6 Август, 2015 10:40 18 998 5

Тест на модернизираната Toyota Auris

  • toyota-
  • auris-
  • facelift-
  • hybrid-
  • тест
Тест на модернизираната Toyota Auris - 1

Обновената версия на второто поколение Toyota Auris влиза в най-тежкия и с най-конкурентен клас в Европа, в който освен с "кръстника" Golf ще трябва да се бори с Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Honda Civic, Peugeot 308, Seat Leon, Citroen C4 и много други. Отличаващото тук е хибридната технология, която японците разработват от много дълго време с техния Prius, позициониран по-високо в гамата. Хибридът бе представен пред широката публика през вече далечната 1997 година и от тогава насетне вече три поколения кръстосват пътищата по света. Най-често задаваният въпрос относно моделите с комлинирано задвижване засяга замяната на батерията. В случая автомобилът има 5 годишна гаранция и след изтичането й - при евентуална повреда на батерията - производителят я откупува.

Интериор

Новият Auris е получил облагороден интериор и изглежда добре за класа си. Японците са наблегнали на материали като пиано лак и алуминий, а в средната конзола присъства нов по-голям и лесен за управление информационен дисплей Toyota Touch 2. Част от информацията му може да бъде пренасяна и на малкия екран в средата на таблото посредством бутоните на волана. Заради тях управлението на круиз контрола е изкарано на лостче, но и то е лесно за употреба. Има и нови дълбоки седалки в комбинация от плат, алкантара и кожа, но не много по-различни от предходните. Важен за водачите детайл - воланът също е с кожена тапицерия, която си остава най-удобният и здрав материал. Единственото, което дразни, е вертикалният тъч дисплей, който при дневна светлина е много труден за работа. Феновете на добрия звук няма да бъдат особено задоволени от качествата на аудиосистемата, а няма опция за по-добра такава. Auris е една от малкото коли на пазара, която предлага точка за безжичен достъп до интернет. Wi-fi функционира с нормална SIM карта и първата година е напълно безплатна.

Екстериор

Колата има изцяло нова предна част, която включва LED фаровете, решетката и бронята. Малко по-агресивна е от предишната, която бе препратка към Lexus, и са добавени хромирани детайли. В задната част промяната не е толкова явна - там впечатление там правят само новите LED стопове. Вече се предлагат и 17-цолови джанти, които добавят още малко към визията на автомобила, като разлика в поведението има, но тя е само положителна. Дизайнът е типичен за японците - нито прекалено семпъл, нито прекалено крещящ.

Двигател и ходови характеристики

Основното преимущество на модела и марката е хибридната технология, а тя е в комплект с 1.8-литров бензинов двигател с безстепенна трансмисия. Средният разход, който показа тестовият автомобил, бе малко над 5 литра, но при малко по-агресивно каране - все пак трябваше да изпитаме възможностите му. При спокойно шофиране автомобилът без проблем ще се държи в рамките на 4 литра. Поради използването на цикъла на Аткинсън обаче агрегатът е малко шумен. Другите два тестови автомобила бяха оборудвани с новия 1.2-литров бензинов турбодвигател и новия 1.6-литров турбодизел, който е продукт от сътрудничеството с BMW. Поради постоянно увеличаващите се стандарти за вредни емисии нафтовият мотор е леко муден и не присъства толкова изразеният въртящ момент, с който са известни дизелите. Останахме най-доволни от представянето на бензиновия двигател, който бе с най-ниски нива на шум и вибрации, но и с най-висок разход. Този вариант обаче е и с най-ниска цена от трите.

Няма чувствителна разлика в размерите и обема при комби и хечбек моделите. Ако търсите автомобил, който да предоставя поне малко спортно усещане, Auris, за съжаление, не може да покрие критериите. Но ако се нуждаете от уравновесен автомобил с нисък разход, компактната Toyota е именно такъв. За жалост не се предвижда спортна версия на модела. Цената на Auris Hybrid хечбек стартира от 36 950 лв. и достига 46 450 лв., а при комби варианта  - от 41 950 до 48 450 лева. Това са намалените цени след хибридната преференция от 2 500 лв., която се поема от производителя. Цените на нормалния модел с дизелов и бензинов двигател са много близки до най-изявения конкурент - VW Golf, което не е преимущество.

 
 


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грос

    5 0 Отговор
    Айде бре, фенове на бмв, плюйте бие!
    Или сте с подвити опашки оти се съюзихте с Тойота?
  • 2 Ярослав Станчев

    6 1 Отговор
    Защо да я плюят.Какво и е на колата?С нищо не е по-лоша от останалите в този клас.Най-обикновен компактен хечбек.Купуваш си го нов,караш 5 години и след това пак новия модел.Чувал съм,че така правят в нормалните държави.

    Коментиран от #3

  • 3 S Doichinov

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ярослав Станчев":

    В нормалните държаваи така правят.Иначе колицата си изглежда повече от добре но малко скъпичка идва.

    Коментиран от #4

  • 4 Фанети Мазакура

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "S Doichinov":

    Що да е скъпа? В нормалните държави даже не знаят колко й е цената. Няма първоначална вноска, плаща 220-250 доларес лизинг на месец и след 5 години както каза Ярослав, я сменят. Тук от няколко години също се доближават до тази схема, но първоначалните вноски от 20-30% още са пречка. Иначе като обърнеш 220-250 долара по курса и ще скиваш, че е същата работа. Ние сме с объркани мозъци, защото възприемаме колите като някаква собственост, за която трябва да изсипем маса пари и да си държим завинаги. А то е купчина ламарина, която след гаранцията се превръща в бездънна яма за пари. А и основно правило е, че нещо, което не е актив, т.е. не ти носи директно пари, се лизингова. ам нейсе.
  • 5 ФанимиШпека

    1 0 Отговор
    "А и основно правило е, че нещо, което не е актив, т.е. не ти носи директно пари, се лизингова. ам нейсе." - Начи телевизора, плейстейшъна, климатика - абе всичката бяла и черна техника на лизинг, жилището - ипотека, а материалните активи за малкия и средн бизнес плащаме във брой?! Хахаха... Яко...яко СМЕЕЕЕХ!