В последно време по всичко личи, че времето на огромните всъдеходи, които редовно ви изпразват джоба щом видите бензиностанция, започва да отминава. Не без значение е фактът, че развитите общества все по-ясно си дават сметка за оскъдността на ресурсите в глобален мащаб и все по-очевидно търсят начин да ограничат значението на “черното злато” за автомобилната индустрия. Всеизвестна истина е, че японците засега държат лидерската позиция в тази насока, а едно от най-атрактивните предложения в класа на икономичните и екологични всъдеходи идва от Lexus, като названието на четириколесното е RX 400h. Автомобилът бе представен по време на изложението в Женева и представлява първият в света
хибриден SUV
с перманентно задвижване на четирите колела. Продажбите му на Стария континент ще стартират най-късно през първата четвърт на следващата година. Ако пък се питате с какво ще ви спечели Lexus RX 400h, то само един миг престой в елегантния салон на хибридния автомобил ще ви убеди, че може да заложите на него. В интериора ви посреща солиден комфорт, скъпи материали и отлична ергономичност. При информационните символи най-силно впечатление прави това, че вместо оборотомер е разположен кръгъл циферблат, на който се изобразява моментната мощност, която сте “изстискали” от бензиновия двигател и/или двете електробатерии. С помощта на специален сензорен монитор бихте могли да командвате разпределението на мощността, но ако идеята не ви привлича, то тогава Lexus RX 400h сам се грижи за това в зависимост от стила ви на каране и състоянието на пътната настилка.
За динамиката и удоволствието от карането също не би следвало да се тревожите, тъй като за това, усещането да бъде на висота, се грижи концепцията
Hybrid Synergy Drive
специално разработена от Lexus. Революционната технология предлага в общи линии две изключително мощни електробатерии и бензинов агрегат с обем 3.3 литра, който освен всичко друго е и с изключително висок коефициент на полезно действие, като интелигентна система за разпределение и контрол се грижи за доставянето на въртящия момент и на четирите колела. Друг механизъм само за части от секундата подава команди каква мощност да бъде генерирана и от кой от компонентите (бензиновия агрегат или електробатериите) да бъде осигурена. Същата система осигурява и синхрона между тях.
Благодарение на това, Lexus RX 400h предлага наистина впечатляващи възможности. Максималната мощност, която бихте могли да изцедите от него е 270 к.с., а върховата му скорост е равна на тази, която предлага и моделът RX300, въоръжен с конвенционален бензинов двигател. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за по-малко от осем секунди, което е най-доброто постижение в този сегмент и още веднъж доказва успеха на японските конструктори при разработения от тях хибриден мотор. Количеството на отделяните вредни емисии пък е толкова ниско, че Lexus RX 400h спокойно заема лидерските позиции по този показател.
Към настоящия момент все още не е ясна цената, срещу която европейците ще могат да се сдобият с икономичното возило, но първоначалните данни говорят, че няма да е от най-ниските. Така или иначе, със своите отлични технически решения и висока икономичност Lexus RX 400h остава доста атрактивно предложение.
Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.