От Режията отдавна правят опити да пуснат конкурентоспособни кросоувъри на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Това най-сетне се случи с иновацията Kadjar, която си е типичен представител на т.нар. компактни кросоувъри. Пазарът на SUV-та обаче непрекъснато нараства, а по-малкото "паркетно" кросоувърче Captur бързо стана симпатично на голяма част от хората, търсещи т.нар. градски кросоувъри. Този автомобил обаче е само с предно предаване, което въпреки съвсем приличния клиренс, невинаги върши работа. Именно поради тази причина французите разработиха версията Captur X-Mod.
Екстериор и интериор
Външно Renault Captur X-Mod не се различава от стандартните версии, за които вече сме ви разказвали подробно. Captur е базиран на новото Clio, притежава фирмените черти на марката, но в същото време се отличава със свой собствен облик. Впечатляващият външен вид не е изненада за специалистите, защото той е разработен от един от корифеите в дизайна Лорънс ван ден Акер, когото французите успяха да привлекат след напускането му от Mazda. Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон.
Интерес в купето представляват и подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост.
Ходови характеристики
Последната новост, на която акцентираме сега е версията X-Mod. Тази интересна система е разработка на французите от преди две години. Именно през 2013-а тя прави своя дебют в Scеnic. Всъщност технологията се нарича Extended Grip и представлява електронна система за оптимизиране на сцеплението. Благодарение на усъвършенстван тракшън контрол колата, въпреки че е само с предно предаване, се държи много по-добре на сняг, лед, кал и пясък.
X-Mod има три режима на работа. Този, който е включен по подразбиране се нарича Road и е предназначен за сухи и гладки пътни настилки. Когато е необходимо, с контролер разположен в хоризонталната част на средната конзола се включва режим Loose Ground. Той влияе на въртящия момент на мотора и на спирачните апарати. Благодарение на него се получава контролирано превъртане на предните колела, като по този начин гумите се изчистват от кал и сняг, например и сцеплението се подобрява. Режимът Expert е предназначен за тежки терени, като спирането на автомобила се поема изцяло от електрониката на колата. Този режим е особено полезен при спускане по стръмен наклон с хлъзгава настилка.
Иначе при всяко стартиране на мотора системата Extended Grip се връща автоматично към режим Road, както и при превишаване на скорост от 40 км/ч. Впечатленията ни са, че системата не може да замести напълно 4х4 предаването, но е значително по-функционална в сравнение с автомобилите със стандартно предно предаване. Така че ако сте се ориентирали към компактен градски кросоувър, то задължително обърнете внимание на предложението Captur Xmod.
Повече подробности за Renault Captur , вижте ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
11:28 27.07.2015
2 xxx
Коментиран от #4
12:02 27.07.2015
3 опоп
12:43 27.07.2015
4 Баце
До коментар #2 от "xxx":
Каптур се прави във Валядолид, Испания12:59 27.07.2015
5 Стоян Стоянов
13:50 27.07.2015
6 Калоян
14:06 27.07.2015
7 Еха
Коментиран от #8, #18
15:21 27.07.2015
8 BENZ
До коментар #7 от "Еха":
tazi statiq ne e za teb , i se zavii prez glava18:02 27.07.2015
9 ддд
и от тогава навсякъде я слагат
на модел на ямаха скутер
на велосипеди я има
и леки коли я слагат
и щом е с Х значи и ние сме в играта:)))))
19:58 27.07.2015
10 само селяните карат рено
22:06 27.07.2015
11 колко си...
23:06 27.07.2015
12 алабала
За много хора би бил разумен избора на подобен автомобил.
23:45 27.07.2015
13 нов българин
01:17 28.07.2015
14 реалното
10:27 28.07.2015
15 гост
Сега се предлага с дизел и 6 скорости- вероятно ще й се увеличат продажбите. Дизайнът е чудесен, практична е и според тест драв-а не се различава същественно на пътно поведение от стандартното клио, но просвета е по-голям.
14:19 28.07.2015
16 BMW
21:11 01.08.2015
17 гост
Добра е като за нова, гаранционна и с всичко необходимо. Сега предлагат вече и 1,5дци със 110кс. и ръчна, 6ст. ск. кутия. Това е комбинация, на цена малко над 30х. лв, няма какво повече да се желае, проверете колко струва ГЛА със същия двигател преди да се присмивате на тази кола. Откъде мислите идват частите на А класите и после с една емблема се продава с много хиляди отгоре на такива заблудени хорица, които робуват на емблемата.
Италианските и Френските марки съвсем скоро ще са много по-предпочитани от немски и японски, поради простата причина, че те са само един параван за печалба, без рекламираното покритие.
13:38 18.09.2015
18 comment
До коментар #7 от "Еха":
Е те, ти направи първото оплюване. Вече няма за какво да се кахъриш. Както е казал №8, завий се през глава и си спи спокойно!09:03 30.11.2015