Отидете към основна версия

19 319 19

Експеримент: Атмосферен V8 или хибрид?

  • v8-
  • hybrid-
  • infiniti

В днешно време големите автомобилни производители обръщат все повече внимание на т.нар. хибриден силов тракт, който в повечето случаи включва по-малък бензинов двигател и електромотор. Все още обаче големите и луксозни автомобили се оборудват и с култовия V-образен осемцилиндров двигател, който разполага с много мощност и с наистина уникален звук. Кой обаче е по-добър що се касае до динамика и икономичност - атмосферният V8 или хибридът? Отговорът на този въпрос можете да си го дадете сами, след като прочетете едно сравнение между големите седани на Infiniti, обозначени с индексите Q50 Hybrid и Q70S. Своеобразният дуел се провежда и в трите основни режима на работа Eco, Standart и Sport.

V-образният осмак

Осмакът на седана Q70 се появява през 2010 година. Разработен е специално за този модел, който тогава се наричаше M56. И по онова време обаче въпросният V-осмак не можеше да се нарече нов. Запознатите с темата знаят, че основата му бе взета от двигателите на Nissan Armada и пикапа Titan от началото на ХХI век, като разликата е, че за версията М56 към мотора е добавено директното впръскване на гориво, а системата за управление на фазите на газоразпределението е модернизирана. Въпреки тези и редица други изменения, самата архитектура на двигателя е същата. Мощността на вече преработения агрегат е 425 конски сили, работният му обем е 5.6 литра, а максималният въртящ момент - 550 Нм. Срещат се и дефорсирани до 408 конски сили версии.

Хибридният силов тракт

Силовата установка на Infiniti Q50 Hybrid е значително по-модерна. В състава ѝ влизат V-образен шестцилиндров бензинов двигател, който работи съвместно със съединен чрез т.нар. "сухо зацепване" електромотор с 50 конски сили. Системната мощност на силовия тракт е 355 конски сили, а пиковият момент - 536 Нм.

И при двете версии се наблюдават сходни динамични характеристики - ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 и 5.3 секунди, съответно за Q50 Hybrid и Q70S. Масата им също е почти еднаква. Хибридът тежи 1 900 килограма, а Q70S - с 40 кг повече. Разликата е само една - разходът на гориво. По заводски данни V-осмакът харчи 12.5 на 100 в смесен режим, а хибридът - 6.8 литра на 100 км пробег. Дали е така в действителност?

Режим Eco

В най-икономичният режим и при съпоставими скорости хибридната силова установка на Q50 Hybrid не дава на атмосферния осмака никакви шансове. Това е така, защото в много от случаите електрониката използва за задвижване само електрическа тяга, а освен това електронният акселератор на Q50 Hybrid играе ролята на виртуален демпфер и реално разходът пада до 7.5 л/100 км.

При Infiniti Q70 няма нищо подобно. При активиране на Eco-режима педалът на газта става по-неинформативен и откликът на мотора е по-слаб. Автоматичната скоростна кутия пък се стреми при всеки удобен случай да превключи на по-горна предавка и да намали оборотите, което води до реален разход от 10.8 литра на 100 км пробег. И двете версии се изпробват на извънградско с близка до максимално разрешената скорост.

Режим Standart

При ниски и средни скорости в режим Standart Q50 Hybrid отново е за предпочитане пред Q70. При скорост в диапазона 50 - 90 км/ч хибридът харчи не повече от осем литра, докато солидният осмак гони десетката. Когато обаче скоростта бъде увеличена над отметката 100 км/ч, V-образният осемцилиндров агрегат взима своето. Може би е неочаквано за някои, но тогава Q70 е по-икономичен от хибрида Q50, макар и с малко.

Режим Sport

В спортния режим при Q50 Hybrid се обострят всички реакции. Рязко натискане на педала на газта включва в действие и двата мотора, което води до бързо изтощаване на батерията. При активна езда в града разходът на хибрида лесно надхвърля 15 литра на 100 километра пробег.

В спортен режим разходът на Q70 е идентичен и дори по-нисък от този на хибрида. При активно шофиране в градски условия и при скорост до 90 км/ч консумацията едва превишава 14. Така в спортен режим двете версии са с почти изравнени възможности по отношение на разход на гориво.

Изводи

Оказва се, че в първите два режима и при по-умерено шофиране хибридът е доста по-икономичен, но стигне ли се до по-динамично каране и по-висока скорост, двете системи се изравняват. В спортен режим и в градски условия е постигната най-малката разлика 14.4 литра за V8 и 14.9 за хибрида. При високата скорост батерията на хибрида се изтощава бързо и там разликите в разхода на гориво също се стопяват.

Така че, който е фен на неподражаемия звук на V8 и обича да кара по-динамично, да не се замисля. Друг е въпросът докога автомобилните производители ще правят коли с големи двигатели предвид все по-ожесточените еконорми. Дали няма да дойде време, когато масовите коли щестанат електрически, а на малкото произвеждани хибриди ще се гледа като на V-осмаците към днешна дата?

Научете повече за моделите на Infiniti ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини