3 Юни, 2015 11:39 6 994 21

BMW X1, втори епизод

  • bmw-
  • x1-
  • f48

Пресслужбата на BMW разсекрети официално второто поколение на най-малкия баварски кросоувър. Премиерата на новата X-единица ще се състои на салона във Франкфурт през септември, а продажбите ще започнат скоро след това.



Външността на малкото SAV е претърпяла редица изменения в сравнение с предишната генерация на модела, от която са продадени над 730 000 екземпляра. F48, какъвто е вътрешнозаводският индекс на модела, прилича много повече на всъдеход, отколкото на висок хечбек. Всъщност новото X1 лесно може да се обърка с X3.



F48 е по-висок с 53 мм от E84, което осигурява повече пространство в купето. Водачът и пътниците вече седят значително по-високо (+ 36 мм отпред, + 64 мм отзад). Мястото за коленете отзад е увеличено с 37 мм при серийното оборудване и с до 66 мм при предлаганата като опция регулируема надлъжно с 13 см задна седалка.



Вместимостта на багажника е 505 литра или 85 литра повече спрямо предходния модел. Чрез сгъване на серийната делима в съотношение 40 : 20: 40 задна седалка, която опционално се предлага и с регулируем наклон на облегалката, товарният обем може да бъде увеличен до 1 550 литра.



Вътрешното оформление на новото BMW X1 комбинира типичния за марката ориентиран към кокпит и модерна премиум атмосфера. Серийното оборудване включва климатична инсталация, аудио система с USB и AUX-In букси, както и система за управление iDrive с 6.5-инчов свободно стоящ монитор на арматурното табло. По-скъпите версии ще се предлагат с кожена тапицерия Dakota и декорации от скъпи породи дъбова дървесина.



F48 ще дебютира с гама от пет двигателя. Те ще се комбинират с механична скоростна кутия с шест предавки или осемстепенна трансмисия Steptronic, които също са нова разработка. Интелигентното двойно задвижване xDrive на новото BMW X1 също е модернизирано. Компактната и ефективна система с оптимизирано тегло осигурява винаги перфектно разпределение на мощността между предната и задната ос чрез многодисков съединител с електрохидравлично управление.



За първи път при X1 sDrive20i и X1 sDrive18d ще се предлага наложилото се при 2er Active Tourer и 2er Gran Tourer предно задвижване. От BMW се хвалят, че то "гарантира типичната за марката динамика на управлението".



В ролята на базов мотор влиза двулитров четирицилиндров дизел със 150 к.с. и 330 Нм. Той обаче ще се предлага и в още две мощностни модификации със 190 и 231 коня (400 и 450 Нм). Феновете на бензина ще могат да избират между два двулитрови двигателя със 192 и 231 к.с. (280 и 350 Нм). Не е изключено на по-късен етап да започне монтирането на новите 1.5-литрови трицилиндрови агрегати на BMW.



Оборудването на новата X-единица ще бъде доста богато. SAV-чето ще се предлага с адаптивен круиз контрол, системи за предупреждение при напускане на лентата, за предотвратяване на катастрофа, за защита на пешеходци, Head-Up дисплей с проектиране на важните за пътуването данни директно на предното стъкло, асистенти за шофиране, за автоматично успоредно и перпендикулярно паркиране, навигация с актуализация на картите чрез мобилна връзка и т.н.



X1 F48 ще се произвежда в завода на BMW в гр. Регенсбург, Горен Пфалц. Първите готови автомобили ще бъдат доставени на дилърите през октомври. Ето и техническите характеристики на различните модификации.




BMW X1 xDrive 25i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS).
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 170 кВт/231 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 350 Нм при 1 250 – 4 500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.5 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво: 6.6 – 6.4 л/100 км
C О2 емисии: 152 – 149 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 xDrive 20i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS)
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 141 кВт/192 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 600 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.4 секунди
Максимална скорост: 223 км/ч
Среден разход на гориво: 6.4 – 6.3 л/100 км
C О2 емисии: 149 – 146 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 sDrive 20i: редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (Twin-Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC, двоен VANOS)
Работен обем: 1 998 см3
Мощност: 141 кВт/192 к.с. при 5 000 – 6 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 600 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.7 секунди
Максимална скорост: 225 км/ч
Среден разход на гориво: 6.0 – 5.9 л/100 км
C О2 емисии: 139 – 136 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 xDrive 25d: редови 4-цилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (каскадно свръхпълнене, турбини за високо и ниско налягане с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 500 бара)
Работен обем: 1 995 куб. см
Мощност: 170 кВт/231 к.с. при 4 400 об/мин
Макс. въртящ момент: 450 Нм при 1 500 – 3 000 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.6 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво: 5.2 – 5.0 л/100 км
C О2 емисии: 137 – 132 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 xDrive 20d: редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 000 бара).
Работен обем: 1 995 см3
Мощност: 140 кВт/190 к.с. при 4 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 400 Нм при 1 750 – 2 500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.6 секунди
Максимална скорост: 219 км/ч
Среден разход на гориво: 5.1 – 4.9 л/100 км
C О2 емисии: 133 – 128 г/км
Норма за вредни емисии: EU6
 
BMW X1 sDrive 18d: редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани, максимално налягане на впръскването: 2 000 бара).
Работен обем: 1 995 см3
Мощност: 110 кВт/150 к.с. при 4 000 об/мин
Макс. въртящ момент: 330 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.2 сек. (автоматична трансмисия: 9.2 сек.)
Максимална скорост: 205 км/ч (205 км/ч)
Среден разход на гориво: 4.3 – 4.1 л (4.5 – 4.3 литра)/100 км
C О2 емисии: 114 – 109 (119 – 114) г/км.
Норма за вредни емисии: EU6.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AMG

    0 5 Отговор
    keneffff

    Коментиран от #6

  • 2 Гост

    4 0 Отговор
    Много добре изглежда> Динамичните му характеристики са отлични, а разходът е направо смешно малък. Интериора също ми харесва.
    Адмирации!!!
  • 3 гост

    2 0 Отговор
    Естественно, че разхода няма да е такъв, както при повечето производители.
    Иначе много добре са се ориентирали и променили повече към сув откъм дизайн. Първата версия беше доста нетипична и неестественна, а тази си е на място и със сигурност ще се хареса на много повече купувачи.
  • 4 Мирон

    1 0 Отговор
    Какво разнообразие от мотори само, истински премиум автомобил. Осакатиха я и тази марка!
  • 5 Какво

    4 1 Отговор
    Какво плюете? Все едно имате пари за един такъв, та умувате, кое е съсипано и кое не е! Като не ви харесва, не го купувайте и оставете хората имащи възможности да му се насладят!
  • 6 pffff

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "AMG":

    пе****сттттт

    Коментиран от #10

  • 7 фен

    0 0 Отговор
    задницата наподобява Форд Куга, а скоростния лост можеше да е доста по елегантен. Прекалено е голям и разваля целия интериор. Счетоводителите са си казали думата. :)
  • 8

    0 1 Отговор
    Не съм фен на БМВ, но ако трябваше да избирам Х-ка това е колата, по-лека и по-динамична, дизайна е посредствен, огромни грозни бъбреци, прекалено намръщени фарове, не знам защо ги правят с толкова намръщени предници тия БМВ-та, това не е красиво.....
  • 9 X1 комби

    0 0 Отговор
    Не съм фен на първото x1, защото според мен е комби, а не СУВ.Тук е малко по добре, но мисля че имат още много работа докато това стане всъдеход.
  • 10 Kobarata

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "pffff":

    Klozet !!!!!!
  • 11 Julio

    0 0 Отговор
    Допада ми. Интересно е решението на моделите с предно да им сложат ръчка на скоростите вместо джойстик. Но пък вероятно ще е удобно - може да си подпреш ръката на скоростният лост - нещо което при джойстика не става...
    А 520 литра багажник обезмисля напълно покупката на 3-ка комби освен ако не държиш на задно предаване... Ако отзад е с щора а не с кори багажника както при настоящият модел ще е безценно...
  • 12 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    0 1 Отговор
    Идеален автомобил.....за работа на полето
  • 13 Трифонов

    2 0 Отговор
    Стартовата цена за България ще е малко над 60 хил.лв. за най-малкия мотор и само с предни задвижващи колела. С най-необходимите за такъв автомобил екстри, колата с лекота ще стане 70 - 75 хил. Но най-нормалната цена, предоставяща неголям компромис между задвижване, мотор и екстри, ще е не по-малко от 80 - 90 хил. Както са казали хората: "Имаме хубави, имаме и евтини". Това е най-добрият автомобил в класа си. Точно както и повечето от останалите модели на БМВ. Така че продължавайте да хейтите, само да знаете, че отстрани сте много, много смешни... и жалки, разбира се, гледайки злобно през замъглените прозорчета на двайсетгодишните си таратайки. Чудя се само на самочувствието ви да изкажете някакво, каквото и да е, мнение под статия за ново БМВ. Резил!!! Най-големият проблем на тая нация винаги е бил нереалната представа на хората за собствената им стойност. Или иначе казано, когото и да спреш на улицата и да го попиташ какво би направил ако утре стане министър на финансите, всеки ще се впусне да ти обяснява. Точно както всеки, който прочита тази статия, си мисли, че може да изказва релевантно мнение във връзка с описания в нея автомобил, макар никога в живота си да не е притежавал, карал и поддържал кола дори подобна на тази. Няма да срещнете нито един българин, който да ти каже: "О, господине, аз не мога да бъда министър на финансите. Нямам необходимите качества."

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Трифонов":

    Аз съм от тези, които харесаха това БМВ, но не съм съгласен с теб!
    Парите не са правопропорционални на интелекта, а на хитростта и късмета. Нито Айнщайн, нито Тесла, нито Лайбниц, нито друг велик ум е бил богат в своето време. Така, че успокой топката с епитетите и квалификациите за хората, които работят, но не могат да си позволят автомобил за 80 000 лева.
    На Запад също е пълно с 15-20 годишни таралясници, въпреки че всеки може да си позволи нов автомобил от средно ниво. Дори английската кралица до миналата година я возиха в Ягуар от 1985 година, а съм сигурен, че е доста по-богата от теб. Тя обаче не парадира с това чрез надменност, каквото лъха от твоите постове в стил: "Да го д...т бедните"!
    А примерът ти с министъра на финансите е доста нелеп, защото по закон не трябват никакви качества - не, че е правилно, но е факт!
  • 15

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Трифонов":

    Още един надут тип позамогнал се незнайно как, си мисли че само той работи, само той има право на мнение. АЛОООО много хора работят не по-малко от теб и не са по-глупави от теб, просто живеем в откачена държава и не всеки има връзки и хора да го побутнат тук там......
  • 16 Блейд

    1 0 Отговор
    Колата е наистина уникална, а хейтърите ще хейтят, те и без това друго не могат. Някои от критиците да се е качвал на под 5 годишно БМВ, Ауди, Мерцедес или Порше? Нищо против 20-годишните ви рендета, но не си избивайте комплексите върху хубавите неща, които ще мечтаете да си купите и след 10 години, смешно е!

    Коментиран от #17

  • 17 сервиза

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Блейд":

    Човече,
    1-занеш ли значението на думата,уникална,уникален,уникално?
    2-ти си консуматор,а аз и други като мен са от другата страна,или по-точно казано.Ти си копуваш уникалното БМВ след това идваш при мен,да ти отстранявам всякакви недоразумения с инженерното чудо.Ей на такива като теб, като им кажа някоя цифра и да видеш как хубаво ви изпъкват бръчките и започвате да се чешите и да питате за нещо по-тънко.Значи, се мислите за големи гъзари и тарикати с тез БМВ-та.Като си дал за уникалното си БМВ 50-100бона ще,даваш и 2-3бона за няква дефектирала част.А не да търсиш нещо тънко да минеш с 100лв.ремонт + частите.Почти всички които карате БМВ сте едни плащачи и най-много си треперите за колите,защото много добре знаете,че като ви се случи нещо с машината и някои някъде ви чака с голяма усмивка и кафе за почерпка.

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Блейд

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "сервиза":

    Човече, знаеш ли значението на думата гаранционен сервиз? 5 години гаранция- период, през който не стъпвам при теб, така или иначе.
  • 19 САмо селяните карат фиат

    0 0 Отговор
    :Д надали можеш да си позволиш такава машина в твоя животец
  • 20 САмо селяните карат фиат

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "сервиза":

    далеч си от идеята за сервиз мойто момче надали знаеш и какво значи сервиз и как изглежда ама даваш ъкъл
  • 21 Блейд

    0 0 Отговор
    Като за научиш да пишеш правилно и изкараш книжка ще разговарям с такива като теб... Дотогава просто се присмивам на неграмотността им и не разглеждам по същество техните излияния. Но все пак- мисля, че значението на думата сервиз, освен за неграмотниците като теб, е ясно за всеки.