Last news in Fakti

19 Ноември, 2015 10:07 61 851 30

Разочароващи наследници на култови коли

  • автомобили-
  • нова генерация
Разочароващи наследници на култови коли - 1
Интересен парадокс: за разлика от повечето потребителски продукти не всички автомобили стават по-хубави с всяка следваща генерация. В историята има много примери за това как легендарни коли биват съсипани с техните наследници. Тук сме подбрали десет такива коли, които предвид предшествениците си са пълно разочарование.
Citroen CX
Най-великият моделна марката е DS. Произвеждан в продължение на 20 години DS е пионер в много отношения. Нищо обаче не може да е вечно и идва време, когато DS трябва да бъде заменен. Наследникът му е CX, който съвсем не е лош автомобил, но предвид своя предшественик бледнее - и с визия, и с технологии...
Mazda RX-8
Феновете на оригиналната Mazda RX-7 очакваха с огромно нетърпение наследникът, който е обозначен с индекс RX-8. "Осмицата" впечатли с визия и първоначално беше приета доста добре, но впоследствие се оказа, че е много далеч от своя именит предшественик.
Volkswagen New Beetle
Този автомобил се превърна в ярък пример за това как не трябва да си играем с наследството. Създаден през 1998 година изцяло с комерсиална цел, New Beetle представлява замаскиран Golf. С него ние живяхме 13 години, но с времето колата се превърна в карикатура на самата себе си.
Honda CR-Z
Оригиналът Honda CR-X беше прекрасен малък спортен автомобил, който обаче изживя времето си. В наши дни японците се опитаха да го възкресят с CR-Z, но явно не им се получи. Проблемът е, че се опитаха да вкарат спортни нотки в бавен и скучен хибрид.
Ford Mustang II
Иконата на масълкарите Mustang се превръща в жива легенда още с появата си. Второто поколение обаче е пълно разочарование. Колата не впечатлява с особено подобрени технически характеристики, но най-много разочарова със своя външен вид.
BMW M5 E60
E60 безусловно е един фантастичен перформанс-седан, а неговото М-изпълнение е достоен съперник на съвременниците му в лицето на Mercedes-Benz E63 и Audi S6. Но феновете на баварската марка си спомнят какво беше преди това. А преди това беше култовото E39.
McLaren MP4-12C
McLaren F1 е считан за най-добрия суперкар на ХХ век. Когато обаче британската марка реши да се завърне в света на масовите суперкари, пусна на пазара идеологичния наследник на F1, който е обозначен с индекса MP4-12C. Колата стана доволно популярна, но не успя да повтори успеха на култовия F1. От компанията осъзнаха това и се заеха с далеч "по-мускулестия" Р1.
Porsche 928
През 70 години на миналия век от Porsche започват да се страхуват, че популярността на тяхното 911 започва да пада. За да заменят своя спорткар със задно разположен двигател, те започват да разработват 928. Оказва се обаче, че тази кола е по-скъпа, по-ненадеждна и в много по-малка степен - спортна. За щастие от Porsche осъзнават, че замяната на 911 с 928 няма смисъл и връщат култовото 911 на конвейера. Въпреки това 928 се задържа на пазара 18 години.
Jeep Cherokee
Този модел беше икона в света на високопроходимите автомобили, но незнайно защо имиджът му бе сменен тотално и сега Cherokee е просто един средноразряден SUV. Той беше и един от любимите джипове на италианските мафиоти, а сега е немислимо да си представим съвременните бандити в този автомобил.
Ferrari F50
Феновете на Скудерията бяха силно разочаровани още с появата на F50. Всъщност автомобилът е страхотен що се отнася до технически характеристики, но визията му според феновете на Ferrari не е толкова агресивна като тази на предшественика му F40.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Милен

    8 2 Отговор
    Така е. Изключителни разочарования особено новата костенурка на VW.
  • 2 компетентен младеж

    13 7 Отговор
    Доста слаба статия. Първо това което сте писали за Mclaren е доста невярно P1 e наследникът на F1 а Mp4/12c е по-нисък клас кола както La Ferarri и 458 . Второ М5 е60 било разочарование вие от къде падате това е 1 от най-добрите изпълнения на М дивизията на BMW и е доста по-бързо от е39-ката

    Коментиран от #5, #6, #9, #29

  • 4 Иво

    14 3 Отговор
    Компетентен младеж, тук се говори не само за бързина и технологии, а също така и за статус. Аз, като почитател на БМВ мога да ти кажа, че почти не познавам хора, които да предпочитат е 60 пред е 39 - говоря за М серия. Има автомобили с култов статус и такива, които просто идват и си отиват. Не бъркай двете понятия. Същото важи и за е 30 и за много други модели на автомобили, различни от БМВ...
  • 5 Караиванов

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "компетентен младеж":

    Това, което ти е казал Иво (коментиращият над теб) е достатъчно показателно, но из ще ти кажа, че съвсем не си наясно с автомобилната тематика. Статията си е супер, а MP$ 12 C бе замислен като идеологичен наследник на F1, но доста по-масов. След като не им се получи пуснаха Р1. Ма то си е написано, но ти естествено си по-голям разбирач.
  • 6 МаКаТа

    8 4 Отговор

    До коментар #2 от "компетентен младеж":

    Тоа па, тоа па. Ти в ред ли си бе пич. Няма истински фен на БМВ, който да харесва извращението на Бенгъл Е60 повече от мегакласиката Е39. Естествено, че Е69 е разочарование. Не казвам че е лош автомобил, но предвид своя предшественик просто бледнее.
  • 7 опсмопсус

    6 3 Отговор
    Ситроена кърти всичко по грозотия!
  • 8 Шшшшт

    7 6 Отговор
    Те след DS всички Ситроени къртят по грозотия и по ненадеждност

    Коментиран от #11

  • 9 Еленко

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "компетентен младеж":

    Ало, компетентният. Ти освен, че не разбираш нищо от коли, си и доста неграмотен. Препинателни знаци за теб явно не съществуват.
  • 10 bmw

    5 5 Отговор
    е, нема по-грозно нищо от бмв кът са почни от е-1 та ду е-100 или колкот там съ измислили
  • 11 iii

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Шшшшт":

    Имах XM до преди 2 години с 3-литровия 24-клапанов двигател, беше на около 320 000км като го продадох и не ми е създал нито един проблем, прекрасен автомобил в абсолютно всяко отношение. А относно външния вид, големите Ситроени винаги са били световно признавани за дизайнерски шедьоври. Погледни CX и след това погледни някоя немска кола от същите години и ще видиш разликата, всички немски коли от онези години са скучни и квадратни като дизайн и честно казано ми изглеждат почти еднакви, но Ситроените винаги се отличават, не можеш да объркаш голям Ситроен когато го видиш.
  • 12 Васил Василев

    7 0 Отговор
    Най-жалко и най-голямо е падението на Cherokee. А F50 е незаслужено в тази класация.
  • 13 уоуя

    1 0 Отговор
    За това братушките са го измислили:

    http://www.prikachi.com/images/430/8461430y.jpg
  • 14 Lorris

    2 1 Отговор
    "...Оказва се обаче, че тази кола е по-скъпа, по-ненадеждна и в много по-малка степен - спортна. Въпреки това 928 се задържа на пазара 18 години." :D статия на ниво
  • 15 мдаааа

    8 2 Отговор
    Пълни глупости, не можеш десетилетия да яздиш славата на стария дизайн, Е60 М5 е много по-добро Е39 М5. И аз харесвам старите модели и по тази логика трябва ли да кажа, че Е34 М5 е най-красивото и технически изпипано? Е да, ама не!
  • 16 volvo

    1 2 Отговор
    Пълни глупости!
  • 17 Кольо Камиона

    2 2 Отговор
    Най жалкият автомобил от посочените е Мустанг II, анти-кола в сравнение с I. Черокито и костенурката също са смешни. DS 21, F1 и F40 са такива шедьоври че е трудно да бъдат надминати. 928 е толкова различно от 911, че няма как да е негов наследник, а и за пръв път чувам че са чак толкова ненадеждни. За останалите - може да се поспори, но времето им вече беше отминало.
  • 18 BMW

    9 0 Отговор
    Искам някой да ми обясни с какво Е60 е разочаовала който и да било и с какво е39 е по-добра ? Също така и макларъна няма нищо общо с F1, а е просто следващия модел на марката.
  • 19 фтгффт

    1 4 Отговор
    Интересен парадокс: в отличие от болшинството.........
    ========
    Статията започва почти на руски език!
  • 20 еуфория

    4 1 Отговор
    Е39 зададе, че идва нещо хубаво, нещо в правилната посока и така стана! Просто V10 и 507к.с. е за хора, които имат бензин в кръвта и пик*ят бензин!
  • 21 Порше

    0 0 Отговор
    Проектът да се замени модел 911 започва в далечната 1971 година. Инженерите от Щутгарт замислят купе от алуминий с предно разположен V8 мотор и перфектно разпределение на масата. Петролната криза забавя Project 928, но все пак колата дебютира през 1977 в Женева, а на следващата година получава приза "Кола на Годината в Европа". Това е единствения случай, когато атомобил от наи-висшия клас печели тази награда.

    1978

    Победител

    Порше 928
    Точки - 261

    Второ място

    БМВ 7-series
    Точки - 231

    Трето място
    Форд Гранада
    203
  • 22 тъй

    1 0 Отговор
    С двигател на Ауди, Порше 928 няма никакъв шанс на пазарите в този клас. Пълен провал!

    Коментиран от #23

  • 23 Порше

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "тъй":

    Porsche 924 е с двигател от Ауди 1976-1984. А моделът 924 S 1986-88 двигателя е заменен от Porsche 944 който е си е на Порше.
  • 24 Телевизора на Елвис

    4 2 Отговор
    Да, разсъждения в стил "преди тревата беше по-зелена, небето беше по-синьо и жените пускаха по-лесно".
    Айде да се върнем във времето на полудървените каросерии и паленето с манивела. Човек трябва да ползва колите по предназначение: Да се вози и да дава газ. Като не е успешна тая кола, еми преебал си се. Продаваш на загуба и си купуваш успешна.
  • 25 iii

    4 0 Отговор
    Айде да се върнем във времето в което колите бяха по-лекички, с по-добри шасите, по-пъргави, по-забавни за каране, по-лесни за ремонт и с много по-евтини чати.
  • 26 Стоян Стоянов

    4 0 Отговор
    F50 не знам какво прави в класацията ...
  • 27 hienata

    5 1 Отговор
    Проблема на Е60 не е технически,а визуален. Не случайно всеки истински фен на марката, ако има възможност ще кастрира Крис Бенгъл.
    За McLaren F1 съм съгласен, но някой трябва да отбележи, че той беше разработван от инжинери с почти безкраен бюджет, без нито един специалист по маркетинг. Златни отражатели, карбон, керамика като по това време останалите коли едва успяваха да ползват алуминии.
  • 28 teodorr

    2 1 Отговор
    Имам чероки 2002 и наистина това новото е пълно разочарование с това което карам, особено за offroad, също така и за визия!!
  • 29 Иво

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "компетентен младеж":

    До коментар #2 от "компетентен младеж":Абе пич ти въобще не си в час...."...нисък клас кола както La Ferarri и 458"...Значи казваш Ла Ферари е нисък клас кола? Ниски са ти познанията. Това е топ модела на Ферари. А 90% от феновете на бмв знаят че М60 е разочарование.
  • 30 Цитрон

    1 0 Отговор
    Просто ДС, надхвърли всички останали автомобили с 20години, няма място за сравнение.
  • 31 Някъв тука

    3 0 Отговор
    Е60 е разочарование? Може би най-прочутата и отличаваща се М5ца да не кажа и М-ка. Е39 е мега добра, но Е60 със V10 е просто легендарна.