Отидете към основна версия

7 084 21

BMW X1, втори епизод

  • bmw-
  • x1-
  • f48

Пресслужбата на BMW разсекрети официално второто поколение на най-малкия баварски кросоувър. Премиерата на новата X-единица ще се състои на салона във Франкфурт през септември, а продажбите ще започнат скоро след това.



Външността на малкото SAV е претърпяла редица изменения в сравнение с предишната генерация на модела, от която са продадени над 730 000 екземпляра. F48, какъвто е вътрешнозаводският индекс на модела, прилича много повече на всъдеход, отколкото на висок хечбек. Всъщност новото X1 лесно може да се обърка с X3.



F48 е по-висок с 53 мм от E84, което осигурява повече пространство в купето. Водачът и пътниците вече седят значително по-високо (+ 36 мм отпред, + 64 мм отзад). Мястото за коленете отзад е увеличено с 37 мм при серийното оборудване и с до 66 мм при предлаганата като опция регулируема надлъжно с 13 см задна седалка.



Вместимостта на багажника е 505 литра или 85 литра повече спрямо предходния модел. Чрез сгъване на серийната делима в съотношение 40 : 20: 40 задна седалка, която опционално се предлага и с регулируем наклон на облегалката, товарният обем може да бъде увеличен до 1 550 литра.



Вътрешното оформление на новото BMW X1 комбинира типичния за марката ориентиран към кокпит и модерна премиум атмосфера. Серийното оборудване включва климатична инсталация, аудио система с USB и AUX-In букси, както и система за управление iDrive с 6.5-инчов свободно стоящ монитор на арматурното табло. По-скъпите версии ще се предлагат с кожена тапицерия Dakota и декорации от скъпи породи дъбова дървесина.



F48 ще дебютира с гама от пет двигателя. Те ще се комбинират с механична скоростна кутия с шест предавки или осемстепенна трансмисия Steptronic, които също са нова разработка. Интелигентното двойно задвижване xDrive на новото BMW X1 също е модернизирано. Компактната и ефективна система с оптимизирано тегло осигурява винаги перфектно разпределение на мощността между предната и задната ос чрез многодисков съединител с електрохидравлично управление.



За първи път при X1 sDrive20i и X1 sDrive18d ще се предлага наложилото се при 2er Active Tourer и 2er Gran Tourer предно задвижване. От BMW се хвалят, че то "гарантира типичната за марката динамика на управлението".



В ролята на базов мотор влиза двулитров четирицилиндров дизел със 150 к.с. и 330 Нм. Той обаче ще се предлага и в още две мощностни модификации със 190 и 231 коня (400 и 450 Нм). Феновете на бензина ще могат да избират между два двулитрови двигателя със 192 и 231 к.с. (280 и 350 Нм). Не е изключено на по-късен етап да започне монтирането на новите 1.5-литрови трицилиндрови агрегати на BMW.



Оборудването на новата X-единица ще бъде доста богато. SAV-чето ще се предлага с адаптивен круиз контрол, системи за предупреждение при напускане на лентата, за предотвратяване на катастрофа, за защита на пешеходци, Head-Up дисплей с проектиране на важните за пътуването данни директно на предното стъкло, асистенти за шофиране, за автоматично успоредно и перпендикулярно паркиране, навигация с актуализация на картите чрез мобилна връзка и т.н.



X1 F48 ще се произвежда в завода на BMW в гр. Регенсбург, Горен Пфалц. Първите готови автомобили ще бъдат доставени на дилърите през октомври. Ето и техническите характеристики на различните модификации.




BMW X1 xDrive 25i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS).
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 170 кВт/231 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 350 Нм при 1 250 – 4 500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.5 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво: 6.6 – 6.4 л/100 км
C О2 емисии: 152 – 149 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 xDrive 20i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS)
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 141 кВт/192 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 600 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.4 секунди
Максимална скорост: 223 км/ч
Среден разход на гориво: 6.4 – 6.3 л/100 км
C О2 емисии: 149 – 146 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 sDrive 20i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS)
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 141 кВт/192 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 600 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.7 секунди
Максимална скорост: 225 км/ч
Среден разход на гориво: 6.0 – 5.9 л/100 км
C О2 емисии: 139 – 136 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 xDrive 25d: редови 4-цилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (каскадно свръхпълнене, турбини за високо и ниско налягане с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 500 бара)
Работен обем: 1 995 куб. см
Мощност: 170 кВт/231 к.с. при 4 400 об/мин
Макс. въртящ момент: 450 Нм при 1 500 – 3 000 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.6 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво: 5.2 – 5.0 л/100 км
C О2 емисии: 137 – 132 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 xDrive 20d: редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 000 бара).
Работен обем: 1 995 см3
Мощност: 140 кВт/190 к.с. при 4 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 400 Нм при 1 750 – 2 500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.6 секунди
Максимална скорост: 219 км/ч
Среден разход на гориво: 5.1 – 4.9 л/100 км
C О2 емисии: 133 – 128 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 sDrive 18d: редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 000 бара).
Работен обем: 1 995 см3
Мощност: 110 кВт/150 к.с. при 4 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 330 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.2 сек. (автоматична трансмисия: 9.2 сек.)
Максимална скорост: 205 км/ч (205 км/ч)
Среден разход на гориво: 4.3 – 4.1 л (4.5 – 4.3 литра)/100 км
C О2 емисии: 114 – 109 (119 – 114) г/км.
Норма за вредни емисии: EU6.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини