Отидете към основна версия

61 867 30

Разочароващи наследници на култови коли

  • автомобили-
  • нова генерация
Интересен парадокс: за разлика от повечето потребителски продукти не всички автомобили стават по-хубави с всяка следваща генерация. В историята има много примери за това как легендарни коли биват съсипани с техните наследници. Тук сме подбрали десет такива коли, които предвид предшествениците си са пълно разочарование.
Citroen CX
Най-великият моделна марката е DS. Произвеждан в продължение на 20 години DS е пионер в много отношения. Нищо обаче не може да е вечно и идва време, когато DS трябва да бъде заменен. Наследникът му е CX, който съвсем не е лош автомобил, но предвид своя предшественик бледнее - и с визия, и с технологии...
Mazda RX-8
Феновете на оригиналната Mazda RX-7 очакваха с огромно нетърпение наследникът, който е обозначен с индекс RX-8. "Осмицата" впечатли с визия и първоначално беше приета доста добре, но впоследствие се оказа, че е много далеч от своя именит предшественик.
Volkswagen New Beetle
Този автомобил се превърна в ярък пример за това как не трябва да си играем с наследството. Създаден през 1998 година изцяло с комерсиална цел, New Beetle представлява замаскиран Golf. С него ние живяхме 13 години, но с времето колата се превърна в карикатура на самата себе си.
Honda CR-Z
Оригиналът Honda CR-X беше прекрасен малък спортен автомобил, който обаче изживя времето си. В наши дни японците се опитаха да го възкресят с CR-Z, но явно не им се получи. Проблемът е, че се опитаха да вкарат спортни нотки в бавен и скучен хибрид.
Ford Mustang II
Иконата на масълкарите Mustang се превръща в жива легенда още с появата си. Второто поколение обаче е пълно разочарование. Колата не впечатлява с особено подобрени технически характеристики, но най-много разочарова със своя външен вид.
BMW M5 E60
E60 безусловно е един фантастичен перформанс-седан, а неговото М-изпълнение е достоен съперник на съвременниците му в лицето на Mercedes-Benz E63 и Audi S6. Но феновете на баварската марка си спомнят какво беше преди това. А преди това беше култовото E39.
McLaren MP4-12C
McLaren F1 е считан за най-добрия суперкар на ХХ век. Когато обаче британската марка реши да се завърне в света на масовите суперкари, пусна на пазара идеологичния наследник на F1, който е обозначен с индекса MP4-12C. Колата стана доволно популярна, но не успя да повтори успеха на култовия F1. От компанията осъзнаха това и се заеха с далеч "по-мускулестия" Р1.
Porsche 928
През 70 години на миналия век от Porsche започват да се страхуват, че популярността на тяхното 911 започва да пада. За да заменят своя спорткар със задно разположен двигател, те започват да разработват 928. Оказва се обаче, че тази кола е по-скъпа, по-ненадеждна и в много по-малка степен - спортна. За щастие от Porsche осъзнават, че замяната на 911 с 928 няма смисъл и връщат култовото 911 на конвейера. Въпреки това 928 се задържа на пазара 18 години.
Jeep Cherokee
Този модел беше икона в света на високопроходимите автомобили, но незнайно защо имиджът му бе сменен тотално и сега Cherokee е просто един средноразряден SUV. Той беше и един от любимите джипове на италианските мафиоти, а сега е немислимо да си представим съвременните бандити в този автомобил.
Ferrari F50
Феновете на Скудерията бяха силно разочаровани още с появата на F50. Всъщност автомобилът е страхотен що се отнася до технически характеристики, но визията му според феновете на Ferrari не е толкова агресивна като тази на предшественика му F40.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини