ItalDesign Nazca основателно се смята за една от най-култовите концептуални разработки на тема BMW от началото на 90-те години на миналия век. Суперколата със средноразположен V12 обаче засенчва незаслужено друг проект на Джорджето Джуджаро от онова време. През 1992 г. гениалният италиански дизайнер създава сухопътна яхта, която можеше да промени изцяло представата за минивана като за скучно моторизирано бунгало за превоз на малки футболистчета.
Прототипът Columbus отбелязва 500-годишнината от откриването на Америка. Огромният автомобил с дължина 6 метра може да превозва 9 човека в неописуем комфорт със скорост до 230 км/ч.
Подобно на Nazca, несбъднатият миниван на BMW се задвижва от легендарния 5.0-литров 12-цилиндров M70 на баварците. Моторът е разположен напречно зад предния мост под местата на водача и пътниците непосредствено зад него. Това обяснява защо предната част на салона е издигната по подобие на пилотската кабина на Boeing 747 и гърбицата на покрива.
Управлението на Columbus също напомня за самолет. С въртенето на волана и натискането на педалите се подават команди на изпълнителни механизми. Така ItalDesign създава един от първите автомобили с drive-by-wire 20 години преди навлизането на технологията в масовото автомобилостроене.
Друга забележителна особеност на Columbus са четирите задвижващи и управляеми колела. За да може огромният миниван да маневрира в по-тесни пространства, задните гуми завиват под ъгъл до 15 градуса.
В началото на 90-те години ItalDesign вече разполага с производствена база от свръхмодерни преси, роботи за лазерни заварки и автоклав за "печене" на каросерии от въглеродни нишки. Въпреки това обаче Джорджето Джуджаро създава Columbus по старомодния начин с рисуване и ръчно изчукване на стоманената силова структура и алуминиевите панели на каросерията в мащаб 1:1 на дървени калъпи без пластилинови макети. Както великият маестро на италианския дизайн сам признава, той така и не се научава да работи с компютър.