Отидете към основна версия

25 941 18

Тест на Renault Captur X-Mod

  • renault-
  • captur-
  • x-mod-
  • тест
От Режията отдавна правят опити да пуснат конкурентоспособни кросоувъри на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Това най-сетне се случи с иновацията Kadjar, която си е типичен представител на т.нар. компактни кросоувъри. Пазарът на SUV-та обаче непрекъснато нараства, а по-малкото "паркетно" кросоувърче Captur бързо стана симпатично на голяма част от хората, търсещи т.нар. градски кросоувъри. Този автомобил обаче е само с предно предаване, което въпреки съвсем приличния клиренс, невинаги върши работа. Именно поради тази причина французите разработиха версията Captur X-Mod.
Екстериор и интериор
Външно Renault Captur X-Mod не се различава от стандартните версии, за които вече сме ви разказвали подробно. Captur е базиран на новото Clio, притежава фирмените черти на марката, но в същото време се отличава със свой собствен облик. Впечатляващият външен вид не е изненада за специалистите, защото той е разработен от един от корифеите в дизайна Лорънс ван ден Акер, когото французите успяха да привлекат след напускането му от Mazda. Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон.
 
Интерес в купето представляват и подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост.
Ходови характеристики
Последната новост, на която акцентираме сега е версията X-Mod. Тази интересна система е разработка на французите от преди две години. Именно през 2013-а тя прави своя дебют в Scеnic. Всъщност технологията се нарича Extended Grip и представлява електронна система за оптимизиране на сцеплението. Благодарение на усъвършенстван тракшън контрол колата, въпреки че е само с предно предаване, се държи много по-добре на сняг, лед, кал и пясък.
 
X-Mod има три режима на работа. Този, който е включен по подразбиране се нарича Road и е предназначен за сухи и гладки пътни настилки. Когато е необходимо, с контролер разположен в хоризонталната част на средната конзола се включва режим Loose Ground. Той влияе на въртящия момент на мотора и на спирачните апарати. Благодарение на него се получава контролирано превъртане на предните колела, като по този начин гумите се изчистват от кал и сняг, например и сцеплението се подобрява. Режимът Expert е предназначен за тежки терени, като спирането на автомобила се поема изцяло от електрониката на колата. Този режим е особено полезен при спускане по стръмен наклон с хлъзгава настилка.
Иначе при всяко стартиране на мотора системата Extended Grip се връща автоматично към режим Road, както и при превишаване на скорост от 40 км/ч. Впечатленията ни са, че системата не може да замести напълно 4х4 предаването, но е значително по-функционална в сравнение с автомобилите със стандартно предно предаване. Така че ако сте се ориентирали към компактен градски кросоувър, то задължително обърнете внимание на предложението Captur Xmod.

Повече подробности за Renault Captur , вижте ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини