13 Октомври, 2015 10:16 81 160 29

Ако BMW правеше миниванове

  • bmw-
  • italdesign-
  • columbus-
  • nazca-
  • джорджето джуджаро
Ако BMW правеше миниванове - 1

ItalDesign Nazca основателно се смята за една от най-култовите концептуални разработки на тема BMW от началото на 90-те години на миналия век. Суперколата със средноразположен V12 обаче засенчва незаслужено друг проект на Джорджето Джуджаро от онова време. През 1992 г. гениалният италиански дизайнер създава сухопътна яхта, която можеше да промени изцяло представата за минивана като за скучно моторизирано бунгало за превоз на малки футболистчета.

Ако BMW правеше миниванове

Прототипът Columbus отбелязва 500-годишнината от откриването на Америка. Огромният автомобил с дължина 6 метра може да превозва 9 човека в неописуем комфорт със скорост до 230 км/ч.

Ако BMW правеше миниванове

Подобно на Nazca, несбъднатият миниван на BMW се задвижва от легендарния 5.0-литров 12-цилиндров M70 на баварците. Моторът е разположен напречно зад предния мост под местата на водача и пътниците непосредствено зад него. Това обяснява защо предната част на салона е издигната по подобие на пилотската кабина на Boeing 747 и гърбицата на покрива.

Ако BMW правеше миниванове

Управлението на Columbus също напомня за самолет. С въртенето на волана и натискането на педалите се подават команди на изпълнителни механизми. Така ItalDesign създава един от първите автомобили с drive-by-wire 20 години преди навлизането на технологията в масовото автомобилостроене.

Ако BMW правеше миниванове

Друга забележителна особеност на Columbus са четирите задвижващи и управляеми колела. За да може огромният миниван да маневрира в по-тесни пространства, задните гуми завиват под ъгъл до 15 градуса.

Ако BMW правеше миниванове

В началото на 90-те години ItalDesign вече разполага с производствена база от свръхмодерни преси, роботи за лазерни заварки и автоклав за "печене" на каросерии от въглеродни нишки. Въпреки това обаче Джорджето Джуджаро създава Columbus по старомодния начин с рисуване и ръчно изчукване на стоманената силова структура и алуминиевите панели на каросерията в мащаб 1:1 на дървени калъпи без пластилинови макети. Както великият маестро на италианския дизайн сам признава, той така и не се научава да работи с компютър.

Ако BMW правеше миниванове

Ако BMW правеше миниванове


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Янко

    3 13 Отговор
    много прилича на мултиплата
  • 2 диан

    9 5 Отговор
    много красиво
    12 цилиндров двигател
    малко пресилено но с 1600 бензин е чудесно
    и да не е БМВ
    че отиде над 130 000
    и поддръжката ще излиза на собственика през......

    Коментиран от #9

  • 3 Иво

    4 9 Отговор
    Малко ми прилича на мелез между свиня и гущер ...
  • 4 CaMyPau

    2 5 Отговор
    По-скоро е мелез между ван и кемпер. И нито е едното, нито другото..

    Коментиран от #10

  • 5 trtr

    2 10 Отговор
    Хубаво,че не са го произвеждали щеше да спечели приза за най грозен автомобил,но може би това е едно дизайнерско хрумване с цел проучване общественната нагласа на купувачите.
  • 6 тони

    25 0 Отговор
    Нека е грозно, на тези вътре със сигурност няма да им пука много докато се возят в тези удобни фотьойли :-)
  • 7 123

    20 1 Отговор
    Отпред е вдигнато като кабина на камион и двигателя е отдолу. Много е модерно за времето си, кабината отпред и интериора вътре са като в самолет, на мен ми харесва. Луксозен ван, който дори и сега е с актуален дизайн.
  • 8 IRISH

    6 1 Отговор
    BMW вече прави миниванове, що за статия?! :D :D :D
  • 9 Георги Бимера

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "диан":

    Нали знаеш, че този двигател трябва да има душа, за да дърпа този бая големичък ван? Тоя миксер кога ще издържи? Стига глупости! Този ван не е направен за икономия дори си личи с тези кресла и завиващи задни колела и пр. и то преди 25 год. някъде
  • 10 klu4arq

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "CaMyPau":

    4e kvo i e na multiplata

    Коментиран от #27

  • 11 Бхд БхД

    3 0 Отговор
    Много хора искат БМВ да правят бусове но НЯМА
  • 12 незнайко

    0 0 Отговор
    Това си е подвижно казино. Тези четиримата отзад могат да играят спокойно покер ако имат маса. Фантазиите на проектантите вече нямат край с навлизането на 3D програми в компютрите, не трябва да се учудваме.
  • 13 mediator37

    0 2 Отговор
    Външният вид е стряскащ, защото водещи са инженерите. При средно разположен двигател- това е.
    Возещите се отзад не виждат нищо през предното стъкло. Подтискащо. Като в багажно отделение.
    Идеята на БМВ и тогава и сега е една- или ще сме най-бързи и най-мощни или не се захващаме.

    Коментиран от #18

  • 14 Ивелин Денев

    1 10 Отговор
    Никога не съм виждал нещо по-грозно :D :D :D
  • 15 2dw

    6 1 Отговор
    добре е, даже ,че не е влязло в производство. кошмар за автомонтьора и цифра за обслужване за собственика. вероятно свещи щяха да се демонтират през ауспуха, а мотор с комън рейл на бош дюзите ще се вадят с багер.
    иначе инженерите рисували,това произведение са вече пенсионери, слава богу.
    Бош да бъде забранена за ползване в автомобилите!
  • 16 2dw

    6 1 Отговор
    поне 800 кравешки кожи видех в салона
  • 17 Ne si znam imeto

    6 5 Отговор
    Те така или иначе цял живот си правят грозни коли,защо да не направят и миниван.
  • 18 ко рече?

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "mediator37":

    Бмв нито са най мощните нито най бързите.
    На мен вана ми харесва.Лукса струва пари и подръжката не е важна освен ако не си го купи някой сополанко.

    Коментиран от #20

  • 19 yordan

    1 1 Отговор
    strashen e za riba maxash sedalkite i lqgash ne ti trqbva palatka?
  • 20 mediator37

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "ко рече?":

    След като видях Фиат Мултипла на живо и преодолях, макар и трудно, шока и ужаса, мислех, че нищо в живота ми не може да ме отврати така дълбоко. Това ми убеждение трая до публикването на тази статия и снимките на "проекто-бавареца".
    Айде, тури си лукса където решиш, че най-блажно ще ти влезе.

    Коментиран от #21

  • 21 смешко

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "mediator37":

    Ти си от тези за които най важното е как им изглежда колата.Така ще е докато разбереш,че това под кръста и с ферари пак ще ти е по малко от моя.Вози се на раздрънкан голф,заключвай го с катинар а това с кожи,климатици и др.екстри го остави на нас.
  • 22 Румен Янев

    6 3 Отговор
    То бива да е грозно но това е прекалило!Пред него мултипла-та направо си е хубавец
  • 23 Краси

    5 4 Отговор
    Изглежда като два различни автомобила, които са се сраснали някак. Или по-скоро единия е влязъл под другия. Или пък единия е "лапнал" другия наполовина.

    Изобщо сюрреализъм отвсякъде...
  • 24 Дас Ауто

    3 3 Отговор
    Ето за това БМВ не правят "мини" вани. Въпреки, че не виждам нищо мини в този автобус.
  • 25 abv

    5 14 Отговор
    Те коли не могат да правят пък ванове..
  • 26 Габо

    0 3 Отговор
    ХУБАВИ КОЛА ЗЕМИ КОЛА КОЛКО СТРУМА КУПЕШ. ФИРМАТА. ЩЕ МИ ВЪРТИ БИЗНЕС МОДЕЛ
  • 27 Пхахахахах

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "klu4arq":

    Как така какво и е, бе, пичага? Приз за най-грозна кола от почти всички класации, които са правени, то на нищо не прилича горкото.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Константин

    0 1 Отговор
    На джантите има нещо италианско на емблемата. Да не му се е развинтило въображението на някой