Отидете към основна версия

19 183 5

Тест на модернизираната Toyota Auris

  • toyota-
  • auris-
  • facelift-
  • hybrid-
  • тест

Обновената версия на второто поколение Toyota Auris влиза в най-тежкия и с най-конкурентен клас в Европа, в който освен с "кръстника" Golf ще трябва да се бори с Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Honda Civic, Peugeot 308, Seat Leon, Citroen C4 и много други. Отличаващото тук е хибридната технология, която японците разработват от много дълго време с техния Prius, позициониран по-високо в гамата. Хибридът бе представен пред широката публика през вече далечната 1997 година и от тогава насетне вече три поколения кръстосват пътищата по света. Най-често задаваният въпрос относно моделите с комлинирано задвижване засяга замяната на батерията. В случая автомобилът има 5 годишна гаранция и след изтичането й - при евентуална повреда на батерията - производителят я откупува.

Интериор

Новият Auris е получил облагороден интериор и изглежда добре за класа си. Японците са наблегнали на материали като пиано лак и алуминий, а в средната конзола присъства нов по-голям и лесен за управление информационен дисплей Toyota Touch 2. Част от информацията му може да бъде пренасяна и на малкия екран в средата на таблото посредством бутоните на волана. Заради тях управлението на круиз контрола е изкарано на лостче, но и то е лесно за употреба. Има и нови дълбоки седалки в комбинация от плат, алкантара и кожа, но не много по-различни от предходните. Важен за водачите детайл - воланът също е с кожена тапицерия, която си остава най-удобният и здрав материал. Единственото, което дразни, е вертикалният тъч дисплей, който при дневна светлина е много труден за работа. Феновете на добрия звук няма да бъдат особено задоволени от качествата на аудиосистемата, а няма опция за по-добра такава. Auris е една от малкото коли на пазара, която предлага точка за безжичен достъп до интернет. Wi-fi функционира с нормална SIM карта и първата година е напълно безплатна.

Екстериор

Колата има изцяло нова предна част, която включва LED фаровете, решетката и бронята. Малко по-агресивна е от предишната, която бе препратка към Lexus, и са добавени хромирани детайли. В задната част промяната не е толкова явна - там впечатление там правят само новите LED стопове. Вече се предлагат и 17-цолови джанти, които добавят още малко към визията на автомобила, като разлика в поведението има, но тя е само положителна. Дизайнът е типичен за японците - нито прекалено семпъл, нито прекалено крещящ.

Двигател и ходови характеристики

Основното преимущество на модела и марката е хибридната технология, а тя е в комплект с 1.8-литров бензинов двигател с безстепенна трансмисия. Средният разход, който показа тестовият автомобил, бе малко над 5 литра, но при малко по-агресивно каране - все пак трябваше да изпитаме възможностите му. При спокойно шофиране автомобилът без проблем ще се държи в рамките на 4 литра. Поради използването на цикъла на Аткинсън обаче агрегатът е малко шумен. Другите два тестови автомобила бяха оборудвани с новия 1.2-литров бензинов турбодвигател и новия 1.6-литров турбодизел, който е продукт от сътрудничеството с BMW. Поради постоянно увеличаващите се стандарти за вредни емисии нафтовият мотор е леко муден и не присъства толкова изразеният въртящ момент, с който са известни дизелите. Останахме най-доволни от представянето на бензиновия двигател, който бе с най-ниски нива на шум и вибрации, но и с най-висок разход. Този вариант обаче е и с най-ниска цена от трите.

Няма чувствителна разлика в размерите и обема при комби и хечбек моделите. Ако търсите автомобил, който да предоставя поне малко спортно усещане, Auris, за съжаление, не може да покрие критериите. Но ако се нуждаете от уравновесен автомобил с нисък разход, компактната Toyota е именно такъв. За жалост не се предвижда спортна версия на модела. Цената на Auris Hybrid хечбек стартира от 36 950 лв. и достига 46 450 лв., а при комби варианта  - от 41 950 до 48 450 лева. Това са намалените цени след хибридната преференция от 2 500 лв., която се поема от производителя. Цените на нормалния модел с дизелов и бензинов двигател са много близки до най-изявения конкурент - VW Golf, което не е преимущество.

 
 

Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.

Свързани новини