23 Октомври, 2015 09:10 19 586 19

Експеримент: Атмосферен V8 или хибрид?

  • v8-
  • hybrid-
  • infiniti

В днешно време големите автомобилни производители обръщат все повече внимание на т.нар. хибриден силов тракт, който в повечето случаи включва по-малък бензинов двигател и електромотор. Все още обаче големите и луксозни автомобили се оборудват и с култовия V-образен осемцилиндров двигател, който разполага с много мощност и с наистина уникален звук. Кой обаче е по-добър що се касае до динамика и икономичност - атмосферният V8 или хибридът? Отговорът на този въпрос можете да си го дадете сами, след като прочетете едно сравнение между големите седани на Infiniti, обозначени с индексите Q50 Hybrid и Q70S. Своеобразният дуел се провежда и в трите основни режима на работа Eco, Standart и Sport.

V-образният осмак

Осмакът на седана Q70 се появява през 2010 година. Разработен е специално за този модел, който тогава се наричаше M56. И по онова време обаче въпросният V-осмак не можеше да се нарече нов. Запознатите с темата знаят, че основата му бе взета от двигателите на Nissan Armada и пикапа Titan от началото на ХХI век, като разликата е, че за версията М56 към мотора е добавено директното впръскване на гориво, а системата за управление на фазите на газоразпределението е модернизирана. Въпреки тези и редица други изменения, самата архитектура на двигателя е същата. Мощността на вече преработения агрегат е 425 конски сили, работният му обем е 5.6 литра, а максималният въртящ момент - 550 Нм. Срещат се и дефорсирани до 408 конски сили версии.

Хибридният силов тракт

Силовата установка на Infiniti Q50 Hybrid е значително по-модерна. В състава ѝ влизат V-образен шестцилиндров бензинов двигател, който работи съвместно със съединен чрез т.нар. "сухо зацепване" електромотор с 50 конски сили. Системната мощност на силовия тракт е 355 конски сили, а пиковият момент - 536 Нм.

И при двете версии се наблюдават сходни динамични характеристики - ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 и 5.3 секунди, съответно за Q50 Hybrid и Q70S. Масата им също е почти еднаква. Хибридът тежи 1 900 килограма, а Q70S - с 40 кг повече. Разликата е само една - разходът на гориво. По заводски данни V-осмакът харчи 12.5 на 100 в смесен режим, а хибридът - 6.8 литра на 100 км пробег. Дали е така в действителност?

Режим Eco

В най-икономичният режим и при съпоставими скорости хибридната силова установка на Q50 Hybrid не дава на атмосферния осмака никакви шансове. Това е така, защото в много от случаите електрониката използва за задвижване само електрическа тяга, а освен това електронният акселератор на Q50 Hybrid играе ролята на виртуален демпфер и реално разходът пада до 7.5 л/100 км.

При Infiniti Q70 няма нищо подобно. При активиране на Eco-режима педалът на газта става по-неинформативен и откликът на мотора е по-слаб. Автоматичната скоростна кутия пък се стреми при всеки удобен случай да превключи на по-горна предавка и да намали оборотите, което води до реален разход от 10.8 литра на 100 км пробег. И двете версии се изпробват на извънградско с близка до максимално разрешената скорост.

Режим Standart

При ниски и средни скорости в режим Standart Q50 Hybrid отново е за предпочитане пред Q70. При скорост в диапазона 50 - 90 км/ч хибридът харчи не повече от осем литра, докато солидният осмак гони десетката. Когато обаче скоростта бъде увеличена над отметката 100 км/ч, V-образният осемцилиндров агрегат взима своето. Може би е неочаквано за някои, но тогава Q70 е по-икономичен от хибрида Q50, макар и с малко.

Режим Sport

В спортния режим при Q50 Hybrid се обострят всички реакции. Рязко натискане на педала на газта включва в действие и двата мотора, което води до бързо изтощаване на батерията. При активна езда в града разходът на хибрида лесно надхвърля 15 литра на 100 километра пробег.

В спортен режим разходът на Q70 е идентичен и дори по-нисък от този на хибрида. При активно шофиране в градски условия и при скорост до 90 км/ч консумацията едва превишава 14. Така в спортен режим двете версии са с почти изравнени възможности по отношение на разход на гориво.

Изводи

Оказва се, че в първите два режима и при по-умерено шофиране хибридът е доста по-икономичен, но стигне ли се до по-динамично каране и по-висока скорост, двете системи се изравняват. В спортен режим и в градски условия е постигната най-малката разлика 14.4 литра за V8 и 14.9 за хибрида. При високата скорост батерията на хибрида се изтощава бързо и там разликите в разхода на гориво също се стопяват.

Така че, който е фен на неподражаемия звук на V8 и обича да кара по-динамично, да не се замисля. Друг е въпросът докога автомобилните производители ще правят коли с големи двигатели предвид все по-ожесточените еконорми. Дали няма да дойде време, когато масовите коли щестанат електрически, а на малкото произвеждани хибриди ще се гледа като на V-осмаците към днешна дата?

Научете повече за моделите на Infiniti ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    4 0 Отговор
    Мдааа, ще си мечтаем скоро за трицилиндрови бензинови мотори, ама и тях няма да ги има. Може би съм олд скул, но за мен по-уникален звук от този на V8 няма. Това е двигателят.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 MaKaTa

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    За съжаление и автора и ти сте прави. "Ще дойде време, когато масовите коли ще са изцяло електрически и на малкото произвеждащи се хибриди ще се гледа като на V осмаците към днешна дата"
  • 3 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Има, на V12:)))
  • 4 фжасж

    0 2 Отговор
    Добре де, като сте толкова отворени.. Дайте ми едно инфинити хибрид, пък ще ви кажа колко е лошо.
    Въпрос на време е да се постави по-голям електромотор , за да стане икономичен и на високи скорости и да се пресметне така, че да не включва/изключва много често бензиновия агрегат. То там е основния разход - пускай-спирай. Но - това ще стане едва когато изпродадат сегашните модели. Тогава, като лъснат предимствата - ще започне облъчване за новите модели, за да може непрекъснато да се купува.. Който е умен и пестелив, отсега купува хибрид, стига цената му да е съпоставима. Това е ..

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Калоян

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "фжасж":

    Аз съм умен и поради тази причина имам повечко пари. та за това не ми се налага да пестя и пак заради това си карам американски V8 5.7 и съм особено щастлив. Ти си пести за хибриди и се наслаждавай на звука, който в много от случаите е подобен на прахосмукачка.
  • 6 приус

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "фжасж":

    Пускането и спирането на бензиновият тракт става малко по-различно при хибридните системи. Не е точно пали/гаси, както е при стандартните мотори, който консумират повече гориво за самият старт. При хибридите бензиновият агрегат се задвижва плавно от ел. мотор и се активира след определено натоварване. Това зависи от заряда на батерията, разбира се, но старта и потеглянето на автомобила става на ел. мотор. Също така бенз. агрвгат стартира с много намалена консумация на гориво и при набиране на обороти увеличава тягата и консумацията, като ел. мотора гарантира плавен преход. Поне така е при Тойота, които използват ДВГ мотори с Аткинсонов цикъл във всички хибридни системи.
  • 7 гост

    1 1 Отговор
    Това е безсмислен въпрос: кой човек би дал поне 100х.лв, за да кара леко, в еко модус, за да спести 4,5лв? Това е малоумно, няма такъв, който да иска да си купи 350кс кола, за да я кара като бабичка. Ако ще караш като бабичка, купи си 150кс, при все че и това е достатъчно.
    Голям двигател се купува за кеф, не за икономия и да, по-добро от В8 и Р6 като звук засега няма. Всичко друго е просто компромис.
  • 8 Morgoth

    0 0 Отговор
    Разхода на Lexus GS 450h (еквивалент на Q50) е 7,5 извънградско при скорост от 140 на магистрала, 120 на първокласен път и спазване на ограниченията при преминаване през села. Разлика между спорт и еко не се забелязва.

    Разхода при градско без задръствания е към 11, но при по-лоши условия си отива на 15. Студеното време също го мори, защото не спира бензина докато не загрее напълно. Дългото висене в задръстване изтощава батерията удивително бързо и пак си на V6-тицата.

    Не съм тествал дълъг път при постоянна скорост над 160-180, но особено ако колата е натоварена V8-мицата може би ще даде по-нисък разход.
  • 9 бай Иван

    1 0 Отговор
    Разбира се ,че атмосферен V осмак! Тези двигатели са за хора със възможности! За другите има 1.1 ЕКО прахосмукачки!

    Коментиран от #10

  • 10 Morgoth

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "бай Иван":

    Въпрос на вкус - казал петела, слизайки от патката :)
    С V8-мицата никога няма да изпиташ кефа да се движиш без никакъв звук.

    Q50 е много далеч от прахосмукачка и определено е за хора с възможности.

    Коментиран от #11, #14

  • 11 асдфгххх

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Morgoth":

    Не ми и трябва такъв "кеф". :)
  • 12 Дани

    0 1 Отговор
    Най-големите и скъпи таралясници на автоизложението бяха с марка Инфинити!!! КЕНЕФИ !
  • 13 dhcp

    0 3 Отговор
    На мен пък ми е интересно кой си купува осмак за в града? Тия коли са правени за продължително пътуване и то на магистрали, а не да ходиш на кафе с тях, та сравнението с хибрида и "градския" в-осмак не знам от къде ви дойде на акъла... Качвайте ги на магистралата и след два тигела от София до морето дайте да видим какви са показанията.

    Коментиран от #15

  • 14 бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Morgoth":

    Карай си вятърната мелница!

    Коментиран от #18

  • 15 бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "dhcp ":

    ТЕЗИ НЕЩА ПИЧ СЕ УЧАТ В ПО ГОРНИТЕ КЛАСОВЕ!
  • 16 Кольо Камиона

    0 0 Отговор
    Не познавам автомобил хем много да кефи, хем да е супер икономичен. Аз съм решил проблема като рядко изкарвам осмака, главно на уикенда, било то из София или до Ярема или до Златната рибка, може и до Банско, а през седмицата и в задръстванията четири цилиндъра и компактни размери ми стигат, хем икономично, хем лесно се паркира по тесните улички, хем не ме е страх че някой злобен нещастен завистник ще ми издере боята с пирон :)
  • 17 comoros

    1 0 Отговор
    До Дани :
    Пич-/предполагам си такъв/ Май никога не си се качвал в Инфинити. Мога да ти дам да покараш едно QX 70 и да видиш дали е кенеф.
    Относно цената,мога да ти кажа,че са малко под цената на някой други марки,но имат същото оборудване и екстри, а возията и динамика не е по-лоша.
  • 18 бай Драган

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "бай Иван":

    Q50 вятърна мелница, явно ти си с ферари или ламбо - евала, ако е така, ама ако не е ...
  • 19 четрите кръга

    1 0 Отговор
    в инфинити не работят жълти за това е красива кола
    техните дизайнери са французи а за техническия одел отговарят немци