Обновената версия на второто поколение Toyota Auris влиза в най-тежкия и с най-конкурентен клас в Европа, в който освен с "кръстника" Golf ще трябва да се бори с Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Honda Civic, Peugeot 308, Seat Leon, Citroen C4 и много други. Отличаващото тук е хибридната технология, която японците разработват от много дълго време с техния Prius, позициониран по-високо в гамата. Хибридът бе представен пред широката публика през вече далечната 1997 година и от тогава насетне вече три поколения кръстосват пътищата по света. Най-често задаваният въпрос относно моделите с комлинирано задвижване засяга замяната на батерията. В случая автомобилът има 5 годишна гаранция и след изтичането й - при евентуална повреда на батерията - производителят я откупува.
Интериор
Новият Auris е получил облагороден интериор и изглежда добре за класа си. Японците са наблегнали на материали като пиано лак и алуминий, а в средната конзола присъства нов по-голям и лесен за управление информационен дисплей Toyota Touch 2. Част от информацията му може да бъде пренасяна и на малкия екран в средата на таблото посредством бутоните на волана. Заради тях управлението на круиз контрола е изкарано на лостче, но и то е лесно за употреба. Има и нови дълбоки седалки в комбинация от плат, алкантара и кожа, но не много по-различни от предходните. Важен за водачите детайл - воланът също е с кожена тапицерия, която си остава най-удобният и здрав материал. Единственото, което дразни, е вертикалният тъч дисплей, който при дневна светлина е много труден за работа. Феновете на добрия звук няма да бъдат особено задоволени от качествата на аудиосистемата, а няма опция за по-добра такава. Auris е една от малкото коли на пазара, която предлага точка за безжичен достъп до интернет. Wi-fi функционира с нормална SIM карта и първата година е напълно безплатна.
Екстериор
Колата има изцяло нова предна част, която включва LED фаровете, решетката и бронята. Малко по-агресивна е от предишната, която бе препратка към Lexus, и са добавени хромирани детайли. В задната част промяната не е толкова явна - там впечатление там правят само новите LED стопове. Вече се предлагат и 17-цолови джанти, които добавят още малко към визията на автомобила, като разлика в поведението има, но тя е само положителна. Дизайнът е типичен за японците - нито прекалено семпъл, нито прекалено крещящ.
Двигател и ходови характеристики
Няма чувствителна разлика в размерите и обема при комби и хечбек моделите. Ако търсите автомобил, който да предоставя поне малко спортно усещане, Auris, за съжаление, не може да покрие критериите. Но ако се нуждаете от уравновесен автомобил с нисък разход, компактната Toyota е именно такъв. За жалост не се предвижда спортна версия на модела. Цената на Auris Hybrid хечбек стартира от 36 950 лв. и достига 46 450 лв., а при комби варианта - от 41 950 до 48 450 лева. Това са намалените цени след хибридната преференция от 2 500 лв., която се поема от производителя. Цените на нормалния модел с дизелов и бензинов двигател са много близки до най-изявения конкурент - VW Golf, което не е преимущество.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Грос
Или сте с подвити опашки оти се съюзихте с Тойота?
11:55 06.08.2015
2 Ярослав Станчев
Коментиран от #3
14:33 06.08.2015
3 S Doichinov
До коментар #2 от "Ярослав Станчев":
В нормалните държаваи така правят.Иначе колицата си изглежда повече от добре но малко скъпичка идва.Коментиран от #4
17:05 06.08.2015
4 Фанети Мазакура
До коментар #3 от "S Doichinov":
Що да е скъпа? В нормалните държави даже не знаят колко й е цената. Няма първоначална вноска, плаща 220-250 доларес лизинг на месец и след 5 години както каза Ярослав, я сменят. Тук от няколко години също се доближават до тази схема, но първоначалните вноски от 20-30% още са пречка. Иначе като обърнеш 220-250 долара по курса и ще скиваш, че е същата работа. Ние сме с объркани мозъци, защото възприемаме колите като някаква собственост, за която трябва да изсипем маса пари и да си държим завинаги. А то е купчина ламарина, която след гаранцията се превръща в бездънна яма за пари. А и основно правило е, че нещо, което не е актив, т.е. не ти носи директно пари, се лизингова. ам нейсе.19:27 06.08.2015
5 ФанимиШпека
09:36 07.08.2015