Цели десет години след появата на първото Audi Q7 немците от Инголщад представиха новата генерация на модела. Това се случи за първи път в началото на годината в Детройт. През март се състоя и европейската статична премиера на модела в Женева, а два месеца по-късно Audi проведе първите тестове на изцяло новото Q7. За място на събитието немците избраха един от най-известните швейцарски планински курорти Вербие. Наш екип беше на мястото на събитието и не пропусна възможността да се запознае отблизо с втората генерация на един от най-луксозните немски кросоувъри. Ето и първоначалните ни впечатления.
Визуално измененията не са малко, но като цяло моделът е наследил доста от чертите на предшественика си, разпознаваем е, но наред с това е значително по-модерен. Като цяло екстериорът е станал по-стилен, луксозен и същевременно изчистен. Съвременният фирмен стил на марката е налице, а дали цялостната екстериорна визия ще допадне на потенциалните клиенти, ще покаже времето. Много бързо обаче разбрахме, че това, което действително радикално променя модела, е скрито под обвивката му. Налична е и седемместна версия, но най-осезаемата разлика спрямо предшественика е снижената маса на голямото SUV. Новото Q7 е по-леко от досегашното с цели 325 килограма. Въпреки това колата все още гравитира около двата тона.
Уникалната "диета", на която е подложено новото Q7, се усеща добре още след първите изминати километри. Намаленото тегло определено влияе на динамиката и управляемостта на автомобила. Изпробвахме го и с трите налични двигателя - дизеловите 3.0 TDI, които са идентични, но с две мощностни версии (218 и 272 к.с.) и с 3.0 TFSI - бензинов агрегат с 333 коня. С изключение на по-маломощния дизел, останалите два агрегата ускоряват огромното SUV до 100 км/ч за безпрецедентните 6.3 и 6.1 секунди, съответно за дизела и за бензина. Скоростната кутия е с осем предавки и е производство на ZF, а превключването на предавките е с два режима - спортен и нормален. Различни настройки има и окачването, като освен основните е наличен и индивидуален режим, който всеки водач може сам да настрои според предпочитанията си.
Един от минусите на бензиновия 3.0 TFSI агрегат обаче е, че харчи повечко. По заводски данни комбинираният му разход е 9.7 литра на 100 км, но нашият борд компютър отчете над 12 литра на 100 км. Както вече споменахме, трилитровият дизел с 218 конски сили е, така да се каже, за по-умерени водачи, но останалите два могат да ви спрат дъха. Оптималният според нас вариант е мощният дизелов агрегат, който освен доста динамичен е и свръхикономичен. Това, което отчете борд компютърът на тествания от нас автомобил по отношение на разход на гориво, е впечатляващо - 6.5 литра на 100 километра пробег. При това става дума за двутонно SUV с мощност 272 коня.
Що се отнася до возията, трябва да кажем, че и тук немците са се справили доста добре. Колата е изградена на новата MLB платформа, на която ще се правят бъдещи модели на Bentley и Lamborghini. Окачването е независимо - двулостово отпред и многолостово в задната част, а общият център на тежестта е снижен. В контекста на всичко това, както и предвид наличието на множество електронни помощници, трябва да кажем, че крен в завоите почти не се усеща, а същевременно с това возията е комфортна. Основна роля за отличното пътно поведение на автомобила играе и една интересна иновация. Като опция може да бъде поръчана система, при която завиват и задните колела. Така при управление дългото над пет метра SUV се усеща като малък кросоувър.
Още нещо, с което новото Q7 се отличава от конкуренцията, е изцяло цифровизираните прибори. Новият дисплей с размер 12 инча е разположен пред погледа на водача. Екранът има два основни режима на работа. Първият е класически и изобразява скоростомер, оборотомер и информация от борд компютъра. Вторият алтернативен вариант обаче е по-интересен. Благодарение на него пред погледа на водача може да се изобразява и навигационната система. В този случай скоростомерът и оборотомерът са в двата долни ъгъла на картината и са с намалени размери. Между предните седалки пък е монтиран джойстик с тъчпад повърхност, от който може да се управлява информационно-развлекателната система. С негова помощ и с бутоните от волана на практика могат да се командват всички функции на мултимедийната система. Салонът като цяло е по-просторен, седалките са по-ергономични, а багажното пространство е огромно.
Не са за пренебрегване и множеството електронни помощници като се започне от адаптивния круиз контрол, разпознаването на пешеходци на пътя и автоматичното привеждане на автомобила в покой и се стигне до помощни системи за маневриране на заден ход с каравана. Навигационната система работи с Google Maps, изключително точна е, а визуализирането ѝ на своеобразния таблет, изкачащ над арматурното табло, прилича на камера, която снима пътя високо над вас. Изображението е изключително реално и доста по-различно от това на повечето анимирани навигационни системи.
В заключение ще кажем, че с новото Q7 от Audi са направили голяма крачка напред. Луксозното SUV е комфортно, съхранило е спортните гени на марката, по-икономично е (отнася се за дизеловите версии) и вече разполага със стилен и свръхтехнологичен интериор. Фирмената 4x4 система едва ли се нуждае от коментар. Quattro-то държи колата отлично на асфалт. Не успяхме да я изпробваме извън пътя, но въпреки това сме убедени, че и там ще се справи подобаващо. Единствено можем да съжаляваме, че външният вид не е толкова радикално променен. Базовата цена на всичко това се върти около 60 000 евро, но според различното оборудване, може да нарасне значително.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кобрата
Коментиран от #50
10:19 20.05.2015
2 Стоян Стоянов
10:31 20.05.2015
3 Skier
10:35 20.05.2015
4 гост 1
10:39 20.05.2015
5 Whatever
Коментиран от #7
10:43 20.05.2015
6 Кофти
10:45 20.05.2015
7 Мда
До коментар #5 от "Whatever":
Това не е комби а по народномо джип. И да прав си! Много ми е грозновато от вън. А вътрешния интериор, не е претърпял кой знае какви драстични промени. С лупа трябва да се търсят новостите, както при Мерцедес и Бмв, така и Ауди имат политиката, да правят еднакви коли, с еднакъв ин- и екстериор, и да се продават 2-но по скъпо от предишните си модели.10:47 20.05.2015
8 PIRANHA
10:52 20.05.2015
9 VAG
10:58 20.05.2015
10 11111
Коментиран от #15
11:03 20.05.2015
11 Гост
11:10 20.05.2015
12 Shmeker
11:17 20.05.2015
13 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ
Не съм съгласен с едни цитати от статията:
За отличното пътно поведение на автомобила основна роля играе и една интересна иновация. Става дума за това, че като опция може да бъде поръчана система, при която завиват и задните колела.
Завиващите задни колела са въведени много по рано при Хонда Прелюд, а никой не споменава труда на великия маестро Суичиро Хонда, който много преди това алди въвежда пръв тази иновация.
11:31 20.05.2015
14 Гост
Коментиран от #22, #41
11:33 20.05.2015
15 PIRANHA
До коментар #10 от "11111":
Пич, защо опитваш да защитиш нещо което не заслужава защита, а по-скоро критика, за да могат тия от Ауди да се чалнат в главите и да поправят грешката си?11:37 20.05.2015
16 гарош
11:42 20.05.2015
17 Данчо
12:02 20.05.2015
18 Denon
12:04 20.05.2015
19 дедо Либен
12:30 20.05.2015
20 Иво
Лично мнение....
14:00 20.05.2015
21 Пурко
14:16 20.05.2015
22 Хъша
До коментар #14 от "Гост":
Не ми казвай кво да правя ве.14:26 20.05.2015
23 Красо Зелето
15:16 20.05.2015
24 Gost
15:37 20.05.2015
25 Audi fen
15:38 20.05.2015
26 steve
15:53 20.05.2015
27 европеец
16:00 20.05.2015
28 новото старо
16:13 20.05.2015
29 гроздобер
Коментиран от #30
16:26 20.05.2015
30 Караиванов
До коментар #29 от "гроздобер":
Аман от лаици като теб. Статията е обективна, а колата е уникална. Само дето ти никога няма да караш такава.16:31 20.05.2015
31 Vasik Atanasova
Коментиран от #47
16:36 20.05.2015
32 гроздобер
16:40 20.05.2015
33 mediatror37
16:44 20.05.2015
34 Читател
Коментиран от #36
16:59 20.05.2015
35 Нема Бира
17:06 20.05.2015
36 Spewn1
До коментар #34 от "Читател":
Мен ме кефи как я оплюват, а още не са я видели на живо.17:24 20.05.2015
37 японски фен
18:02 20.05.2015
38 dhcp
18:08 20.05.2015
39 гост 1
18:19 20.05.2015
40 ЦСКА
умните ще ми разберът хумора :)
18:58 20.05.2015
41 Кобрата
До коментар #14 от "Гост":
Хах баткомобил на 10-15 години то вече се води чичкомобил. Обикновено младите батки предпочитат по-нови машинки като Q седмака, за да избиват комплекси. А на някой по-възрастен чичко и по-стар автомобил си му върши работа. И при тях има изключения, които въпреки, че са възрастни карат последен модел баткомобили, но както се казва - Душата не остарява20:06 20.05.2015
42 кеко кекав
-
Тея бачкат за хората с кеш - така че, имаш ли кеш може да си караш каквото си искаш и такива да ти вършат работата. Може да ги биеш, псуваш, стреляш и всичко каквото се сетиш, понеже ти може да си слаб, стар болен... но държиш ли кеша - държиш властта.
Научете се да се възхищавате на правилните хора :)...
Коментиран от #45
20:21 20.05.2015
43 Георги Алексиев
21:41 20.05.2015
44 разбирач
Коментиран от #56
21:55 20.05.2015
45 Кобрата
До коментар #42 от "кеко кекав":
Ако в момента имаш пари и недай си боже се разболееш ще осъзнаеш, че нямаш ли здраве или пък си станал на 70-80 години, парите ще са последното нещо, което ще те вълнува. Защото с парите можеш да си купиш много неща, но има и неща като здраве, младост и любов, които не можеш да купиш с пари. Ами като изгубиш близък човек с пари ще го върнеш ли?Не... Така че не им се радвай толкова нито на парите нито на луксозните коли, а се радвай, че си здрав и имаш семейство. Тенекии се купуват, но здраве и живот НЕ.Коментиран от #46
21:59 20.05.2015
46 dhcp
До коментар #45 от "Кобрата":
Много правилно! Боли ма че карам 15 годишна бангия. Купил съм си я, налял съм и сумати пари, радва ме! Най-важна е радостта и здравето. Радвайте се на това което имате, на започващия ден... може да няма утре :)Коментиран от #54
22:16 20.05.2015
47 ВИП АМГ
До коментар #31 от "Vasik Atanasova":
ti vse edno si akcioner v aldi haha izlkagash se vasik vasik haha22:48 20.05.2015
48 Веселин
Говорих за bmw i8 , че е грозна кола, но преди няколко дни я видях в София и определено е красавица. Има нещо странно в дизайна на новото q7, но съм сигурен, че като я видя ...
... всичко ще остане в миналото. Браво на Ауди, разбират си от работата !
00:18 21.05.2015
49 Трифонов
07:15 21.05.2015
50 Shmeker
До коментар #1 от "Кобрата":
С тая брозна предница от газка предвиждам скорошен фейслифт.. до 2-3 години08:34 21.05.2015
51 бг
Коментиран от #59
09:41 21.05.2015
52 ярослав станчев
Може и да е грозно ама поне еърбега му не си осакатява или убива шофьора,като в японските коли.
Коментиран от #58
11:35 21.05.2015
53 Монго
12:05 21.05.2015
54 Кобрата
До коментар #46 от "dhcp ":
Абе човек к'во ти дреме, че е на 15 години? Нали те вози, това е по-важното. Като вземат някои да се заяждат, че едва ли не като караш стара кола и нямаш място на пътя. Независимо кой какво кара, правилата са за всички. Да сме живи и здрави пък ламарини се купуват12:50 21.05.2015
55 киро вампиро
16:34 21.05.2015
56 гост 1
До коментар #44 от "разбирач":
Това твоето е чиста доза.... ''ЗАВИСТ'' ама, като по учебник..., не си ли прочете написаното за да видиш на какво лъха преди да го публикуваш.....излагаш се...!!! ...и какво толкова смешно виждаш в това което си писал та се късаш от смях.... ? Всичко това което не разбираш и ти е просташки весело .... си е напълно естествено и нормално нарича се еволюция, прогрес, напредък, развитие..и т.н. Ако, не знаеш ще ти кажа и още нещо та де те разсмея още...историята продължава и оооще далееече в миналото.... а пра-дядо му е карал каруца с кон ...а, пра пра пра дядо му е имал магаре с каруца ...а пък, пра пра пра пра дядо му пък... само магаре ...пффф колко смешно...!? А азнезнам...да плача или да се смея че, имам толкова весели сънародници като тебе ?17:25 21.05.2015
57 васко опела
-продадох го в Русия
19:45 21.05.2015
58 Shmeker
До коментар #52 от "ярослав станчев":
Онези японски еърбегове се вграждаха и при Ауди....22:32 21.05.2015
59 Shmeker
До коментар #51 от "бг":
При Ауди шефът на дизайна е италианец. Още от миналия Q722:33 21.05.2015
60 копие
Коментиран от #61
08:33 24.05.2015
61 гост 1
До коментар #60 от "копие":
За какво настигане става въпрос.... та те ( Ауди ) са пред Мерцедес от доста време вече .... а, със БМВ си разменят най-редовно 1-вото място и дори миналата седмица имаше статия Ауди изпреварили БМВ по продажби от началото на годината, до сега !Коментиран от #62
17:17 25.05.2015
62 PIRANHA
До коментар #61 от "гост 1":
Нещо не си прочел внимателно статията!13:30 26.05.2015
63 АСтаменов
17:59 29.05.2015