Пресслужбата на BMW разсекрети официално второто поколение на най-малкия баварски кросоувър. Премиерата на новата X-единица ще се състои на салона във Франкфурт през септември, а продажбите ще започнат скоро след това.
Външността на малкото SAV е претърпяла редица изменения в сравнение с предишната генерация на модела, от която са продадени над 730 000 екземпляра. F48, какъвто е вътрешнозаводският индекс на модела, прилича много повече на всъдеход, отколкото на висок хечбек. Всъщност новото X1 лесно може да се обърка с X3.
F48 е по-висок с 53 мм от E84, което осигурява повече пространство в купето. Водачът и пътниците вече седят значително по-високо (+ 36 мм отпред, + 64 мм отзад). Мястото за коленете отзад е увеличено с 37 мм при серийното оборудване и с до 66 мм при предлаганата като опция регулируема надлъжно с 13 см задна седалка.
Вместимостта на багажника е 505 литра или 85 литра повече спрямо предходния модел. Чрез сгъване на серийната делима в съотношение 40 : 20: 40 задна седалка, която опционално се предлага и с регулируем наклон на облегалката, товарният обем може да бъде увеличен до 1 550 литра.
Вътрешното оформление на новото BMW X1 комбинира типичния за марката ориентиран към кокпит и модерна премиум атмосфера. Серийното оборудване включва климатична инсталация, аудио система с USB и AUX-In букси, както и система за управление iDrive с 6.5-инчов свободно стоящ монитор на арматурното табло. По-скъпите версии ще се предлагат с кожена тапицерия Dakota и декорации от скъпи породи дъбова дървесина.
F48 ще дебютира с гама от пет двигателя. Те ще се комбинират с механична скоростна кутия с шест предавки или осемстепенна трансмисия Steptronic, които също са нова разработка. Интелигентното двойно задвижване xDrive на новото BMW X1 също е модернизирано. Компактната и ефективна система с оптимизирано тегло осигурява винаги перфектно разпределение на мощността между предната и задната ос чрез многодисков съединител с електрохидравлично управление.
За първи път при X1 sDrive20i и X1 sDrive18d ще се предлага наложилото се при 2er Active Tourer и 2er Gran Tourer предно задвижване. От BMW се хвалят, че то "гарантира типичната за марката динамика на управлението".
В ролята на базов мотор влиза двулитров четирицилиндров дизел със 150 к.с. и 330 Нм. Той обаче ще се предлага и в още две мощностни модификации със 190 и 231 коня (400 и 450 Нм). Феновете на бензина ще могат да избират между два двулитрови двигателя със 192 и 231 к.с. (280 и 350 Нм). Не е изключено на по-късен етап да започне монтирането на новите 1.5-литрови трицилиндрови агрегати на BMW.
Оборудването на новата X-единица ще бъде доста богато. SAV-чето ще се предлага с адаптивен круиз контрол, системи за предупреждение при напускане на лентата, за предотвратяване на катастрофа, за защита на пешеходци, Head-Up дисплей с проектиране на важните за пътуването данни директно на предното стъкло, асистенти за шофиране, за автоматично успоредно и перпендикулярно паркиране, навигация с актуализация на картите чрез мобилна връзка и т.н.
X1 F48 ще се произвежда в завода на BMW в гр. Регенсбург, Горен Пфалц. Първите готови автомобили ще бъдат доставени на дилърите през октомври. Ето и техническите характеристики на различните модификации.
BMW X1 xDrive 25i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS).
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 170 кВт/231 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 350 Нм при 1 250 – 4 500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.5 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво: 6.6 – 6.4 л/100 км
C О2 емисии: 152 – 149 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
BMW X1 xDrive 20i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS)
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 141 кВт/192 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 600 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.4 секунди
Максимална скорост: 223 км/ч
Среден разход на гориво: 6.4 – 6.3 л/100 км
C О2 емисии: 149 – 146 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
BMW X1 sDrive 20i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS)
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 141 кВт/192 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 600 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.7 секунди
Максимална скорост: 225 км/ч
Среден разход на гориво: 6.0 – 5.9 л/100 км
C О2 емисии: 139 – 136 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
BMW X1 xDrive 25d: редови 4-цилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (каскадно свръхпълнене, турбини за високо и ниско налягане с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 500 бара)
Работен обем: 1 995 куб. см
Мощност: 170 кВт/231 к.с. при 4 400 об/мин
Макс. въртящ момент: 450 Нм при 1 500 – 3 000 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.6 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво: 5.2 – 5.0 л/100 км
C О2 емисии: 137 – 132 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
BMW X1 xDrive 20d: редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 000 бара).
Работен обем: 1 995 см3
Мощност: 140 кВт/190 к.с. при 4 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 400 Нм при 1 750 – 2 500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.6 секунди
Максимална скорост: 219 км/ч
Среден разход на гориво: 5.1 – 4.9 л/100 км
C О2 емисии: 133 – 128 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
BMW X1 sDrive 18d: редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 000 бара).
Работен обем: 1 995 см3
Мощност: 110 кВт/150 к.с. при 4 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 330 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.2 сек. (автоматична трансмисия: 9.2 сек.)
Максимална скорост: 205 км/ч (205 км/ч)
Среден разход на гориво: 4.3 – 4.1 л (4.5 – 4.3 литра)/100 км
C О2 емисии: 114 – 109 (119 – 114) г/км.
Норма за вредни емисии: EU6.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AMG
Коментиран от #6
13:16 03.06.2015
2 Гост
Адмирации!!!
13:29 03.06.2015
3 гост
Иначе много добре са се ориентирали и променили повече към сув откъм дизайн. Първата версия беше доста нетипична и неестественна, а тази си е на място и със сигурност ще се хареса на много повече купувачи.
13:46 03.06.2015
4 Мирон
15:01 03.06.2015
5 Какво
15:04 03.06.2015
6 pffff
До коментар #1 от "AMG":
пе****стттттКоментиран от #10
17:55 03.06.2015
7 фен
18:32 03.06.2015
8
20:34 03.06.2015
9 X1 комби
07:28 04.06.2015
10 Kobarata
До коментар #6 от "pffff":
Klozet !!!!!!08:24 04.06.2015
11 Julio
А 520 литра багажник обезмисля напълно покупката на 3-ка комби освен ако не държиш на задно предаване... Ако отзад е с щора а не с кори багажника както при настоящият модел ще е безценно...
10:07 04.06.2015
12 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
10:53 04.06.2015
13 Трифонов
Коментиран от #14, #15
17:15 04.06.2015
14 Гост
До коментар #13 от "Трифонов":
Аз съм от тези, които харесаха това БМВ, но не съм съгласен с теб!Парите не са правопропорционални на интелекта, а на хитростта и късмета. Нито Айнщайн, нито Тесла, нито Лайбниц, нито друг велик ум е бил богат в своето време. Така, че успокой топката с епитетите и квалификациите за хората, които работят, но не могат да си позволят автомобил за 80 000 лева.
На Запад също е пълно с 15-20 годишни таралясници, въпреки че всеки може да си позволи нов автомобил от средно ниво. Дори английската кралица до миналата година я возиха в Ягуар от 1985 година, а съм сигурен, че е доста по-богата от теб. Тя обаче не парадира с това чрез надменност, каквото лъха от твоите постове в стил: "Да го д...т бедните"!
А примерът ти с министъра на финансите е доста нелеп, защото по закон не трябват никакви качества - не, че е правилно, но е факт!
22:29 04.06.2015
15
До коментар #13 от "Трифонов":
Още един надут тип позамогнал се незнайно как, си мисли че само той работи, само той има право на мнение. АЛОООО много хора работят не по-малко от теб и не са по-глупави от теб, просто живеем в откачена държава и не всеки има връзки и хора да го побутнат тук там......07:54 05.06.2015
16 Блейд
Коментиран от #17
12:49 05.06.2015
17 сервиза
До коментар #16 от "Блейд":
Човече,1-занеш ли значението на думата,уникална,уникален,уникално?
2-ти си консуматор,а аз и други като мен са от другата страна,или по-точно казано.Ти си копуваш уникалното БМВ след това идваш при мен,да ти отстранявам всякакви недоразумения с инженерното чудо.Ей на такива като теб, като им кажа някоя цифра и да видеш как хубаво ви изпъкват бръчките и започвате да се чешите и да питате за нещо по-тънко.Значи, се мислите за големи гъзари и тарикати с тез БМВ-та.Като си дал за уникалното си БМВ 50-100бона ще,даваш и 2-3бона за няква дефектирала част.А не да търсиш нещо тънко да минеш с 100лв.ремонт + частите.Почти всички които карате БМВ сте едни плащачи и най-много си треперите за колите,защото много добре знаете,че като ви се случи нещо с машината и някои някъде ви чака с голяма усмивка и кафе за почерпка.
Коментиран от #18, #20
12:01 06.06.2015
18 Блейд
До коментар #17 от "сервиза":
Човече, знаеш ли значението на думата гаранционен сервиз? 5 години гаранция- период, през който не стъпвам при теб, така или иначе.17:07 06.06.2015
19 САмо селяните карат фиат
20:21 06.06.2015
20 САмо селяните карат фиат
До коментар #17 от "сервиза":
далеч си от идеята за сервиз мойто момче надали знаеш и какво значи сервиз и как изглежда ама даваш ъкъл20:23 06.06.2015
21 Блейд
10:51 08.06.2015