В Audi нямат основание да се оплакват от A4. Макар да се произвежда от 2007 г., досегашният модел (B8) остава един от най-популярните играчи в сегмента. Миналата година в Европа от него са продадени 124 170 бройки срещу 136 474 за чисто новата C-Klasse на Mercedes-Benz, което си е впечатляващ резултат за 8-годишен продукт.
Пазарните резултати със сигурност са повлияли на концепцията, която са следвали дизайнерите на Audi при създаването на новата генерация A4. Никой не променя формула, която очевидно работи, и ключовото понятие при B9 логично е "еволюция" вместо "революция".
Новият модел обаче със сигурност няма да се спаси от обвиненията в дизайнерска безидейност, които съпътстват доста автомобили от Инголщад през последните години. B-деветката изглежда като дълбок, но все пак фейслифт на стария модел, настояват критикарите. Новата A-четворка е по-голяма, изглежда по-модерно, има по-фини линии, а интериорът е фантастичен, контрират привържениците на еволюционния дизайн.
Това визуално сравнение може би ще помогне на онези, които все още се колебаят към кой от двата лагера принадлежат.