Интересен парадокс: за разлика от повечето потребителски продукти не всички автомобили стават по-хубави с всяка следваща генерация. В историята има много примери за това как легендарни коли биват съсипани с техните наследници. Тук сме подбрали десет такива коли, които предвид предшествениците си са пълно разочарование.
Citroen CX
Най-великият моделна марката е DS. Произвеждан в продължение на 20 години DS е пионер в много отношения. Нищо обаче не може да е вечно и идва време, когато DS трябва да бъде заменен. Наследникът му е CX, който съвсем не е лош автомобил, но предвид своя предшественик бледнее - и с визия, и с технологии...
Mazda RX-8
Феновете на оригиналната Mazda RX-7 очакваха с огромно нетърпение наследникът, който е обозначен с индекс RX-8. "Осмицата" впечатли с визия и първоначално беше приета доста добре, но впоследствие се оказа, че е много далеч от своя именит предшественик.
Volkswagen New Beetle
Този автомобил се превърна в ярък пример за това как не трябва да си играем с наследството. Създаден през 1998 година изцяло с комерсиална цел, New Beetle представлява замаскиран Golf. С него ние живяхме 13 години, но с времето колата се превърна в карикатура на самата себе си.
Honda CR-Z
Оригиналът Honda CR-X беше прекрасен малък спортен автомобил, който обаче изживя времето си. В наши дни японците се опитаха да го възкресят с CR-Z, но явно не им се получи. Проблемът е, че се опитаха да вкарат спортни нотки в бавен и скучен хибрид.
Ford Mustang II
Иконата на масълкарите Mustang се превръща в жива легенда още с появата си. Второто поколение обаче е пълно разочарование. Колата не впечатлява с особено подобрени технически характеристики, но най-много разочарова със своя външен вид.
BMW M5 E60
E60 безусловно е един фантастичен перформанс-седан, а неговото М-изпълнение е достоен съперник на съвременниците му в лицето на Mercedes-Benz E63 и Audi S6. Но феновете на баварската марка си спомнят какво беше преди това. А преди това беше култовото E39.
McLaren MP4-12C
McLaren F1 е считан за най-добрия суперкар на ХХ век. Когато обаче британската марка реши да се завърне в света на масовите суперкари, пусна на пазара идеологичния наследник на F1, който е обозначен с индекса MP4-12C. Колата стана доволно популярна, но не успя да повтори успеха на култовия F1. От компанията осъзнаха това и се заеха с далеч "по-мускулестия" Р1.
Porsche 928
През 70 години на миналия век от Porsche започват да се страхуват, че популярността на тяхното 911 започва да пада. За да заменят своя спорткар със задно разположен двигател, те започват да разработват 928. Оказва се обаче, че тази кола е по-скъпа, по-ненадеждна и в много по-малка степен - спортна. За щастие от Porsche осъзнават, че замяната на 911 с 928 няма смисъл и връщат култовото 911 на конвейера. Въпреки това 928 се задържа на пазара 18 години.
Jeep Cherokee
Този модел беше икона в света на високопроходимите автомобили, но незнайно защо имиджът му бе сменен тотално и сега Cherokee е просто един средноразряден SUV. Той беше и един от любимите джипове на италианските мафиоти, а сега е немислимо да си представим съвременните бандити в този автомобил.
Ferrari F50
Феновете на Скудерията бяха силно разочаровани още с появата на F50. Всъщност автомобилът е страхотен що се отнася до технически характеристики, но визията му според феновете на Ferrari не е толкова агресивна като тази на предшественика му F40.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Милен
10:26 19.11.2015
2 компетентен младеж
Коментиран от #5, #6, #9, #29
10:57 19.11.2015
4 Иво
11:04 19.11.2015
5 Караиванов
До коментар #2 от "компетентен младеж":
Това, което ти е казал Иво (коментиращият над теб) е достатъчно показателно, но из ще ти кажа, че съвсем не си наясно с автомобилната тематика. Статията си е супер, а MP$ 12 C бе замислен като идеологичен наследник на F1, но доста по-масов. След като не им се получи пуснаха Р1. Ма то си е написано, но ти естествено си по-голям разбирач.11:21 19.11.2015
6 МаКаТа
До коментар #2 от "компетентен младеж":
Тоа па, тоа па. Ти в ред ли си бе пич. Няма истински фен на БМВ, който да харесва извращението на Бенгъл Е60 повече от мегакласиката Е39. Естествено, че Е69 е разочарование. Не казвам че е лош автомобил, но предвид своя предшественик просто бледнее.11:27 19.11.2015
7 опсмопсус
11:29 19.11.2015
8 Шшшшт
Коментиран от #11
11:30 19.11.2015
9 Еленко
До коментар #2 от "компетентен младеж":
Ало, компетентният. Ти освен, че не разбираш нищо от коли, си и доста неграмотен. Препинателни знаци за теб явно не съществуват.11:32 19.11.2015
10 bmw
12:11 19.11.2015
11 iii
До коментар #8 от "Шшшшт":
Имах XM до преди 2 години с 3-литровия 24-клапанов двигател, беше на около 320 000км като го продадох и не ми е създал нито един проблем, прекрасен автомобил в абсолютно всяко отношение. А относно външния вид, големите Ситроени винаги са били световно признавани за дизайнерски шедьоври. Погледни CX и след това погледни някоя немска кола от същите години и ще видиш разликата, всички немски коли от онези години са скучни и квадратни като дизайн и честно казано ми изглеждат почти еднакви, но Ситроените винаги се отличават, не можеш да объркаш голям Ситроен когато го видиш.12:55 19.11.2015
12 Васил Василев
13:08 19.11.2015
13 уоуя
http://www.prikachi.com/images/430/8461430y.jpg
15:26 19.11.2015
14 Lorris
15:51 19.11.2015
15 мдаааа
16:22 19.11.2015
16 volvo
16:54 19.11.2015
17 Кольо Камиона
18:35 19.11.2015
18 BMW
20:15 19.11.2015
19 фтгффт
========
Статията започва почти на руски език!
20:30 19.11.2015
20 еуфория
22:26 19.11.2015
21 Порше
1978
Победител
Порше 928
Точки - 261
Второ място
БМВ 7-series
Точки - 231
Трето място
Форд Гранада
203
12:05 20.11.2015
22 тъй
Коментиран от #23
12:17 20.11.2015
23 Порше
До коментар #22 от "тъй":
Porsche 924 е с двигател от Ауди 1976-1984. А моделът 924 S 1986-88 двигателя е заменен от Porsche 944 който е си е на Порше.12:21 20.11.2015
24 Телевизора на Елвис
Айде да се върнем във времето на полудървените каросерии и паленето с манивела. Човек трябва да ползва колите по предназначение: Да се вози и да дава газ. Като не е успешна тая кола, еми преебал си се. Продаваш на загуба и си купуваш успешна.
16:09 20.11.2015
25 iii
08:22 21.11.2015
26 Стоян Стоянов
15:01 21.11.2015
27 hienata
За McLaren F1 съм съгласен, но някой трябва да отбележи, че той беше разработван от инжинери с почти безкраен бюджет, без нито един специалист по маркетинг. Златни отражатели, карбон, керамика като по това време останалите коли едва успяваха да ползват алуминии.
20:52 21.11.2015
28 teodorr
22:01 13.02.2017
29 Иво
До коментар #2 от "компетентен младеж":
До коментар #2 от "компетентен младеж":Абе пич ти въобще не си в час...."...нисък клас кола както La Ferarri и 458"...Значи казваш Ла Ферари е нисък клас кола? Ниски са ти познанията. Това е топ модела на Ферари. А 90% от феновете на бмв знаят че М60 е разочарование.17:30 13.04.2017
30 Цитрон
09:50 23.04.2018
31 Някъв тука
14:22 23.04.2018