Отидете към основна версия

9 038 19

Ето го новото Renault Megane

  • renault-
  • megane

Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието

Французите от Renault представиха официално и разкриха всички подробности около новото поколение на Megane. Най-голям интерес предизвика топ версията GT, която разполага с т.нар. пълно управляемо шаси. GT-вариантът е разработен от спортното подразделение на марката Renaultsport и разполага с двигател с мощност 205 конски сили, както и с въпросното 4Control шаси, което е новост за компактния клас автомобили.

Иначе в моторната гама на новия Megane влизат още пет двигателя - три доста икономични дизелови мотора с мощност 90, 110 и 130 конски сили и два бензинови агрегата, които разполагат с мощ от 100 и 130 коня. Скоростните кутии, с които ще е налично новото Renault Megane са две - шестстепенна механична и седемдиапазонен робот с два съединителя.

Връщайки се отново на топ версията GT, трябва да отбележим, че иновационното 4Control шаси е модернизирана версия на фирменото такова, появило се за първи път в Laguna през 2010 година. Благодарение на него завиват и задните колела. Освен това GT-то разполага с пренастроено окачване, различни пружини, амортисьори и система за стабилизация, както и с по-мощни спирачни апарати.

За Megane са налични и множество електронни помощници, като най-основният е Advanced Driver Assistance Systems, в който влизат адаптивен круиз контрол, система за предупреждаване при неволно напускане на лентата, система за следене на движение в т-нар сляпа зона, както и такава за разпознаване на пътните знаци. Иновацията се отличава още с 8.7-инчовия вертикален екран, интегриран в горната част на средната конзола.

Още нещо интересно е свързано със системата Multi-Sense, позволяваща на водача да конфигурира сам собствен режим на управление. Това става чрез индивидуална настройка на отклика на педала на газта и създаване на индивидуален алгоритъм за работа на трансмисията. Останалите режими от Multi-Sense са Sport, Normal, Comfort, Perso и Eco. При GT-версията режимът Eco е заменен от подчертано спортния R.S.

Лично шефът на Renault Карлос Гон разказа, че през 2017 година предстои появата на хибридна версия на новия Megane. Тя ще включва силов тракт от електромотор и дизелов двигател, като средния разход на гориво ще е под 3 литра на 100 километра пробег. Гон не уточни единствено каква ще бъде наточената версия Megane RS от Renaulsport. Експертите във Франкфурт спекулират с вариант от порядъка на 300 конски сили.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини