ItalDesign Nazca основателно се смята за една от най-култовите концептуални разработки на тема BMW от началото на 90-те години на миналия век. Суперколата със средноразположен V12 обаче засенчва незаслужено друг проект на Джорджето Джуджаро от онова време. През 1992 г. гениалният италиански дизайнер създава сухопътна яхта, която можеше да промени изцяло представата за минивана като за скучно моторизирано бунгало за превоз на малки футболистчета.
Прототипът Columbus отбелязва 500-годишнината от откриването на Америка. Огромният автомобил с дължина 6 метра може да превозва 9 човека в неописуем комфорт със скорост до 230 км/ч.
Подобно на Nazca, несбъднатият миниван на BMW се задвижва от легендарния 5.0-литров 12-цилиндров M70 на баварците. Моторът е разположен напречно зад предния мост под местата на водача и пътниците непосредствено зад него. Това обяснява защо предната част на салона е издигната по подобие на пилотската кабина на Boeing 747 и гърбицата на покрива.
Управлението на Columbus също напомня за самолет. С въртенето на волана и натискането на педалите се подават команди на изпълнителни механизми. Така ItalDesign създава един от първите автомобили с drive-by-wire 20 години преди навлизането на технологията в масовото автомобилостроене.
Друга забележителна особеност на Columbus са четирите задвижващи и управляеми колела. За да може огромният миниван да маневрира в по-тесни пространства, задните гуми завиват под ъгъл до 15 градуса.
В началото на 90-те години ItalDesign вече разполага с производствена база от свръхмодерни преси, роботи за лазерни заварки и автоклав за "печене" на каросерии от въглеродни нишки. Въпреки това обаче Джорджето Джуджаро създава Columbus по старомодния начин с рисуване и ръчно изчукване на стоманената силова структура и алуминиевите панели на каросерията в мащаб 1:1 на дървени калъпи без пластилинови макети. Както великият маестро на италианския дизайн сам признава, той така и не се научава да работи с компютър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Янко
10:45 13.10.2015
2 диан
12 цилиндров двигател
малко пресилено но с 1600 бензин е чудесно
и да не е БМВ
че отиде над 130 000
и поддръжката ще излиза на собственика през......
Коментиран от #9
10:50 13.10.2015
3 Иво
11:30 13.10.2015
4 CaMyPau
Коментиран от #10
11:42 13.10.2015
5 trtr
12:39 13.10.2015
6 тони
13:23 13.10.2015
7 123
14:07 13.10.2015
8 IRISH
15:06 13.10.2015
9 Георги Бимера
До коментар #2 от "диан":
Нали знаеш, че този двигател трябва да има душа, за да дърпа този бая големичък ван? Тоя миксер кога ще издържи? Стига глупости! Този ван не е направен за икономия дори си личи с тези кресла и завиващи задни колела и пр. и то преди 25 год. някъде15:15 13.10.2015
10 klu4arq
До коментар #4 от "CaMyPau":
4e kvo i e na multiplataКоментиран от #27
16:25 13.10.2015
11 Бхд БхД
16:35 13.10.2015
12 незнайко
17:07 13.10.2015
13 mediator37
Возещите се отзад не виждат нищо през предното стъкло. Подтискащо. Като в багажно отделение.
Идеята на БМВ и тогава и сега е една- или ще сме най-бързи и най-мощни или не се захващаме.
Коментиран от #18
18:32 13.10.2015
14 Ивелин Денев
19:09 13.10.2015
15 2dw
иначе инженерите рисували,това произведение са вече пенсионери, слава богу.
Бош да бъде забранена за ползване в автомобилите!
19:48 13.10.2015
16 2dw
19:51 13.10.2015
17 Ne si znam imeto
20:24 13.10.2015
18 ко рече?
До коментар #13 от "mediator37":
Бмв нито са най мощните нито най бързите.На мен вана ми харесва.Лукса струва пари и подръжката не е важна освен ако не си го купи някой сополанко.
Коментиран от #20
20:40 13.10.2015
19 yordan
20:58 13.10.2015
20 mediator37
До коментар #18 от "ко рече?":
След като видях Фиат Мултипла на живо и преодолях, макар и трудно, шока и ужаса, мислех, че нищо в живота ми не може да ме отврати така дълбоко. Това ми убеждение трая до публикването на тази статия и снимките на "проекто-бавареца".Айде, тури си лукса където решиш, че най-блажно ще ти влезе.
Коментиран от #21
21:49 13.10.2015
21 смешко
До коментар #20 от "mediator37":
Ти си от тези за които най важното е как им изглежда колата.Така ще е докато разбереш,че това под кръста и с ферари пак ще ти е по малко от моя.Вози се на раздрънкан голф,заключвай го с катинар а това с кожи,климатици и др.екстри го остави на нас.22:07 13.10.2015
22 Румен Янев
08:59 14.10.2015
23 Краси
Изобщо сюрреализъм отвсякъде...
12:45 14.10.2015
24 Дас Ауто
14:18 14.10.2015
25 abv
18:27 17.10.2015
26 Габо
09:03 11.02.2017
27 Пхахахахах
До коментар #10 от "klu4arq":
Как така какво и е, бе, пичага? Приз за най-грозна кола от почти всички класации, които са правени, то на нищо не прилича горкото.13:40 11.02.2017
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Константин
08:53 22.11.2018