Отидете към основна версия

21 Май, 2015 10:58, обновена 21 Май, 2015 10:58 44 449 63

Първи тест на новото Audi Q7

  • тест-
  • audi-
  • q7
Вербие, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието
 

Цели десет години след появата на първото Audi Q7 немците от Инголщад представиха новата генерация на модела. Това се случи за първи път в началото на годината в Детройт. През март се състоя и европейската статична премиера на модела в Женева, а два месеца по-късно Audi проведе първите тестове на изцяло новото Q7. За място на събитието немците избраха един от най-известните швейцарски планински курорти Вербие. Наш екип беше на мястото на събитието и не пропусна възможността да се запознае отблизо с втората генерация на един от най-луксозните немски кросоувъри. Ето и първоначалните ни впечатления.

Визуално измененията не са малко, но като цяло моделът е наследил доста от чертите на предшественика си, разпознаваем е, но наред с това е значително по-модерен. Като цяло екстериорът е станал по-стилен, луксозен и същевременно изчистен. Съвременният фирмен стил на марката е налице, а дали цялостната екстериорна визия ще допадне на потенциалните клиенти, ще покаже времето. Много бързо обаче разбрахме, че това, което действително радикално променя модела, е скрито под обвивката му. Налична е и седемместна версия, но най-осезаемата разлика спрямо предшественика е снижената маса на голямото SUV. Новото Q7 е по-леко от досегашното с цели 325 килограма. Въпреки това колата все още гравитира около двата тона.

Уникалната "диета", на която е подложено новото Q7, се усеща добре още след първите изминати километри. Намаленото тегло определено влияе на динамиката и управляемостта на автомобила. Изпробвахме го и с трите налични двигателя - дизеловите 3.0 TDI, които са идентични, но с две мощностни версии (218 и 272 к.с.) и с 3.0 TFSI - бензинов агрегат с 333 коня. С изключение на по-маломощния дизел, останалите два агрегата ускоряват огромното SUV до 100 км/ч за безпрецедентните 6.3 и 6.1 секунди, съответно за дизела и за бензина. Скоростната кутия е с осем предавки и е производство на ZF, а превключването на предавките е с два режима - спортен и нормален. Различни настройки има и окачването, като освен основните е наличен и индивидуален режим, който всеки водач може сам да настрои според предпочитанията си.

Един от минусите на бензиновия 3.0 TFSI агрегат обаче е, че харчи повечко. По заводски данни комбинираният му разход е 9.7 литра на 100 км, но нашият борд компютър отчете над 12 литра на 100 км. Както вече споменахме, трилитровият дизел с 218 конски сили е, така да се каже, за по-умерени водачи, но останалите два могат да ви спрат дъха. Оптималният според нас вариант е мощният дизелов агрегат, който освен доста динамичен е и свръхикономичен. Това, което отчете борд компютърът на тествания от нас автомобил по отношение на разход на гориво, е впечатляващо - 6.5 литра на 100 километра пробег. При това става дума за двутонно SUV с мощност 272 коня.

Що се отнася до возията, трябва да кажем, че и тук немците са се справили доста добре. Колата е изградена на новата MLB платформа, на която ще се правят бъдещи модели на Bentley и Lamborghini. Окачването е независимо - двулостово отпред и многолостово в задната част, а общият център на тежестта е снижен. В контекста на всичко това, както и предвид наличието на множество електронни помощници, трябва да кажем, че крен в завоите почти не се усеща, а същевременно с това возията е комфортна. Основна роля за отличното пътно поведение на автомобила играе и една интересна иновация. Като опция може да бъде поръчана система, при която завиват и задните колела. Така при управление дългото над пет метра SUV се усеща като малък кросоувър.

Още нещо, с което новото Q7 се отличава от конкуренцията, е изцяло цифровизираните прибори. Новият дисплей с размер 12 инча е разположен пред погледа на водача. Екранът има два основни режима на работа. Първият е класически и изобразява скоростомер, оборотомер и информация от борд компютъра. Вторият алтернативен вариант обаче е по-интересен. Благодарение на него пред погледа на водача може да се изобразява и навигационната система. В този случай скоростомерът и оборотомерът са в двата долни ъгъла на картината и са с намалени размери. Между предните седалки пък е монтиран джойстик с тъчпад повърхност, от който може да се управлява информационно-развлекателната система. С негова помощ и с бутоните от волана на практика могат да се командват всички функции на мултимедийната система. Салонът като цяло е по-просторен, седалките са по-ергономични, а багажното пространство е огромно.

Не са за пренебрегване и множеството електронни помощници като се започне от адаптивния круиз контрол, разпознаването на пешеходци на пътя и автоматичното привеждане на автомобила в покой и се стигне до помощни системи за маневриране на заден ход с каравана. Навигационната система работи с Google Maps, изключително точна е, а визуализирането ѝ на своеобразния таблет, изкачащ над арматурното табло, прилича на камера, която снима пътя високо над вас. Изображението е изключително реално и доста по-различно от това на повечето анимирани навигационни системи.

В заключение ще кажем, че с новото Q7 от Audi са направили голяма крачка напред. Луксозното SUV е комфортно, съхранило е спортните гени на марката, по-икономично е (отнася се за дизеловите версии) и вече разполага със стилен и свръхтехнологичен интериор. Фирмената 4x4 система едва ли се нуждае от коментар. Quattro-то държи колата отлично на асфалт. Не успяхме да я изпробваме извън пътя, но въпреки това сме убедени, че и там ще се справи подобаващо. Единствено можем да съжаляваме, че външният вид не е толкова радикално променен. Базовата цена на всичко това се върти около 60 000 евро, но според различното оборудване, може да нарасне значително.

Вижте пълните ТТ данни на модела ТУК

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини