завои с висока скорост, като в същото време неравностите по пътя почти не се усещат. Спирачките, макар и снабдени само с еднобутални апарати, са добри и предвид динамиката на автомобила си върщшат работата прилично. Като цяло новото Mondeo има неутрално пътно поведение, което за кола с предно предаване може да се разглежда като комплимент.
Пълни технически характеристики и разход на гориво за Ford Mondeo ТУК
Цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
11:24 04.02.2015
2 skier
http://fakti.bg/avto/125315-novoto-mondeo-e-po-tejko-i-opasno
11:37 04.02.2015
3 Fordeto
11:37 04.02.2015
4 Мартин
11:40 04.02.2015
5 БУМЕР КАМОР
11:42 04.02.2015
6 Златко Кабагьотлийски
11:44 04.02.2015
7 незнайко
11:46 04.02.2015
8 Niki
Коментиран от #10
12:07 04.02.2015
9 bobi
Коментиран от #20
12:07 04.02.2015
10 Михайлов
До коментар #8 от "Niki":
Прочети първо статията и тогава се изказвай. Няма нужда да се проверява нищо. То си го пише в материала. Иначе това е нормален средностатистически Форд.12:15 04.02.2015
11 реалист
Преди това не ми я хвалете.
12:19 04.02.2015
12 да бе
12:49 04.02.2015
13 минаващ
12:59 04.02.2015
14 Иво
13:09 04.02.2015
15 ФОРД
13:13 04.02.2015
16 умко
13:16 04.02.2015
17 MaKaTa
13:55 04.02.2015
18 гоуст
14:23 04.02.2015
19 До
14:44 04.02.2015
20 Shmeker
До коментар #9 от "bobi":
Има известна доза стил и агресия, ама с тия мотори 1.0, 1.5, 2.0 едва ли ще е страшен на пътя, бих казал прагматичен евро автомобил ако не беше високото тегло. Може би един FOCUS комби е достатъчен, предвид по-леката конструкция15:24 04.02.2015
21 ДБ9
И излиза с 14 000 лв. по-скъпо, като добавя екстрите от ALLURE за 53 000лв. с ДДС на Титаниум: Full LED фарове ; Кожа; Нави; безкл. достъп; и Мондеото стана 67 000 лв. и не ползва ДДС кредит. Данък 600 лв. тц тц а и двете са модел на три години поне 508-цата е фейслифт от 2015г. !
15:32 04.02.2015
22 Кобрата
Коментиран от #23, #39
15:46 04.02.2015
23 Не е много
До коментар #22 от "Кобрата":
Не е много, всички автомобили за последните 10 год. поскъпнаха с много, а това е автомобил от среден клас все пак, не е гоуф :)16:14 04.02.2015
24 гост
16:22 04.02.2015
25 Радев
Коментиран от #49
16:51 04.02.2015
26 човек
17:23 04.02.2015
27 pezevent
Коментиран от #30
17:39 04.02.2015
28 Експ
Колата е абсолютно същага като предишната с променена физиономия. Морално остаряла, още преди да се появи. А раздялата с "Мазда" вече личи по много неща, най-вече лоши.
17:44 04.02.2015
29
18:30 04.02.2015
30
До коментар #27 от "pezevent":
Браво, ГанчоКоментиран от #34
18:34 04.02.2015
31 booom
18:49 04.02.2015
32 bad
Накрая май всички коли че са еднакви .....
само не разбрах защо тази кола не е с багажник на хеч бек???
сигурно за да произвеждат комбита????
така или иначе все пак е нова кола!!!
Коментиран от #35, #36
18:52 04.02.2015
33 abv
19:25 04.02.2015
34 Коко Добрев
До коментар #30 от " ":
Типичен Ганчо е този пезевент19:42 04.02.2015
35 Крис
До коментар #32 от "bad":
прочети по-добре материала. Ето ти го "сдъвкан".Извадка от първия абзац. "моделът се предлага с три типа каросерии - седан, лифтбек и комби."
19:46 04.02.2015
36 Иво
До коментар #32 от "bad":
И аз да добавя нещо, които го пишe малко по-долу - лифтбек е на практика скосен хечбек19:49 04.02.2015
37 Станислав
19:53 04.02.2015
38 poli
21:48 04.02.2015
39 Maurice
До коментар #22 от "Кобрата":
Абе за 47 бона плучаваш 160к.с. Ти някога качвала ли си се на толкова мощна кола? Освен това базовият модел има бордови компютър, в пъти по-умен от теб! Лесно ти е на теб, но на нас определено не ни е лесно да ти четем коментарите. И да, 47 бона изглеждат много на фона на твоето Деу Матиз за 850 лева.Коментиран от #44
22:26 04.02.2015
40 Batko
22:40 04.02.2015
41 Plovdiv
23:32 04.02.2015
42 Кадилак Елдорадо
00:53 05.02.2015
43 mediator37
С 1,0 анаболно двигателче да теглиш тон и половина кютук, нито кютука нито двигателчето имат полза. А не е и вярно, че двигателечето я върши тази работа, защото 15 турбини и помощни устройства покрай него се въртят като луди и му "помагат" дано изкара поне 4-5 години живот.
И голямата икономия от гориво... като ти издъхне турбина, колектор и т.н., ела та виж икономията как ти излиза през г.за.
Коментиран от #48
10:38 05.02.2015
44 Кобрата
До коментар #39 от "Maurice":
Хахаах карал съм далеч по-мощни автомобили. Например BMW M3 Acrapovic 420 к.с базова версия, Mercedes S class 2010, Audi A6 с тунинг в Madness Motorsport и др. Сега мисля да наема BMW М4 за няколко дни да се поизкефя. Какво ще ми хвалиш този изпърдян Ford със 160к.с...И запомни едно- Циганин и Ford зимата не палятА относно коментарите ми- ДАНЪК ОБЩЕСТВЕНО МНЕНИЕ НЕ ПЛАЩАМ.
15:30 05.02.2015
45 poli
Коментиран от #46
17:53 05.02.2015
46 Кобрата
До коментар #45 от "poli":
Много як лаф!22:06 05.02.2015
47 ВАГ
23:30 06.02.2015
48 ВАГ
До коментар #43 от "mediator37":
Много правилно ! Новите са така 0.9 3цилиндрови с турбини и цялата работа прави турбините и се натоварват ,когато се развали ...... :Д .По-добре е от 2,5 да изкарат 130-160к.с отколкото 1.2 150-170к.с23:36 06.02.2015
49 Мжж
До коментар #25 от "Радев":
В САЩ е препълнено с фордове и японки, европейските коли се виждат по рядко и от бизон!13:59 28.02.2019