Намаляването на работния обем на двигателите се превърна в устойчива тенденция през последните години, но суперкола с 2.5-литров мотор звучи малко несериозно. Именно това обаче може да се случи на Lamborghini Huracan и инголщадския му брат R8 за китайския пазар, намеква техническият директор на Audi Улрих Хакенберг пред Car and Driver.
В момента и двата модела се оборудват с 5.2-литров V10 с мощност 610 к.с. в Lambo-то и 540 в R8, но заради огромните данъци, с които се облагат автомобили с толкова големи двигатели в Китай, броят на цилиндрите вероятно ще намалее наполовина. Там държава изисква от всеки собственик на нов автомобил с двигател под 4.0 литра данък от 9% от стойността му, докато над тази граница налогът буквално излита на 40% от цената.
За да елиминират тази пречка, в Audi обмисляли дали да не започнат да предлагат Huracan и R8 с 2.5-литровия си петак във версията с два компресора и мощност 600 к.с., демонстриран с прототипа Audi TT Clubsport Turbo на фестивала във Вьортерзее. Агрегатът е снабден както с традиционно турбо, така и с електрически нагнетател.
"В съвсем обозримо бъдеще електрическият компресор ще се превърне в необходимост за всеки двигател с малък работен обем, дори да има турбина. Електрическите инсталации ще минат на 48 волта и ще бъдат свързани с батерии, които да генерират достатъчно ток, за да захранват нагнетателя. Основен проблем засега е високата цена на такива системи и теглото на батериите", прогнозира пред Car and Driver шефът на quattro GmbH Хайнц Петер Холервергер.