В края на миналата година, точно шест години след като BMW постави началото на сегмента Sport Activity Coupe (SAC), вечните конкуренти от Щутгарт отговориха подобаващо с кросоувъра Mercedes-Benz GLE Coupe. Продажбите стартираха в началото на това лято и големите тунинг компании неминуемо започват да обръщат внимание на прекия конкурент на BMW X6.
Първата и доста впечатляваща доработка по темата е на специалистите от Lumma Design. Те превръщат GLE Coupe в свръхагресивен автомобил с мощност 800 конски сили. За целта немците тръгват по традиционните пътища. Първо придават брутален вид на автомобила, като сменят предната броня, променят формата на радиаторната решетка и интегрират ефектен преден сплитер.
Монтиран е и карбонов капак на моторния отсек. Праговете и задната броня също са различни, като последната впечатлява с масивен дифузьор. Екстериорната картинка се допълва от малък спойлер отзад и от огромни 24-цолови лети джанти. Окачването също е доработено, а ауспухната система е сменена изцяло с такава от неръждаема стомана.
Що се отнася до салона, за него тунинг специалистите използват изключително скъпа и качествена естествена кожа, като я гарнират с елементи и от въглеродни нишки и рядка дървесина. Силовият тунинг предлага две доработки. При първата мощността се увеличава до 650 конски сили, но ако това не е достатъчно за потенциалните клиенти, има и втора опция.
При нея двигателят се форсира до 800 коня, а модификацията се нарича Lumma CLR G 800. На този етап немците не съобщават колко струва предлаганият от тях тунинг и как и с колко ще се изменят динамичните характеристики на автомобила. Според запознати обаче сумата за доработката ще надхвърли половината от цената на фабричния GLE Coupe.
Стандартното GLE Coupe е дълго 4 900, широко 2 003 и високо 1 731 мм при междуосие от 2 915 милиметра. Това го прави с 9 мм по-късо, с 14 мм по-широко и с 29 мм по-високо от актуалната X-шестица. Базата на BMW-то е по-дълга с 18 мм. GLE Coupe се екипира с деветстепенна автоматична трансмисия 9G-Tronic и четири задвижващи колела независимо от моторизацията.