CSL моделите на BMW се готвят да се завърнат с гръм и трясък. Тези специални версии представляват олекотени M-ки с по-остри настройки. Първият CSL е историческото Е9, създадено през далечната 72-ра година. Той утвърждава идеологията на марката като производител на кола за карачи.
Следва значителна пауза до появата на BMW M3 CSL E46, която много критици обявяват за най-добрия M модел, правен някога. На първо четене това, което я отличава от стандартна версия, е теглото. То е намалено с цели 110 килограма. Мощността е увеличена със 17 конски сили и са монтирани по-добри окачване и спирачки. Звукът на този автомобил трудно може да бъде описан - той идва директно от шестте единични дроселови клапи. В страната ни за радост на феновете можем да се насладим на един такъв уникат.
CSL автомобилите не само ще са най-екстремните варианти, а и ще бъдат използвани и за изпитване на нови технологии, които да подобрят представянето им. Това включва и варианти на Power eDrive, която се разработва, за да увеличи и помогне на ефективноста, като същевременно доставя изключителна устойчивост.
CSL автомобилите ще бъдат иновативни в използването на ултралеки материали. Горната част на BMW M4 GTS е направена изцяяло от CFRP. В BMW са използвали същия подход за някои части от шасито на M4 за състезателни цели, но това не би било немислимо за прилагане в рамките на нормалните автомобили. CSL продължава традициите на Е9 и нейните иновации от моторните спортове, приложени в нормалните модели. Днес обаче технологииге са много по-напреднали и са насочени не само към представяне, а и издръжливост.