ФАКТИ.БГ

Тест на Renault Captur X-Mod

Публикувана: 27 Юли, 2015 10:48
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22663
Тест на Renault Captur X-Mod
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.
От Режията отдавна правят опити да пуснат конкурентоспособни кросоувъри на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Това най-сетне се случи с иновацията Kadjar, която си е типичен представител на т.нар. компактни кросоувъри. Пазарът на SUV-та обаче непрекъснато нараства, а по-малкото "паркетно" кросоувърче Captur бързо стана симпатично на голяма част от хората, търсещи т.нар. градски кросоувъри. Този автомобил обаче е само с предно предаване, което въпреки съвсем приличния клиренс, невинаги върши работа. Именно поради тази причина французите разработиха версията Captur X-Mod.
Екстериор и интериор
Външно Renault Captur X-Mod не се различава от стандартните версии, за които вече сме ви разказвали подробно. Captur е базиран на новото Clio, притежава фирмените черти на марката, но в същото време се отличава със свой собствен облик. Впечатляващият външен вид не е изненада за специалистите, защото той е разработен от един от корифеите в дизайна Лорънс ван ден Акер, когото французите успяха да привлекат след напускането му от Mazda. Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон.
 
Интерес в купето представляват и подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост.
Ходови характеристики
Последната новост, на която акцентираме сега е версията X-Mod. Тази интересна система е разработка на французите от преди две години. Именно през 2013-а тя прави своя дебют в Scеnic. Всъщност технологията се нарича Extended Grip и представлява електронна система за оптимизиране на сцеплението. Благодарение на усъвършенстван тракшън контрол колата, въпреки че е само с предно предаване, се държи много по-добре на сняг, лед, кал и пясък.
 
X-Mod има три режима на работа. Този, който е включен по подразбиране се нарича Road и е предназначен за сухи и гладки пътни настилки. Когато е необходимо, с контролер разположен в хоризонталната част на средната конзола се включва режим Loose Ground. Той влияе на въртящия момент на мотора и на спирачните апарати. Благодарение на него се получава контролирано превъртане на предните колела, като по този начин гумите се изчистват от кал и сняг, например и сцеплението се подобрява. Режимът Expert е предназначен за тежки терени, като спирането на автомобила се поема изцяло от електрониката на колата. Този режим е особено полезен при спускане по стръмен наклон с хлъзгава настилка.
Иначе при всяко стартиране на мотора системата Extended Grip се връща автоматично към режим Road, както и при превишаване на скорост от 40 км/ч. Впечатленията ни са, че системата не може да замести напълно 4х4 предаването, но е значително по-функционална в сравнение с автомобилите със стандартно предно предаване. Така че ако сте се ориентирали към компактен градски кросоувър, то задължително обърнете внимание на предложението Captur Xmod.

Повече подробности за Renault Captur , вижте ТУК

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марто
1 Отговор
Отлично женско коле за града. Евала на французите.

Оценка:
-0 +1

xxx
2 Отговор
В момента рено се произвежда в Турция

Коментиран от #4


Оценка:
-1 +0

опоп
3 Отговор
В Турция се произвеждат няколко модела. Основно Клио и Меган.

Оценка:
-0 +1

Баце
4 Отговор

До коментар #2 от "xxx":


Каптур се прави във Валядолид, Испания

Оценка:
-0 +1

Стоян Стоянов
5 Отговор
тия харчат ли се - гледам, в България не ги карат много ;)

Оценка:
-0 +0

Калоян
6 Отговор
Аз пък гледам, че доста ги карат (основно в София). А сега с тази х-мод система стават още по-добри кросоувърчета

Оценка:
-0 +1

Еха
7 Отговор
Еха, нито едно оплюване до момента - когато има някоя публикация за Мерцедес БМВ и компания ще се скъсате да злобеете и да плюете (дизайна ви не харесвал, били коли за комплексари и.т.н.), а сега видяхте поредния евтинджос и урааа, колата е супер. Брей тоя Ганьо, бреййй!!!

Коментиран от #8, #18


Оценка:
-1 +1

BENZ
8 Отговор

До коментар #7 от "Еха":


tazi statiq ne e za teb , i se zavii prez glava

Оценка:
-0 +0

ддд
9 Отговор
буквата Х бмв я въведаха
и от тогава навсякъде я слагат
на модел на ямаха скутер
на велосипеди я има
и леки коли я слагат
и щом е с Х значи и ние сме в играта:)))))

Оценка:
-0 +0

само селяните карат рено
10 Отговор
в интерес на истината в София не съм виждал много такива не са много надежни и за това неги предпочитат много по-добре си е баварка х5 не някаква евтина кошничка меко казано

Оценка:
-0 +0

колко си...
11 Отговор
BMW я въведоха в азбуката даже.

Оценка:
-0 +0

алабала
12 Отговор
80 % от хората които карат 4х4 SUV , Само 5 % от времето реално е им е включено задвижването на всички колела (хипотетично казано).
За много хора би бил разумен избора на подобен автомобил.

Оценка:
-0 +1

нов българин
13 Отговор
друго си е лада нива

Оценка:
-1 +0

реалното
14 Отговор
Поредната простотия от концерна нито глупав Нисан , нито смешна Дачия , нито нищо просто РеноЛ..но

Оценка:
-0 +0

гост
15 Отговор
Колата си е много добра, просто я предлагаха досега с малки двигатели или ако е с по-големия, то пък е автоматик. конфигурацията й не беше съвсем добра.
Сега се предлага с дизел и 6 скорости- вероятно ще й се увеличат продажбите. Дизайнът е чудесен, практична е и според тест драв-а не се различава същественно на пътно поведение от стандартното клио, но просвета е по-голям.

Оценка:
-0 +0

BMW
16 Отговор
Renoto e BRUTAAALNOO , dneska go vidqh na jivo Unikalna kola e kzvam vi , zabravete za vsi4ki X6 ci audita mercove i izbo6to , tova e Klasa koqto moje da se kupi s pari ..

Оценка:
-1 +0

гост
17 Отговор
Това е малка, и проста кола, не е лукс. Затова и струва 30х. лв, а не 130х.лв.
Добра е като за нова, гаранционна и с всичко необходимо. Сега предлагат вече и 1,5дци със 110кс. и ръчна, 6ст. ск. кутия. Това е комбинация, на цена малко над 30х. лв, няма какво повече да се желае, проверете колко струва ГЛА със същия двигател преди да се присмивате на тази кола. Откъде мислите идват частите на А класите и после с една емблема се продава с много хиляди отгоре на такива заблудени хорица, които робуват на емблемата.
Италианските и Френските марки съвсем скоро ще са много по-предпочитани от немски и японски, поради простата причина, че те са само един параван за печалба, без рекламираното покритие.

Оценка:
-0 +0

comment
18 Отговор

До коментар #7 от "Еха":


Е те, ти направи първото оплюване. Вече няма за какво да се кахъриш. Както е казал №8, завий се през глава и си спи спокойно!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Волфганг Шойбле
Германският финансов министър пред "Ханделсблат"
Един ден гърците ще ми издигнат паметник в знак на признателност..."

Още бисери
ТОП 5