В днешно време големите автомобилни производители обръщат все повече внимание на т.нар. хибриден силов тракт, който в повечето случаи включва по-малък бензинов двигател и електромотор. Все още обаче големите и луксозни автомобили се оборудват и с култовия V-образен осемцилиндров двигател, който разполага с много мощност и с наистина уникален звук. Кой обаче е по-добър що се касае до динамика и икономичност - атмосферният V8 или хибридът? Отговорът на този въпрос можете да си го дадете сами, след като прочетете едно сравнение между големите седани на Infiniti, обозначени с индексите Q50 Hybrid и Q70S. Своеобразният дуел се провежда и в трите основни режима на работа Eco, Standart и Sport.
V-образният осмак
Осмакът на седана Q70 се появява през 2010 година. Разработен е специално за този модел, който тогава се наричаше M56. И по онова време обаче въпросният V-осмак не можеше да се нарече нов. Запознатите с темата знаят, че основата му бе взета от двигателите на Nissan Armada и пикапа Titan от началото на ХХI век, като разликата е, че за версията М56 към мотора е добавено директното впръскване на гориво, а системата за управление на фазите на газоразпределението е модернизирана. Въпреки тези и редица други изменения, самата архитектура на двигателя е същата. Мощността на вече преработения агрегат е 425 конски сили, работният му обем е 5.6 литра, а максималният въртящ момент - 550 Нм. Срещат се и дефорсирани до 408 конски сили версии.
Хибридният силов тракт
Силовата установка на Infiniti Q50 Hybrid е значително по-модерна. В състава ѝ влизат V-образен шестцилиндров бензинов двигател, който работи съвместно със съединен чрез т.нар. "сухо зацепване" електромотор с 50 конски сили. Системната мощност на силовия тракт е 355 конски сили, а пиковият момент - 536 Нм.
И при двете версии се наблюдават сходни динамични характеристики - ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 и 5.3 секунди, съответно за Q50 Hybrid и Q70S. Масата им също е почти еднаква. Хибридът тежи 1 900 килограма, а Q70S - с 40 кг повече. Разликата е само една - разходът на гориво. По заводски данни V-осмакът харчи 12.5 на 100 в смесен режим, а хибридът - 6.8 литра на 100 км пробег. Дали е така в действителност?
Режим Eco
В най-икономичният режим и при съпоставими скорости хибридната силова установка на Q50 Hybrid не дава на атмосферния осмака никакви шансове. Това е така, защото в много от случаите електрониката използва за задвижване само електрическа тяга, а освен това електронният акселератор на Q50 Hybrid играе ролята на виртуален демпфер и реално разходът пада до 7.5 л/100 км.
При Infiniti Q70 няма нищо подобно. При активиране на Eco-режима педалът на газта става по-неинформативен и откликът на мотора е по-слаб. Автоматичната скоростна кутия пък се стреми при всеки удобен случай да превключи на по-горна предавка и да намали оборотите, което води до реален разход от 10.8 литра на 100 км пробег. И двете версии се изпробват на извънградско с близка до максимално разрешената скорост.
Режим Standart
При ниски и средни скорости в режим Standart Q50 Hybrid отново е за предпочитане пред Q70. При скорост в диапазона 50 - 90 км/ч хибридът харчи не повече от осем литра, докато солидният осмак гони десетката. Когато обаче скоростта бъде увеличена над отметката 100 км/ч, V-образният осемцилиндров агрегат взима своето. Може би е неочаквано за някои, но тогава Q70 е по-икономичен от хибрида Q50, макар и с малко.
Режим Sport
В спортния режим при Q50 Hybrid се обострят всички реакции. Рязко натискане на педала на газта включва в действие и двата мотора, което води до бързо изтощаване на батерията. При активна езда в града разходът на хибрида лесно надхвърля 15 литра на 100 километра пробег.
В спортен режим разходът на Q70 е идентичен и дори по-нисък от този на хибрида. При активно шофиране в градски условия и при скорост до 90 км/ч консумацията едва превишава 14. Така в спортен режим двете версии са с почти изравнени възможности по отношение на разход на гориво.
Изводи
Оказва се, че в първите два режима и при по-умерено шофиране хибридът е доста по-икономичен, но стигне ли се до по-динамично каране и по-висока скорост, двете системи се изравняват. В спортен режим и в градски условия е постигната най-малката разлика 14.4 литра за V8 и 14.9 за хибрида. При високата скорост батерията на хибрида се изтощава бързо и там разликите в разхода на гориво също се стопяват.
Така че, който е фен на неподражаемия звук на V8 и обича да кара по-динамично, да не се замисля. Друг е въпросът докога автомобилните производители ще правят коли с големи двигатели предвид все по-ожесточените еконорми. Дали няма да дойде време, когато масовите коли щестанат електрически, а на малкото произвеждани хибриди ще се гледа като на V-осмаците към днешна дата?
Научете повече за моделите на Infiniti ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър
Коментиран от #2, #3
09:27 23.10.2015
2 MaKaTa
До коментар #1 от "Петър":
За съжаление и автора и ти сте прави. "Ще дойде време, когато масовите коли ще са изцяло електрически и на малкото произвеждащи се хибриди ще се гледа като на V осмаците към днешна дата"09:32 23.10.2015
3 Гост
До коментар #1 от "Петър":
Има, на V12:)))09:35 23.10.2015
4 фжасж
Въпрос на време е да се постави по-голям електромотор , за да стане икономичен и на високи скорости и да се пресметне така, че да не включва/изключва много често бензиновия агрегат. То там е основния разход - пускай-спирай. Но - това ще стане едва когато изпродадат сегашните модели. Тогава, като лъснат предимствата - ще започне облъчване за новите модели, за да може непрекъснато да се купува.. Който е умен и пестелив, отсега купува хибрид, стига цената му да е съпоставима. Това е ..
Коментиран от #5, #6
11:05 23.10.2015
5 Калоян
До коментар #4 от "фжасж":
Аз съм умен и поради тази причина имам повечко пари. та за това не ми се налага да пестя и пак заради това си карам американски V8 5.7 и съм особено щастлив. Ти си пести за хибриди и се наслаждавай на звука, който в много от случаите е подобен на прахосмукачка.11:45 23.10.2015
6 приус
До коментар #4 от "фжасж":
Пускането и спирането на бензиновият тракт става малко по-различно при хибридните системи. Не е точно пали/гаси, както е при стандартните мотори, който консумират повече гориво за самият старт. При хибридите бензиновият агрегат се задвижва плавно от ел. мотор и се активира след определено натоварване. Това зависи от заряда на батерията, разбира се, но старта и потеглянето на автомобила става на ел. мотор. Също така бенз. агрвгат стартира с много намалена консумация на гориво и при набиране на обороти увеличава тягата и консумацията, като ел. мотора гарантира плавен преход. Поне така е при Тойота, които използват ДВГ мотори с Аткинсонов цикъл във всички хибридни системи.11:48 23.10.2015
7 гост
Голям двигател се купува за кеф, не за икономия и да, по-добро от В8 и Р6 като звук засега няма. Всичко друго е просто компромис.
11:55 23.10.2015
8 Morgoth
Разхода при градско без задръствания е към 11, но при по-лоши условия си отива на 15. Студеното време също го мори, защото не спира бензина докато не загрее напълно. Дългото висене в задръстване изтощава батерията удивително бързо и пак си на V6-тицата.
Не съм тествал дълъг път при постоянна скорост над 160-180, но особено ако колата е натоварена V8-мицата може би ще даде по-нисък разход.
11:55 23.10.2015
9 бай Иван
Коментиран от #10
12:33 23.10.2015
10 Morgoth
До коментар #9 от "бай Иван":
Въпрос на вкус - казал петела, слизайки от патката :)С V8-мицата никога няма да изпиташ кефа да се движиш без никакъв звук.
Q50 е много далеч от прахосмукачка и определено е за хора с възможности.
Коментиран от #11, #14
12:44 23.10.2015
11 асдфгххх
До коментар #10 от "Morgoth":
Не ми и трябва такъв "кеф". :)15:35 23.10.2015
12 Дани
16:28 23.10.2015
13 dhcp
Коментиран от #15
16:45 23.10.2015
14 бай Иван
До коментар #10 от "Morgoth":
Карай си вятърната мелница!Коментиран от #18
19:03 23.10.2015
15 бай Иван
До коментар #13 от "dhcp ":
ТЕЗИ НЕЩА ПИЧ СЕ УЧАТ В ПО ГОРНИТЕ КЛАСОВЕ!19:04 23.10.2015
16 Кольо Камиона
20:37 23.10.2015
17 comoros
Пич-/предполагам си такъв/ Май никога не си се качвал в Инфинити. Мога да ти дам да покараш едно QX 70 и да видиш дали е кенеф.
Относно цената,мога да ти кажа,че са малко под цената на някой други марки,но имат същото оборудване и екстри, а возията и динамика не е по-лоша.
22:09 23.10.2015
18 бай Драган
До коментар #14 от "бай Иван":
Q50 вятърна мелница, явно ти си с ферари или ламбо - евала, ако е така, ама ако не е ...23:41 23.10.2015
19 четрите кръга
техните дизайнери са французи а за техническия одел отговарят немци
18:01 24.10.2015